Marketing Management
Forskningsgruppeinfo
Deltakere
Marit Gunda Gundersen Engeset
Einar Breivik
Kåre Sandvik
Håvard Ness
Øystein Sørebø
Halgeir Halvari
Anja Hagen Olafsen
Birger Opstad
Ingunn Elvekrok
Etty Ragnhild Nilsen
Izabela Leskiewicz Sandvik
Jan Velvin
Bjørn Ove Grønseth
Dennis Brien Arnett
Dale Franklin Duhan
Erik W. Jacobsen
Page Moreau
Fred Erling Selnes
Nina Jeanette Veflen
Nina Katrine Prebensen
Boge Bredholdt Gulbrandsen
John Sterling Hull
Edward L. Deci
Kontakt
Høgskolen i Sørøst-Norge, Handelshøyskolen
Postboks 235
3603 Kongsberg
postmottak@usn.no
Beskrivelse
Miljøet forsker på problemstillinger innenfor ulike deler av faget marketing management; business to business marketing, consumer behavior, marketing strategy, product development og network management. En felles kontekst for prosjektene har vært reiseliv. Miljøet har hatt 15 eksternfinansierte prosjekter siden 2003 og en rekke eksterne oppdrag. Fagpersonene sampubliserer jevnlig og på høyt nivå. Siden 2002 er det publisert 25 artikler hvorav 9 er i tidsskrift som rangerer på absolutt topp internasjonalt, vi har utgitt 8 bøker/bokkapitler og 19 rapporter samt en lang rekke konferansebidrag.
Publikasjoner
Destination Development: The Role of Interdestination Bridge Ties
(2014)
Ness ,
Håvard;Aarstad,
Jarle;Haugland,
Sven A.;Grønseth ,
Bjørn Ove
Journal of Travel Research
The effects of technostress within the context of employee use of ICT
(2014)
Fuglseth,
Anna Mette;Sørebø ,
Øystein
Computers in Human Behavior
The Downstream Consequences of Problem-Solving Mindsets: How Playing with Legos Influences Creativity
(2016)
Moreau,
C. Page;Engeset,
Marit Gundersen
Journal of Marketing Research
On the dark side of work: a longitudinal analysis
using self-determination theory
(2016)
Olafsen,
Anja Hagen;Niemiec,
Christopher P.;Halvari,
Hallgeir;Deci,
Edward;Williams,
Geoffrey C.
European Journal of Work and Organizational Psychology
Lenker
http://www.usn.no/about-usn/organization/faculties/school-of-business/ (Hjemmeside)