Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   




Conditions and Strategies for Developing Language Competences

Forskningsgruppeleder

Åsta Haukås

Ansvarlig enhet(er)

Institutt for fremmedspråk

Beskrivelse

Strategier for språkkompetanse er en forskningsgruppe med fokus på språk-, tekst- og kulturkompetanse sett i et læringsperspektiv. Forskningsgruppa samler språkdidaktikere og andre vitenskaplig tilsatte hovedsaklig fra UiB, men også fra andre lærerutdanningsinstitusjoner på Vestlandet.

Publikasjoner

Umanità e mostruosità . Una lettura di Sirene di Laura Pugno (2011)
Skalle, Camilla Erichsen
Il verri
Trender i postmetodenes tidsalder i engelsk fagdidaktikk (2012)
Skulstad, Aud Solbjørg
Norsk pedagogisk tidsskrift
Discours et pratiques dans l'enseignement du créole en Martinique : Une analyse préliminaire de corpus (2012)
Coco, Myriam Daniele
Arena Romanistica
Forestillinger om spanskfaget: et kritisk blikk på lærebøker i spansk (2013)
Eide, Liv
Acta didactica Norden
Using authentic picture books and illustrated books to improve L2 writing among 11-year-olds (2013)
Birketveit, Anna;Rimmereide, Hege Emma
Language Learning Journal
Fra grammatikk til språkpolitikk. Utdrag fra Jon Erik Hagens forfatterskap (2013)
Nordanger, Marte;Ragnhildstveit, Silje;Vikøy, Aasne
Novus Forlag
Hvorfor fanfare? Ideologihistorie som problem i norsk litteraturforskning (2013)
Gujord, Heming
Edda. Nordisk tidsskrift for litteraturforskning
The social side of syntax in multilingual Oslo (2014)
Nistov, Ingvild;Opsahl, Toril
Picturebooks in EFL; vehicles of visual and verbal literacy (2015)
Birketveit, Anna
Nordic Journal of Modern Language Methodology
Do you understand this, my little pupil?: Children’s dictionaries, pedagogy and constructions of childhood in the nineteenth century (2014)
Iversen, Sarah Hoem
A critical discussion of Byram's model of intercultural communicative competence in the light of Bildung theories (2014)
Hoff, Hild Elisabeth
Intercultural Education
Rom for språk. Nye innsikter i språkleg mangfald (2014)
Brunstad, Endre;Gujord, Ann-Kristin Helland;Bugge, Edit
Novus Forlag
Teachers' beliefs about multilingualism and a multilingual pedagogical approach (2015)
Haukås, Åsta
International Journal of Multilingualism
L2 acquisition of temporality: Findings from a corpus based study of the grammatical encoding of past time (2015)
Gujord, Ann-Kristin Helland
Bergen Language and Linguistics Studies (BeLLS)
From book to screen : changing genre patterns and communicative purposes (2015)
Ørevik, Sigrid
Nordic Journal of Digital Literacy
Tverrspråklig innflytelse i skriftlige innlærertekster (2015)
Golden, Anne;Tenfjord, Kari
Vocabulary Instruction in 7th-grade English Classes (2015)
Hestetræet, Torill Irene


Lenker