Alicja Renata Sadownik
Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag (Førsteamanuensis) - Høgskulen på Vestlandet
Vitenskapsdisipliner
Andre pedagogiske fag
Emner
Hovedpublikasjoner
Prosjekter
Lived Democracy – qualities and challenges.
Kindergarten Teacher Educators: people within demands of academia
“Modernization of the multicultural education methods in pre-school and pre-primary education”
Portretter av pedagogikkundervisningens praksis i BLU: Vurderingsformer for profesjonsutvikling
Polish female migrants and their families – a study of care deficit
Paraplyprosjektet: Naturen som danningsarena
Move-play-explore in early childhood education (MoveEarly)
Negotiating neglected narratives Unpacking stories of children and teachers in educational practices
Barnehage som tillitsarena. Hvordan lages den flerkulturelle samfunnskontrakten?
Portraits of pedagogy teaching in EEC-teacher education
KINDKNOW - Kindergarten Knowledge Centre for Systemic Research on Diversity and Sustainable Futures
Den levde kroppen erobrer place: danning i naturen i et fortolkende perspektiv
Preventing psycho-social environment in kindergarten work against violence and bullying
Fortid, nåtid og fremtid –historiske perspektiver på barn, bandom og barnehage
Conditions for children as explorers
Forskningsgrupper
Barnehagen som (ut)danningsarena - Kindergarten as an arena for cultural formation
Barnehagepionerne - historiske perspektiver
Naturen som danningsarena
Forskningssentre
Senter for utdanningsforskning (SUF)KINDKNOW - Kindergarten Knowledge Centre for Systemic Research on Diversity and Sustainable Futures
Forskningsresultater i Cristin
Forskningsresultater i Cristin (113)