Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   



Fredrik Mørk Røkenes

Institutt for pedagogikk (Førsteamanuensis) - Universitetet i Bergen

Institutt for lærerutdanning (Førsteamanuensis) - Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Røkenes-bilde

Kontaktinfo


Universitetet i Bergen

E-post

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

E-post

Annet

Besøksadresse
Institutt for lærerutdanning Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap

Privat e-post

Samarbeidsrelasjoner
Universitetet i Bergen, University of Sydney, University of Ghent, University of California Berkeley

Hjemmeside
Personlig nettside

Bakgrunn

Jeg jobber som førsteamanuensis i engelsk fagdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning (ILU) ved NTNU, og jeg forsker på lærerstudenters digitale kompetanseutvikling i lærerutdanningen. Samtidig er jeg førsteamanuensis II ved Vestlandets forskerskole for pedagogikk- og utdanningsforskning (WNGER II) ved UiB. Jeg er emneansvarlig og faglærer i emnet DID3304 Data-støttet språklæring som jeg underviser sammen med Han Han. Jeg er emneansvarlig og faglærer i emnet MGLU5206 Methodology and English Didactics som jeg underviser sammen med Delilah Bermudez Brataas. Jeg underviser også et doktorgradsemne i skriving av litteraturreview sammen med Rune Krumsvik ved UiB (se nettressursen: https://www.uib.no/fs/wnger-ii/147116/literature-review-phd-level). Jeg er også leder av forskergruppen New Technologies and Educational Design Research Group - NTED, sammen med Mari-Ann Letnes. Jeg er alltid interessert i å samarbeide med PhD studenter, MA studenter, og andre forskere om prosjekter som omhandler bruk av digital teknologi i utdanningen, språklæring og profesjonell utvikling.

Vitenskapsdisipliner

Andre pedagogiske fag

Fagdidaktikk

Emner

Artificial Intelligence

Data-støttet språklæring

Designbasert forskning

Digital dannelse

Digital historiefortelling

Digital/ICT Literacy

Digitale medier

Digitale skiller

Digitale verktøy

Digitalisering

Digitalization

Engelsk didaktikk

Engelsk fagdidaktikk

Grunnleggende ferdigheter i engelsk

IKT forskning

IKT i undervisning

IKT og læring

IKT og språklæring

IKT-støttet språklæring

Kunnskapsoppsummering

Kunstig intelligens

Kvalitativ dataanalyse

Kvalitativ forskningsmetode

Kvantitative forskningsmetoder

Læring og undervisning i høyere utdanning

Mixed method

Profesjonsutøvelse og digitalisering

Scoping review

Systematisk gjennomgang og metaanalyse

Systematiske oversikter

systematisk litteraturgjennomgang

Land

Australia

Belgia

Norge

USA

Region

Europa

Nord-Amerika

Norden

Forskningsetisk erklæring

Jeg har satt meg inn i og lover å følge Helsinkideklarasjonen

Jeg har satt meg inn i og lover å følge NENT etiske retningslinjer

Jeg har satt meg inn i og lover å følge NESH etiske retningslinjer