Tarje Børsum Gaustad
Institutt for markedsføring (Førsteamanuensis) - Handelshøyskolen BI
Handelshøgskolen ved UiT i Tromsø (Førsteamanuensis) - UiT Norges arktiske universitet
Institutt for markedsføring (Førsteamanuensis) - Høyskolen Kristiania
Bakgrunn
Tarje har hovedfag i strategi og ledelse fra Norges Handelshøyskole og doktorgrad fra Handelshøyskolen BI. Han forsker på forbrukeratferd og merkevarer, herunder forbrukers selvbilde og bruk av merker som identitetsmarkører, forbrukerresponser på endringer i merkevarer og negativ merkeeksponering (bevisste og ubevisste effekter). Tarje underviser i markedsstrategi, merkevarebygging, markedskommunikasjon og eksperimentell metode. Tarje har mange års erfaring som strategisk rådgiver i MarkUp Consulting og har bistått mange av Norges ledende bedrifter på både privat- og bedriftsmarkedet.
Vitenskapsdisipliner
Emner
Prosjekter
Forskningsresultater i Cristin
Forskningsresultater i Cristin (20)