Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 68 << Forrige 1 2    Neste >>

2018
1 Frøyland, Merethe; Stuedahl, Dagny; Sandberg, Victoria.
UtVite-modellen. Et utviklingsverktøy for redesign av vitensenterutstillinger. Universitetsforlaget 2018 (ISBN 9788215031095) 90 s.
NMBU Untitled
 
2017
2 Frøyland, Merethe.
Hvordan kan elever i videregående skole lære å observere som geologer?. Vinterkonferansen 2017; 2017-01-09 - 2017-01-11
UiO Untitled
 
3 Frøyland, Merethe; Remmen, Kari Beate; Lundmark, Anders Mattias.
Etter- og videreutdanning for lærere – hva skal til for å lykkes?. MNT-konferansen; 2017-03-30 - 2017-03-31
UiO Untitled
 
4 Færevik, Hilde; Frøyland, Merethe.
Riktig diagnose - feil medisin Dagbladet http://www.dagbladet.no/kultur/riktig-diagnose-feil-medisin-fra-nho-sjefen/67316982. Dagbladet [Avis] 2017-02-22
NTNU UiO Untitled
 
5 Hurum, Jørn Harald; Frøyland, Merethe.
Geologiske turer i Oslotraktene. Forlaget Vett & Viten AS 2017 (ISBN 978-82-412-0736-5) 124 s.
UiO Untitled
 
6 Hurum, Jørn Harald; Frøyland, Merethe.
Geologiske turer i Oslotraktene - om boka. Faglig påfyll; 2017-09-26
UiO Untitled
 
7 Hurum, Jørn Harald; Frøyland, Merethe.
Oslofeltets dannelse - 1. Ekko NRK P2 [Radio] 2017-09-18
UiO Untitled
 
8 Hurum, Jørn Harald; Frøyland, Merethe.
Oslofeltets dannelse - 2. Ekko NRK P2 [Radio] 2017-09-19
UiO Untitled
 
9 Hurum, Jørn Harald; Frøyland, Merethe.
Oslofeltets dannelse - 3. Ekko NRK P2 [Radio] 2017-09-20
UiO Untitled
 
10 Hurum, Jørn Harald; Frøyland, Merethe.
Oslofeltets dannelse - 4. Ekko NRK P2 [Radio] 2017-09-21
UiO Untitled
 
11 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
DEVELOPING A LEARNING PROGRESSION FOR STUDENTS: FROM EVERYDAY TO SCIENTIFIC OBSERVATION IN GEOLOGY. Nordisk forskersyposium om undervisning i naturfag (NFSUN); 2017-06-07 - 2017-07-09
UiO Untitled
 
12 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Hvordan kan elever i videregående skole lære å observere som geologer?. 32nd geological winter meeting; 2017-01-09 - 2017-01-11
UiO Untitled
 
13 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
«Utvidet klasserom» – Et verktøy for å designe uteundervisning i naturfag. Nordina: Nordic studies in science education 2017 ;Volum 2. s. 218-229
UiO Untitled
 
14 Remmen, Kari Beate; Lundmark, Anders Mattias; Frøyland, Merethe.
Smakebit på EVU for geofaglærere - what's in it for you?. Vinterkonferansen 2017; 2017-01-09 - 2017-01-11
UiO Untitled
 
2016
15 Frøyland, Merethe; Remmen, Kari Beate; Sørvik, Gard Ove.
Name-Dropping or Understanding?: Teaching to Observe Geologically. Science Education 2016 ;Volum 100.(5) s. 923-951
UiO Untitled
 
16 Nilsen, Trude; Frøyland, Merethe.
Undervisning i narurfag. I: Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015. Universitetsforlaget 2016 ISBN 978-82-15-02798-2. s. 137-157
UiO Untitled
 
2015
17 Frøyland, Merethe; Remmen, Kari Beate; Mork, Sonja Merethe; Ødegaard, Marianne; Christiansen, Torgeir.
Researching science learning from students'view : the potential of headcam. NorDiNa : Nordic Studies in Science Education 2015 ;Volum 11.(3) s. 249-267
UiO Untitled
 
18 Frøyland, Merethe; Remmen, Kari Beate; Sørvik, Gard Ove.
Contrasting elementary and upper secondary school students’ learning of geological observation. ESERA conference; 2015-08-31 - 2015-09-04
UiO Untitled
 
19 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Investigating students' learning processes: Reconsidering pedagogical recommendations for fieldwork. ESERA; 2015-08-31 - 2015-09-04
UiO Untitled
 
20 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Kan vi bli rike på gråstein?. Naturfag 2015 ;Volum 1. s. 64-67
UiO Untitled
 
21 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Supporting student learning processes during preparation, fieldwork and follow-up work: examples from upper secondary school in Norway. NorDiNa : Nordic Studies in Science Education 2015 ;Volum 11.(1) s. 118-134
UiO Untitled
 
22 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
What happens in classrooms after earth science fieldwork? Supporting student learning processes during follow-up activities. International Research in Geographical and Environmental Education 2015 ;Volum 24.(1) s. 24-42
UiO Untitled
 
2014
23 Ervik, Hilde; Frøyland, Merethe.
Energiskolene. Universitetet i Oslo: Naturfagsenteret (Nasjonalt senter for naturfag i opplæringen) 2014 48 s.
NTNU UiO Untitled
 
24 Hurum, Jørn Harald; Frøyland, Merethe.
Lærer mer naturfag når fagbegrep kuttes. Forskning.no [Internett] 2014-03-26
UiO Untitled
 
25 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Implementation of guidelines for effective fieldwork designs: exploring learning activities, learning processes, and student engagement in the classroom and the field. International Research in Geographical and Environmental Education 2014 ;Volum 23.(2) s. 103-125
UiO Untitled
 
26 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Lærerløftet som glemmer eleven. Utdanningsnytt.no 2014
UiO Untitled
 
27 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
The Implementation of Fieldwork and Student Learning Processes during Preparation,Field Activity and Follow-Up Work. Nordic Research Symposium on Science Education (NFSUN) 2014: Inquiry-Based Science Education in Technology-Rich Environments; 2014-06-04 - 2014-06-06
UiO Untitled
 
28 Stuedahl, Dagny; Frøyland, Merethe; Eikeland, Ingrid.
Expand – Research in Norwegian Science Centers. Nordisk Museologi 2014 ;Volum 1. s. 85-95
UiO NMBU Untitled
 
2013
29 Frøyland, Merethe; Remmen, Kari Beate.
Utvidet klasserom. Naturfag 2013 s. 44-46
UiO Untitled
 
30 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Classroom preparation and fieldwork: A case study of upper secondary students' ability to apply geoscience knowledge in the field. ESERA 2013; 2013-09-02 - 2013-09-07
UiO Untitled
 
31 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Etterarbeid i klasserommet - oppgaver som hjelper elevene til å bearbeide dataene fra feltarbeid. Kimen 2013 s. 82-87
UiO Untitled
 
32 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Feltarbeid i en geotop - et rammeverk. Kimen 2013 s. 57-72
UiO Untitled
 
33 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
How Students Can Be Supported to Apply Geoscientific Knowledge Learned in the Classroom to Phenomena in the Field: An Example From High School Students in Norway. Journal of Geoscience education 2013 ;Volum 61.(4) s. 437-452
UiO Untitled
 
34 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
How to support students to apply knowledge learned in the classroom to a field setting. NARST Annual International conference; 2013-04-06 - 2013-04-09
UiO Untitled
 
35 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
"Jammen vi vet jo ikke hva vi skal se etter..." - Hvordan "geobriller" kan hjelpe elevene til å anvende geofaglig kunnskap ute i felt. Kimen 2013 s. 73-87
UiO Untitled
 
36 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
What happens in classrooms after field activities? Identifying follow-up activities which enhance students’ understanding. ESERA 2013; 2013-09-02 - 2013-09-07
UiO Untitled
 
37 Thorsen, Thor Axel; Frøyland, Merethe.
Giving the Geosciences Teachers the Tools to Teach Geosciences. Vinterkonferansen 2013; 2013-01-08 - 2013-01-10
UiO Untitled
 
38 Ødegaard, Marianne; Mork, Sonja M; Frøyland, Merethe; Henriksen, Ellen Karoline.
Gratulerer med dagen. Naturfag 2013 s. 2-3
NTNU UiO Untitled
 
2012
39 Frøyland, Merethe.
Interaktivitet. konferansen ”Læring i vitensentre og museum – med fokus på naturfagdidaktikk”; 2012-09-06 - 2012-09-07
UiO Untitled
 
40 Frøyland, Merethe.
læring i vitensentre og museum. Læring i vitensentre og museum – med fokus på naturfagdidaktikk; 2012-09-06 - 2012-09-07
UiO Untitled
 
41 Frøyland, Merethe.
Naturfagformidler - Merethe Frøyland snakker om geofag i skolen. Ekko på P2 [Radio] 2012-06-05
UiO Untitled
 
42 Frøyland, Merethe.
Presentasjon av forskningsprogrammet UtVit (Utforskning av vitensentre). KUL-seminar på UMB; 2012-11-22 - 2012-11-22
UiO Untitled
 
43 Frøyland, Merethe.
Varierte læringsarena for skoleelever. Midtveisseminar for PhD student Snorre Nordahl ved UMB; 2012-12-18 - 2012-12-18
UiO Untitled
 
2011
44 Frøyland, Merethe; Frøyland, Signe Lise; Hurum, Jørn Harald.
Stein og fossiler i barnehagen. I: Forskerfrøboka. Barn og natur. Bergen: Fagbokforlaget Vigmostad & Bjørke AS 2011 ISBN 9788245009576. s. 225-246
UiB UiO Untitled
 
45 Hurum, Jørn Harald; Frøyland, Merethe.
Øgler, Ida og Didaktikk. Julemøte; 2011-12-13
UiB UiO Untitled
 
2010
46 Frøyland, Merethe.
Mange erfaringer i mange rom.Variert undervisning i klasserom, museum og naturen. Abstrakt forlag 2010 (ISBN 978-82-7935-295-2) 201 s.
UiO Untitled
 
47 Frøyland, Merethe; Langholm, Guri.
Vellykket samarbeid mellom skole og museum :. Nordisk Museologi 2010 (2) s. 75-90
OSLOMET UiO Untitled
 
2009
48 Frøyland, Merethe; Langholm, Guri.
Skole og museum bør samarbeide bedre. Nordisk Museologi 2009 (2) s. 92-109
OSLOMET UiO Untitled
 
2008
49 Frøyland, Merethe; Hurum, Jørn Harald.
Stein og dinosaurer i barnehagen. Naturfagkonferansen; 2008-10-21
UiO Untitled
 
50 Frøyland, Merethe; Kühle-Hansen, Stine.
Mange meninger om museer. Lyst på museum. Oslo: Kulturrådet 2008 9 s.
OSLOMET UiO Untitled
 
    Vis neste liste