2024
|
1. |
Stølen, Tomas. ‘Someone’ versus ‘something’: Risks of harm in the transhumanist understanding of education. PESGB Conference 2024; 2024-03-22 - 2024-03-24 NLAH
Untitled
|
2023
|
2. |
Stølen, Tomas. Adorno and Colonialism. Philosophy and Social Science Colloquium; 2023-05-10 - 2023-05-14 NLAH
Untitled
|
|
3. |
Stølen, Tomas. Marcus Jacob Monrad og den norske hegelianismen. Norsk filosofi; 2023-11-24 - 2023-11-24 NLAH
Untitled
|
2022
|
4. |
Stølen, Tomas. Critical thinking and Bildung. I: Rethinking Education in Light of Global Challenges. Scandinavian Perspectives on Culture, Society and the Anthropocene. Routledge 2022 ISBN 9781032108193. s. 120-127 UiB
Untitled
|
|
5. |
Stølen, Tomas. Hegel, history, and the Frankfurt School: On Amy Allen’s The End of Progress. Hegel and Critical Theory Workshop; 2022-06-03 UiB
Untitled
|
|
6. |
Stølen, Tomas. Hegel i Bagdad: Verdens historie som frihetens framskritt. Agora 2022 ;Volum 40.(1) s. 198-219 UiB
Untitled
|
|
7. |
Stølen, Tomas. Terror og opplysning: Danning til medborgerskap etter 22. juli. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2022 ;Volum 8. s. 394-405 NLAH
Untitled
|
2021
|
8. |
Stølen, Tomas. Die Freiheit des Anderen. XXXIII. Internationaler Hegel-Kongress der Internationalen Hegel-Gesellschaft; 2021-06-21 - 2021-06-25 UiB
Untitled
|
|
9. |
Stølen, Tomas. Ondskap - et pedagogisk problem?. I: Grunnspørsmål i pedagogikken. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245035476. s. 279-292 UiB
Untitled
|
|
10. |
Stølen, Tomas. Theodor W. Adorno: Aspekter ved den nye høyreradikalismen (2020). Agora 2021 ;Volum 39.(1-2) s. 425-429 UiB
Untitled
|
2020
|
11. |
Stølen, Tomas. Deborah Cook: Adorno, Foucault and the Critique of the West (2018). Agora 2020 ;Volum 38.(3-4) s. 318-323 UiB
Untitled
|
|
12. |
Stølen, Tomas. Delivering Ourselves from Evil: Kant's Ethical Community and the Education of Humanity. NERA 2020; 2020-03-04 - 2020-03-06 UiB
Untitled
|
|
13. |
Stølen, Tomas. Hegel i Bagdad. Hegel 250 år!; 2020-11-25 - 2020-11-25 UiB
Untitled
|
|
14. |
Stølen, Tomas. Simon Critchley: Uendelig krevende. Forpliktelsens etikk, motstandens politikk (2019). Agora 2020 ;Volum 38.(1-2) s. 498-504 UiB
Untitled
|
2019
|
15. |
Stølen, Tomas. Danning i kunnskapssamfunnet. Faglig-pedagogisk dag; 2019-02-01 - 2019-02-01 UiB
Untitled
|
|
16. |
Stølen, Tomas. Experience and Maturity in Adorno's Philosophy of Education. NERA 2019; 2019-03-06 - 2019-03-08 UiB
Untitled
|
|
17. |
Stølen, Tomas. Is Critical Thinking Enough? Democratic Education in Late Capitalism. NSU Symposium: Global Challenges - Rethinking Education?; 2019-03-19 - 2019-03-21 UiB
Untitled
|
|
18. |
Stølen, Tomas. Karl Marx. I: Store norske leksikon (snl.no 2019). Oslo: Store norske leksikon AS 2019 UiB
Untitled
|
|
19. |
Stølen, Tomas. Notater om Hegel, Adorno og postkolonialismen. Agora 2019 ;Volum 36.(3-4) s. 5-15 UiB
Untitled
|
|
20. |
Stølen, Tomas. Stephen Greenblatt: Tyrant. Shakespeare on Politics (2018). Agora 2019 ;Volum 37.(1) s. 175-178 UiB
Untitled
|
|
21. |
Stølen, Tomas. The Discrete Charm of the Bourgeoisie: Bildung as Culture Industry. Tromsø-Bergen-seminaret i pedagogisk filosofi; 2019-10-21 - 2019-10-22 UiB
Untitled
|
2018
|
22. |
Stølen, Tomas. Adornos begrep om halvdanning. Tromsø-Bergen-seminaret i pedagogisk filosofi; 2018-12-10 - 2018-12-11 UiB
Untitled
|
|
23. |
Stølen, Tomas. Danningsbegrepets skjebne i Tyskland etter 2. verdenskrig. Den sjuende nordiske utdanningshistoriske konferansen; 2018-09-19 - 2018-09-20 UiB
Untitled
|
|
24. |
Stølen, Tomas. Ideas for a Critical Theory of Education. The 24th World Congress of Philosophy; 2018-08-13 - 2018-08-20 UiB
Untitled
|
|
25. |
Stølen, Tomas. Into the Public Sphere: Critical Theory and the Idea of Bildung. Philosophy of Education Society 74th Annual Meeting 2018; 2018-03-22 - 2018-03-26 UiB
Untitled
|
|
26. |
Stølen, Tomas. Kritisk teori og danning. Filosofisk supplement 2018 ;Volum 14.(4) s. 50-52 UiB
Untitled
|
|
27. |
Stølen, Tomas. Marcus Jacob Monrad. I: Store norske leksikon (snl.no 2018). Oslo: Store norske leksikon AS 2018 UiB
Untitled
|
|
28. |
Stølen, Tomas. Marx om fremmedgjøring. Foredrag om Das Kapital (i utvidet forstand); 2018-09-11 - 2018-09-11 UiB
Untitled
|
|
29. |
Stølen, Tomas. Theodor W. Adorno: Oppdragelse til myndighet (oversettelse). Filosofisk supplement 2018 ;Volum 14.(4) s. 54-61 UiB
Untitled
|
2017
|
30. |
Stølen, Tomas. Arthur Schopenhauer. I: Store norske leksikon (snl.no 2017). Oslo: Store norske leksikon AS 2017 UiB
Untitled
|
|
31. |
Stølen, Tomas. Danning og kritisk teori. Institutt for pedagogikks forskningsseminar; 2017-11-20 - 2017-11-21 UiB
Untitled
|
|
32. |
Stølen, Tomas. Fabian Freyenhagen: Adorno's Practical Philosophy. Living Less Wrongly (2013). Agora 2017 ;Volum 35.(2-3) s. 399-402 UiB
Untitled
|
|
33. |
Stølen, Tomas. Georg W. F. Hegel om danning. PhD-emne i pedagogisk filosofi: Danning-Bildung-Literacy; 2017-11-17 - 2017-11-17 UiB
Untitled
|
|
34. |
Stølen, Tomas. Georg W. F. Hegel: Om skolens forhold til menneskets etiske danning (innledning og oversettelse). Salongen – nettidsskrift for filosofi og idéhistorie 2017 UiB
Untitled
|
|
35. |
Stølen, Tomas. John Stuart Mill. I: Store norske leksikon (snl.no 2017). Oslo: Store norske leksikon AS 2017 UiB
Untitled
|
|
36. |
Stølen, Tomas. Menneskets danning. I: Pedagogisk mangfold - i et samfunnsperspektiv. Universitetsforlaget 2017 ISBN 978-82-15-02819-4. s. 229-244 UiB
Untitled
|
|
37. |
Stølen, Tomas. Ondskap som pedagogisk problem. Tromsø-Bergen-seminaret i pedagogisk filosofi; 2017-12-06 - 2017-12-07 UiB
Untitled
|
|
38. |
Stølen, Tomas. Philip Walsh: Arendt Contra Sociology (2015). Acta Sociologica 2017 ;Volum 60.(1) s. 90-92 UiB
Untitled
|
2016
|
39. |
Stølen, Tomas. Arne Johan Vetlesen: The Denial of Nature (2015). Agora 2016 ;Volum 34.(2-3) s. 303-307 UiB
Untitled
|
|
40. |
Stølen, Tomas. Axel Honneth: Die Idee des Sozialismus (2015). Marx & Philosophy Review of Books 2016 UiB
Untitled
|
|
41. |
Stølen, Tomas. Charles Sanders Peirce. I: Store norske leksikon (snl.no 2016). Oslo: Store norske leksikon AS 2016 UiB
Untitled
|
|
42. |
Stølen, Tomas. Johann Gottlieb Fichte. I: Store norske leksikon (snl.no 2016). Oslo: Store norske leksikon AS 2016 UiB
Untitled
|
|
43. |
Stølen, Tomas. Moses Mendelssohn: Om spørsmålet: Hva betyr det å opplyse? (innledning og oversettelse). Filosofisk supplement 2016 ;Volum 12.(4) s. 68-71 UiB
Untitled
|
|
44. |
Stølen, Tomas. Wilhelm von Humboldt: Teori om menneskets danning. Et bruddstykke (innledning og oversettelse). Norsk Filosofisk tidsskrift 2016 ;Volum 50.(3-4) s. 179-183 UiB
Untitled
|
2015
|
45. |
Stølen, Tomas. Arne Johan Vetlesen: Studier i ondskap (2014). Agora 2015 ;Volum 33.(4) s. 277-284 UiB
Untitled
|
|
46. |
Stølen, Tomas. Danning til fellesskap – Hegel og demokratiets fordringer. Norsk pedagogisk tidsskrift 2015 ;Volum 99.(5) s. 387-395 UiB
Untitled
|
|
47. |
Stølen, Tomas. Friedrich Nietzsche. I: Store norske leksikon (snl.no 2015). : Store norske leksikon AS 2015 UiB
Untitled
|
|
48. |
Stølen, Tomas. Jürgen Habermas: Im Sog der Technokratie (2013). Agora 2015 ;Volum 33.(2-3) s. 309-311- UiB
Untitled
|
|
49. |
Stølen, Tomas. Søren Kierkegaard. I: Store norske leksikon (snl.no 2015). : Store norske leksikon AS 2015 UiB
Untitled
|
2014
|
50. |
Stølen, Tomas. A False Life: The Problem of Evil in Schelling and Adorno. Ann Arbor: UMI Dissertations Publishing 2014 176 s. UiB
Untitled
|