2020
|
1. |
Gabrielsen, Anja; Korsager, Majken. Naturen som kilde til helse og læring. Naturfag 2020 (1) s. 46-49 USN UiO
Untitled
|
2019
|
2. |
Korsager, Majken; Scheie, Eldri. Students and education for sustainable development – what matters? A case study on students’ sustainability consciousness derived from participating in an ESD project. Acta Didactica Norden (ADNO) 2019 ;Volum 13.(2) s. 1-26 UiO
Untitled
|
2018
|
3. |
Gabrielsen, Anja; Korsager, Majken. Nærmiljø som læringsarena i undervisning for bærekraftig utvikling. En analyse av læreres erfaringer og refleksjoner. Nordic Studies in Science Education 2018 ;Volum 14.(4) s. 335-349 USN UiO
Untitled
|
2017
|
4. |
Gabrielsen, Anja; Korsager, Majken. Education for Sustainable Development. Local environment as learning arena. ESERA, European Science Education Research Association; 2017-08-21 - 2017-08-25 USN UiO
Untitled
|
|
5. |
Korsager, Majken; Skår, Aud Ragnhild. Kreative presentasjonsformer. Naturfag 2017 (1) s. 12-14 UiO
Untitled
|
|
6. |
Scheie, Eldri; Korsager, Majken. Innføring i bærekraftig utvikling gjennom felles lesing og samtaler. Naturfag 2017 s. 54-57 UiO
Untitled
|
|
7. |
Scheie, Eldri; Korsager, Majken. KEY FACTORS IN EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT. European Science Education Research Association (ESERA); 2017-08-21 - 2017-08-25 UiO
Untitled
|
|
8. |
Scheie, Eldri; Korsager, Majken. Nordisk arbeidsmodell for Undervisning for Bærekraftig utvikling. https://www.natursekken.no/c2134935/tidsskrift_nummer/vis.html?tid=2196048: Norwegian Centre for Science Education 2017 49 s. UiO
Untitled
|
2016
|
9. |
Gabrielsen, Anja; Korsager, Majken. Moving the classroom for sustainable development outdoor - can it be justified?. XVII IOSTE symposium; Science and Technology Education for a peaceful and Equitable World; 2016-07-11 - 2016-07-16 USN UiO
Untitled
|
|
10. |
Korsager, Majken; Gabrielsen, Anja; Husby, Jon Arve. Kompetanser for bærekraftig utvikling. DNS-konferansen: Utdanning for bærekraftig utvikling; 2016-09-16 - 2016-09-16 NORD USN UiO
Untitled
|
|
11. |
Scheie, Eldri; Korsager, Majken. Ta kontroll over tverrfaglig undervisning og samarbeid. Naturfag 2016 s. 22-28 UiO
Untitled
|
2015
|
12. |
Korsager, Majken. Det økologiske håndavtrykket for en bærekraftig jord. Naturfag 2015 (1) s. 102-103 UiO
Untitled
|
|
13. |
Korsager, Majken; Berg, Jan Even. Bruk av smarttelefon og nettbrett i naturfagundervisningen. Naturfag 2015 (2) s. 117-118 UiO
Untitled
|
|
14. |
Korsager, Majken; Scheie, Eldri. Key Factors for Education for Sustainable Development – case studies from two secondary schools in Norway. European Science Education Research Association (ESERA); 2015-08-31 - 2015-09-04 UiO
Untitled
|
|
15. |
Korsager, Majken; Scheie, Eldri. Key Factors for Education for Sustainable Development – case studies from two secondary schools in Norway. World Environmental Education Congress – (WEEC); 2015-06-29 - 2015-07-02 UiO
Untitled
|
|
16. |
Korsager, Majken; Slotta, James D.. International Peer Collaboration to Learn about Global Climate Changes. International Journal of Environmental and Science Education 2015 ;Volum 10.(5) s. 717-736 UiO
Untitled
|
|
17. |
Korsager, Majken; Strømme, Alex. Digital kompetanse. I: Biologididaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41930-1. s. 187-210 NTNU UiO
Untitled
|
|
18. |
Scheie, Eldri; Korsager, Majken. The Sustainable backpack - implementation of Education for Sustainable Development in Norwegian schools. European Science Education Research Association (ESERA); 2015-08-31 - 2015-09-04 UiO
Untitled
|
2014
|
19. |
Knutsen, Bård; Korsager, Majken. Velg et eple - utforskende undervisning for bærekraftig utvikling. Naturfag 2014 (2) s. 108-110 NTNU UiO
Untitled
|
|
20. |
Knutsen, Bård; Korsager, Majken. 5E-modellen i naturfagsundervisning. 5E-seminar; 2014-04-01 - 2014-04-01 NTNU UiO
Untitled
|
|
21. |
Korsager, Majken. Utforskende undervisning for bærekraftig utvikling. Naturfag 2014 (2) s. 32-33 UiO
Untitled
|
|
22. |
Korsager, Majken; Dolin, Jens. Opening the Science Classroom to the Opportunities for Learning with Technology. Nordic Research Symposium on Science Education (NFSUN); 2014-06-04 - 2014-06-06 UiO
Untitled
|
|
23. |
Korsager, Majken; Jorde, Doris; Slotta, Jim. Global Climate Exchange: Peer collaboration in a “Global classroom”. Nordic Studies in Science Education 2014 ;Volum 1.(1) s. 105-120 UiO
Untitled
|
|
24. |
Korsager, Majken; Mork, Sonja M. Brunskogsnegl - uønsket inntrenger - spennende muligheter i naturfag. Naturfag 2014 (1) s. 48-51 UiO
Untitled
|
|
25. |
Korsager, Majken; Scheie, Eldri. Nøkkelfaktorer for utdanning for bærekraftig utvikling – et eksempel fra en norsk ungdomsskole. Naturfag 2014 (2) s. 26-31 UiO
Untitled
|
|
26. |
Scheie, Eldri; Korsager, Majken. Den naturlige skolesekken - implementering av utdanning for bærekraftig utvikling i norske skoler. Naturfag 2014 (2) s. 22-25 UiO
Untitled
|
|
27. |
Scheie, Eldri; Korsager, Majken. Samarbeid med eksterne aktører i undervisning for bærekraftig utvikling. Naturfag 2014 (2) s. 58-61 UiO
Untitled
|
|
28. |
Scheie, Eldri; Korsager, Majken. Tverrfaglig undervisning for bærekraftig utvikling. Naturfag 2014 (2) s. 44-47 UiO
Untitled
|
|
29. |
Scheie, Eldri; Korsager, Majken. Utdanning og undervisning for bærekraftig utvikling. Naturfag 2014 (2) s. 18-21 UiO
Untitled
|
2013
|
30. |
Korsager, Majken. Global climate exchange - Students’ science learning in a global classroom. ESERA; 2013-09-02 - 2013-09-07 UiO
Untitled
|
|
31. |
Korsager, Majken. “Globalizing the science classroom" : Exploring the development of students’ conceptual understanding of climate change from international peer collaboration. Unipub forlag 2013 86 s. Doktoravhandlinger forsvart ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo(179) UiO
Untitled
|
|
32. |
Korsager, Majken. Wiki i naturfagundervisningen. Naturfagkonferansen; 2013-10-17 - 2103-10-18 UiO
Untitled
|
|
33. |
Korsager, Majken; Fiskum, Kirsten. SUN – An effective model for teacher professional development and school development in science?. ESERA; 2013-09-02 - 2013-09-07 UiO
Untitled
|
|
34. |
Korsager, Majken; Jorde, Doris. What is this thing called inquiry, and why is it so important for teaching and learning science?. Raising Standards Through Inquiry: Professional Development in the Natural Environment; 2013-07-09 - 2013-07-10 UiO
Untitled
|
|
35. |
Korsager, Majken; Marion, Peter van. Hva har vi lært av SUN?. Hellseminaret. Nasjonalt seminar for lærerutdanninegen innen naturfag.; 2013-11-13 - 2013-11-14 NTNU UiO
Untitled
|
|
36. |
Korsager, Majken; Strømme, Alex. Apper i naturfagundervisning Tema:Stjernehimmelen. Hellseminar for lærerutdannere; 2013-11-13 - 2013-11-15 NTNU UiO
Untitled
|
|
37. |
Korsager, Majken; Strømme, Alex. Bruk av smarttelefon-apps. Naturfagkonferansen; 2013-10-17 - 2103-10-18 NTNU UiO
Untitled
|
|
38. |
Korsager, Majken; Van Marion, Peter. Hva har vi lært av SUN?. Hellseminar for lærerutdannere; 2013-11-13 - 2013-11-15 UiO
Untitled
|
|
39. |
Lindstrøm, Christine; Korsager, Majken. Peer Instruction: Når pedagogikk og teknologi sammen fremmer læring i naturfag. Prosjektidéer for søknad til Norgesuniversitetet; 2013-03-19 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
40. |
Scheie, Eldri; Korsager, Majken. Utdanning for bærekraftig utvikling og muligheter i Den naturlige skolesekken. Hellseminar for lærerutdannere; 2013-11-13 - 2013-11-15 UiO
Untitled
|
2012
|
41. |
Korsager, Majken; Fiskum, Kirsten; Marion, Peter Van. SUN Teacher Professional Development. S-TEAM Conference 2012; 2012-02-23 - 2012-02-24 NTNU UiO
Untitled
|
|
42. |
Korsager, Majken; Marion, Peter Van. S-TEAM/SUN - Hvordan kan forskningsresultater herfra være til nytte for lærerutdanningene?. HELL-seminaret; 2012-11-15 - 2012-11-16 OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
43. |
Marion, Peter Van; Fiskum, Kirsten; Korsager, Majken. The SUN Project. S-TEAM 2012 Conference; 2012-02-24 NTNU UiO
Untitled
|
2011
|
44. |
Fiskum, Kirsten; Korsager, Majken. Hva slags etterutdanning vil naturfaglærere ha? Skoleutvikling i naturfag - SUN. Naturfagkonferansen; 2011-10-20 - 2011-10-21 UiO
Untitled
|