2023
|
1. |
Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian. Praksisrettede pedagoger og disiplinorienterte forskere – lærerutdanningen og forskningen 2008–2021. I: En forskningsbasert skole? Forskningens plass i lærerutdanning og skole. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215065540. OSLOMET SAMFORSK
Untitled
|
|
2. |
Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian. Research-based teacher education in Norway – a longitudinal perspective. International Journal of Educational Research 2023 ;Volum 119.(102177) OSLOMET SAMFORSK
Untitled
|
|
3. |
Smeby, Jens-Christian. Profesjoner i spill?. forskningskonferanse for fakultet for helse og sosialvitskap; 2023-12-06 OSLOMET
Untitled
|
|
4. |
Smeby, Jens-Christian; Terum, Lars Inge. Profesjonell autonomi. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2023 OSLOMET
Untitled
|
2022
|
5. |
Smeby, Jens-Christian; Terum, Lars Inge. Akademisering. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2022 OSLOMET
Untitled
|
2021
|
6. |
Helgøy, Kjersti Velde; Smeby, Jens-Christian; Bonsaksen, Tore. Practice educators’ emphasis on research in supervision of occupational therapy students. Scandinavian Journal of Occupational Therapy 2021 s. 1-15 HINN OSLOMET VID
Untitled
|
|
7. |
Smeby, Jens-Christian; Gundersen, Malene Wøhlk; Røe, Yngve; Jamtvedt, Gro. Hva sier forskningen om digitalisering og studentenes læring?. Khrono.no 2021 OSLOMET
Untitled
|
2020
|
8. |
Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian. Placement training and learning outcomes in social work education. Studies in Higher Education 2020 s. - OSLOMET SAMFORSK
Untitled
|
|
9. |
Gundersen, Torbjørn; Smeby, Jens-Christian. profesjon. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2020 UiO OSLOMET
Untitled
|
|
10. |
Helgøy, Kjersti Velde; Smeby, Jens-Christian; Bonsaksen, Tore; Olsen, Nina Rydland. Research-based occupational therapy education: An exploration of students’ and faculty members’ experiences and perceptions. PLOS ONE 2020 s. 1-19 HINN OSLOMET HVL VID
Untitled
|
|
11. |
Smeby, Jens-Christian. ekspertise. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2020 OSLOMET
Untitled
|
|
12. |
Smeby, Jens-Christian. Interdisciplinary research traditions in professions. PhD course: The joys and woes of interdisciplinary research; 2020-11-02 OSLOMET
Untitled
|
|
13. |
Smeby, Jens-Christian. profesjonsutdanning. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2020 OSLOMET
Untitled
|
2019
|
14. |
Andreassen, Tone Alm; Smeby, Jens-Christian; Fossestøl, Knut. Svarer ikke helse- og sosialutdanningene på samfunnets behov?. Khrono.no 2019 OSLOMET
Untitled
|
|
15. |
Smeby, Jens-Christian; Gundersen, Malene Wøhlk; Jamtvedt, Gro. Det bør etableres flere databaser for oppsummeringer av forskning. Khrono.no 2019 OSLOMET HVL
Untitled
|
|
16. |
Vindegg, Jorunn; Smeby, Jens-Christian. Bidrar sterkere sammenheng mellom praksis og undervisning til en bro mellom utdanning og arbeidsliv? . Svarer ikke helse- og sosialfagutdanningene på tjenestenes behov?; 2019-11-21 - 2019-11-21 OSLOMET
Untitled
|
|
17. |
Vindegg, Jorunn; Smeby, Jens-Christian. Narrative reasoning and coherent alignment in field placement. Social Work Education 2019 OSLOMET
Untitled
|
2018
|
18. |
Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian. Praksisopplæring og læringsutbytte - betydningen av koherens. Nordpro-konferansen 2018: Makt, teknologi og mennesker; 2018-11-08 - 2019-11-09 OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
19. |
Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian. The relationship among learning outcome measures used in higher education. Quality in Higher Education 2018 ;Volum 24.(2) s. 117-135 OSLOMET SAMFORSK
Untitled
|
|
20. |
Frøjd, Elise Koppang; Lillejord, Sølvi; Smeby, Jens-Christian. – God digital undervisning krever bedre pedagogikk. Forskning.no [Internett] 2018-08-06 OSLOMET
Untitled
|
|
21. |
Pettersen, Kjell Sverre; Smeby, Jens-Christian. Forskning på digitalisering og læring innen helsefag. Læringsfestivalen 2018; 2018-05-06 - 2018-05-07 OSLOMET
Untitled
|
|
22. |
Smeby, Jens-Christian. Hva skjer med utdanningene ved de nye universitetene?. Dagsavisen 2018 OSLOMET
Untitled
|
|
23. |
Smeby, Jens-Christian. Meningsfulle sammenhenger mellom teori og praksis. Studieaktivitetsmodellen i et professionsdidaktisk perspektiv; 2018-03-22 OSLOMET
Untitled
|
|
24. |
Smeby, Jens-Christian. Profesjonsblikk på politiet. Forskningsgruppemøte; 2018-06-08 OSLOMET
Untitled
|
|
25. |
Wernø, Ida Lyngstad; Smeby, Jens-Christian. Profesjonsutdanning og kompetanse – en tabellrapport basert på StudData. Oslo: Senter for profesjonsstudier, OsloMet 2018 54 s. OSLOMET
Untitled
|
2017
|
26. |
Alpers, Lise-Merete. Helsepersonells kompetansebehov i møte med etniske minoritetspasienter. : Høgskolen i Oslo og Akershus 2017 (ISBN 978 82 8364 047 2) 150 s. HIOA LDH LDS
Untitled
|
|
27. |
Caspersen, Joakim; Havnes, Anton; Smeby, Jens-Christian. Profesjonskvalifisering i arbeid og etterutdanning. I: Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215026459. s. 118-129 HIOA
Untitled
|
|
28. |
Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian; Aamodt, Per O. Measuring learning outcomes. European Journal of Education 2017 ;Volum 52.(1) s. 20-30 OSLOMET NIFU
Untitled
|
|
29. |
Mausethagen, Sølvi; Smeby, Jens-Christian. Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse. Universitetsforlaget 2017 (ISBN 9788215026459) 261 s. HINN OSLOMET
Untitled
|
|
30. |
Messel, Jan; Smeby, Jens-Christian. Akademisering av høyskoleutdanningene?. I: Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215026459. s. 44-55 HIOA
Untitled
|
|
31. |
Smeby, Jens-Christian. AI and professional judgements. Profesjonene i digitaliseringens tid - tar maskinene over? Senter for profesjonsstudiers årskonferanse 2017; 2017-12-14 HIOA
Untitled
|
|
32. |
Smeby, Jens-Christian. Connecting research, teaching and the professional field. Seminar Research in the Curriculum; 2017-11-09 HIOA
Untitled
|
|
33. |
Smeby, Jens-Christian. Digitalization and professional competence. Interim Conference of the ISA Research Committee 52; 2017-06-08 - 2017-06-10 HIOA
Untitled
|
|
34. |
Smeby, Jens-Christian; Mausethagen, Sølvi. Profesjonskvalifisering. I: Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215026459. s. 11-20 OSLOMET
Untitled
|
|
35. |
Vindegg, Jorunn; Smeby, Jens-Christian. Students alignment and recontextualization strategies. 3rd International ProPEL Conference 2017; 2017-06-14 - 2017-06-16 HIOA
Untitled
|
2016
|
36. |
Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian; Aamodt, Per O. Measuring Learning Outcomes- symposium presentation CHER-conference. CHER-conference 2016; 2016-09-05 - 2016-09-07 HIOA NIFU SAMFORSK
Untitled
|
|
37. |
Jorunn, Vindegg; Smeby, Jens-Christian. Aligniment and recontextiualization strategies. 9th Interim meeting ESA RN19; 2016-09-08 - 2016-09-10 HIOA
Untitled
|
|
38. |
Mausethagen, Sølvi; Smeby, Jens-Christian. Contemporary education policy and teacher professionalism. I: The Routledge Companion to the Professions and Professionalism. Routledge 2016 ISBN 9781138018891. s. 329-342 HIOA
Untitled
|
|
39. |
Smeby, Jens-Christian. A sense of coherence to bridge different practice spaces. The 2016 Practice-Based Education Summit; 2016-04-13 - 2016-04-14 HIOA
Untitled
|
|
40. |
Smeby, Jens-Christian. Akademisering av de korte profesjonsutdanningene i Norge og internasjonalt. Forskningsseminar NIFU; 2016-09-22 HIOA
Untitled
|
|
41. |
Smeby, Jens-Christian. Akademiseringen av de korte profesjonsutdanningene. NORDPRO-konferansen: Professionerna i mötet mellan kunskapssamhället och granskningssamhället: Förändrade villkor och nutida utmaningar; 2016-10-27 - 2016-10-28 HIOA
Untitled
|
|
42. |
Smeby, Jens-Christian. Ambiguous Academisation of Vocational Education. 3rd ISA Forum of Sociology; 2016-07-10 - 2016-07-14 HIOA
Untitled
|
|
43. |
Smeby, Jens-Christian. From an international higher education perspective, how significant is employability as a graduate outcome?. Employability: The Contributions, Successes and Failures of Universities; 2016-04-19 HIOA
Untitled
|
|
44. |
Vindegg, Jorunn; Smeby, Jens-Christian. Integrating professional learning experiences. Alignment and recontextualisation strategies. 9th Interim meeting ESA RN19; 2016-09-07 - 2016-09-10 OSLOMET
Untitled
|
2015
|
45. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Leseth, Anne; Osland, Oddgeir; Alecu, Andreea Ioana; Hougaard, Peter Forde; Nordberg, Tanja Haraldsdottir; Smeby, Jens-Christian. Utdanningskvalitet i sykepleieutdanningene ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Oslo: Høgskolen i Oslo og Akershus 2015 79 s. Småskrift, HiOA(3) HIOA
Untitled
|
|
46. |
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Smeby, Jens-Christian. Programme coherence and epistemological beliefs. Nordic Psychology 2015 ;Volum 67.(2) s. 136-153 OSLOMET
Untitled
|
|
47. |
Heggen, Kåre; Smeby, Jens-Christian; Vågan, Andre. Coherence: a longitudinal approach. I: From vocational to Professional Education. Educating for social welfare. Routledge 2015 ISBN 9781138797444. s. 70-88 HIOA HVO
Untitled
|
|
48. |
Mausethagen, Sølvi; Smeby, Jens-Christian. Contemporary education policy and teacher professionalism. Workshop Profesjoner under press; 2015-02-10 - 2015-02-11 HIOA
Untitled
|
|
49. |
Smeby, Jens-Christian. Academic drift in vocational education?. I: From vocational to Professional Education. Educating for social welfare. Routledge 2015 ISBN 9781138797444. s. 7-25 OSLOMET
Untitled
|
|
50. |
Smeby, Jens-Christian. Arbeidslivssjokk?. Viten + snakkis podcast fra HiOA [Internett] 2015-11-05 HIOA
Untitled
|