Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 232 << Forrige 1 2 3 4 5    Neste >>

2023
1 Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian.
Praksisrettede pedagoger og disiplinorienterte forskere – lærerutdanningen og forskningen 2008–2021. I: En forskningsbasert skole? Forskningens plass i lærerutdanning og skole. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215065540.
OSLOMET SAMFORSK Untitled
 
2 Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian.
Research-based teacher education in Norway – a longitudinal perspective. International Journal of Educational Research 2023 ;Volum 119.(102177)
OSLOMET SAMFORSK Untitled
 
3 Smeby, Jens-Christian.
Profesjoner i spill?. forskningskonferanse for fakultet for helse og sosialvitskap; 2023-12-06
OSLOMET Untitled
 
4 Smeby, Jens-Christian; Terum, Lars Inge.
Profesjonell autonomi. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2023
OSLOMET Untitled
 
2022
5 Smeby, Jens-Christian; Terum, Lars Inge.
Akademisering. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2022
OSLOMET Untitled
 
2021
6 Helgøy, Kjersti Velde; Smeby, Jens-Christian; Bonsaksen, Tore.
Practice educators’ emphasis on research in supervision of occupational therapy students. Scandinavian Journal of Occupational Therapy 2021 s. 1-15
HINN OSLOMET VID Untitled
 
7 Smeby, Jens-Christian; Gundersen, Malene Wøhlk; Røe, Yngve; Jamtvedt, Gro.
Hva sier forskningen om digitalisering og studentenes læring?. Khrono.no 2021
OSLOMET Untitled
 
2020
8 Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian.
Placement training and learning outcomes in social work education. Studies in Higher Education 2020 s. -
OSLOMET SAMFORSK Untitled
 
9 Gundersen, Torbjørn; Smeby, Jens-Christian.
profesjon. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2020
UiO OSLOMET Untitled
 
10 Helgøy, Kjersti Velde; Smeby, Jens-Christian; Bonsaksen, Tore; Olsen, Nina Rydland.
Research-based occupational therapy education: An exploration of students’ and faculty members’ experiences and perceptions. PLOS ONE 2020 s. 1-19
HINN OSLOMET HVL VID Untitled
 
11 Smeby, Jens-Christian.
ekspertise. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2020
OSLOMET Untitled
 
12 Smeby, Jens-Christian.
Interdisciplinary research traditions in professions. PhD course: The joys and woes of interdisciplinary research; 2020-11-02
OSLOMET Untitled
 
13 Smeby, Jens-Christian.
profesjonsutdanning. Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2020
OSLOMET Untitled
 
2019
14 Andreassen, Tone Alm; Smeby, Jens-Christian; Fossestøl, Knut.
Svarer ikke helse- og sosialutdanningene på samfunnets behov?. Khrono.no 2019
OSLOMET Untitled
 
15 Smeby, Jens-Christian; Gundersen, Malene Wøhlk; Jamtvedt, Gro.
Det bør etableres flere databaser for oppsummeringer av forskning. Khrono.no 2019
OSLOMET HVL Untitled
 
16 Vindegg, Jorunn; Smeby, Jens-Christian.
Bidrar sterkere sammenheng mellom praksis og undervisning til en bro mellom utdanning og arbeidsliv? . Svarer ikke helse- og sosialfagutdanningene på tjenestenes behov?; 2019-11-21 - 2019-11-21
OSLOMET Untitled
 
17 Vindegg, Jorunn; Smeby, Jens-Christian.
Narrative reasoning and coherent alignment in field placement. Social Work Education 2019
OSLOMET Untitled
 
2018
18 Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian.
Praksisopplæring og læringsutbytte - betydningen av koherens. Nordpro-konferansen 2018: Makt, teknologi og mennesker; 2018-11-08 - 2019-11-09
OSLOMET NTNU Untitled
 
19 Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian.
The relationship among learning outcome measures used in higher education. Quality in Higher Education 2018 ;Volum 24.(2) s. 117-135
OSLOMET SAMFORSK Untitled
 
20 Frøjd, Elise Koppang; Lillejord, Sølvi; Smeby, Jens-Christian.
– God digital undervisning krever bedre pedagogikk. Forskning.no [Internett] 2018-08-06
OSLOMET Untitled
 
21 Pettersen, Kjell Sverre; Smeby, Jens-Christian.
Forskning på digitalisering og læring innen helsefag. Læringsfestivalen 2018; 2018-05-06 - 2018-05-07
OSLOMET Untitled
 
22 Smeby, Jens-Christian.
Hva skjer med utdanningene ved de nye universitetene?. Dagsavisen 2018
OSLOMET Untitled
 
23 Smeby, Jens-Christian.
Meningsfulle sammenhenger mellom teori og praksis. Studieaktivitetsmodellen i et professionsdidaktisk perspektiv; 2018-03-22
OSLOMET Untitled
 
24 Smeby, Jens-Christian.
Profesjonsblikk på politiet. Forskningsgruppemøte; 2018-06-08
OSLOMET Untitled
 
25 Wernø, Ida Lyngstad; Smeby, Jens-Christian.
Profesjonsutdanning og kompetanse – en tabellrapport basert på StudData. Oslo: Senter for profesjonsstudier, OsloMet 2018 54 s.
OSLOMET Untitled
 
2017
26 Alpers, Lise-Merete.
Helsepersonells kompetansebehov i møte med etniske minoritetspasienter. : Høgskolen i Oslo og Akershus 2017 (ISBN 978 82 8364 047 2) 150 s.
HIOA LDH LDS Untitled
 
27 Caspersen, Joakim; Havnes, Anton; Smeby, Jens-Christian.
Profesjonskvalifisering i arbeid og etterutdanning. I: Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215026459. s. 118-129
HIOA Untitled
 
28 Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian; Aamodt, Per O.
Measuring learning outcomes. European Journal of Education 2017 ;Volum 52.(1) s. 20-30
OSLOMET NIFU Untitled
 
29 Mausethagen, Sølvi; Smeby, Jens-Christian.
Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse. Universitetsforlaget 2017 (ISBN 9788215026459) 261 s.
HINN OSLOMET Untitled
 
30 Messel, Jan; Smeby, Jens-Christian.
Akademisering av høyskoleutdanningene?. I: Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215026459. s. 44-55
HIOA Untitled
 
31 Smeby, Jens-Christian.
AI and professional judgements. Profesjonene i digitaliseringens tid - tar maskinene over? Senter for profesjonsstudiers årskonferanse 2017; 2017-12-14
HIOA Untitled
 
32 Smeby, Jens-Christian.
Connecting research, teaching and the professional field. Seminar Research in the Curriculum; 2017-11-09
HIOA Untitled
 
33 Smeby, Jens-Christian.
Digitalization and professional competence. Interim Conference of the ISA Research Committee 52; 2017-06-08 - 2017-06-10
HIOA Untitled
 
34 Smeby, Jens-Christian; Mausethagen, Sølvi.
Profesjonskvalifisering. I: Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215026459. s. 11-20
OSLOMET Untitled
 
35 Vindegg, Jorunn; Smeby, Jens-Christian.
Students alignment and recontextualization strategies. 3rd International ProPEL Conference 2017; 2017-06-14 - 2017-06-16
HIOA Untitled
 
2016
36 Caspersen, Joakim; Smeby, Jens-Christian; Aamodt, Per O.
Measuring Learning Outcomes- symposium presentation CHER-conference. CHER-conference 2016; 2016-09-05 - 2016-09-07
HIOA NIFU SAMFORSK Untitled
 
37 Jorunn, Vindegg; Smeby, Jens-Christian.
Aligniment and recontextiualization strategies. 9th Interim meeting ESA RN19; 2016-09-08 - 2016-09-10
HIOA Untitled
 
38 Mausethagen, Sølvi; Smeby, Jens-Christian.
Contemporary education policy and teacher professionalism. I: The Routledge Companion to the Professions and Professionalism. Routledge 2016 ISBN 9781138018891. s. 329-342
HIOA Untitled
 
39 Smeby, Jens-Christian.
A sense of coherence to bridge different practice spaces. The 2016 Practice-Based Education Summit; 2016-04-13 - 2016-04-14
HIOA Untitled
 
40 Smeby, Jens-Christian.
Akademisering av de korte profesjonsutdanningene i Norge og internasjonalt. Forskningsseminar NIFU; 2016-09-22
HIOA Untitled
 
41 Smeby, Jens-Christian.
Akademiseringen av de korte profesjonsutdanningene. NORDPRO-konferansen: Professionerna i mötet mellan kunskapssamhället och granskningssamhället: Förändrade villkor och nutida utmaningar; 2016-10-27 - 2016-10-28
HIOA Untitled
 
42 Smeby, Jens-Christian.
Ambiguous Academisation of Vocational Education. 3rd ISA Forum of Sociology; 2016-07-10 - 2016-07-14
HIOA Untitled
 
43 Smeby, Jens-Christian.
From an international higher education perspective, how significant is employability as a graduate outcome?. Employability: The Contributions, Successes and Failures of Universities; 2016-04-19
HIOA Untitled
 
44 Vindegg, Jorunn; Smeby, Jens-Christian.
Integrating professional learning experiences. Alignment and recontextualisation strategies. 9th Interim meeting ESA RN19; 2016-09-07 - 2016-09-10
OSLOMET Untitled
 
2015
45 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Leseth, Anne; Osland, Oddgeir; Alecu, Andreea Ioana; Hougaard, Peter Forde; Nordberg, Tanja Haraldsdottir; Smeby, Jens-Christian.
Utdanningskvalitet i sykepleieutdanningene ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Oslo: Høgskolen i Oslo og Akershus 2015 79 s. Småskrift, HiOA(3)
HIOA Untitled
 
46 Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Smeby, Jens-Christian.
Programme coherence and epistemological beliefs. Nordic Psychology 2015 ;Volum 67.(2) s. 136-153
OSLOMET Untitled
 
47 Heggen, Kåre; Smeby, Jens-Christian; Vågan, Andre.
Coherence: a longitudinal approach. I: From vocational to Professional Education. Educating for social welfare. Routledge 2015 ISBN 9781138797444. s. 70-88
HIOA HVO Untitled
 
48 Mausethagen, Sølvi; Smeby, Jens-Christian.
Contemporary education policy and teacher professionalism. Workshop Profesjoner under press; 2015-02-10 - 2015-02-11
HIOA Untitled
 
49 Smeby, Jens-Christian.
Academic drift in vocational education?. I: From vocational to Professional Education. Educating for social welfare. Routledge 2015 ISBN 9781138797444. s. 7-25
OSLOMET Untitled
 
50 Smeby, Jens-Christian.
Arbeidslivssjokk?. Viten + snakkis podcast fra HiOA [Internett] 2015-11-05
HIOA Untitled
 
    Vis neste liste