2023
|
1. |
Askildsen, Carl-Emil Marstrander; Løndal, Knut. Practising in physical education: A study of a teacher's experiences and role enactment. European Physical Education Review 2023 OSLOMET
Untitled
|
|
2. |
Løndal, Knut. Discussant remarks at a symposium: Similarities and differences in the conceptions and implementations of shadow education and after-school programs in terms of student's development.. Extended Education Conference 2023; 2023-09-06 - 2023-09-09 OSLOMET
Untitled
|
|
3. |
Løndal, Knut; Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Gjølme, Egil Galaaen. Forskning for fremtiden?. Tverrinstitusjonelt forskningswebinar: Kroppsøving i skolen; 2023-01-19 - 2023-01-19 HVL NTNU UiT OSLOMET
Untitled
|
|
4. |
Løndal, Knut; Lund, Siv; Riiser, Kirsti. Staff members' considerations about their occupational roles in Norwegian after-school programs. Extended Education Conference 2023; 2023-09-06 - 2023-09-09 OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
5. |
Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Løndal, Knut. Krenkelser og patologier i norsk kroppsøving - En kunnskapsgjennomgang. I: Et anerkjennende kroppsøvingsfag. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 9788202763343. s. 53-79 HINN OSLOMET UIA
Untitled
|
|
6. |
Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Løndal, Knut; Jordet, Arne Hilmar Nikolaisen Jordet; Hovi-Gulowsen, Kathrine; Abeslen, Kristian; Leirhaug, Petter Erik; Rustad, Hilde; Bjørke, Lars. Et anerkjennende kroppsøvingsfag. kroppsøvingskonferansen; 2023-01-01 - 2023-02-02 HINN UIA NIH NTNU
Untitled
|
|
7. |
Lund, Siv; Riiser, Kirsti; Løndal, Knut. Children`s Experiences with Outdoor, Physically Active Play in After-School Programs. American Journal of Play 2023 ;Volum 15.(1) s. 35-59 OSLOMET
Untitled
|
2022
|
8. |
Borgen, Jorunn Spord; Hallås, Bjørg Oddrun; Moen, Kjersti Mordal; Løndal, Knut; Engelsrud, Gunn Helene; Gjølme, Egil Galaaen. Kroppsøving i skolen. Webinar med påmelding; 2022-01-25 - 2022-01-25 USN UiT NTNU OSLOMET HVL
Untitled
|
|
9. |
Esser-Noethlichs, Marc; Løndal, Knut. Didactics in Organised Sport and Physical Education in Norway -- Several Concepts with Unclear Boundaries,. I: Sports Didactics in Europe History, Current Trends and Future Developments. Waxmann Verlag 2022 ISBN 9783830941675. s. 195-216 OSLOMET
Untitled
|
|
10. |
Løndal, Knut. Empirisk forskning på det norske skolefaget kroppsøving – tema og tilnærming. Forskningsseminar; 2022-05-24 - 2022-05-24 OSLOMET
Untitled
|
|
11. |
. The grass is greener outdoors - Potentials for deep learning in Norwegian uteskole. OsloMet - storbyuniversitetet 2022 OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
12. |
Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Løndal, Knut. Krenkelser og patologier i norsk kroppsøving – en målrettet kunnskapsoversikt over empirisk forskning i perioden 1990-2020.. ‘Kroppsøvingsfaget og idrettsfag i bevegelse – perspektiver og konsekvenser’; 2022-06-02 - 2022-06-03 HINN UIA OSLOMET
Untitled
|
2021
|
13. |
Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Engelsrud, Gunn Helene; Gjølme, Egil Galaaen. The formation and central aspects of teaching and learning in Physical Education in a time of reforms.. Symposium; 2021-05-18 - 2021-05-20 HVL HINN OSLOMET USN NTNU
Untitled
|
|
14. |
Løndal, Knut. Fysisk aktivitet og bevegelsesglede i skolefritidsordningen. Dagssamling - Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet; 2021-05-10 - 2021-05-10 OSLOMET
Untitled
|
|
15. |
Løndal, Knut. Hvordan bør SFO-arbeidere og lærere opptre i møte med barn i fysisk aktiv utendørslek?. Lek i begynneropplæringen?; 2021-09-22 - 2021-09-23 OSLOMET
Untitled
|
|
16. |
Løndal, Knut. Lek i SFO. Digital konferanse om nasjonal rammeplan for SFO; 2021-08-12 - 2021-08-12 OSLOMET
Untitled
|
|
17. |
Løndal, Knut. Leker barn mindre enn før?. Podkasten 'Lærerrommet' - tilgjengelig på udf.no [Internett] 2021-06-14 OSLOMET
Untitled
|
|
18. |
Løndal, Knut. Nasjonal rammeplan for skolefritidsordningen: Verdier og hovedpunkt. Samling for skoleledere; 2021-05-27 - 2021-05-27 OSLOMET
Untitled
|
|
19. |
Løndal, Knut. Rammeplan for SFO: Betydning for praksis. Kurs for SFO-ansatte; 2021-08-19 - 2021-08-19 OSLOMET
Untitled
|
|
20. |
Løndal, Knut. Rammeplan for skolefritidsordningen; Betydning for praksis. Plandag for SFO-arbeidere; 2021-11-12 - 2021-11-12 OSLOMET
Untitled
|
|
21. |
Løndal, Knut. Skolefritidsordningen: Planlagt struktur eller selvinitiert barneliv.. Samling for skoleledere; 2021-05-27 - 2021-05-27 OSLOMET
Untitled
|
|
22. |
Løndal, Knut; Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Gjølme, Egil Galaaen. Forskning for fremtiden? En oversiktsstudie av empirisk forskning på det norske skolefaget kroppsøving i perioden 2010-2019. Journal for Research in Arts and Sports Education 2021 ;Volum 5.(3) s. 1-33 HINN HVL NTNU OSLOMET USN
Untitled
|
|
23. |
Løndal, Knut; Gjølme, Egil Galaaen. Oversikt over empirisk forskning på skolefaget kroppsøving. Masterseminar, ILU - NTNU; 2021-10-11 - 2022-08-11 OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
24. |
Løndal, Knut; Lund, Siv; Haugen, Anders L. Hage; Riiser, Kirsti. First graders’ stationary behavior in Norwegian after-school programs: A mixed methods investigation. International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH) 2021 ;Volum 18.(4) s. 1-14 OSLOMET
Untitled
|
|
25. |
Winje, Øystein; Løndal, Knut. Theoretical and practical, but rarely integrated: Norwegian primary school teachers’ intentions and practices of teaching outside the classroom. Journal of Outdoor and Environmental Education (JOEE) 2021 ;Volum 24.(2) s. 133-150 OSLOMET
Untitled
|
|
26. |
Winje, Øystein; Løndal, Knut. ‘Wow! is that a birch leaf? In the picture it looked totally different’: a pragmatist perspective on deep learning in Norwegian ‘uteskole’. Education 3-13: International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education 2021 OSLOMET
Untitled
|
|
27. |
Østerlie, Ove; Løndal, Knut. [Podcast, krø.no] Artikkelklubben 8: Forskning for fremtiden?. www.krø.no [Internett] 2021-10-06 OSLOMET NTNU
Untitled
|
2020
|
28. |
Bigum Sundar, Turid Kristin; Riiser, Kirsti; Småstuen, Milada Cvancarova; Opheim, Randi; Løndal, Knut; Glavin, Kari; Helseth, Sølvi. Health-related quality of life among 13–14 year old adolescents with overweight−a mixed methods approach. Health and Quality of Life Outcomes 2020 ;Volum 18. s. 1-10 UiO OSLOMET VID
Untitled
|
|
29. |
Borgen, Jorunn Spord; Hallås, Bjørg Oddrun; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Gjølme, Egil Galaaen. Problems created by the (un)clear boundaries between physical education and physical activity health initiatives in schools. Sport, Education and Society 2020 ;Volum 26.(3) s. 239-252 NIH HVL OSLOMET HINN NTNU
Untitled
|
|
30. |
Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Lyngstad, Idar. Lærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag på masternivå - muligheter og utfordringer. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2020 ;Volum 14.(3) s. 58-79 USN HINN OSLOMET UIA NORD
Untitled
|
|
31. |
Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Løndal, Knut; Gjølme, Egil Galaaen. Physical Education and Sport Studies in Norway. I: Research on Physical Education and School Sport in Europe. Meyer & Meyer Sport 2020 ISBN 978-3-8403-7539-2. s. 361-391 NTNU HINN OSLOMET HVL NIH
Untitled
|
|
32. |
Løndal, Knut. Barns aktivitetssteder i SFO. Kurs for SFO-ansatte; 2020-10-08 - 2020-10-08 OSLOMET
Untitled
|
|
33. |
Løndal, Knut. Miljøet og aktiviteten - Affordancebegrepet. Master i folkehelsevitenskap - Videoforelesning; 2020-04-08 - 2020-04-08 OSLOMET
Untitled
|
|
34. |
Løndal, Knut. Voksenroller i møte med SFO-barn. Kurs for SFO-ansatte; 2020-10-08 - 2020-10-08 OSLOMET
Untitled
|
|
35. |
Løndal, Knut; Haugen, Anders L. Hage; Lund, Siv; Riiser, Kirsti. Physical activity of first graders in Norwegian after-school programs: A relevant contribution to the development of motor competencies and learning of movements? Investigated utilizing a mixed methods approach. PLOS ONE 2020 ;Volum 15.(4) s. - OSLOMET
Untitled
|
|
36. |
Riiser, Kirsti; Richardsen, Kåre Rønn; Haugen, Anders L. Hage; Lund, Siv; Løndal, Knut. Active play in ASP-a matched-pair cluster-randomized trial investigating the effectiveness of an intervention in after-school programs for supporting children's physical activity. BMC Public Health 2020 ;Volum 20:500. s. 1-12 OSLOMET
Untitled
|
|
37. |
Winje, Øystein; Løndal, Knut. Bringing deep learning to the surface: A systematic mapping review of 48 years of research in primary and secondary education. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE) 2020 ;Volum 4.(2) s. 25-41 OSLOMET
Untitled
|
2019
|
38. |
Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Hallås, Bjørg Oddrun; Moen, Kjersti Mordal; Gjølme, Egil Galaaen. What is the problem of unclear boundaries between Physical Education and Physical Activity. The Norwegian Case. Rethinking physical education for the future; 2019-10-17 - 2019-10-17 HVL HINN OSLOMET NIH NTNU
Untitled
|
|
39. |
Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Lyngstad, Idar; Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik. Mastergrad i kroppsøving og idrettsfag – fra mulighet til krav. Kroppsøvingskonferansen 2019; 2019-06-07 - 2019-06-07 NORD HINN OSLOMET NIH UIA
Untitled
|
|
40. |
Lund, Siv; Løndal, Knut; Riiser, Kirsti. Children`s physical activity play in Norwegian After-School Program. International association for Physical Education in Higher education; 2019-06-19 - 2019-06-22 OSLOMET
Untitled
|
|
41. |
Lund, Siv; Riiser, Kirsti; Løndal, Knut. Children`s physical activity play in Norwegian After-School Programs. INternational Coference on Children and Youthin Everday Life and Professional Practices; 2019-06-19 - 2019-06-21 OSLOMET
Untitled
|
|
42. |
Løndal, Knut. Aktivitetssteder for barn. Kurs for SFO-arbeidere; 2019-09-25 - 2019-09-25 OSLOMET
Untitled
|
|
43. |
Løndal, Knut. Aktivitetssteder for barn. Skolemøtet i Rogaland; 2019-11-15 - 2019-11-15 OSLOMET
Untitled
|
|
44. |
Løndal, Knut. Barns lek i SFO. Skolemøtet i Rogaland; 2019-11-15 - 2019-11-15 OSLOMET
Untitled
|
|
45. |
Løndal, Knut. Fysiskt aktiv lek: Hur kan fritidslärare främja lärande hos barn i lågstadieåldern utan att leken fallerar. I: Rasten. Möjligheternas mellanrum. Studentlitteratur AB 2019 ISBN 9789144124049. s. 113-136 OSLOMET
Untitled
|
|
46. |
Løndal, Knut. Lek blant førsteklassinger i skole og skolefritidsordning: Pedagogisk perspektiv og didaktisk praksis. I: Lek i begynneropplæringen. Lekende tilnærminger til skole og SFO. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215034133. s. 93-108 OSLOMET
Untitled
|
|
47. |
Løndal, Knut. Lek og læring i oppvekstinstituasjoner. Videreutdanning i fysioterapi; 2019-08-21 - 2019-08-21 OSLOMET
Untitled
|
|
48. |
Løndal, Knut. Meningsfull fysisk aktivitet - motivasjon og mestring. Fra kunnskap til handling - Bergen; 2019-02-06 - 2019-02-06 OSLOMET
Untitled
|
|
49. |
Løndal, Knut. Miljøets innvirkning på aktiviteten. Affordancebegrepet.. Master i folkehelsevitenskap; 2019-03-20 - 2019-03-20 OSLOMET
Untitled
|
|
50. |
Løndal, Knut. Profesjonelle roller i skolefritidsordningen. SFO-konferanse i Tromsø kommune; 2019-05-31 - 2019-05-31 OSLOMET
Untitled
|