Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 178 << Forrige 1 2 3 4    Neste >>

2023
1 Askildsen, Carl-Emil Marstrander; Løndal, Knut.
Practising in physical education: A study of a teacher's experiences and role enactment. European Physical Education Review 2023
OSLOMET Untitled
 
2 Løndal, Knut.
Discussant remarks at a symposium: Similarities and differences in the conceptions and implementations of shadow education and after-school programs in terms of student's development.. Extended Education Conference 2023; 2023-09-06 - 2023-09-09
OSLOMET Untitled
 
3 Løndal, Knut; Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Gjølme, Egil Galaaen.
Forskning for fremtiden?. Tverrinstitusjonelt forskningswebinar: Kroppsøving i skolen; 2023-01-19 - 2023-01-19
HVL NTNU UiT OSLOMET Untitled
 
4 Løndal, Knut; Lund, Siv; Riiser, Kirsti.
Staff members' considerations about their occupational roles in Norwegian after-school programs. Extended Education Conference 2023; 2023-09-06 - 2023-09-09
OSLOMET NTNU Untitled
 
5 Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Løndal, Knut.
Krenkelser og patologier i norsk kroppsøving - En kunnskapsgjennomgang. I: Et anerkjennende kroppsøvingsfag. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 9788202763343. s. 53-79
HINN OSLOMET UIA Untitled
 
6 Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Løndal, Knut; Jordet, Arne Hilmar Nikolaisen Jordet; Hovi-Gulowsen, Kathrine; Abeslen, Kristian; Leirhaug, Petter Erik; Rustad, Hilde; Bjørke, Lars.
Et anerkjennende kroppsøvingsfag. kroppsøvingskonferansen; 2023-01-01 - 2023-02-02
HINN UIA NIH NTNU Untitled
 
7 Lund, Siv; Riiser, Kirsti; Løndal, Knut.
Children`s Experiences with Outdoor, Physically Active Play in After-School Programs. American Journal of Play 2023 ;Volum 15.(1) s. 35-59
OSLOMET Untitled
 
2022
8 Borgen, Jorunn Spord; Hallås, Bjørg Oddrun; Moen, Kjersti Mordal; Løndal, Knut; Engelsrud, Gunn Helene; Gjølme, Egil Galaaen.
Kroppsøving i skolen. Webinar med påmelding; 2022-01-25 - 2022-01-25
USN UiT NTNU OSLOMET HVL Untitled
 
9 Esser-Noethlichs, Marc; Løndal, Knut.
Didactics in Organised Sport and Physical Education in Norway -- Several Concepts with Unclear Boundaries,. I: Sports Didactics in Europe History, Current Trends and Future Developments. Waxmann Verlag 2022 ISBN 9783830941675. s. 195-216
OSLOMET Untitled
 
10 Løndal, Knut.
Empirisk forskning på det norske skolefaget kroppsøving – tema og tilnærming. Forskningsseminar; 2022-05-24 - 2022-05-24
OSLOMET Untitled
 
11 .
The grass is greener outdoors - Potentials for deep learning in Norwegian uteskole. OsloMet - storbyuniversitetet 2022
OSLOMET NTNU Untitled
 
12 Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Løndal, Knut.
Krenkelser og patologier i norsk kroppsøving – en målrettet kunnskapsoversikt over empirisk forskning i perioden 1990-2020.. ‘Kroppsøvingsfaget og idrettsfag i bevegelse – perspektiver og konsekvenser’; 2022-06-02 - 2022-06-03
HINN UIA OSLOMET Untitled
 
2021
13 Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Engelsrud, Gunn Helene; Gjølme, Egil Galaaen.
The formation and central aspects of teaching and learning in Physical Education in a time of reforms.. Symposium; 2021-05-18 - 2021-05-20
HVL HINN OSLOMET USN NTNU Untitled
 
14 Løndal, Knut.
Fysisk aktivitet og bevegelsesglede i skolefritidsordningen. Dagssamling - Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet; 2021-05-10 - 2021-05-10
OSLOMET Untitled
 
15 Løndal, Knut.
Hvordan bør SFO-arbeidere og lærere opptre i møte med barn i fysisk aktiv utendørslek?. Lek i begynneropplæringen?; 2021-09-22 - 2021-09-23
OSLOMET Untitled
 
16 Løndal, Knut.
Lek i SFO. Digital konferanse om nasjonal rammeplan for SFO; 2021-08-12 - 2021-08-12
OSLOMET Untitled
 
17 Løndal, Knut.
Leker barn mindre enn før?. Podkasten 'Lærerrommet' - tilgjengelig på udf.no [Internett] 2021-06-14
OSLOMET Untitled
 
18 Løndal, Knut.
Nasjonal rammeplan for skolefritidsordningen: Verdier og hovedpunkt. Samling for skoleledere; 2021-05-27 - 2021-05-27
OSLOMET Untitled
 
19 Løndal, Knut.
Rammeplan for SFO: Betydning for praksis. Kurs for SFO-ansatte; 2021-08-19 - 2021-08-19
OSLOMET Untitled
 
20 Løndal, Knut.
Rammeplan for skolefritidsordningen; Betydning for praksis. Plandag for SFO-arbeidere; 2021-11-12 - 2021-11-12
OSLOMET Untitled
 
21 Løndal, Knut.
Skolefritidsordningen: Planlagt struktur eller selvinitiert barneliv.. Samling for skoleledere; 2021-05-27 - 2021-05-27
OSLOMET Untitled
 
22 Løndal, Knut; Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Gjølme, Egil Galaaen.
Forskning for fremtiden? En oversiktsstudie av empirisk forskning på det norske skolefaget kroppsøving i perioden 2010-2019. Journal for Research in Arts and Sports Education 2021 ;Volum 5.(3) s. 1-33
HINN HVL NTNU OSLOMET USN Untitled
 
23 Løndal, Knut; Gjølme, Egil Galaaen.
Oversikt over empirisk forskning på skolefaget kroppsøving. Masterseminar, ILU - NTNU; 2021-10-11 - 2022-08-11
OSLOMET NTNU Untitled
 
24 Løndal, Knut; Lund, Siv; Haugen, Anders L. Hage; Riiser, Kirsti.
First graders’ stationary behavior in Norwegian after-school programs: A mixed methods investigation. International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH) 2021 ;Volum 18.(4) s. 1-14
OSLOMET Untitled
 
25 Winje, Øystein; Løndal, Knut.
Theoretical and practical, but rarely integrated: Norwegian primary school teachers’ intentions and practices of teaching outside the classroom. Journal of Outdoor and Environmental Education (JOEE) 2021 ;Volum 24.(2) s. 133-150
OSLOMET Untitled
 
26 Winje, Øystein; Løndal, Knut.
‘Wow! is that a birch leaf? In the picture it looked totally different’: a pragmatist perspective on deep learning in Norwegian ‘uteskole’. Education 3-13: International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education 2021
OSLOMET Untitled
 
27 Østerlie, Ove; Løndal, Knut.
[Podcast, krø.no] Artikkelklubben 8: Forskning for fremtiden?. www.krø.no [Internett] 2021-10-06
OSLOMET NTNU Untitled
 
2020
28 Bigum Sundar, Turid Kristin; Riiser, Kirsti; Småstuen, Milada Cvancarova; Opheim, Randi; Løndal, Knut; Glavin, Kari; Helseth, Sølvi.
Health-related quality of life among 13–14 year old adolescents with overweight−a mixed methods approach. Health and Quality of Life Outcomes 2020 ;Volum 18. s. 1-10
UiO OSLOMET VID Untitled
 
29 Borgen, Jorunn Spord; Hallås, Bjørg Oddrun; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Gjølme, Egil Galaaen.
Problems created by the (un)clear boundaries between physical education and physical activity health initiatives in schools. Sport, Education and Society 2020 ;Volum 26.(3) s. 239-252
NIH HVL OSLOMET HINN NTNU Untitled
 
30 Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Lyngstad, Idar.
Lærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag på masternivå - muligheter og utfordringer. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2020 ;Volum 14.(3) s. 58-79
USN HINN OSLOMET UIA NORD Untitled
 
31 Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Løndal, Knut; Gjølme, Egil Galaaen.
Physical Education and Sport Studies in Norway. I: Research on Physical Education and School Sport in Europe. Meyer & Meyer Sport 2020 ISBN 978-3-8403-7539-2. s. 361-391
NTNU HINN OSLOMET HVL NIH Untitled
 
32 Løndal, Knut.
Barns aktivitetssteder i SFO. Kurs for SFO-ansatte; 2020-10-08 - 2020-10-08
OSLOMET Untitled
 
33 Løndal, Knut.
Miljøet og aktiviteten - Affordancebegrepet. Master i folkehelsevitenskap - Videoforelesning; 2020-04-08 - 2020-04-08
OSLOMET Untitled
 
34 Løndal, Knut.
Voksenroller i møte med SFO-barn. Kurs for SFO-ansatte; 2020-10-08 - 2020-10-08
OSLOMET Untitled
 
35 Løndal, Knut; Haugen, Anders L. Hage; Lund, Siv; Riiser, Kirsti.
Physical activity of first graders in Norwegian after-school programs: A relevant contribution to the development of motor competencies and learning of movements? Investigated utilizing a mixed methods approach. PLOS ONE 2020 ;Volum 15.(4) s. -
OSLOMET Untitled
 
36 Riiser, Kirsti; Richardsen, Kåre Rønn; Haugen, Anders L. Hage; Lund, Siv; Løndal, Knut.
Active play in ASP-a matched-pair cluster-randomized trial investigating the effectiveness of an intervention in after-school programs for supporting children's physical activity. BMC Public Health 2020 ;Volum 20:500. s. 1-12
OSLOMET Untitled
 
37 Winje, Øystein; Løndal, Knut.
Bringing deep learning to the surface: A systematic mapping review of 48 years of research in primary and secondary education. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE) 2020 ;Volum 4.(2) s. 25-41
OSLOMET Untitled
 
2019
38 Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Hallås, Bjørg Oddrun; Moen, Kjersti Mordal; Gjølme, Egil Galaaen.
What is the problem of unclear boundaries between Physical Education and Physical Activity. The Norwegian Case. Rethinking physical education for the future; 2019-10-17 - 2019-10-17
HVL HINN OSLOMET NIH NTNU Untitled
 
39 Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Lyngstad, Idar; Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik.
Mastergrad i kroppsøving og idrettsfag – fra mulighet til krav. Kroppsøvingskonferansen 2019; 2019-06-07 - 2019-06-07
NORD HINN OSLOMET NIH UIA Untitled
 
40 Lund, Siv; Løndal, Knut; Riiser, Kirsti.
Children`s physical activity play in Norwegian After-School Program. International association for Physical Education in Higher education; 2019-06-19 - 2019-06-22
OSLOMET Untitled
 
41 Lund, Siv; Riiser, Kirsti; Løndal, Knut.
Children`s physical activity play in Norwegian After-School Programs. INternational Coference on Children and Youthin Everday Life and Professional Practices; 2019-06-19 - 2019-06-21
OSLOMET Untitled
 
42 Løndal, Knut.
Aktivitetssteder for barn. Kurs for SFO-arbeidere; 2019-09-25 - 2019-09-25
OSLOMET Untitled
 
43 Løndal, Knut.
Aktivitetssteder for barn. Skolemøtet i Rogaland; 2019-11-15 - 2019-11-15
OSLOMET Untitled
 
44 Løndal, Knut.
Barns lek i SFO. Skolemøtet i Rogaland; 2019-11-15 - 2019-11-15
OSLOMET Untitled
 
45 Løndal, Knut.
Fysiskt aktiv lek: Hur kan fritidslärare främja lärande hos barn i lågstadieåldern utan att leken fallerar. I: Rasten. Möjligheternas mellanrum. Studentlitteratur AB 2019 ISBN 9789144124049. s. 113-136
OSLOMET Untitled
 
46 Løndal, Knut.
Lek blant førsteklassinger i skole og skolefritidsordning: Pedagogisk perspektiv og didaktisk praksis. I: Lek i begynneropplæringen. Lekende tilnærminger til skole og SFO. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215034133. s. 93-108
OSLOMET Untitled
 
47 Løndal, Knut.
Lek og læring i oppvekstinstituasjoner. Videreutdanning i fysioterapi; 2019-08-21 - 2019-08-21
OSLOMET Untitled
 
48 Løndal, Knut.
Meningsfull fysisk aktivitet - motivasjon og mestring. Fra kunnskap til handling - Bergen; 2019-02-06 - 2019-02-06
OSLOMET Untitled
 
49 Løndal, Knut.
Miljøets innvirkning på aktiviteten. Affordancebegrepet.. Master i folkehelsevitenskap; 2019-03-20 - 2019-03-20
OSLOMET Untitled
 
50 Løndal, Knut.
Profesjonelle roller i skolefritidsordningen. SFO-konferanse i Tromsø kommune; 2019-05-31 - 2019-05-31
OSLOMET Untitled
 
    Vis neste liste