Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 66 << Forrige 1 2    Neste >>

2023
1 Aure, Venke; Skrede, Joar; Alexeeva, Anastasiya; Vida, Maria Magdolna; Veiersted, Ingrid Granrud.
Evaluering av prosjektet Blikkåpner. OsloMet - storbyuniversitetet 2023 100 s.
OSLOMET NIKU Untitled
 
2022
2 Aure, Venke; Fredriksen, Biljana Culibrk.
Crafting Stories with Birds’ Crafting: An Eco-Ethical Mixed Methodology. I: Expanding Environmental Awareness in Education Through the Arts Crafting-with the Environment. Springer Nature 2022 ISBN 978-981-19-4854-1. s. 141-156
USN OSLOMET Untitled
 
3 Aure, Venke; Halvorsen, Line.
Intervju av formidlingsleder Camilla Sune ved Henie Onstad Kunstsenter om Blikkåpner. Rapport [Fagblad] 2022-05-29
OSLOMET Untitled
 
4 Christensen-Scheel, Boel; Bergaust, Kristin; Aure, Venke; Alman-Kaas, Idunn Yr.
Responsible Tech-Futures: Female Artists as Semantically Sustainable Tech Developers. I: Gender and the Sustainable Development Goals. Routledge 2022 ISBN 9781032004525. s. 127-143
OSLOMET KHIO Untitled
 
5 Dahlsveen, Mimesis Heidi; Aure, Venke.
The Third Site: Blending Polyphonic Methodology and Epistemology. Nordic Journal of Art and Research (A & R) 2022 ;Volum 11.(1)
OSLOMET Untitled
 
2020
6 Aure, Venke.
Exploring Eco-social Art Strategies to Expand Onto-epistemological and Methodological Positions in Qualitative Research. I: Oslofjord Ecologies. Artistic Research on Environmental and Social Sustinability.. : Acoustic Space 2020 ISBN 978-9934-8434-8-8. s. 135-153
OSLOMET Untitled
 
2019
7 Aure, Venke.
Prospero: The Actor as a Dramatist. A Nordic-International Collaboration Project. A theoretical framning of two weeks workshop with Prospero; 2019-06-10 - 2019-06-10
OSLOMET Untitled
 
8 Dahlsveen, Heidi; Aure, Venke.
Blurring the lines between art, academia and life. Konferanse; 2019-02-14 - 2019-02-14
OSLOMET Untitled
 
2018
9 Aure, Venke.
"Social Embroidery" - ungdommers narrative broderier som interkulturell samhandling. Seminar på Interkulturelt Museum, Oslo; 2018-01-24 - 2018-01-24
HIOA Untitled
 
10 Aure, Venke; Dahlsveen, Heidi.
The Kiss - Utterance surrounding the utterance within. Journal for Artistic Research (JAR) 2018 s. 153-161
OSLOMET Untitled
 
11 Dahlsveen, Heidi; Aure, Venke.
The Kiss – utterances surrounding the utterances within. Konferanse - paper performance med proceedings; 2018-04-12 - 2018-04-12
OSLOMET Untitled
 
12 Dahlsveen, Heidi; Aure, Venke.
The third site - a presentation of a place where art and academia intervene. Vetenskapsrådet: Symposium om konstnärlig forskning 2018; 2018-11-14 - 2018-11-14
OSLOMET Untitled
 
13 Dahlsveen, Heidi; Aure, Venke.
The woman in grief - Frigg lost her son and so did I. konferanse; 2018-06-09 - 2018-06-09
OSLOMET Untitled
 
2017
14 Aure, Venke.
Hvordan kan den norske erfaringen med Den Kulturelle Skolesekken gi innspill i det danske arbeidet med å utvikle "Kunstneriske partnerskaber i den Åbne Skole"?. Forskerseminar og rundbordssamtale; 2017-03-10 - 2017-03-10
HIOA Untitled
 
2016
15 Aure, Venke.
Kildekritikk og etikk knyttet til bruk av bilder i forskningssammenheng. Kildekritikkseminar og rundbordsamtale; 2016-11-03 - 2016-11-03
HIOA Untitled
 
16 Aure, Venke.
Visual ethnography - a basis for understanding visual representations of a city.. Open Lecture; 2016-10-13 - 2016-10-13
HIOA Untitled
 
17 Gjærum, Rikke Gürgens; Aure, Venke.
Kjønn som væren: hvordan kan iscenesatte kunstuttrykk bidra til forståelse av kjønnet eksistens?. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift 2016 ;Volum 3. s. 20-30
OSLOMET Untitled
 
2015
18 Aure, Venke.
The epistemology of the gaze and photographic essays. A basis for understanding visual representations of a city.. I: Estetikk og samfunn. Tekster mellom samtidskunst og kunstdidaktikk. Fagbokforlaget 2015 ISBN 978-82-321-0418-5. s. 117-138
HIOA Untitled
 
19 Aure, Venke; Bergaust, Kristin.
Estetikk og samfunn. Tekster mellom samtidskunst og kunstdidaktikk. Fagbokforlaget 2015 (ISBN 978-82-321-0418-5) 290 s.
OSLOMET Untitled
 
20 Aure, Venke; Bergaust, Kristin.
Estetisk praksis og samfunn - tekster mellom samtidskunst og kunstdidaktikk. I: Estetikk og samfunn. Tekster mellom samtidskunst og kunstdidaktikk. Fagbokforlaget 2015 ISBN 978-82-321-0418-5. s. 7-33
HIOA Untitled
 
21 Aure, Venke; Gjærum, Rikke Gürgens.
Kunstdidaktikkens møte med marginale røster. InFormation - Nordic Journal of Art and Research 2015 ;Volum 4.(2) s. 1-17
OSLOMET Untitled
 
2014
22 Aure, Venke.
Gaze Positions and Visual Ethnography in Urban Investigations. Ninth International Conference on The Arts in Society: "The Lives of Art"; 2014-06-25 - 2014-06-27
HIOA Untitled
 
2013
23 Aure, Venke.
Didaktikk - i spennet mellom klassisk formidling og performativ praksis. InFormation - Nordic Journal of Art and Research 2013 ;Volum 2.(1) s. 1-24
OSLOMET Untitled
 
24 Aure, Venke; Bjerkestrand, Karin Brunvathne; Songe-Møller, Anna.
Emancipatory Theatre and Performative Didactics. InFormation - Nordic Journal of Art and Research 2013 ;Volum 2.(2) s. 179-198
UIS OSLOMET Untitled
 
25 Sæter, Oddrun Kristine; Aure, Venke; Bergaust, Kristin.
Retten til byen. En studie av byutviklingsprosesser i New York og Oslo. The Right to the City. A Study of Urban Development Processes in New York and Oslo. Oslo: Høgskolen i Oslo og Akershus 2013 ;Volum 2013.225 s. HiOA rapport(9)
OSLOMET UiO Untitled
 
26 Sæter, Oddrun Kristine; Aure, Venke; Bergaust, Kristin.
Retten til byen/The right to the city. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Utstilling og fagseminar. Storbyprogrammet, HiOA/Oslo Museum; Oslo. 2013-09-04 - 2013-09-22
OSLOMET UiO Untitled
 
2012
27 Aure, Venke.
Different kinds of obsessions: A comparison between Kontiki ship traveller Thor Heyerdal, the intercultural and international peace advocate, and the terrible events the 22nd of July 2011 in Norway. Scandinavia meet Balkan; 2012-07-26 - 2012-07-26
HIOA Untitled
 
28 Aure, Venke.
Visuell kultur som didaktisk refleksjonsstrategi. Forskerseminar; 2012-12-24 - 2012-12-24
HIOA Untitled
 
29 Aure, Venke; Hylland, Ole Marius; Berge, Ola K.
Infrastruktur for kvalitet? Evaluering av Seanse - senter for kunstproduksjon. Bø i Telemark: Telemarksforskning 2012 (ISBN 978-82-7401-560-9) 78 s.
HIOA TF Untitled
 
30 Knudsen, Jan Sverre; Sætre, Jon Helge; Aure, Venke; Bergaust, Kristin; Hernes, Leif; Svingen-Austestad, Anna.
InFormation - Nordic Journal of Art and Research. Høgskolen i Oslo og Akershus 2012
HIOA Untitled
 
31 Sæter, Oddrun; Aure, Venke; Bergaust, Kristin.
Artists and Gentrification in Specific Urban Contexts. A Case Study from Wiliamsburg, New York. The International Journal of the Arts in Society 2012 ;Volum 6.(6) s. 67-82
OSLOMET Untitled
 
2011
32 Aure, Venke.
Kampen om blikket. En longitudinell studie der formidling av kunst til barn og unge danner utgangspunkt for kunstdidaktiske diskursanalyser. Stockholm: Universitetsservice US-AB 2011 (ISBN 978-91-7447-178-6) 268 s.
HIOA Untitled
 
33 Aure, Venke.
"Kunsten å formidle" i forbindelse med Norsk Kulturråds informasjon om satsningen Kunstløftet. Oslo [Avis] 2011-04-08
HIOA Untitled
 
34 Aure, Venke.
Unga vill utmanas i mötet med konsten. Bild i skolan 2011 (3) s. 41-42
OSLOMET Untitled
 
35 Aure, Venke; Bergaust, Kristin.
Eksempler på tverrfaglig tilnærming til FoU-prosjekter i estetiske fag. Seminar om FoU-basert utdanning; 2011-05-20 - 2011-05-20
HIOA Untitled
 
36 Sæter, Oddrun Kristine; Bergaust, Kristin; Aure, Venke.
Artists in Cities of Change. The 6th International Conference on the Arts in Society; 2011-05-09 - 2011-05-11
HIOA Untitled
 
2010
37 Aure, Venke.
Avslutningsanalyse av et ettårig didaktisk utviklingsprosjekt for universitetsmuseene med kunst- og kulturhistoriske samlinger. Fagseminar for universitetsmuseene i Norge; 2010-11-29 - 2010-11-30
HIOA Untitled
 
38 Aure, Venke.
Kampen om blikket. En studie av kunstdidaktiske synsregimer i formidling av kunst til barn og unge. Forskningskonferanse; 2010-06-10 - 2010-06-10
HIOA Untitled
 
39 Aure, Venke.
Kunstformidling og bøker. HiO, Oslo [Internett] 2010-01-01
HIOA Untitled
 
40 Aure, Venke.
Norwegian research in contemporary art and visual culture in education. Four theoretical perspectives based on different epistemology. Mapping themes in Nordic Studies; 2010-03-15 - 2010-03-16
HIOA Untitled
 
41 Aure, Venke; Bergaust, Kristin.
Collaboration across Academia and Arts. Contemporary Art and Visual Culture in Education; 2010-11-08 - 2010-11-10
HIOA Untitled
 
2009
42 Aure, Venke.
Forskningsresultat fra Nasjonalmuseet og Kiasma. Konsten som läranderesurs; 2009-10-05 - 2009-10-06
HIOA Untitled
 
43 Aure, Venke.
http://www.viskult.blog.net.
HIOA Untitled
 
44 Aure, Venke.
Kunstpedagogikken ved Kiasma i Helsinki. I: Konsten som läranderesurs. Syn på lärande, pedagogiska strategier och social inklusion på nordiska konstmuseer. : Nordiske Akvarellmuseet 2009 ISBN 978-91-89477-42-1. s. 198-206
HIOA Untitled
 
45 Aure, Venke.
Kunstpedagogikken ved Nasjonalmuseet for kunst, arkitektur og design i Norge. I: Konsten som läranderesurs. Syn på lärande, pedagogiska strategier och social inklusion på nordiska konstmuseer. : Nordiske Akvarellmuseet 2009 ISBN 978-91-89477-42-1. s. 130-178
HIOA Untitled
 
46 Aure, Venke.
Læringssyn. I: Konsten som läranderesurs. Syn på lärande, pedagogiska strategier och social inklusion på nordiska konstmuseer. : Nordiske Akvarellmuseet 2009 ISBN 978-91-89477-42-1. s. 208-224
HIOA Untitled
 
47 Aure, Venke; Bergaust, Kristin; Sæter, Oddrun.
Bar Candela: Contemporary Art on the Move, in Place and Discourse. The International Journal of the Arts in Society 2009 ;Volum 4.(4) s. 283-296
OSLOMET Untitled
 
48 Aure, Venke; Illeris, Helene; Örtegren, Hans.
Konsten som läranderesurs. Syn på lärande, pedagogiska strategier och social inklusion på nordiska konstmuseer. : Nordiske Akvarellmuseet 2009 (ISBN 978-91-89477-42-1) 280 s.
HIOA Untitled
 
49 Austestad, Anna; Aure, Venke; Munkli, Kurt Allan.
viskult.net/blogs.
HIOA Untitled
 
50 Bergaust, Kristin; Aure, Venke; Sæter, Oddrun.
Bar Candela:Immigrant narratives in transition. Arts 2009-International Conference on the Arts in Society; 2009-07-29 - 2009-07-31
HIOA Untitled
 
    Vis neste liste