2023
|
1. |
Aure, Venke; Skrede, Joar; Alexeeva, Anastasiya; Vida, Maria Magdolna; Veiersted, Ingrid Granrud. Evaluering av prosjektet Blikkåpner. OsloMet - storbyuniversitetet 2023 100 s. OSLOMET NIKU
Untitled
|
2022
|
2. |
Aure, Venke; Fredriksen, Biljana Culibrk. Crafting Stories with Birds’ Crafting: An Eco-Ethical Mixed Methodology. I: Expanding Environmental Awareness in Education Through the Arts Crafting-with the Environment. Springer Nature 2022 ISBN 978-981-19-4854-1. s. 141-156 USN OSLOMET
Untitled
|
|
3. |
Aure, Venke; Halvorsen, Line. Intervju av formidlingsleder Camilla Sune ved Henie Onstad Kunstsenter om Blikkåpner. Rapport [Fagblad] 2022-05-29 OSLOMET
Untitled
|
|
4. |
Christensen-Scheel, Boel; Bergaust, Kristin; Aure, Venke; Alman-Kaas, Idunn Yr. Responsible Tech-Futures: Female Artists as Semantically Sustainable Tech Developers. I: Gender and the Sustainable Development Goals. Routledge 2022 ISBN 9781032004525. s. 127-143 OSLOMET KHIO
Untitled
|
|
5. |
Dahlsveen, Mimesis Heidi; Aure, Venke. The Third Site: Blending Polyphonic Methodology and Epistemology. Nordic Journal of Art and Research (A & R) 2022 ;Volum 11.(1) OSLOMET
Untitled
|
2020
|
6. |
Aure, Venke. Exploring Eco-social Art Strategies to Expand Onto-epistemological and Methodological Positions in Qualitative Research. I: Oslofjord Ecologies. Artistic Research on Environmental and Social Sustinability.. : Acoustic Space 2020 ISBN 978-9934-8434-8-8. s. 135-153 OSLOMET
Untitled
|
2019
|
7. |
Aure, Venke. Prospero: The Actor as a Dramatist. A Nordic-International Collaboration Project. A theoretical framning of two weeks workshop with Prospero; 2019-06-10 - 2019-06-10 OSLOMET
Untitled
|
|
8. |
Dahlsveen, Heidi; Aure, Venke. Blurring the lines between art, academia and life. Konferanse; 2019-02-14 - 2019-02-14 OSLOMET
Untitled
|
2018
|
9. |
Aure, Venke. "Social Embroidery" - ungdommers narrative broderier som interkulturell samhandling. Seminar på Interkulturelt Museum, Oslo; 2018-01-24 - 2018-01-24 HIOA
Untitled
|
|
10. |
Aure, Venke; Dahlsveen, Heidi. The Kiss - Utterance surrounding the utterance within. Journal for Artistic Research (JAR) 2018 s. 153-161 OSLOMET
Untitled
|
|
11. |
Dahlsveen, Heidi; Aure, Venke. The Kiss – utterances surrounding the utterances within. Konferanse - paper performance med proceedings; 2018-04-12 - 2018-04-12 OSLOMET
Untitled
|
|
12. |
Dahlsveen, Heidi; Aure, Venke. The third site - a presentation of a place where art and academia intervene. Vetenskapsrådet: Symposium om konstnärlig forskning 2018; 2018-11-14 - 2018-11-14 OSLOMET
Untitled
|
|
13. |
Dahlsveen, Heidi; Aure, Venke. The woman in grief - Frigg lost her son and so did I. konferanse; 2018-06-09 - 2018-06-09 OSLOMET
Untitled
|
2017
|
14. |
Aure, Venke. Hvordan kan den norske erfaringen med Den Kulturelle Skolesekken gi innspill i det danske arbeidet med å utvikle "Kunstneriske partnerskaber i den Åbne Skole"?. Forskerseminar og rundbordssamtale; 2017-03-10 - 2017-03-10 HIOA
Untitled
|
2016
|
15. |
Aure, Venke. Kildekritikk og etikk knyttet til bruk av bilder i forskningssammenheng. Kildekritikkseminar og rundbordsamtale; 2016-11-03 - 2016-11-03 HIOA
Untitled
|
|
16. |
Aure, Venke. Visual ethnography - a basis for understanding visual representations of a city.. Open Lecture; 2016-10-13 - 2016-10-13 HIOA
Untitled
|
|
17. |
Gjærum, Rikke Gürgens; Aure, Venke. Kjønn som væren: hvordan kan iscenesatte kunstuttrykk bidra til forståelse av kjønnet eksistens?. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift 2016 ;Volum 3. s. 20-30 OSLOMET
Untitled
|
2015
|
18. |
Aure, Venke. The epistemology of the gaze and photographic essays. A basis for understanding visual representations of a city.. I: Estetikk og samfunn. Tekster mellom samtidskunst og kunstdidaktikk. Fagbokforlaget 2015 ISBN 978-82-321-0418-5. s. 117-138 HIOA
Untitled
|
|
19. |
Aure, Venke; Bergaust, Kristin. Estetikk og samfunn. Tekster mellom samtidskunst og kunstdidaktikk. Fagbokforlaget 2015 (ISBN 978-82-321-0418-5) 290 s. OSLOMET
Untitled
|
|
20. |
Aure, Venke; Bergaust, Kristin. Estetisk praksis og samfunn - tekster mellom samtidskunst og kunstdidaktikk. I: Estetikk og samfunn. Tekster mellom samtidskunst og kunstdidaktikk. Fagbokforlaget 2015 ISBN 978-82-321-0418-5. s. 7-33 HIOA
Untitled
|
|
21. |
Aure, Venke; Gjærum, Rikke Gürgens. Kunstdidaktikkens møte med marginale røster. InFormation - Nordic Journal of Art and Research 2015 ;Volum 4.(2) s. 1-17 OSLOMET
Untitled
|
2014
|
22. |
Aure, Venke. Gaze Positions and Visual Ethnography in Urban Investigations. Ninth International Conference on The Arts in Society: "The Lives of Art"; 2014-06-25 - 2014-06-27 HIOA
Untitled
|
2013
|
23. |
Aure, Venke. Didaktikk - i spennet mellom klassisk formidling og performativ praksis. InFormation - Nordic Journal of Art and Research 2013 ;Volum 2.(1) s. 1-24 OSLOMET
Untitled
|
|
24. |
Aure, Venke; Bjerkestrand, Karin Brunvathne; Songe-Møller, Anna. Emancipatory Theatre and Performative Didactics. InFormation - Nordic Journal of Art and Research 2013 ;Volum 2.(2) s. 179-198 UIS OSLOMET
Untitled
|
|
25. |
Sæter, Oddrun Kristine; Aure, Venke; Bergaust, Kristin. Retten til byen. En studie av byutviklingsprosesser i New York og Oslo. The Right to the City. A Study of Urban Development Processes in New York and Oslo. Oslo: Høgskolen i Oslo og Akershus 2013 ;Volum 2013.225 s. HiOA rapport(9) OSLOMET UiO
Untitled
|
|
26. |
Sæter, Oddrun Kristine; Aure, Venke; Bergaust, Kristin. Retten til byen/The right to the city. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Utstilling og fagseminar. Storbyprogrammet, HiOA/Oslo Museum; Oslo. 2013-09-04 - 2013-09-22 OSLOMET UiO
Untitled
|
2012
|
27. |
Aure, Venke. Different kinds of obsessions: A comparison between Kontiki ship traveller Thor Heyerdal, the intercultural and international peace advocate, and the terrible events the 22nd of July 2011 in Norway. Scandinavia meet Balkan; 2012-07-26 - 2012-07-26 HIOA
Untitled
|
|
28. |
Aure, Venke. Visuell kultur som didaktisk refleksjonsstrategi. Forskerseminar; 2012-12-24 - 2012-12-24 HIOA
Untitled
|
|
29. |
Aure, Venke; Hylland, Ole Marius; Berge, Ola K. Infrastruktur for kvalitet? Evaluering av Seanse - senter for kunstproduksjon. Bø i Telemark: Telemarksforskning 2012 (ISBN 978-82-7401-560-9) 78 s. HIOA TF
Untitled
|
|
30. |
Knudsen, Jan Sverre; Sætre, Jon Helge; Aure, Venke; Bergaust, Kristin; Hernes, Leif; Svingen-Austestad, Anna. InFormation - Nordic Journal of Art and Research. Høgskolen i Oslo og Akershus 2012 HIOA
Untitled
|
|
31. |
Sæter, Oddrun; Aure, Venke; Bergaust, Kristin. Artists and Gentrification in Specific Urban Contexts. A Case Study from Wiliamsburg, New York. The International Journal of the Arts in Society 2012 ;Volum 6.(6) s. 67-82 OSLOMET
Untitled
|
2011
|
32. |
Aure, Venke. Kampen om blikket. En longitudinell studie der formidling av kunst til barn og unge danner utgangspunkt for kunstdidaktiske diskursanalyser. Stockholm: Universitetsservice US-AB 2011 (ISBN 978-91-7447-178-6) 268 s. HIOA
Untitled
|
|
33. |
Aure, Venke. "Kunsten å formidle" i forbindelse med Norsk Kulturråds informasjon om satsningen Kunstløftet. Oslo [Avis] 2011-04-08 HIOA
Untitled
|
|
34. |
Aure, Venke. Unga vill utmanas i mötet med konsten. Bild i skolan 2011 (3) s. 41-42 OSLOMET
Untitled
|
|
35. |
Aure, Venke; Bergaust, Kristin. Eksempler på tverrfaglig tilnærming til FoU-prosjekter i estetiske fag. Seminar om FoU-basert utdanning; 2011-05-20 - 2011-05-20 HIOA
Untitled
|
|
36. |
Sæter, Oddrun Kristine; Bergaust, Kristin; Aure, Venke. Artists in Cities of Change. The 6th International Conference on the Arts in Society; 2011-05-09 - 2011-05-11 HIOA
Untitled
|
2010
|
37. |
Aure, Venke. Avslutningsanalyse av et ettårig didaktisk utviklingsprosjekt for universitetsmuseene med kunst- og kulturhistoriske samlinger. Fagseminar for universitetsmuseene i Norge; 2010-11-29 - 2010-11-30 HIOA
Untitled
|
|
38. |
Aure, Venke. Kampen om blikket. En studie av kunstdidaktiske synsregimer i formidling av kunst til barn og unge. Forskningskonferanse; 2010-06-10 - 2010-06-10 HIOA
Untitled
|
|
39. |
Aure, Venke. Kunstformidling og bøker. HiO, Oslo [Internett] 2010-01-01 HIOA
Untitled
|
|
40. |
Aure, Venke. Norwegian research in contemporary art and visual culture in education. Four theoretical perspectives based on different epistemology. Mapping themes in Nordic Studies; 2010-03-15 - 2010-03-16 HIOA
Untitled
|
|
41. |
Aure, Venke; Bergaust, Kristin. Collaboration across Academia and Arts. Contemporary Art and Visual Culture in Education; 2010-11-08 - 2010-11-10 HIOA
Untitled
|
2009
|
42. |
Aure, Venke. Forskningsresultat fra Nasjonalmuseet og Kiasma. Konsten som läranderesurs; 2009-10-05 - 2009-10-06 HIOA
Untitled
|
|
43. |
Aure, Venke. http://www.viskult.blog.net. HIOA
Untitled
|
|
44. |
Aure, Venke. Kunstpedagogikken ved Kiasma i Helsinki. I: Konsten som läranderesurs. Syn på lärande, pedagogiska strategier och social inklusion på nordiska konstmuseer. : Nordiske Akvarellmuseet 2009 ISBN 978-91-89477-42-1. s. 198-206 HIOA
Untitled
|
|
45. |
Aure, Venke. Kunstpedagogikken ved Nasjonalmuseet for kunst, arkitektur og design i Norge. I: Konsten som läranderesurs. Syn på lärande, pedagogiska strategier och social inklusion på nordiska konstmuseer. : Nordiske Akvarellmuseet 2009 ISBN 978-91-89477-42-1. s. 130-178 HIOA
Untitled
|
|
46. |
Aure, Venke. Læringssyn. I: Konsten som läranderesurs. Syn på lärande, pedagogiska strategier och social inklusion på nordiska konstmuseer. : Nordiske Akvarellmuseet 2009 ISBN 978-91-89477-42-1. s. 208-224 HIOA
Untitled
|
|
47. |
Aure, Venke; Bergaust, Kristin; Sæter, Oddrun. Bar Candela: Contemporary Art on the Move, in Place and Discourse. The International Journal of the Arts in Society 2009 ;Volum 4.(4) s. 283-296 OSLOMET
Untitled
|
|
48. |
Aure, Venke; Illeris, Helene; Örtegren, Hans. Konsten som läranderesurs. Syn på lärande, pedagogiska strategier och social inklusion på nordiska konstmuseer. : Nordiske Akvarellmuseet 2009 (ISBN 978-91-89477-42-1) 280 s. HIOA
Untitled
|
|
49. |
Austestad, Anna; Aure, Venke; Munkli, Kurt Allan. viskult.net/blogs. HIOA
Untitled
|
|
50. |
Bergaust, Kristin; Aure, Venke; Sæter, Oddrun. Bar Candela:Immigrant narratives in transition. Arts 2009-International Conference on the Arts in Society; 2009-07-29 - 2009-07-31 HIOA
Untitled
|