2024
|
1. |
Tønnessen, Elise Seip. Drabantbyen i Anne-Cath. Vestlys fortellingsverden. I: Anne-Cath. Vestly. Nye lesninger av forfatterskapet. Cappelen Damm Akademisk 2024 ISBN 9788202784348. s. 72-89 UiT
Untitled
|
2023
|
2. |
Tønnessen, Elise Seip. Litteratur og litteraturdidaktikk i framtiden. Litteraturdidaktisk netverkskonferens; 2023-10-18 - 2023-10-20 UIA
Untitled
|
|
3. |
Tønnessen, Elise Seip; Frønes, Tove Stjern. Kritisk literacy og kritisk tenking i framtidas skole. Oppsummering og refleksjoner. Kritisk literacy og kritisk tenking; 2023-09-14 - 2023-09-14 UIA UiO
Untitled
|
2022
|
4. |
Hagen, Anette; Tønnessen, Elise Seip. Worlds and Readers: Augmented Reality in Modern Polaxis. Digital Humanities Quarterly 2022 ;Volum 16.(2) s. - USN UIA
Untitled
|
|
5. |
Jakobsen, Ingrid K.. Multimodality and literacy practices in English: Exploring the role of multimodal texts in English language teaching in Norway. : Faculty of Humanities, Social Sciences and Education. UiT The Arctic University of Norway 2022 140 s. UiT
Untitled
|
|
6. |
Maagerø, Eva; Mulvad, Ruth; Tønnessen, Elise Seip. Women in Social Semiotics and SFL Making a Difference. Routledge 2022 (ISBN 9780429352270) 238 s. USN UIA
Untitled
|
|
7. |
Maagerø, Eva; Tønnessen, Elise Seip. Multimodal Literacy in English as an Additional Language. I: Multimodality in English Language Learning. Routledge 2022 ISBN 9781003155300. s. 27-38 USN UIA
Untitled
|
|
8. |
Stokke, Ruth Seierstad; Tønnessen, Elise Seip. Barnet og litteraturen. I: Møter med barnelitteratur. Introduksjon for lærere. 2. utg.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 9788215057255. s. 17-31 UIA OSLOMET
Untitled
|
|
9. |
Tønnessen, Elise Seip. Digital litteratur i skolen – hva, hvorfor og hvordan. I: Elevene og litteraturen : Estetisk lesing på barnetrinnet. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202718848. s. 233-253 UIA
Untitled
|
|
10. |
Tønnessen, Elise Seip. Multimodal readings in children’s literature. Multimodality talks; 2022-02-11 - 2022-02-11 UIA
Untitled
|
|
11. |
Tønnessen, Elise Seip. Tekstmøter - barnelitteratur mellom medier. I: Møter med barnelitteratur. Introduksjon for lærere. 2. utg.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 9788215057255. s. 335-356 UIA
Untitled
|
|
12. |
Tønnessen, Elise Seip. Visuelle barneromaner. I: Møter med barnelitteratur. Introduksjon for lærere. 2. utg.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 9788215057255. s. 173-197 UIA
Untitled
|
|
13. |
Tønnessen, Elise Seip. Å lese skjønnlitteratur på skjerm. Ripsenfestivalen, fagdag; 2022-10-19 - 2022-10-19 UIA
Untitled
|
|
14. |
Tønnessen, Elise Seip; Stokke, Ruth Seierstad. Møter med barnelitteratur. Introduksjon for lærere. 2. utg.. Universitetsforlaget 2022 (ISBN 9788215057255) 426 s. OSLOMET UIA
Untitled
|
|
15. |
Tønnessen, Elise Seip; Stokke, Ruth Seierstad. Velkommen til barnelitteraturens vidunderlige verden!. I: Møter med barnelitteratur. Introduksjon for lærere. 2. utg.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 9788215057255. s. 9-14 UIA OSLOMET
Untitled
|
2021
|
16. |
Hoel, Trude; Tønnessen, Elise Seip. Litterært engasjement og innlevelse i bildebokapper En empirisk studie av applesing i barnehagen. Barnelitterært forskningstidsskrift 2021 ;Volum 12.(1) s. 1-12 UIS UIA
Untitled
|
|
17. |
Tønnessen, Elise Seip. Anne Cath Vestlys fortellingsverden: Om Tirilltoppen, storbyen og huset i skogen. Seminar om Anne Cath Vestly; 2021-11-27 - 2021-11-27 UIA
Untitled
|
|
18. |
Tønnessen, Elise Seip. Digital resemiotization of curriculum. The case of the National Curriculum reform 2020 in Norway. Digitalizing Social Practices: Changes and Consequences; 2021-02-23 - 2021-02-24 UIA
Untitled
|
|
19. |
Tønnessen, Elise Seip. Reisens semiotikk. Avskjedsseminar for Eva Maagerø og Norunn Askeland; 2021-09-24 - 2021-09-24 UIA
Untitled
|
|
20. |
Tønnessen, Elise Seip; Maagerø, Eva; Mulvad, Ruth. Ni eksempler på kvinder der vil gøre en forskel i den socialsemiotiske verden. Den 17. nordiske konference om SFL og socialsemiotik (NSFL-17); 2021-11-11 - 2021-11-12 UIA
Untitled
|
2020
|
21. |
Jakobsen, Ingrid K.; Tønnessen, Elise Seip. Exploring Multimodal Literacy in Language Teaching and Learning. I: Data Analysis, Interpretation, and Theory in Literacy Studies Research. Myers Education Press (MEP) 2020 ISBN 978-1-9755-0213-3. s. 77-94 UIA UiT
Untitled
|
|
22. |
Tønnessen, Elise Seip. – Papirboka og e-boka kan leve godt sammen i barnehagen. Periskop [Fagblad] 2020-02-25 UIA
Untitled
|
|
23. |
Tønnessen, Elise Seip. Apps, users and producers; challenges concerning text and medium. Innovasjon og partnerskap i barnehageforskning: Hva har vi lært gjennom tre år med VEBB?; 2020-02-12 - 2020-02-12 UIA
Untitled
|
|
24. |
Tønnessen, Elise Seip. Life of a Fatso: Young, Fat and Vulnerable in a Scandinavian Society of Perfection. I: Vulnerability in Scandinavian Art and Culture. Palgrave Macmillan 2020 ISBN 978-3-030-37382-5. s. 173-194 UIA
Untitled
|
|
25. |
Tønnessen, Elise Seip. Studio 2, Intervju om Anne Cath. Vestly. [Radio] 2020-02-11 UIA
Untitled
|
|
26. |
Tønnessen, Elise Seip. Ungdomsfilm. I: Ungdomslitteratur - ei innføring. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202615840. UIA
Untitled
|
|
27. |
Tønnessen, Elise Seip. What is visual-numeric literacy, and how does it work?. I: Data Visualization in Society. Amsterdam University Press 2020 ISBN 978-90-4854-313-7. s. 189-205 UIA
Untitled
|
2019
|
28. |
Hoel, Trude; Tønnessen, Elise Seip. Organizing Shared Digital Reading in Groups: Optimizing the Affordances of Text and Medium. AERA Open 2019 ;Volum 5.(4) s. 1-14 UIA UIS
Untitled
|
|
29. |
Rambø, Gro-Renée; Tønnessen, Elise Seip. Mellom kunnskapsdiskurs og sosial diskurs: Ukeplaner som sjanger og vurderingspraksis.. Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving og literacy.; 2019-05-07 - 2019-05-09 UIA
Untitled
|
|
30. |
Tønnessen, Elise Seip. Child readers in dialogue with digitally performed picture book apps. 24th IRSCL Congress 2019; 2019-08-14 - 2019-08-18 UIA
Untitled
|
|
31. |
Tønnessen, Elise Seip. Hva sier moderne norske bildebøker om død, tro og himmel?. Månedens gjest; 2019-03-06 UIA
Untitled
|
|
32. |
Tønnessen, Elise Seip. Leseopplæring for viderekomne; å lese datavisualiseringer i samfunnsfag. Datavisualisering i samfunnet. Hva er effektiv, kreativ og etisk bruk av grafer, diagrammer og kart?; 2019-11-14 - 2019-11-14 UIA
Untitled
|
|
33. |
Tønnessen, Elise Seip; Forsgren, Frida. Introduction. I: Multimodality and Aesthetics. Routledge 2019 ISBN 9781138103511. s. 1-11 UIA
Untitled
|
|
34. |
Tønnessen, Elise Seip; Forsgren, Frida. Multimodality and Aesthetics. Routledge 2019 (ISBN 9781138103511) 328 s. UIA
Untitled
|
|
35. |
Tønnessen, Elise Seip; Hoel, Trude. Designing Dialogs Around Picture Book Apps. I: Reading in the Digital Age: Young Children’s Experiences with E-books. Springer 2019 ISBN 978-3-030-20077-0. s. 197-215 UIA UIS
Untitled
|
|
36. |
Tønnessen, Elise Seip; Slot, Marie Falkesgaard. Digitale semiotiske praksiser. Klasseromspraksis og lærerkompetanse. Skriv!Les!; 2019-05-07 - 2019-05-09 UIA
Untitled
|
2018
|
37. |
Hoel, Trude; Tønnessen, Elise Seip. Organizing shared digital Reading in Groups. Optimizing the affordances of text and medium.. IGEL 2018, 16th Biennial Meeting; 2018-07-25 - 2018-07-28 UIA UIS
Untitled
|
|
38. |
Jakobsen, Ingrid K.; Tønnessen, Elise Seip. A Design-Oriented Analysis of Multimodality in English as a Foreign Language. Designs for Learning 2018 ;Volum 10.(1) s. 40-52 UiT UIA
Untitled
|
|
39. |
Rambø, Gro-Renée; Tønnessen, Elise Seip. Mellom kunnskapsdiskurs og sosial diskurs. Ukeplaner som sjanger og vurderingspraksis. Sakprosa 2018 ;Volum 10.(2) s. - UIA
Untitled
|
|
40. |
Stokke, Ruth Seierstad; Tønnessen, Elise Seip. Møter med barnelitteratur - Introduksjon for lærere. Universitetsforlaget 2018 (ISBN 9788215027401) 396 s. OSLOMET UIA
Untitled
|
|
41. |
Tønnessen, Elise Seip. A good reader discovers what he does not understand. From numbers to graphics 2018 UIA
Untitled
|
|
42. |
Tønnessen, Elise Seip. Developing the teachers’ professional digital competence: The case of teaching numeric-visual literacy in social studies. REED: The Remediation of Education. Multimodal literacy in the contemporary workplace; 2018-08-13 - 2018-08-14 UIA
Untitled
|
|
43. |
Tønnessen, Elise Seip. Digital visualization used in education. A discussion of the concept of mode, based on empirical examples. 9th International Conference on Multimodality: Moving the theory forward; 2018-08-15 - 2018-08-18 UIA
Untitled
|
|
44. |
Tønnessen, Elise Seip. En god leser oppdager hva han ikke forstår. Fra tall til figurer - en blogg om datavisualisering 2018 UIA
Untitled
|
|
45. |
Tønnessen, Elise Seip. Hvordan vurdere kvalitet i bildebokapper?. I: Kvalitetsforhandlinger. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245023763. s. 309-338 UIA
Untitled
|
|
46. |
Tønnessen, Elise Seip. Multimodalitet i forskningsdata og metode. PhDkurs: Multimodale pedagogiske ressurser i barnehage og skole; 2018-10-10 - 2018-10-12 UIA
Untitled
|
|
47. |
Tønnessen, Elise Seip. Møte med barnelitteraturen: å skape gode leseopplevelser i bibliotek og skole. Haakon Nyhuus-seminaret 2018; 2018-11-29 - 2018-11-29 UIA
Untitled
|
|
48. |
Tønnessen, Elise Seip. Tekstmøter - barnelitteratur mellom medier. I: Møter med barnelitteratur - Introduksjon for lærere. Universitetsforlaget 2018 ISBN 9788215027401. s. 303-324 UIA
Untitled
|
|
49. |
Tønnessen, Elise Seip. The literature classroom in a mediatized world. ELE: Exploring Language Education: Global and Local Perspectives; 2018-06-18 - 2018-06-20 UIA
Untitled
|
|
50. |
Tønnessen, Elise Seip. Visual novels - what is new?. Synergy and Contradiction: How Picturebooks and Picture Books Work; 2018-09-06 - 2018-09-08 UIA
Untitled
|