Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 289 << Forrige 1 2 3 4 5 6    Neste >>

2024
1 Tønnessen, Elise Seip.
Drabantbyen i Anne-Cath. Vestlys fortellingsverden. I: Anne-Cath. Vestly. Nye lesninger av forfatterskapet. Cappelen Damm Akademisk 2024 ISBN 9788202784348. s. 72-89
UiT Untitled
 
2023
2 Tønnessen, Elise Seip.
Litteratur og litteraturdidaktikk i framtiden. Litteraturdidaktisk netverkskonferens; 2023-10-18 - 2023-10-20
UIA Untitled
 
3 Tønnessen, Elise Seip; Frønes, Tove Stjern.
Kritisk literacy og kritisk tenking i framtidas skole. Oppsummering og refleksjoner. Kritisk literacy og kritisk tenking; 2023-09-14 - 2023-09-14
UIA UiO Untitled
 
2022
4 Hagen, Anette; Tønnessen, Elise Seip.
Worlds and Readers: Augmented Reality in Modern Polaxis. Digital Humanities Quarterly 2022 ;Volum 16.(2) s. -
USN UIA Untitled
 
5 Jakobsen, Ingrid K..
Multimodality and literacy practices in English: Exploring the role of multimodal texts in English language teaching in Norway. : Faculty of Humanities, Social Sciences and Education. UiT The Arctic University of Norway 2022 140 s.
UiT Untitled
 
6 Maagerø, Eva; Mulvad, Ruth; Tønnessen, Elise Seip.
Women in Social Semiotics and SFL Making a Difference. Routledge 2022 (ISBN 9780429352270) 238 s.
USN UIA Untitled
 
7 Maagerø, Eva; Tønnessen, Elise Seip.
Multimodal Literacy in English as an Additional Language. I: Multimodality in English Language Learning. Routledge 2022 ISBN 9781003155300. s. 27-38
USN UIA Untitled
 
8 Stokke, Ruth Seierstad; Tønnessen, Elise Seip.
Barnet og litteraturen. I: Møter med barnelitteratur. Introduksjon for lærere. 2. utg.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 9788215057255. s. 17-31
UIA OSLOMET Untitled
 
9 Tønnessen, Elise Seip.
Digital litteratur i skolen – hva, hvorfor og hvordan. I: Elevene og litteraturen : Estetisk lesing på barnetrinnet. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202718848. s. 233-253
UIA Untitled
 
10 Tønnessen, Elise Seip.
Multimodal readings in children’s literature. Multimodality talks; 2022-02-11 - 2022-02-11
UIA Untitled
 
11 Tønnessen, Elise Seip.
Tekstmøter - barnelitteratur mellom medier. I: Møter med barnelitteratur. Introduksjon for lærere. 2. utg.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 9788215057255. s. 335-356
UIA Untitled
 
12 Tønnessen, Elise Seip.
Visuelle barneromaner. I: Møter med barnelitteratur. Introduksjon for lærere. 2. utg.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 9788215057255. s. 173-197
UIA Untitled
 
13 Tønnessen, Elise Seip.
Å lese skjønnlitteratur på skjerm. Ripsenfestivalen, fagdag; 2022-10-19 - 2022-10-19
UIA Untitled
 
14 Tønnessen, Elise Seip; Stokke, Ruth Seierstad.
Møter med barnelitteratur. Introduksjon for lærere. 2. utg.. Universitetsforlaget 2022 (ISBN 9788215057255) 426 s.
OSLOMET UIA Untitled
 
15 Tønnessen, Elise Seip; Stokke, Ruth Seierstad.
Velkommen til barnelitteraturens vidunderlige verden!. I: Møter med barnelitteratur. Introduksjon for lærere. 2. utg.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 9788215057255. s. 9-14
UIA OSLOMET Untitled
 
2021
16 Hoel, Trude; Tønnessen, Elise Seip.
Litterært engasjement og innlevelse i bildebokapper En empirisk studie av applesing i barnehagen. Barnelitterært forskningstidsskrift 2021 ;Volum 12.(1) s. 1-12
UIS UIA Untitled
 
17 Tønnessen, Elise Seip.
Anne Cath Vestlys fortellingsverden: Om Tirilltoppen, storbyen og huset i skogen. Seminar om Anne Cath Vestly; 2021-11-27 - 2021-11-27
UIA Untitled
 
18 Tønnessen, Elise Seip.
Digital resemiotization of curriculum. The case of the National Curriculum reform 2020 in Norway. Digitalizing Social Practices: Changes and Consequences; 2021-02-23 - 2021-02-24
UIA Untitled
 
19 Tønnessen, Elise Seip.
Reisens semiotikk. Avskjedsseminar for Eva Maagerø og Norunn Askeland; 2021-09-24 - 2021-09-24
UIA Untitled
 
20 Tønnessen, Elise Seip; Maagerø, Eva; Mulvad, Ruth.
Ni eksempler på kvinder der vil gøre en forskel i den socialsemiotiske verden. Den 17. nordiske konference om SFL og socialsemiotik (NSFL-17); 2021-11-11 - 2021-11-12
UIA Untitled
 
2020
21 Jakobsen, Ingrid K.; Tønnessen, Elise Seip.
Exploring Multimodal Literacy in Language Teaching and Learning. I: Data Analysis, Interpretation, and Theory in Literacy Studies Research. Myers Education Press (MEP) 2020 ISBN 978-1-9755-0213-3. s. 77-94
UIA UiT Untitled
 
22 Tønnessen, Elise Seip.
– Papirboka og e-boka kan leve godt sammen i barnehagen. Periskop [Fagblad] 2020-02-25
UIA Untitled
 
23 Tønnessen, Elise Seip.
Apps, users and producers; challenges concerning text and medium. Innovasjon og partnerskap i barnehageforskning: Hva har vi lært gjennom tre år med VEBB?; 2020-02-12 - 2020-02-12
UIA Untitled
 
24 Tønnessen, Elise Seip.
Life of a Fatso: Young, Fat and Vulnerable in a Scandinavian Society of Perfection. I: Vulnerability in Scandinavian Art and Culture. Palgrave Macmillan 2020 ISBN 978-3-030-37382-5. s. 173-194
UIA Untitled
 
25 Tønnessen, Elise Seip.
Studio 2, Intervju om Anne Cath. Vestly. [Radio] 2020-02-11
UIA Untitled
 
26 Tønnessen, Elise Seip.
Ungdomsfilm. I: Ungdomslitteratur - ei innføring. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202615840.
UIA Untitled
 
27 Tønnessen, Elise Seip.
What is visual-numeric literacy, and how does it work?. I: Data Visualization in Society. Amsterdam University Press 2020 ISBN 978-90-4854-313-7. s. 189-205
UIA Untitled
 
2019
28 Hoel, Trude; Tønnessen, Elise Seip.
Organizing Shared Digital Reading in Groups: Optimizing the Affordances of Text and Medium. AERA Open 2019 ;Volum 5.(4) s. 1-14
UIA UIS Untitled
 
29 Rambø, Gro-Renée; Tønnessen, Elise Seip.
Mellom kunnskapsdiskurs og sosial diskurs: Ukeplaner som sjanger og vurderingspraksis.. Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving og literacy.; 2019-05-07 - 2019-05-09
UIA Untitled
 
30 Tønnessen, Elise Seip.
Child readers in dialogue with digitally performed picture book apps. 24th IRSCL Congress 2019; 2019-08-14 - 2019-08-18
UIA Untitled
 
31 Tønnessen, Elise Seip.
Hva sier moderne norske bildebøker om død, tro og himmel?. Månedens gjest; 2019-03-06
UIA Untitled
 
32 Tønnessen, Elise Seip.
Leseopplæring for viderekomne; å lese datavisualiseringer i samfunnsfag. Datavisualisering i samfunnet. Hva er effektiv, kreativ og etisk bruk av grafer, diagrammer og kart?; 2019-11-14 - 2019-11-14
UIA Untitled
 
33 Tønnessen, Elise Seip; Forsgren, Frida.
Introduction. I: Multimodality and Aesthetics. Routledge 2019 ISBN 9781138103511. s. 1-11
UIA Untitled
 
34 Tønnessen, Elise Seip; Forsgren, Frida.
Multimodality and Aesthetics. Routledge 2019 (ISBN 9781138103511) 328 s.
UIA Untitled
 
35 Tønnessen, Elise Seip; Hoel, Trude.
Designing Dialogs Around Picture Book Apps. I: Reading in the Digital Age: Young Children’s Experiences with E-books. Springer 2019 ISBN 978-3-030-20077-0. s. 197-215
UIA UIS Untitled
 
36 Tønnessen, Elise Seip; Slot, Marie Falkesgaard.
Digitale semiotiske praksiser. Klasseromspraksis og lærerkompetanse. Skriv!Les!; 2019-05-07 - 2019-05-09
UIA Untitled
 
2018
37 Hoel, Trude; Tønnessen, Elise Seip.
Organizing shared digital Reading in Groups. Optimizing the affordances of text and medium.. IGEL 2018, 16th Biennial Meeting; 2018-07-25 - 2018-07-28
UIA UIS Untitled
 
38 Jakobsen, Ingrid K.; Tønnessen, Elise Seip.
A Design-Oriented Analysis of Multimodality in English as a Foreign Language. Designs for Learning 2018 ;Volum 10.(1) s. 40-52
UiT UIA Untitled
 
39 Rambø, Gro-Renée; Tønnessen, Elise Seip.
Mellom kunnskapsdiskurs og sosial diskurs. Ukeplaner som sjanger og vurderingspraksis. Sakprosa 2018 ;Volum 10.(2) s. -
UIA Untitled
 
40 Stokke, Ruth Seierstad; Tønnessen, Elise Seip.
Møter med barnelitteratur - Introduksjon for lærere. Universitetsforlaget 2018 (ISBN 9788215027401) 396 s.
OSLOMET UIA Untitled
 
41 Tønnessen, Elise Seip.
A good reader discovers what he does not understand. From numbers to graphics 2018
UIA Untitled
 
42 Tønnessen, Elise Seip.
Developing the teachers’ professional digital competence: The case of teaching numeric-visual literacy in social studies. REED: The Remediation of Education. Multimodal literacy in the contemporary workplace; 2018-08-13 - 2018-08-14
UIA Untitled
 
43 Tønnessen, Elise Seip.
Digital visualization used in education. A discussion of the concept of mode, based on empirical examples. 9th International Conference on Multimodality: Moving the theory forward; 2018-08-15 - 2018-08-18
UIA Untitled
 
44 Tønnessen, Elise Seip.
En god leser oppdager hva han ikke forstår. Fra tall til figurer - en blogg om datavisualisering 2018
UIA Untitled
 
45 Tønnessen, Elise Seip.
Hvordan vurdere kvalitet i bildebokapper?. I: Kvalitetsforhandlinger. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245023763. s. 309-338
UIA Untitled
 
46 Tønnessen, Elise Seip.
Multimodalitet i forskningsdata og metode. PhDkurs: Multimodale pedagogiske ressurser i barnehage og skole; 2018-10-10 - 2018-10-12
UIA Untitled
 
47 Tønnessen, Elise Seip.
Møte med barnelitteraturen: å skape gode leseopplevelser i bibliotek og skole. Haakon Nyhuus-seminaret 2018; 2018-11-29 - 2018-11-29
UIA Untitled
 
48 Tønnessen, Elise Seip.
Tekstmøter - barnelitteratur mellom medier. I: Møter med barnelitteratur - Introduksjon for lærere. Universitetsforlaget 2018 ISBN 9788215027401. s. 303-324
UIA Untitled
 
49 Tønnessen, Elise Seip.
The literature classroom in a mediatized world. ELE: Exploring Language Education: Global and Local Perspectives; 2018-06-18 - 2018-06-20
UIA Untitled
 
50 Tønnessen, Elise Seip.
Visual novels - what is new?. Synergy and Contradiction: How Picturebooks and Picture Books Work; 2018-09-06 - 2018-09-08
UIA Untitled
 
    Vis neste liste