Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 145 << Forrige 1 2 3    Neste >>

2024
1 Johnsrud, Marit; Goth, Ursula-Georgine Småland; Skjerve, Hilde.
Urban allotment houses in Norway and their impact on Public Health. International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH) 2024
NLAH HK Untitled
 
2 Nagore, Martinez; Markel, Rico; Goth, Ursula-Georgine Småland; Ardigò, Luca Paolo.
Using Physical Education Interventions to Prevent Bullying at School: A Systematic Review. International Journal of Bullying Prevention 2024
NLAH Untitled
 
3 Rico-González, Markel; Goth, Ursula-Georgine Småland; Martin-Moya, Ricardo; Ardigò, Luca Paolo.
The Relationship with Meeting Physical Activity Guidelines in Preschool-Aged Children: A Systematic Review based on Technological Devices. Physiology and Behavior 2024
NLAH Untitled
 
2023
4 Andvik, Erik; Goth, Ursula-Georgine Småland; Kjelsvik, Bjørghild.
Lengdehopp uten tilløp: Krav til språkutvikling for studenter med norsk som andrespråk. I: Verdier, holdninger og kompetanseutvikling i et utdanningsperspektiv. Fagbokforlaget 2023 ISBN 9788245045000. s. 211-226
NLAH Untitled
 
5 Goth, Ursula-Georgine Småland; Thorjussen, Ingfrid M..
Verdier, holdninger og kompetanseutvikling. I: Verdier, holdninger og kompetanseutvikling i et utdanningsperspektiv. Fagbokforlaget 2023 ISBN 9788245045000. s. 10-21
NLAH Untitled
 
6 Goth, Ursula-Georgine Småland; Økland, Øyvind.
Mangfold og flerkultur i norske lærerutdanninger. I: Verdier, holdninger og kompetanseutvikling i et utdanningsperspektiv. Fagbokforlaget 2023 ISBN 9788245045000. s. 278-303
NLAH Untitled
 
7 Jermstad, Linnéa K.; Myklebust, Marit; Toppe, Anne Lene; Vesteraas, Renate; Goth, Ursula-Georgine Småland.
Samarbeid på tvers: Kompetanseutvikling mellom høgskole, kommune og skole. I: Verdier, holdninger og kompetanseutvikling i et utdanningsperspektiv. Fagbokforlaget 2023 ISBN 9788245045000. s. 22-38
NLAH Untitled
 
8 Skjerve, Hilde; Braaum, Lars Erik; Goth, Ursula-Georgine Småland; Sørensen, Anette.
Bruk av simulering i undervisning for å bedre kommunikasjonen med innvandrer klienter. Nasjonal Forskningskonferanse i medisinsk- og helsefaglig pedagogikk; 2023-10-19 - 2023-10-20
NLAH HK Untitled
 
9 Skjerve, Hilde; Braaum, Lars Erik; Goth, Ursula-Georgine Småland; Sørensen, Anette.
Using Simulations to Help Public Health Students Overcome Language Barriers for Better Health Outcomes. International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH) 2023 ;Volum 20.(13)
HK NLAH Untitled
 
10 Thorjussen, Ingfrid M.; Goth, Ursula-Georgine Småland.
Verdier, holdninger og kompetanseutvikling i et utdanningsperspektiv. Fagbokforlaget 2023 (ISBN 9788245045000) 324 s.
NLAH Untitled
 
2022
11 Andvik, Erik; Egge, Cornelia; Goth, Ursula-Georgine Småland; Henriksen, Hanna; Kjelsvik, Bjørghild.
Language training for linguistic minority students during teacher training: experiences from a Norwegian setting. NERA 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03
NLAH Untitled
 
12 Goth, Ursula-Georgine Småland.
Hvordan kan vi hjelpe krigens tapere inn i det norske samfunnet. blogg.forskning.no 2022
NLAH Untitled
 
13 Goth, Ursula-Georgine Småland.
Hvordan kan vi inkludere studenter med minoritetsbakgrunn?. Fagkonferanse om universell utforming; 2022-09-21 - 2022-09-21
NLAH Untitled
 
14 Goth, Ursula-Georgine Småland.
Nå må vi legge til rette for ukrainske studenter og akademikere. Khrono.no 2022
NLAH HK Untitled
 
15 Goth, Ursula-Georgine Småland; Lyshol, Heidi; Braaum, Lars Erik; Sørensen, Anette; Skjerve, Hilde.
COVID-19 among the Pakistani immigrant population in Northern Europe – Incidence and possible causes for infection. Journal of Migration and Health 2022 ;Volum 6. s. 1-7
FHI NLAH HK Untitled
 
2021
16 Farbrot, Audun; Goth, Ursula-Georgine Småland.
Trivsel er viktig for å integrere innvandrerelever. Forskning.no 2021
HK Untitled
 
17 Goth, Ursula-Georgine Småland.
Challenges migrants from Pakistan faced during Covid 19. European Public Health Week; 2021-05-18
HK Untitled
 
18 Goth, Ursula-Georgine Småland.
Trivsel må til skal vi lykkes med å integrere innvandrerelever. Kunnskap [Fagblad] 2021-04-12
HK Untitled
 
19 Goth, Ursula-Georgine Småland; Steen, Bettina; Jermstad, Linnéa K..
Utveksler kunnskap med verdens tettest befolkede land. https://bit.ly/3qyYWnl [Internett] 2021-01-20
HK NLAH Untitled
 
20 Seberini, Andrea; Martinkovicova, Miriam; Tokovska, Miroslava; Goth, Ursula Småland.
Social and health care services from a public health perspective: Access to social and health care services for the elderly (60+) in the Region of Gemer in Slovakia. KONTAKT – Journal of nursing and social sciences related to health and illness 2021 ;Volum 23.(4) s. 315-322
HK NLAH Untitled
 
21 Tokovska, Miroslava; Nour, Magde Mohamed; Sørensen, Anette; Goth, Ursula-Georgine Småland.
Informal caregivers and psychosocial support: Analysis of European Dementia Policy documents. Journal of Public Health Research 2021 ;Volum 11.(1) s. 1-12
HK UiB Untitled
 
2020
22 Brente, Trine Lise; Goth, Ursula-Georgine Småland.
Pårørende til myndige barn i psykisk helsevern: et helsefremmende perspektiv. Tidsskrift for psykisk helsearbeid 2020 ;Volum 17.(2-3) s. 129-138
VID HK NLAH Untitled
 
23 Goth, Ursula-Georgine Småland; Holovchuk, Svitlana; Jermstad, Linnéa K.; Jokstad, Gunnvi Sæle.
Nærhet, eller distanse? Lærerstudentes erfaringer med Zoomundervisning under Covid-19.. I: Fra barnehage til voksenliv: Utdanning, didaktikk og verdi. Novus Forlag 2020 ISBN 978-82-8390-053-8. s. 193-212
HK NLAH Untitled
 
24 Goth, Ursula-Georgine Småland; Jermstad, Linnéa K.; Tokovska, Miroslava.
Tilrettelegging for trivsel. Mangfold i det norske klasserommet. I: Fra barnehage til voksenliv: Utdanning, didaktikk og verdi. Novus Forlag 2020 ISBN 978-82-8390-053-8. s. 65-79
HK NLAH Untitled
 
25 Goth, Ursula-Georgine Småland; Kjelsvik, Bjørghild.
Likeverdighet, fordommer og inkludering: Interkulturell kompetanse i en pedagogisk sammenheng. I: NLA Høgskolen: Fagutvikling og sjølvforståing på kristen grunn. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 978-82-02-68653-6. s. 245-268
HK NLAH Untitled
 
26 Goth, Ursula-Georgine Småland; Schønfeldt, Espen Braathen; Voll, Liv Oddrun.
Utdanning for yrkeslivet. Samsvar mellom ferdigheter som undervises og ferdigheter som etterlyses. I: Fra barnehage til voksenliv: Utdanning, didaktikk og verdi. Novus Forlag 2020 ISBN 978-82-8390-053-8. s. 231-255
HK UiO NLAH Untitled
 
27 Goth, Ursula-Georgine Småland; Småland, Erik.
Fartøyvern i Norge: en samarbeidsmodell mellom offentlig forvaltning, forskningsmiljøer og sivilsamfunn.. Storbykonferansen 2020; 2020-10-28 - 2020-10-29
HK Untitled
 
28 Jermstad, Linnéa K.; Goth, Ursula-Georgine Småland.
Fra barnehage til voksenliv - Redaktørenes forord. I: Fra barnehage til voksenliv: Utdanning, didaktikk og verdi. Novus Forlag 2020 ISBN 978-82-8390-053-8. s. 5-12
HK NLAH Untitled
 
29 Jermstad, Linnéa K.; Goth, Ursula-Georgine Småland.
Fra barnehage til voksenliv: Utdanning, didaktikk og verdi. Novus Forlag 2020 (ISBN 978-82-8390-053-8) 350 s.
HK NLAH Untitled
 
30 Jermstad, Linnéa K.; Goth, Ursula-Georgine Småland.
Intervju om antologien "Fra barnehage til voksenliv. Utdanning, didaktikk og verdi". [Internett] 2020-12-18
NLAH Untitled
 
31 Sørensen, Anette; Goth, Ursula-Georgine Småland.
Korona smitter ikke gjennom kultur. Kunnskapsmagasinet Kristiania 2020
HK Untitled
 
2019
32 Fürstenberg, Monica; Goth, Ursula-Georgine Småland.
Om antologien Verdier og visjoner. Magasinet Servus 2019 ;Volum 1.
NLAH Untitled
 
33 Goth, Ursula-Georgine Småland.
Forord/innledning. I: Verdier og visjoner. Profesjonalitet i endring.. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202613396. s. 2-6
VID NLAH Untitled
 
34 Goth, Ursula-Georgine Småland.
Training and Education of Care Professionals. 1st Krems Dementia Conference: Timely Detection of Dementia; 2019-11-05 - 2019-11-08
HK Untitled
 
35 Goth, Ursula-Georgine Småland.
Verdier og visjoner. Profesjonalitet i endring.. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 9788202613396) 216 s.
VID NLAH Untitled
 
36 Goth, Ursula-Georgine Småland; Braaum, Lars Erik.
Simulation: a didactic approach in the field of migration and minority health. NIC (Nordic Intercultural Communication) :“Beyond Diversity as Commodity: Neoliberal Multiculturalism, Anti-Oppression Pedagogy, and Inclusive Communication”.; 2019-11-27 - 2019-11-30
NLAH HK Untitled
 
37 Goth, Ursula-Georgine Småland; Brente, Trine Lise.
Nyankomne flyktningers utfordringer ved første møte med primærhelsetjenesten. Socialmedicinsk Tidskrift (SMT) 2019 ;Volum 96.(1) s. 47-55
VID Untitled
 
38 Lindenskov, Line; Goth, Ursula-Georgine Småland.
Verdier i profesjonell praksis: Om simulering som pedagogisk tilnærming i helseutdanning. I: Verdier og visjoner. Profesjonalitet i endring.. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202613396. s. 63-81
NLAH VID Untitled
 
39 Lunde, Thine Elisabeth; Goth, Ursula-Georgine Småland.
Håpets betydning for eldre sykehjemspasienter. I: Verdier og visjoner. Profesjonalitet i endring.. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202613396. s. 63-81
NTNU NLAH VID Untitled
 
2018
40 Goth, Ursula-Georgine Småland.
Diversity management. National Research Leadership Programme; 2018-09-10 - 2018-09-10
VID Untitled
 
41 Goth, Ursula-Georgine Småland.
Health education students in Norway and their responsiveness to diversity - possebilities within. European Journal of Public Health 2018 ;Volum 28. Suppl. 1 s. 119-120
VID Untitled
 
42 Goth, Ursula-Georgine Småland.
Health education students in Norway: migration Health. MERH (1st World Congress on Migration, Ethnicity, Race and Health - Diversity and Health); 2018-05-17 - 2018-05-19
VID Untitled
 
43 Goth, Ursula-Georgine Småland.
Pårørende i et flerkulturelt perspektiv. Pårørendekonferanse; 2018-10-17 - 2018-10-18
VID Untitled
 
44 Goth, Ursula-Georgine Småland.
Theoretical. Oslo: VID vh 2018 (ISBN 0139132023) 300 s.
NLAH VID Untitled
 
45 Goth, Ursula-Georgine Småland; Jermstad, Linnea.
Helse og oppvekstfag: analyse av dagens lærebøker. Læremiddelkonferansen; 2018-11-22 - 2018-11-23
NLAH VID Untitled
 
46 Goth, Ursula-Georgine Småland; Strøm, Benedicte Sørensen.
Language disintegration: communication ability in elderly immigrants with dementia. The Lancet Public Health 2018 ;Volum 3.(12) s. e563-e563
VID Untitled
 
47 Goth, Ursula-Georgine Småland; Wigestrand, Heidi Hjorteland.
Pårørande frå andre land krev ei anna tilnærming. http://www.parorendesenteret.no/aktuelt/nyheter [Internett] 2018-10-17
VID Untitled
 
48 Goth, Ursula-Georgine Småland; Økland, Øyvind.
Undervisning i flerkulturelle klasserom. I: Barn og unge i midten. Tverrfaglig og tverretatlig arbeid i barn og unges oppvekst. Gyldendal Akademisk 2018 ISBN 9788205498181. s. 67-86
NLAH VID Untitled
 
49 Lyshol, Heidi; Goth, Ursula-Georgine Småland; Brendø, Lisa; Djurasovic, Slavica; Brudeseth, Grete Tungevåg.
Improving dental health in young children of migrant background: Oslo, Norway. EUPHA 2018 (European Public Health Conference); 2018-11-28 - 2018-12-01
VID FHI Untitled
 
50 Wolden, Anne-Catrine; Goth, Ursula-Georgine Småland; Larsen, Anne Karin.
Digitale historiefortelling som kontekstuell læring i yrkesfaglig undervisning. Nordic Journal of Vocational Education and Training 2018 ;Volum 8.(1) s. 44-57
VID OSLOMET Untitled
 
    Vis neste liste