Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-50 of 118 << Previous 1 2 3    Next >>

2021
1 Olsen, Svein Ottar; Skallerud, Kåre; Heide, Morten.
Consumers’ evaluation and intention to buy traditional seafood: The role of vintage, uniqueness, nostalgia and involvement in luxury. Appetite 2021 ;Volume 157. p. -
NOFIMA UiT Untitled
 
2 Rotabakk, Bjørn Tore; Heide, Morten; Iversen, Audun; Bergman, Kristina; Ziegler, Friederike.
Slik kan vi få mer av klimavennlig transport av norsk laks. intrafish.no 2021
NOFIMA Untitled
 
2020
3 Altintzoglou, Themistoklis; Heide, Morten.
Consumer reactions to communication about innovative processing technologies in iNOBox. Tromsø: Nofima AS 2020 (ISBN 978-82-8296-626-9) 33 p. Nofima rapportserie(10/2020)
NOFIMA Untitled
 
4 Heide, Morten.
Hvordan selge tint laks i Asia?. Havbruk 2020; 2020-06-09 - 2020-06-10
NOFIMA Untitled
 
5 Heide, Morten.
Hvorfor ferskfisken ikke redder filetindustrien. Fiskeribladet 2020
NOFIMA Untitled
 
6 Heide, Morten.
Mer informasjon om fisken enn før. Fra fjord til bord - Blogg - forskning.no 2020
NOFIMA Untitled
 
7 Heide, Morten.
Økt konsum av sjømat i Norge. Muligheter og barrierer for norsk sjømatindustri. Tromsø: Nofima AS 2020 (ISBN 978-82-8296-629-0) 14 p. Nofima rapportserie(13/2020)
NOFIMA Untitled
 
8 Heide, Morten; Altintzoglou, Themistoklis; Whitaker, Ragnhild Dragøy.
The market for marine ingredients for food and agricultural Application - Coldwater prawn (Pandalus boralis), Blue mussels (Mytilus edulis) and Brown crab (Cancer pagurus). Tromsø: Nofima AS 2020 (ISBN 978-82-8296-649-8) 9 p. Nofima rapportserie(32/2020)
NOFIMA Untitled
 
9 Lorentzen, Grete Elisabeth; Ageeva, Tatiana Nikolaevna; Heide, Morten; Esaiassen, Margrethe.
Temperature fluctuations in processing and distribution: Effect on the shelf life of fresh cod fillets (Gadus morhua L.). Food Control 2020 ;Volume 112. p. 1-4
NOFIMA UiT Untitled
 
10 Rotabakk, Bjørn Tore; Iversen, Audun; Heide, Morten; Bergman, Kristina; Ziegler, Friederike; Lerfall, Jørgen.
Mer miljøvennlig laks. Matindustrien 2020 (6) p. 54-55
NOFIMA NTNU Untitled
 
2019
11 Heide, Morten.
Hvordan øke salg av sjømat i Norge. Norsk Sjømat 2019 (3) p. 12-17
NOFIMA Untitled
 
12 Heide, Morten.
Vi kan få mer fisk på norske tallerkener. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2019
NOFIMA Untitled
 
13 Heide, Morten.
Økt konsum av sjømat i Norge. Muligheter og barrierer i norsk dagligvarehandel. Tromsø: Nofima AS 2019 (ISBN 978-82-8296-584-2) 9 p. Nofima rapportserie(7/2019)
NOFIMA Untitled
 
14 Nøstvold, Bjørg Helen; Kvalvik, Ingrid; Heide, Morten; Govaerts, Florent; Hansen, Kristin Beate; Dalmannsdottir, Sigridur; Halland, Hilde; Vøllestad, Åse; Ramstad, Susanne.
Status, verdi og utfordringer for matproduksjon i Arktisk Norge – Rapport 2 "Arktis som en matproduserende region". Tromsø: Nofima AS 2019 (ISBN 978-82-8296-612-2) 66 p. Nofima rapportserie(33/2019)
NIBIO NOFIMA Untitled
 
15 Olsen, Svein Ottar; Skallerud, Kåre; Heide, Morten.
“Consumers’ Sensory Evaluation And Intention To Consume Traditionally-produced Salted Seafood: The Role Of Nostalgia And Involvement In Luxury. International Food Marketing Research Symposium June 12-13, 2018 Sippy Downs, Australia; 2019-06-12 - 2019-06-13
NOFIMA UiT Untitled
 
2018
16 Altintzoglou, Themistoklis; Heide, Morten.
På tide med tint torsk. To forskere samtaler om torsk som er tint. Fra fjord til bord - Blogg - forskning.no 2018
NOFIMA Untitled
 
17 Heide, Morten.
Film: Informasjon om ferskhet er viktig. Foredrag: Hvordan skape unike kjøps- og spiseopplevelser med torsk. FoU-samling 2018 Levende sjømat – siste nytt om fangstbasert akvakultur; 2018-11-26 - 2018-11-27
NOFIMA Untitled
 
18 Heide, Morten; Altintzoglou, Themistoklis.
The UK retail market for fresh and defrosted cod. 48th Conference of the West European Fish Technologists Association – WEFTA; 2018-10-15 - 2018-10-18
NOFIMA Untitled
 
19 Heide, Morten; Olsen, Svein Ottar.
The use of food quality and prestige-based benefits for consumer segmentation. British Food Journal 2018 ;Volume 120.(10) p. 2349-2363
NOFIMA UiT Untitled
 
20 Henriksen, Edgar; Heide, Morten; Hansen, Øyvind J; Mortensen, Atle.
Kunnskaps- og erfaringsgrunnlag for torskeoppdrett. Tromsø: Nofima AS 2018 (ISBN 978-82-8296-561-3) 127 p. Nofima rapportserie(23/2018)
NOFIMA Untitled
 
21 James, Philip; Altintzoglou, Themistoklis; Heide, Morten.
Kan vi gjøre stillehavsøsters til næringsvei i Skagerrak?. Blått – Lunsjseminar i Flødevigen; 2018-03-15
NOFIMA Untitled
 
2017
22 Altintzoglou, Themistoklis; Heide, Morten.
Fresh words for frozen expectations: consumer perceptions of frozen and defrosted fish. 47th WEFTA Conference; 2017-10-09 - 2017-10-12
NOFIMA Untitled
 
23 Altintzoglou, Themistoklis; Heide, Morten.
Fresk: a project for the optimization of technical quality and expected product experience regarding fish that is frozen and thawed. The 3rd Norwegian Food Market Research Conference (NoFoMarc); 2017-11-02 - 2017-11-03
NOFIMA Untitled
 
24 Altintzoglou, Themistoklis; Heide, Morten.
Markedsmessige muligheter og barrierer for Norsk stillehavsøsters. Møte; 2017-12-14
NOFIMA Untitled
 
25 Heide, Morten.
Hva påvirker forbrukerens valg av sjømat i Norge?. Møte; 2017-12-14
NOFIMA Untitled
 
26 Heide, Morten.
Thawed Fish vs fresh Fish - consumer/market consideratios. Miniseminar for Norwegian Seafood Company; 2017-08-29
NOFIMA Untitled
 
27 Heide, Morten; Altintzoglou, Themistoklis.
Stillehavsøsters. Levendefangst, levendelagring og produksjon av levendefanget råstoff; 2017-11-27 - 2017-11-28
NOFIMA Untitled
 
28 Heide, Morten; Altintzoglou, Themistoklis; Honkanen, Pirjo.
Markedsmessige muligheter og barrierer for norsk stillehavsøsters. Tromsø: Nofima AS 2017 (ISBN 978-82-8296-534-7) 12 p. Nofima rapportserie(35/2017)
NOFIMA Untitled
 
29 Heide, Morten; Olsen, Svein Ottar.
Influence of packaging attributes on consumer evaluation of fresh cod. Food Quality and Preference 2017 ;Volume 60. p. 9-18
NOFIMA UiT Untitled
 
30 Heide, Morten.
The influence of Product, contextual and individual characteristics on Food evaluation. Tromsø: UiT The Arctic University of Norway, Faculty of Biosciences, Fisheries and Economics, School of Business and Economics 2017 (ISBN 978-82-8266-146-1) 112 p.
NOFIMA UiT Untitled
 
2016
31 Altintzoglou, Themistoklis; Heide, Morten.
Fish quality and consumers; how do consumers’ knowledge about and involvement in fish quality define factors that influence fish buying behaviour?. Journal of Aquatic Food Product Technology 2016 ;Volume 25.(6) p. 885-894
NOFIMA Untitled
 
32 Altintzoglou, Themistoklis; Heide, Morten; Borch, Trude Kristin.
Food souvenirs: buying behaviour of tourists in Norway. British Food Journal 2016 ;Volume 118.(1) p. 119-131
NOFIMA Untitled
 
33 Altintzoglou, Themistoklis; Heide, Morten; Wien, Anders Hauge; Honkanen, Pirjo.
Traditional Sushi for Modern Consumers: A Comparison Between Sushi Consumption Behavior in Japan and Norway. Journal of Food Products Marketing 2016 ;Volume 22.(6) p. 717-732
NOFIMA UiT Untitled
 
34 Heide, Morten.
Some examples of marketing Research utilized by Norwegian Seafood industry. Besøk av den norsk-finske handelsföreningen.; 2016-09-23
NOFIMA Untitled
 
35 Heide, Morten; Alm, Siril.
Hvorfor spiser vi ikke mer sjømat?. Presentasjon om helsefortrinnene, motiver og barrierer for ernæringsstudentene på UiT; 2016-09-15
NOFIMA Untitled
 
36 Heide, Morten; Olsen, Svein Ottar.
The influence of visual and informational packaging attributes on consumer choice of fresh fish in Norway. International Food Marketing Research Symposium; 2016-06-13 - 2016-06-14
NOFIMA UiT Untitled
 
37 Kristoffersen, silje; Heide, Morten; Tobiassen, Torbjørn; Ageeva, Tatiana Nikolaevna; Lorentzen, Grete Elisabeth.
Shelf life of Skrei (Gadus morhua L.) fillets related to different storage conditions. 46th WEFTA meeting; 2016-10-11 - 2016-10-14
NOFIMA Untitled
 
38 Lorentzen, Grete Elisabeth; Heide, Morten; Tobiassen, Torbjørn; Ageeva, Tatiana Nikolaevna.
Kvalitet på filetprodukter av kvalitetsmerket skrei. Tromsø: Nofima AS 2016 (ISBN 978-82-8296-398-5) 39 p. Nofima rapportserie(28/2016)
NOFIMA Untitled
 
2015
39 Altintzoglou, Themistoklis; Heide, Morten.
Buying seafood souvenirs; the influence of innovativeness. 11th Pangborn sensory science symposium; 2015-08-23 - 2015-08-27
NOFIMA Untitled
 
40 Altintzoglou, Themistoklis; Heide, Morten; Wien, Anders Hauge; Honkanen, Pirjo.
Traditional sushi for modern consumers; a comparison between sushi consumption behaviour in Japan and Norway. International Food Marketing Research Symposium; 2015-06-19 - 2015-06-20
NOFIMA UiT Untitled
 
41 Altintzoglou, Themistoklis; Heide, Morten; Wien, Anders Hauge; Honkanen, Pirjo.
Traditional sushi for modern consumers; a comparison between sushi consumption behaviour in Japan and Norway. 2nd Norwegian Food Market Research Conference; 2015-11-04 - 2015-11-05
NOFIMA UiT Untitled
 
42 Altintzoglou, Themistoklis; Skuland, Aase Vorre; Carlehög, Mats; Sone, Izumi; Heide, Morten; Honkanen, Pirjo.
Providing a food choice option increases children’s liking of fish as part of a meal. Food Quality and Preference 2015 ;Volume 39. p. 117-123
NOFIMA Untitled
 
43 Egeness, Finn-Arne; Heide, Morten; Honkanen, Pirjo; Sogn-Grundvåg, Geir.
Verdikjeder og kjøpskriterier i det sørafrikanske markedet for laks. Tromsø: Nofima AS 2015 (ISBN 978-82-8296-288-9) 34 p. Nofima rapportserie(18/2015)
NOFIMA Untitled
 
44 Egeness, Finn-Arne; Heide, Morten; Sogn-Grundvåg, Geir.
Differensiering av laks i Sør-Afrika. Tromsø: Nofima AS 2015 (ISBN 978-82-8296-294-0) 41 p. Nofima rapportserie(21/2015)
NOFIMA Untitled
 
45 Egeness, Finn-Arne; Heide, Morten; Sogn-Grundvåg, Geir.
Hvordan møter sørafrikanske aktører de høye lakseprisene? Tredje artikkel i artikkelserie om Sør-Afrika. Norsk Fiskeoppdrett 2015 (8) Suppl. Vitenskapet p. 136-138
NOFIMA Untitled
 
46 Egeness, Finn-Arne; Heide, Morten; Sogn-Grundvåg, Geir.
Kjøpskriterier for atlantisk oppdrettslaks i Sør-Afrika. Fjerde artikkel i artikkelserie om Sør-Afrika. Norsk Fiskeoppdrett 2015 (9) Suppl. Vitenskapet p. 46-48
NOFIMA Untitled
 
47 Egeness, Finn-Arne; Heide, Morten; Sogn-Grundvåg, Geir.
Laks på menyen i Sør-Afrika. Femte artikkel i artikkelserie om Sør-Afrika. Norsk Fiskeoppdrett 2015 (9) Suppl. Vitenskapet p. 50-54
NOFIMA Untitled
 
48 Egeness, Finn-Arne; Heide, Morten; Sogn-Grundvåg, Geir.
Markedsandeler for norsk laks i Sør-Afrika. Andre artikkel i artikkelserie om Sør-Afrika. Norsk Fiskeoppdrett 2015 (8) Suppl. Vitenskapet p. 132-134
NOFIMA Untitled
 
49 Egeness, Finn-Arne; Heide, Morten; Sogn-Grundvåg, Geir.
Tint laks i Sør-Afrika. Sjette artikkel i artikkelserie om Sør-Afrika. Norsk Fiskeoppdrett 2015 (10) Suppl. Vitenskapet p. 50-52
NOFIMA Untitled
 
50 Heide, Morten; Altintzoglou, Themistoklis.
Hamburgers or foie gras? What do tourists want to eat?. International Food Marketing Research Symposium; 2015-06-19 - 2015-06-20
NOFIMA Untitled
 
    Show next list