2017
|
1. |
Nilsen, Vivian D.; Rørnes, Karin. TILT tidlig innsats - okt LærerTetthet, Sluttrapport 2017. : Universitetet i Tromsø, ILP 2017 47 s. UiT
Untitled
|
2016
|
2. |
Nilsen, Vivian D.; Rørnes, Karin. TILT Tidlig innsats - økt LærerTetthet, Delrapport 2.. : Universitetet i Tromsø 2016 23 s. UiT
Untitled
|
2015
|
3. |
Nilsen, Vivian D.; Rørnes, Karin. TILT Tidlig innsats-økt LærerTetthet, Delrapport 1.. Tromsø: Universitetet i Tromsø 2015 30 s. UiT
Untitled
|
|
4. |
Nilsen, Vivian D.; Rørnes, Karin. Wait and see or.... Do early intervention through increased teacher density in primary school reduse the need of Spesial Education?. 40th ATEE Annual Conference in Glasgow 2015; 2015-08-24 - 2015-08-26 UiT
Untitled
|
|
5. |
Nilsen, Vivian D.; Rørnes, Karin; Unhjem, Astrid; Nedberg, Audhild. TILT Tidlig innsats - økt lærertetthet.. NORALF- Nordisk konferanse om aksjonslæring og aksjonsforskning.; 2015-05-18 - 2015-05-19 UiT
Untitled
|
|
6. |
Rørnes, Karin. Universitetsskolen i lærerutdanningen: å koble praksis og teori i lærerutdanningen. I: Veier til fremragende lærerutdanning. Universitetsforlaget 2015 ISBN 978 - 82-15 - 025. s. 75-86 UiT
Untitled
|
2014
|
7. |
Furu, Eli Moksnes; Rørnes, Karin. Studenten som medforsker. PIL-konferanse 2014: Praksisnær og forskningsbasert lærerutdanning – ideal og virkelighet; 2014-11-27 - 2014-11-28 UiT
Untitled
|
|
8. |
Jakhelln, Rachel Elise; Rørnes, Karin. Med uro og undring : FoU som danningstiltak i en integrert masterutdanning for lærere. I: Å bli lærer. Danning og profesjonsutvikling. Akademika forlag 2014 ISBN 978-82-321-0277-8. s. 163-181 UiT
Untitled
|
|
9. |
Rotvold, Lars Aage; Rørnes, Karin; Stjernstrøm, Else. Klasseledelse - fra nasjonal idé til lokal skoleutvikling. I: Reformideer i norsk skole. Spredning, oversettelse og implementering. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-43015-3. s. 355-372 UiT
Untitled
|
|
10. |
Rørnes, Karin. en lærerstreik til det beste. Nordlys 2014 s. - UiT
Untitled
|
|
11. |
Rørnes, Karin. Skolens psykososiale utfordringer og lærerutdanningen. Nordlys 2014 s. - UiT
Untitled
|
|
12. |
Steensen, Jette; Rørnes, Karin. Students and Teachers as entrepreneurs in their local community with a focus on sustainable entrepreneurship, place-based education and collaborative partnerships between the university and schools.. Exchange Meorial University - UIT; 2014-03-31 - 2014-03-31 UiT
Untitled
|
2013
|
13. |
Rørnes, Karin. Rektorvalget og lærerutdanningen ved UiT. Nordlys 2013 UiT
Untitled
|
|
14. |
Rørnes, Karin. Skap vinnere i klasserommet. Nordlys 2013 s. - UiT
Untitled
|
|
15. |
Rørnes, Karin; Skrøvset, Siw. Praktisk Etikk - etisk analyse og refleksjon. Lærerutdanningskonferansen 2013; 2013-01-21 - 2013-01-21 NTNU UiT
Untitled
|
2012
|
16. |
Jakhelln, Rachel Elise; Rørnes, Karin. FoU-basert klasseledelse, FoU-basert lærerutdanning. TALIS-konferansen 2013, Alta; 2012-11-13 - 2012-11-13 UiT
Untitled
|
|
17. |
Rørnes, Karin; Rotvold, Lars Aage. Den eventyrlige fortellingen om skoleutvikling i et hyperkomplekst perspektiv. I: FoU i Praksis 2011. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Trondheim, 26. og 27. april 2011. Tapir Akademisk Forlag 2012 ISBN 978-82-519-2918-9. s. 375-387 UiT
Untitled
|
2011
|
18. |
Eilertsen, Tor Vidar; Furu, Eli Moksnes; Rørnes, Karin. Learning Beyond the traditional: preservice teachers as partners in school development. I: A Practicum Turn in teacher Education. Sense Publishers 2011 ISBN 9789460917097. s. 69-91 UiT
Untitled
|
|
19. |
Eilertsen, Tor Vidar; Furu, Eli Moksnes; Rørnes, Karin. Læring, utvikling og forskning i praksis: Lærerstudenter som medforskere. Tromsø: Fakultet for Humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning 2011 70 s. UIS UiT
Untitled
|
|
20. |
Rørnes, Karin. "Varsko her" - nå gjelder det barnehagen. Utdanningsnytt.no 2011 UiT
Untitled
|
2010
|
21. |
Eilertsen, Tor Vidar; Furu, Eli Moksnes; Rørnes, Karin. Ny lærerutdanning: praksis som lærings- og forskningsarena. Nordlys 2010 UiT
Untitled
|
|
22. |
Eilertsen, Tor Vidar; Furu, Eli Moksnes; Rørnes, Karin. PIL: Teacher Students as partners in school development. NERA 2010; 2010-03-11 - 2010-03-13 UiT
Untitled
|
|
23. |
Rørnes, Karin. Dannelse i praksis. I: Dannelse i skole og lærerutdanning. Universitetsforlaget 2010 ISBN 978-82-15-017815. s. 162-180 UiT
Untitled
|
|
24. |
Rørnes, Karin. Lærerutdanning og utfordringer. Nordlys 2010 UiT
Untitled
|
|
25. |
Rørnes, Karin. Lærerutdanninger og utfordringer. Nordlys 2010 UiT
Untitled
|
|
26. |
Rørnes, Karin. Pil-prosjektet: Lærerstudenter som medforskere. FoU i praksis Nordisk konferanse om praksisretta FoU; 2010-05-10 - 2010-05-11 UiT
Untitled
|
|
27. |
Rørnes, Karin. Skolen bedre enn sitt rykte. Nordlys 2010 UiT
Untitled
|
|
28. |
Rørnes, Karin. Skolen mellom telling og fortelling Hvilke strategier skal skolen velge i arbeidet med å fremme et godt læringsmiljø?. nettbasert www.forebygging.no 2010 UiT
Untitled
|
|
29. |
Rørnes, Karin. Skoleutvikling mellom telling og fortelling. Utdanning 2010 (2) s. 58-60 UiT
Untitled
|
|
30. |
Rørnes, Karin. Sluttkonferanse for Kunnskapsløftet - fra ord til handling Workshop: Hvilken betydning har analyseverktøy for å få til skoleutvikling - og hva trenger vi mer av?. Prosessleder/paneldeltaker på Udirs sluttkonferanse Fra ord tilhandling; 2010-11-15 - 2010-11-16 UiT
Untitled
|
|
31. |
Rørnes, Karin. Sosial kompetanse. Bedre strategi enn å slå, kjefte og spytte på læreren. Karlsøy kommune - fagdag for barnehage og skole; 2010-02-19 - 2010-02-19 UiT
Untitled
|
|
32. |
Rørnes, Karin; Furu, Eli Moksnes. Lærerstudenter som medforskere. Nordisk Lærerutdannelseskonferanse; 2010-05-05 - 2010-05-07 UiT
Untitled
|
2009
|
33. |
Rørnes, Karin. Bitching En bok om mobbing. Bedre Skole 2009 (1) s. 100-101 UiT
Untitled
|
|
34. |
Rørnes, Karin. Den nye lærerutdanninga ved Universitetet i Tromsø. Nordlys 2009 s. - UiT
Untitled
|
|
35. |
Rørnes, Karin. Læreren - lederen - læringsutbytte (Erstatter for oppsatt konferansebidrag av Siw Skrøvset). Skolelederforum 2009 Strategi for langsiktig utviklingsarbeid i skolen; 2009-03-12 - 2009-03-13 UiT
Untitled
|
|
36. |
Rørnes, Karin. Mobbing i skolen. Novemberkonferansen 2009 Når krisen rammer - konsekvenser og tiltak; 2009-11-10 UiT
Untitled
|
|
37. |
Rørnes, Karin. Mobbing i skolen, Det motstandsdyktige mobbeviruset. Novemberkonferansen 2009; 2009-11-11 - 2009-11-11 UiT
Untitled
|
|
38. |
Rørnes, Karin. rom for alle - blikk for barnet Om forholdet mellom tilpassa opplæring og spesialundervisning. Dialogkonferanser - Navigareprosjektet; 2009-10-06 - 2010-09-06 UiT
Untitled
|
|
39. |
Rørnes, Karin; Rotvold, Lars Åge. Samarbeid gir kvalitet i arbeidet med skoleutvikling. Nordlys 2009 s. - UiT
Untitled
|
2008
|
40. |
Rørnes, Karin. Endringskraften i den kollektive fortellingen "Det uppstår inte alltid ljuv musik ved de kulturella mötene i klassrum og korridorer." (Tordis Dahllöf). Spesialpedagogikk 2008 ;Volum 73.(8) s. 20-27 UiT
Untitled
|
|
41. |
Rørnes, Karin. kademisk kranglefant og skoledebatt uten retning. Nordlys 2008 s. 1- UiT
Untitled
|
|
42. |
Rørnes, Karin. Læreren som leder og forbilde. Nordlys 2008 s. 1- UiT
Untitled
|
|
43. |
Rørnes, Karin. Lærerkompetanse og mobbing. Nordlys 2008 s. 1- UiT
Untitled
|
|
44. |
Rørnes, Karin. Når mobbing blir en sak i retten har offeret alt å tape og intet å vinne? Fortellingen om Lena - et mobbeutsatt barn. ? 2008 s. 8- UiT
Untitled
|
|
45. |
Rørnes, Karin. Skoleutviklinga som aldri kom ut av startgropa Uten implementeringsstrategier vil gode intensjoner om utvikling av skolens læringsmiljø forbli gode intensjoner!. Universitetet i Tromsø, Avdeling for lærerutdanning: Eureka - digital 2008 30 s. UiT
Untitled
|
|
46. |
Rørnes, Karin. Vi trenger de beste til læreryrket Mer enn noen gang trenger vi lærere med mot og vilje til å stå fram som tydelige ledere og modeller for barn og unge. Nordlys 2008 s. 1- UiT
Untitled
|
|
47. |
Rørnes, Karin. Å utvikle læringsmiljø - gjennom bruk av et forskningsbasert tiltaksprogram Kan et kompetanseprogram basert på teoretisk tilnærming og empirisk dokumentasjn bidra til læring og endret praksis i barnehage og skole?. Spesialpedagogikk 2008 (1) s. 14- UiT
Untitled
|
|
48. |
Rønningsbakk, Lisbet; Rørnes, Karin. Den norske skolens bedrøvelige liv og utvikling. Morgenbladet 2008 s. 1- UiT
Untitled
|
2007
|
49. |
Rørnes, Karin. Det motstandsdyktige "mobbeviruset" Hvordan utvikle en beredskap som virker i barnehage og skole?. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2007 (ISBN 9788276347203) 185 s. UiT
Untitled
|
|
50. |
Rørnes, Karin. Fellesskap og tilpasset opplæring. Nordlys 2007 UiT
Untitled
|