Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 165 << Forrige 1 2 3 4    Neste >>

2024
1 Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut.
Inkludering og tilrettelegging i kroppsøvingsfaget. Utdanningsforbundet; 2024-04-09 - 2024-04-10
HINN Untitled
 
2023
2 Amundsen, Marte; Quennerstedt, Mikael; Moen, Kjersti Mordal.
Kampen om helse! Helse som tekst, policy og diskursiv praksis i lærerutdanningen i kroppsøving.. Kroppsøvingskonferansen; 2023-06-01 - 2023-06-02
HINN UiT Untitled
 
3 Amundsen, Marte; Quennerstedt, Mikael; Moen, Kjersti Mordal.
The struggle for health! Health as policy, text and discursive practice in PETE in Norway. SVEBI´s annual Sport Science conference; 2023-11-23 - 2023-11-24
UiT HINN OSLOMET Untitled
 
4 Bjørke, Lars; Moen, Kjersti Mordal.
The Researcher as an Actor: Negotiating the Researchers' Role in Collaborative Research Projects in Physical Education. ECER; 2023-08-22 - 2023-08-25
HINN Untitled
 
5 Løndal, Knut; Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Gjølme, Egil Galaaen.
Forskning for fremtiden?. Tverrinstitusjonelt forskningswebinar: Kroppsøving i skolen; 2023-01-19 - 2023-01-19
HVL NTNU UiT OSLOMET Untitled
 
6 Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Løndal, Knut.
Krenkelser og patologier i norsk kroppsøving - En kunnskapsgjennomgang. I: Et anerkjennende kroppsøvingsfag. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 9788202763343. s. 53-79
HINN OSLOMET UIA Untitled
 
7 Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Løndal, Knut; Jordet, Arne Hilmar Nikolaisen Jordet; Hovi-Gulowsen, Kathrine; Abeslen, Kristian; Leirhaug, Petter Erik; Rustad, Hilde; Bjørke, Lars.
Et anerkjennende kroppsøvingsfag. kroppsøvingskonferansen; 2023-01-01 - 2023-02-02
HINN UIA NIH NTNU Untitled
 
8 Moen, Kjersti Mordal; Bjørke, Lars.
Det viktige kroppsøvingsfaget. VG : Verdens gang 2023 s. 33-33
HINN Untitled
 
9 Moen, Kjersti Mordal; Bjørke, Lars.
Å strekke seg litt lenger: Hva kan vi lære av erfaringene av implementering av et fagutviklingsprosjekt i kroppsøving?. Journal for Research in Arts and Sports Education 2023 ;Volum 7.(2) s. 56-71
HINN Untitled
 
10 Moen, Kjersti Mordal; Jordet, Arne N. Nikolaisen.
Et anerkjennende kroppsøvingsfag. Cappelen Damm Akademisk 2023 (ISBN 9788202763343) 256 s.
HINN UiT Untitled
 
11 Moen, Kjersti Mordal; Jordet, Arne N. Nikolaisen.
Innledning. I: Et anerkjennende kroppsøvingsfag. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 9788202763343.
HINN UiT Untitled
 
12 Westlie, Knut; Moen, Kjersti Mordal.
Verdibasert praksis i kroppsøving - Anerkjennelsens relasjonelle didaktikk. I: Et anerkjennende kroppsøvingsfag. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 9788202763343. s. 125-145
HINN Untitled
 
2022
13 Borgen, Jorunn Spord; Hallås, Bjørg Oddrun; Moen, Kjersti Mordal; Løndal, Knut; Engelsrud, Gunn Helene; Gjølme, Egil Galaaen.
Kroppsøving i skolen. Webinar med påmelding; 2022-01-25 - 2022-01-25
USN UiT NTNU OSLOMET HVL Untitled
 
14 Moen, Kjersti Mordal; Bjørke, Lars.
En skolebasert nettverksmodell for fagutvikling i kroppsøving. Kroppsøvingskonferansen; 2022-06-02 - 2022-06-03
HINN UiT Untitled
 
15 Moen, Kjersti Mordal; Bjørke, Lars.
Rethinking effective CPD in PE: The perceptions of teachers’ and school owners’. BERA-konferansen; 2022-09-06 - 2022-09-09
HINN UiT Untitled
 
16 Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Løndal, Knut.
Krenkelser og patologier i norsk kroppsøving – en målrettet kunnskapsoversikt over empirisk forskning i perioden 1990-2020.. ‘Kroppsøvingsfaget og idrettsfag i bevegelse – perspektiver og konsekvenser’; 2022-06-02 - 2022-06-03
HINN UIA OSLOMET Untitled
 
17 Moen, Kjersti Mordal; Bjørke, Lars; Westlie, Knut.
Nakenhet i gymgarderoben? Ja, takk!. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2022
HINN Untitled
 
18 Moen, Kjersti Mordal; Eide, Steinnes.
Forsker vil ha nakenhet på læreplanen. NRK P1 ettermiddag/morgen [Radio] 2022-03-01
HINN Untitled
 
19 Moen, Kjersti Mordal; Synnøve S., Fallmyr.
Ingen i klassen dusjer etter gymtimen: – Vi vil ha egne båser. NRK Nordland [Internett] 2022-09-05
HINN Untitled
 
20 Bjørke, Lars; Standal, Øyvind Førland; Moen, Kjersti Mordal.
‘What we have done now is more student-centred’: an investigation of physical education teachers’ reflections over a one-year participatory action research project. Educational Action Research 2022
HINN OSLOMET Untitled
 
21 Storberget, Ida; Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut; Amundsen, Marte.
Å bli kroppsøvingslærer: Studentenes utdanningsreise. Kroppsøvingskonferansen; 2022-06-02 - 2022-06-03
HINN UiT Untitled
 
2021
22 Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Engelsrud, Gunn Helene; Gjølme, Egil Galaaen.
The formation and central aspects of teaching and learning in Physical Education in a time of reforms.. Symposium; 2021-05-18 - 2021-05-20
HVL HINN OSLOMET USN NTNU Untitled
 
23 Erdvik, Irina Burchard; Moen, Kjersti Mordal; Säfvenbom, Reidar.
A relational perspective on students' experiences of participation in an ‘Interest-based physical education’ programme. European Physical Education Review 2021 s. -
HINN NIH Untitled
 
24 Gerdin, Göran; Philpot, Rod; Smith, Wayne; Schenker, Katarina; Moen, Kjersti Mordal; Larsson, Lena; Linnér, Susanne; Westlie, Knut.
Teaching for student and societal wellbeing in HPE: nine pedagogies for social justice. Frontiers in Sports and Active Living 2021 ;Volum 3.
HINN Untitled
 
25 Gerdin, Göran; Smith, Wayne; Philpot, Rod; Schenker, Katarina; Moen, Kjersti Mordal; Linnér, Susanne; Westlie, Knut; Larsson, Lena.
Social Justice Pedagogies in Health and Physical Education. Routledge 2021 (ISBN 978-0-367-43537-0) 238 s.
HINN Untitled
 
26 Løndal, Knut; Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Gjølme, Egil Galaaen.
Forskning for fremtiden? En oversiktsstudie av empirisk forskning på det norske skolefaget kroppsøving i perioden 2010-2019. Journal for Research in Arts and Sports Education 2021 ;Volum 5.(3) s. 1-33
HINN HVL NTNU OSLOMET USN Untitled
 
27 Moen, Kjersti Mordal.
Teoretisk og praktisk innføring i tematisk analyse.. Forskningskonferansen kvalitative forskningsmetoder innen kroppsøving: Analyse av kvalitative data; 2021-11-04 - 2021-11-05
HINN Untitled
 
28 Moen, Kjersti Mordal; Amundsen, Marte.
Podcast Ulike perspektiver på kropp og kroppslig læring. https://www.seiletressurs.no/seilet-podkast [Internett] 2021-01-01
HINN Untitled
 
29 Moen, Kjersti Mordal; Bjørke, Lars; Amundsen, Marte.
Læreren vet best!. Hamar arbeiderblad 2021
OSLOMET HINN UiT Untitled
 
30 Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut.
Kroppsøvingsgarderoben: et mulighetsrom for kroppslig læring. I: Kroppslig læring - perspektiver og praksiser. Universitetsforlaget 2021 ISBN 978-82-15-04370-8. s. 250-262
HINN Untitled
 
31 Nordahl Husebye, Birgitte; Tangen, Steffen; Moen, Kjersti Mordal.
Utviklingsprosesser i kroppsøvingsfaget – implementering og gjennomføring av interessebasert kroppsøving. Kroppsøvingskonferansen 2021; 2021-06-03 - 2021-06-04
HINN HIOF Untitled
 
32 Philpot, Rod; Gerdin, Göran; Smith, Wayne; Linnér, Susanne; Schenker, Katarina; Westlie, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Larsson, Lena.
Taking action for social justice in HPE classrooms through explicit critical pedagogies.. Physical Education and Sport Pedagogy 2021
HINN Untitled
 
33 Philpot, Rod; Smith, Wayne; Gerdin, Gøran; Larsson, Lena; Westlie, Knut; Schenker, Katarina; Moen, Kjersti Mordal; Linnér, Susanne.
Exploring social justice pedagogies in health and physical education through Critical Incident Technique methodology. European Physical Education Review 2021 ;Volum 27.(1) s. 57-75
HINN Untitled
 
34 Roness, Espen; Moen, Kjersti Mordal.
Bekymret for kroppsøving: – De som har behov for det vil velge det bort. TV2.no/nyheter [Internett] 2021-04-13
HINN Untitled
 
35 Skille, Eivind Åsrum; Moen, Kjersti Mordal.
Kroppsøving og idrett i Norge – overlappende men distinktive felt. Scandinavian Sport Studies Forum 2021 ;Volum 12. s. 135-157
HINN Untitled
 
2020
36 Aasland, Erik; Moen, Kjersti Mordal.
Derfor er eksamen i kroppsøving en dårlig idé. Forskning.no 2020
UIA HINN Untitled
 
37 Aasland, Erik; Moen, Kjersti Mordal; Mathisen, Gunnar.
Et fornyet kroppsøvingsfag - noen fagdidaktiske betraktninger. Bedre Skole 2020 ;Volum 32.(1) s. 36-40
UIA HINN UiT Untitled
 
38 Bjørke, Lars; Amundsen, Marte; Moen, Kjersti Mordal; Teksum, Trude Nordli; Westlie, Knut.
«Gym» eller kroppsøving – innholdet er viktigere enn begrepet. Utdanningsnytt.no 2020
HINN Untitled
 
39 Bjørke, Lars; Moen, Kjersti Mordal.
Cooperative learning in physical education: a study of students? learning journey over 24 lessons. Physical Education and Sport Pedagogy 2020
HINN Untitled
 
40 Bjørke, Lars; Moen, Kjersti Mordal.
Det finnes mange muligheter for å drive fjernundervisning i kroppsøving. Forskning.no 2020
HINN Untitled
 
41 Bjørke, Lars; Standal, Øyvind Førland; Moen, Kjersti Mordal.
‘While we may lead a horse to water we cannot make him drink’: three physical education teachers’ professional growth through and beyond a prolonged participatory action research project. Sport, Education and Society 2020
OSLOMET HINN Untitled
 
42 Borgen, Jorunn Spord; Hallås, Bjørg Oddrun; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Gjølme, Egil Galaaen.
Problems created by the (un)clear boundaries between physical education and physical activity health initiatives in schools. Sport, Education and Society 2020 ;Volum 26.(3) s. 239-252
NIH HVL OSLOMET HINN NTNU Untitled
 
43 Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Lyngstad, Idar.
Lærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag på masternivå - muligheter og utfordringer. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2020 ;Volum 14.(3) s. 58-79
USN HINN OSLOMET UIA NORD Untitled
 
44 Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Løndal, Knut; Gjølme, Egil Galaaen.
Physical Education and Sport Studies in Norway. I: Research on Physical Education and School Sport in Europe. Meyer & Meyer Sport 2020 ISBN 978-3-8403-7539-2. s. 361-391
NTNU HINN OSLOMET HVL NIH Untitled
 
45 Gerdin, Göran; Larsson, Lena; Schenker, Katarina; Linnér, Susanne; Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut; Smith, Wayne; Philpot, Rod.
Social Justice Pedagogies in School Health and Physical Education – Building Relationships, Teaching for Social Cohesion and Addressing Social Inequities. International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH) 2020 s. -
HINN Untitled
 
46 Gerdin, Göran; Smith, Wayne; Philpot, Rod; Larsson, Lena; Linner, Susanne; Schenker, Katarina; Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut.
Nine pedagogical pillars of social justice in HPE practice.. AARE, HPE SIG online conference; 2020-12-03
HINN Untitled
 
47 Linnér, Susanne; Larsson, Lena; Gerdin, Göran; Philpot, Rod; Schenker, Katarina; Westlie, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Smith, Wayne.
The enactment of social justice in HPE practice: How context(s) comes to matter.. Sport, Education and Society 2020
HINN Untitled
 
48 Moen, Kjersti Mordal.
Key-note: Ulike perspektiver på kropp og kroppslig læring. Webinar: Perspektiver på kropp i dans; 2020-10-22
HINN Untitled
 
49 Moen, Kjersti Mordal; Amundsen, Marte; Bjørke, Lars.
Elever må også forstå helse som en ressurs vi mennesker har. Forskning.no 2020
HINN Untitled
 
50 Smith, Wayne; Philpot, Rod Allan; Gerdin, Göran; Schenker, Katarina; Linnér, Susanne; Larsson, Lena; Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut.
School HPE: its mandate, responsibility and role in educating for social cohesion.. Sport, Education and Society 2020 s. 1-14
HINN Untitled
 
    Vis neste liste