|
|
English
version
For å registrere i Cristin må du være vitenskapelig eller administrativt ansatt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2024
|
1. |
Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut. Inkludering og tilrettelegging i kroppsøvingsfaget. Utdanningsforbundet; 2024-04-09 - 2024-04-10 HINN
Untitled
|
2023
|
2. |
Amundsen, Marte; Quennerstedt, Mikael; Moen, Kjersti Mordal. Kampen om helse! Helse som tekst, policy og diskursiv praksis i lærerutdanningen i kroppsøving.. Kroppsøvingskonferansen; 2023-06-01 - 2023-06-02 HINN UiT
Untitled
|
|
3. |
Amundsen, Marte; Quennerstedt, Mikael; Moen, Kjersti Mordal. The struggle for health! Health as policy, text and discursive practice in PETE in Norway. SVEBI´s annual Sport Science conference; 2023-11-23 - 2023-11-24 UiT HINN OSLOMET
Untitled
|
|
4. |
Bjørke, Lars; Moen, Kjersti Mordal. The Researcher as an Actor: Negotiating the Researchers' Role in Collaborative Research Projects in Physical Education. ECER; 2023-08-22 - 2023-08-25 HINN
Untitled
|
|
5. |
Løndal, Knut; Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Gjølme, Egil Galaaen. Forskning for fremtiden?. Tverrinstitusjonelt forskningswebinar: Kroppsøving i skolen; 2023-01-19 - 2023-01-19 HVL NTNU UiT OSLOMET
Untitled
|
|
6. |
Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Løndal, Knut. Krenkelser og patologier i norsk kroppsøving - En kunnskapsgjennomgang. I: Et anerkjennende kroppsøvingsfag. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 9788202763343. s. 53-79 HINN OSLOMET UIA
Untitled
|
|
7. |
Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Løndal, Knut; Jordet, Arne Hilmar Nikolaisen Jordet; Hovi-Gulowsen, Kathrine; Abeslen, Kristian; Leirhaug, Petter Erik; Rustad, Hilde; Bjørke, Lars. Et anerkjennende kroppsøvingsfag. kroppsøvingskonferansen; 2023-01-01 - 2023-02-02 HINN UIA NIH NTNU
Untitled
|
|
8. |
Moen, Kjersti Mordal; Bjørke, Lars. Det viktige kroppsøvingsfaget. VG : Verdens gang 2023 s. 33-33 HINN
Untitled
|
|
9. |
Moen, Kjersti Mordal; Bjørke, Lars. Å strekke seg litt lenger: Hva kan vi lære av erfaringene av implementering av et fagutviklingsprosjekt i kroppsøving?. Journal for Research in Arts and Sports Education 2023 ;Volum 7.(2) s. 56-71 HINN
Untitled
|
|
10. |
Moen, Kjersti Mordal; Jordet, Arne N. Nikolaisen. Et anerkjennende kroppsøvingsfag. Cappelen Damm Akademisk 2023 (ISBN 9788202763343) 256 s. HINN UiT
Untitled
|
|
11. |
Moen, Kjersti Mordal; Jordet, Arne N. Nikolaisen. Innledning. I: Et anerkjennende kroppsøvingsfag. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 9788202763343. HINN UiT
Untitled
|
|
12. |
Westlie, Knut; Moen, Kjersti Mordal. Verdibasert praksis i kroppsøving - Anerkjennelsens relasjonelle didaktikk. I: Et anerkjennende kroppsøvingsfag. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 9788202763343. s. 125-145 HINN
Untitled
|
2022
|
13. |
Borgen, Jorunn Spord; Hallås, Bjørg Oddrun; Moen, Kjersti Mordal; Løndal, Knut; Engelsrud, Gunn Helene; Gjølme, Egil Galaaen. Kroppsøving i skolen. Webinar med påmelding; 2022-01-25 - 2022-01-25 USN UiT NTNU OSLOMET HVL
Untitled
|
|
14. |
Moen, Kjersti Mordal; Bjørke, Lars. En skolebasert nettverksmodell for fagutvikling i kroppsøving. Kroppsøvingskonferansen; 2022-06-02 - 2022-06-03 HINN UiT
Untitled
|
|
15. |
Moen, Kjersti Mordal; Bjørke, Lars. Rethinking effective CPD in PE: The perceptions of teachers’ and school owners’. BERA-konferansen; 2022-09-06 - 2022-09-09 HINN UiT
Untitled
|
|
16. |
Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Løndal, Knut. Krenkelser og patologier i norsk kroppsøving – en målrettet kunnskapsoversikt over empirisk forskning i perioden 1990-2020.. ‘Kroppsøvingsfaget og idrettsfag i bevegelse – perspektiver og konsekvenser’; 2022-06-02 - 2022-06-03 HINN UIA OSLOMET
Untitled
|
|
17. |
Moen, Kjersti Mordal; Bjørke, Lars; Westlie, Knut. Nakenhet i gymgarderoben? Ja, takk!. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2022 HINN
Untitled
|
|
18. |
Moen, Kjersti Mordal; Eide, Steinnes. Forsker vil ha nakenhet på læreplanen. NRK P1 ettermiddag/morgen [Radio] 2022-03-01 HINN
Untitled
|
|
19. |
Moen, Kjersti Mordal; Synnøve S., Fallmyr. Ingen i klassen dusjer etter gymtimen: – Vi vil ha egne båser. NRK Nordland [Internett] 2022-09-05 HINN
Untitled
|
|
20. |
Bjørke, Lars; Standal, Øyvind Førland; Moen, Kjersti Mordal. ‘What we have done now is more student-centred’: an investigation of physical education teachers’ reflections over a one-year participatory action research project. Educational Action Research 2022 HINN OSLOMET
Untitled
|
|
21. |
Storberget, Ida; Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut; Amundsen, Marte. Å bli kroppsøvingslærer: Studentenes utdanningsreise. Kroppsøvingskonferansen; 2022-06-02 - 2022-06-03 HINN UiT
Untitled
|
2021
|
22. |
Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Engelsrud, Gunn Helene; Gjølme, Egil Galaaen. The formation and central aspects of teaching and learning in Physical Education in a time of reforms.. Symposium; 2021-05-18 - 2021-05-20 HVL HINN OSLOMET USN NTNU
Untitled
|
|
23. |
Erdvik, Irina Burchard; Moen, Kjersti Mordal; Säfvenbom, Reidar. A relational perspective on students' experiences of participation in an ‘Interest-based physical education’ programme. European Physical Education Review 2021 s. - HINN NIH
Untitled
|
|
24. |
Gerdin, Göran; Philpot, Rod; Smith, Wayne; Schenker, Katarina; Moen, Kjersti Mordal; Larsson, Lena; Linnér, Susanne; Westlie, Knut. Teaching for student and societal wellbeing in HPE: nine pedagogies for social justice. Frontiers in Sports and Active Living 2021 ;Volum 3. HINN
Untitled
|
|
25. |
Gerdin, Göran; Smith, Wayne; Philpot, Rod; Schenker, Katarina; Moen, Kjersti Mordal; Linnér, Susanne; Westlie, Knut; Larsson, Lena. Social Justice Pedagogies in Health and Physical Education. Routledge 2021 (ISBN 978-0-367-43537-0) 238 s. HINN
Untitled
|
|
26. |
Løndal, Knut; Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Gjølme, Egil Galaaen. Forskning for fremtiden? En oversiktsstudie av empirisk forskning på det norske skolefaget kroppsøving i perioden 2010-2019. Journal for Research in Arts and Sports Education 2021 ;Volum 5.(3) s. 1-33 HINN HVL NTNU OSLOMET USN
Untitled
|
|
27. |
Moen, Kjersti Mordal. Teoretisk og praktisk innføring i tematisk analyse.. Forskningskonferansen kvalitative forskningsmetoder innen kroppsøving: Analyse av kvalitative data; 2021-11-04 - 2021-11-05 HINN
Untitled
|
|
28. |
Moen, Kjersti Mordal; Amundsen, Marte. Podcast Ulike perspektiver på kropp og kroppslig læring. https://www.seiletressurs.no/seilet-podkast [Internett] 2021-01-01 HINN
Untitled
|
|
29. |
Moen, Kjersti Mordal; Bjørke, Lars; Amundsen, Marte. Læreren vet best!. Hamar arbeiderblad 2021 OSLOMET HINN UiT
Untitled
|
|
30. |
Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut. Kroppsøvingsgarderoben: et mulighetsrom for kroppslig læring. I: Kroppslig læring - perspektiver og praksiser. Universitetsforlaget 2021 ISBN 978-82-15-04370-8. s. 250-262 HINN
Untitled
|
|
31. |
Nordahl Husebye, Birgitte; Tangen, Steffen; Moen, Kjersti Mordal. Utviklingsprosesser i kroppsøvingsfaget – implementering og gjennomføring av interessebasert kroppsøving. Kroppsøvingskonferansen 2021; 2021-06-03 - 2021-06-04 HINN HIOF
Untitled
|
|
32. |
Philpot, Rod; Gerdin, Göran; Smith, Wayne; Linnér, Susanne; Schenker, Katarina; Westlie, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Larsson, Lena. Taking action for social justice in HPE classrooms through explicit critical pedagogies.. Physical Education and Sport Pedagogy 2021 HINN
Untitled
|
|
33. |
Philpot, Rod; Smith, Wayne; Gerdin, Gøran; Larsson, Lena; Westlie, Knut; Schenker, Katarina; Moen, Kjersti Mordal; Linnér, Susanne. Exploring social justice pedagogies in health and physical education through Critical Incident Technique methodology. European Physical Education Review 2021 ;Volum 27.(1) s. 57-75 HINN
Untitled
|
|
34. |
Roness, Espen; Moen, Kjersti Mordal. Bekymret for kroppsøving: – De som har behov for det vil velge det bort. TV2.no/nyheter [Internett] 2021-04-13 HINN
Untitled
|
|
35. |
Skille, Eivind Åsrum; Moen, Kjersti Mordal. Kroppsøving og idrett i Norge – overlappende men distinktive felt. Scandinavian Sport Studies Forum 2021 ;Volum 12. s. 135-157 HINN
Untitled
|
2020
|
36. |
Aasland, Erik; Moen, Kjersti Mordal. Derfor er eksamen i kroppsøving en dårlig idé. Forskning.no 2020 UIA HINN
Untitled
|
|
37. |
Aasland, Erik; Moen, Kjersti Mordal; Mathisen, Gunnar. Et fornyet kroppsøvingsfag - noen fagdidaktiske betraktninger. Bedre Skole 2020 ;Volum 32.(1) s. 36-40 UIA HINN UiT
Untitled
|
|
38. |
Bjørke, Lars; Amundsen, Marte; Moen, Kjersti Mordal; Teksum, Trude Nordli; Westlie, Knut. «Gym» eller kroppsøving – innholdet er viktigere enn begrepet. Utdanningsnytt.no 2020 HINN
Untitled
|
|
39. |
Bjørke, Lars; Moen, Kjersti Mordal. Cooperative learning in physical education: a study of students? learning journey over 24 lessons. Physical Education and Sport Pedagogy 2020 HINN
Untitled
|
|
40. |
Bjørke, Lars; Moen, Kjersti Mordal. Det finnes mange muligheter for å drive fjernundervisning i kroppsøving. Forskning.no 2020 HINN
Untitled
|
|
41. |
Bjørke, Lars; Standal, Øyvind Førland; Moen, Kjersti Mordal. ‘While we may lead a horse to water we cannot make him drink’: three physical education teachers’ professional growth through and beyond a prolonged participatory action research project. Sport, Education and Society 2020 OSLOMET HINN
Untitled
|
|
42. |
Borgen, Jorunn Spord; Hallås, Bjørg Oddrun; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Gjølme, Egil Galaaen. Problems created by the (un)clear boundaries between physical education and physical activity health initiatives in schools. Sport, Education and Society 2020 ;Volum 26.(3) s. 239-252 NIH HVL OSLOMET HINN NTNU
Untitled
|
|
43. |
Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Aasland, Erik; Lyngstad, Idar. Lærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag på masternivå - muligheter og utfordringer. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2020 ;Volum 14.(3) s. 58-79 USN HINN OSLOMET UIA NORD
Untitled
|
|
44. |
Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Løndal, Knut; Gjølme, Egil Galaaen. Physical Education and Sport Studies in Norway. I: Research on Physical Education and School Sport in Europe. Meyer & Meyer Sport 2020 ISBN 978-3-8403-7539-2. s. 361-391 NTNU HINN OSLOMET HVL NIH
Untitled
|
|
45. |
Gerdin, Göran; Larsson, Lena; Schenker, Katarina; Linnér, Susanne; Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut; Smith, Wayne; Philpot, Rod. Social Justice Pedagogies in School Health and Physical Education – Building Relationships, Teaching for Social Cohesion and Addressing Social Inequities. International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH) 2020 s. - HINN
Untitled
|
|
46. |
Gerdin, Göran; Smith, Wayne; Philpot, Rod; Larsson, Lena; Linner, Susanne; Schenker, Katarina; Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut. Nine pedagogical pillars of social justice in HPE practice.. AARE, HPE SIG online conference; 2020-12-03 HINN
Untitled
|
|
47. |
Linnér, Susanne; Larsson, Lena; Gerdin, Göran; Philpot, Rod; Schenker, Katarina; Westlie, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Smith, Wayne. The enactment of social justice in HPE practice: How context(s) comes to matter.. Sport, Education and Society 2020 HINN
Untitled
|
|
48. |
Moen, Kjersti Mordal. Key-note: Ulike perspektiver på kropp og kroppslig læring. Webinar: Perspektiver på kropp i dans; 2020-10-22 HINN
Untitled
|
|
49. |
Moen, Kjersti Mordal; Amundsen, Marte; Bjørke, Lars. Elever må også forstå helse som en ressurs vi mennesker har. Forskning.no 2020 HINN
Untitled
|
|
50. |
Smith, Wayne; Philpot, Rod Allan; Gerdin, Göran; Schenker, Katarina; Linnér, Susanne; Larsson, Lena; Moen, Kjersti Mordal; Westlie, Knut. School HPE: its mandate, responsibility and role in educating for social cohesion.. Sport, Education and Society 2020 s. 1-14 HINN
Untitled
|
Vis neste liste
|