2024
|
1. |
Alstad, Gunhild Tomter. Conceptualisations of multilingualism in early childhood teacher education: Ideological and implementational spaces in policy texts. Varhaiskasvatuksen Tiedelehti 2024 ;Volum 13.(1) s. 13-41 HINN
Untitled
|
|
2. |
Alstad, Gunhild Tomter. Increased linguistic diversity in society and implications for language education policies: The case of Norway. La Seminaire de Langues et societé; 2024-03-01 HINN
Untitled
|
|
3. |
Alstad, Gunhild Tomter. Still a monolingual norm? Challenged language norms and ideologies in the Norwegian educational context. CAREL conference; 2024-02-14 HINN
Untitled
|
|
4. |
Alstad, Gunhild Tomter; Pesch, Anja Maria. Transspråking inn i barnehagekonteksten: En språkideologisk diskusjon av språknormer i pedagogiske praksiser. Nordisk barnehageforskning 2024 ;Volum 21.(1) s. 6-26 HINN
Untitled
|
|
5. |
Hansell, Katri; Alstad, Gunhild Tomter; Bergroth, Mari. Nordic perspectives on linguistic diversity and multilingualism in early childhood educationand care: Guest editorial. Varhaiskasvatuksen Tiedelehti 2024 ;Volum 13.(1) s. 1-12 HINN
Untitled
|
2023
|
6. |
Alstad, Gunhild Tomter. Conflicting language ideologies in teacher education syllabi and textbooks. EECERA; 2023-08-31 - 2023-09-02 HINN
Untitled
|
|
7. |
Alstad, Gunhild Tomter. En femtiåring blir til: et historisk riss av barnehagelærerutdanningen ved HINN. 50-årsjubileum barnehagelærerutdanningen på Hamar; 2023-04-27 HINN
Untitled
|
|
8. |
Alstad, Gunhild Tomter. Språkideologiske spenninger i barnehagelærerutdanningen. NOA 2023: Den 10. nasjonale forskningskonferansen om norsk som andrespråk; 2023-05-25 - 2023-05-26 HINN
Untitled
|
|
9. |
. Tid, berøring og inderlighet. Lesninger av utøvd barnehagefaglighet i lys av Walter Benjamins tankebilder.. Høgskolen i Innlandet 2023 HINN UIA HIOF
Untitled
|
|
10. |
Kulbrandstad, Lise Iversen; Alstad, Gunhild Tomter; Eek, Marianne. Barnehage og voksenopplæring, uformelle og formelle læringsarenaer, språkvitenskap og utdanningsvitenskap: spenn i norsk andrespråksdidaktisk forskning. Den 10. forskningskonferansen i norsk som andrespråk; 2023-05-25 - 2023-05-26 HINN
Untitled
|
|
11. |
Kulbrandstad, Lise Iversen; Alstad, Gunhild Tomter; Kulbrandstad, Lars Anders. Multiple paths to strengthening the knowledge base of teacher education. A study of PhD dissertations defended at Norwegian teacher education institutions 2020 to 2022. TEPE 2023. teacher education policy in Europe; 2023-05-08 - 2023-05-10 HINN
Untitled
|
|
12. |
Leirpoll, Beate Kristin. Tid, berøring og inderlighet. Lesninger av utøvd barnehagefaglighet i lys av Walter Benjamins tankebilder. Høgskolen i Innlandet: Høgskolen i Innlandet 2023 (ISBN 978-82-8380-456-0) 303 s. UIA HINN
Untitled
|
2022
|
13. |
Alstad, Gunhild Tomter. Barnehagelærerutdanningens emneplaner som språkideologisk arena? … og litt om pensumlitteratur. InnBA; 2022-11-10 HINN
Untitled
|
|
14. |
Alstad, Gunhild Tomter. Current and Future Agendas in Preparing Teachers for Language Teaching and Learning in ECEC contexts. “Future Challenges in Early Language Learning and Multilingual Education” (ELLME2022); 2022-06-24 - 2022-06-26 HINN
Untitled
|
|
15. |
Alstad, Gunhild Tomter. En flerspråklig vending? Norske barnehagelærerutdanningers språkideologier. NORDAN nordiske språk som andre- og fremmedspråk; 2022-05-24 - 2022-05-26 HINN
Untitled
|
|
16. |
Alstad, Gunhild Tomter. En fremtidsrettet, helhetlig og ambisiøs satsing på kirkelig undervisning og læring. Avisa Vårt land 2022 HINN
Untitled
|
|
17. |
Alstad, Gunhild Tomter. En fremtidsrettet, helhetlig og ambisiøs satsing på kirkelig undervisning og læring. Luthersk Kirketidende 2022 ;Volum 157.(2) s. 36-40 HINN
Untitled
|
|
18. |
Alstad, Gunhild Tomter. Helhet, integrering og sammenheng i kirkelig undervisning og læring. Rapport med anbefalinger fra Den norske kirkes trosopplæringsutvalg 31. desember 2021.. Oslo: Kirkerådet, Den norske kirke 2022 105 s. HINN
Untitled
|
|
19. |
Alstad, Gunhild Tomter. Språkideologier i barnehagelærerutdanningen – med særlig blikk på pensumlitteratur. NOA norsk som andrespråk; 2022-02-04 HINN
Untitled
|
|
20. |
Alstad, Gunhild Tomter; Hegstad, Harald. Helhet, integrering og sammenheng i Den norske kirkes pedagogiske virksomhet - et bidrag til teologisk og pedagogisk grunnlagstenkning. Prismet 2022 ;Volum 73.(3) s. 153-169 MF HINN
Untitled
|
|
21. |
Alstad, Gunhild Tomter; Pesch, Anja Maria. Language ideologies in early childhood teacher education. The politics of textual and visual learning resources. International Conference Future Challenges in Early language Learning and Multilingual Education; 2022-06-22 - 2022-06-24 HINN
Untitled
|
2021
|
22. |
Alstad, Gunhild Tomter. Bilingualism and Multilingualism in Early Childhood Education (Norway). I: Bloomsbury Education and Childhood Studies. Bloomsbury Academic 2021 ISBN 9781474209151. s. - HINN
Untitled
|
|
23. |
Alstad, Gunhild Tomter. Med forskningsetiske briller på – en drøfting av dilemma i forskning som involverer gryende flerspråklige barnehagebarn. NOA - Norsk som andrespråk 2021 ;Volum 37.(1-2) s. 7-32 HINN
Untitled
|
|
24. |
Alstad, Gunhild Tomter; Mourão, Sandie. Research into multilingual issues in ECEC contexts: proposing a transdisciplinary research field. European Early Childhood Education Research Journal 2021 s. 1-17 HINN
Untitled
|
2020
|
25. |
Alstad, Gunhild Tomter. A multilingual turn in the knowledge base in early childhood teacher education?. Teacher education Early language learning TEdELL2020 Virtual ; 2020-11-12 - 2020-11-14 HINN
Untitled
|
|
26. |
Alstad, Gunhild Tomter. Communication and Language Development in Early Childhood Education (Norway). I: Bloomsbury Education and Childhood Studies. Bloomsbury Academic 2020 ISBN 9781474209151. HINN
Untitled
|
|
27. |
Alstad, Gunhild Tomter. Creative and flexible multilingual spaces in early childhood education – what views on ‘language’ and ‘multilingualism’ do teachers have?. IKI-seminar; 2020-05-07 HINN
Untitled
|
|
28. |
Alstad, Gunhild Tomter. Preparing Teachers for Early Language Education. Language Teacher Education and Professional Development. I: Handbook of Early Language Education. Springer 2020 ISBN 978-3-030-47073-9. s. 1-28 HINN
Untitled
|
|
29. |
Alstad, Gunhild Tomter. The ECEC teacher educators – allrounders, language specialists or specialists in early childhood pedagogy?. Teacher education Early language learning TEdELL2020 Virtual ; 2020-11-12 - 2020-11-14 HINN
Untitled
|
|
30. |
Alstad, Gunhild Tomter; Randen, Gunhild Tveit; Aasen, Solveig Fredriksen. Læreroppfatninger om endring. En studie av barnehagelæreres perspektiver på språkdidaktisk utviklingsarbeid. NOA - Norsk som andrespråk 2020 ;Volum 36.(2) s. 43-64 HINN
Untitled
|
|
31. |
Alstad, Gunhild Tomter; Sopanen, Pauliina. Language orientations in early childhood education policy in Finland and Norway. Nordic Journal of Studies in Educational Policy 2020 s. 1-14 HINN
Untitled
|
|
32. |
Kulbrandstad, Lise Iversen; Alstad, Gunhild Tomter; Egeland, Birgitta Ljung. Forord. NOA - Norsk som andrespråk 2020 ;Volum 36.(2) s. 3-4 HINN
Untitled
|
|
33. |
Syversen, Therese Garshol; Alstad, Gunhild Tomter. Forståelser av og begrunnelser for barnelitteratur. En studie av litteraturdidaktikkens identiteter i rammeplaner for barnehage og barnehagelærerutdanning. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2020 ;Volum 14.(2) s. 62-81 HINN
Untitled
|
2019
|
34. |
Alstad, Gunhild Tomter. Arbeid med andrespråk og flerspråklighet i barnehage og SFO. Kursdag for medlemmer; 2019-01-31 HINN
Untitled
|
|
35. |
Alstad, Gunhild Tomter. Challenges and issues for language, literacy and multilingualism in early childhood teacher education. Developing multilingual pedagogies in Early Childhood - MuLiPEC; 2019-11-28 HINN
Untitled
|
|
36. |
Alstad, Gunhild Tomter. Challenges and issues in preparing teachers for multilingual early childhood education. International research conference on Multilingual Childhoods; 2019-05-15 - 2019-05-16 HINN
Untitled
|
|
37. |
Alstad, Gunhild Tomter; Aanstad, Camilla Helen Ødegården. Early childhood teacher education and early childhood education and care in Norway. ECEC in Namibia; 2019-09-26 - 2019-09-26 HINN UiT
Untitled
|
|
38. |
Alstad, Gunhild Tomter; Danbolt, Anne Marit Vesteraas. Lær deg norsk før skolestart? Studenters refleksjoner om arbeid med flerspråklige barns gryende litterasitet i overgangen fra barnehage til skole. Nordand 14 - the 14th conference on Nordic Languages as a Second Language; 2019-05-27 - 2019-05-29 HINN
Untitled
|
|
39. |
Alstad, Gunhild Tomter; Gujord, Ann-Kristin Helland; Opsahl, Toril. Forord og redaksjonelt arbeid. NOA - Norsk som andrespråk 2019 ;Volum 35.(1) s. 3-4 UiB UiO UiT
Untitled
|
|
40. |
Alstad, Gunhild Tomter; Gujord, Ann-Kristin Helland; Opsahl, Toril. Forord og redaksjonelt arbeid. NOA - Norsk som andrespråk 2019 ;Volum 35.(2) s. 3-4 UiO UiB HINN
Untitled
|
2018
|
41. |
Alstad, Gunhild Tomter. Conflicting multilingual ideologies in early language education policy. EECERA; 2018-08-28 - 2018-08-31 HINN
Untitled
|
|
42. |
Alstad, Gunhild Tomter. Creating Challenging Language Learning Spaces in Multilingual Early Childhood Education Contexts. I: Norwegian perspectives on education and cultural diversity. Cambridge Scholars Publishing 2018 ISBN 9781527505872. s. 160-182 HINN
Untitled
|
|
43. |
Alstad, Gunhild Tomter. Early childhood education teachers’ beliefs about language teaching and learning. Early Language Learning Conference 2018; 2018-06-13 - 2018-06-15 HINN
Untitled
|
|
44. |
Alstad, Gunhild Tomter. En flerspråklig vending i barnehagelærerutdanningene?. Den femtonde nordiska lärarutbildningskonferensen; 2018-05-07 - 2018-05-09 HINN
Untitled
|
|
45. |
Alstad, Gunhild Tomter. Forskning på barnehagelæreres refleksjoner om arbeid med språk, flerspråklighet og andrespråk - forskningsfelt, eksempler og relevans . Språklig og kulturelt mangfold i utdanningssystemet; 2018-11-14 - 2018-11-15 HINN
Untitled
|
|
46. |
Alstad, Gunhild Tomter. Kompetanse om språk i profesjonsutdanninga før og nå. Barnehagefolk 2018 ;Volum 1.(35) s. 82-85 HINN
Untitled
|
|
47. |
Alstad, Gunhild Tomter. Lærerstudenters refleksjoner om arbeid med gryende litterasitet i overgangen fra barnehage til skole - forskningfelt, eksempler og relevans. Gjesteforelesning; 2018-12-07 HINN
Untitled
|
|
48. |
Alstad, Gunhild Tomter; Danbolt, Anne Marit Vesteraas. Arbeid med gryende literasitet i overgangen fra barnehage til skole - fra studenters perspektiv. I: Litterasitet og flerspråklighet: Muligheter og utfordringer for barnehage, skole og lærerutdanning. Fagbokforlaget 2018 ISBN 978-82-450-2350-3. s. 141-164 HINN
Untitled
|
|
49. |
Alstad, Gunhild Tomter; Opsahl, Toril; Gujord, Ann-Kristin Helland. Forord. NOA - Norsk som andrespråk 2018 s. 3-9 HINN UiB UiO
Untitled
|
|
50. |
Alstad, Gunhild Tomter; Tkachenko, Elena. Teachers' beliefs and practices in creating multilingual spaces: the case of English teaching in Norwegian early childhood education. I: Preschool Bilingual Education: Agency in Interactions Between Children, Teachers, and Parents. Springer Nature 2018 ISBN 978-3-319-77227-1. s. 245-282 OSLOMET HINN
Untitled
|