Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 106 << Forrige 1 2 3    Neste >>

2021
1 Borgenvik, Katrine; Aksnes, Kirsti; Hansen, Hannah Belsvik; Fjellanger, Liv Ingrid; Grønsdal, Ingrid A. R.; Vangsnes, Vigdis.
Paper 2: The Empty Book experience: How can sustainable digital practices be developed and shaped in such a way that they contribute meaningfully to the overarching goals of kindergarten pedagogies?. 30th EECERA Conference; 2021-09-06 - 2021-09-10
HVL Untitled
 
2 Fjellanger, Liv Ingrid; Grønsdal, Ingrid A. R.; Vangsnes, Vigdis; Aksnes, Kirsti; Borgenvik, Katrine; Hansen, Hannah Belsvik.
Paper 3: Implementing sustainable digital practices in kindergartens: Balancing technologies’ usefulness and ease of use?. 30th EECERA Conference; 2021-09-06 - 2021-09-10
HVL Untitled
 
3 Hansen, Hannah Belsvik; Fjellanger, Liv Ingrid; Borgenvik, Katrine; Grønsdal, Ingrid A. R.; Aksnes, Kirsti; Vangsnes, Vigdis.
Paper 1: What are important characteristics of sustainable digital practices in kindergartens?. 30th EECERA Conference; 2021-09-06 - 2021-09-10
HVL Untitled
 
2020
4 Vangsnes, Vigdis.
Hva er god bruk av teknologi i barnehagen. Utdanningsforbundet, Podcast Lærerrommet [Internett] 2020-11-25
HVL Untitled
 
2019
5 Grønsdal, Ingrid A. R.; Borgenvik, Katrine; Fjellanger, Liv Ingrid; Aksnes, Kirsti; Hansen, Hannah Belsvik; Espeland, Åsmund; Vangsnes, Vigdis; Espeland, Magne.
Digital kompetanse i arbeid med språk og estetiske fag i barnehagen: Dei vaksne sitt perspektiv. Stord: CASE-senteret 2019 (ISBN 9788293677093) 58 s.
HVL Untitled
 
6 Vangsnes, Vigdis.
Leiing av forskingsbasert undervisning versus undervisningsbasert forsking. Leiarutviklingsprogrammet - Leiing for kvalitet; 2019-12-05 - 2019-12-05
HVL Untitled
 
7 Vangsnes, Vigdis.
Rehearsing Teaching Professionally – Building Thoughtful Teaching Repertoire Connecting Theory and Practice in Teacher Education. Forskingsprogramsamling, HVL; 2019-03-07 - 2019-03-07
HVL Untitled
 
8 Vangsnes, Vigdis.
Øvingsrommet - Iscenesett og prosessorientert lærarutdanning. HVL-konferansen om profesjons- og arbeidslivsretting; 2019-11-11 - 2019-11-12
HVL Untitled
 
2018
9 Tuset, Gry Anette; Høisæter, Sissel M.; Vangsnes, Vigdis.
Rehearsing Teaching Professionally ? Building Purposeful Teaching Repertoires to Bridge Theory and Practice in Teacher Education (Institusjonsforankret strategisk prosjekt - FINNUT). Norges forskningsråd 2018 64 s.
HVL Untitled
 
10 Vangsnes, Vigdis.
Digitale medium i barnehagen - tidlegare forskning. Dialogmøte DIGISUS; 2018-04-11 - 2018-04-11
HVL Untitled
 
11 Vangsnes, Vigdis.
Improvisasjon og didaktikk. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift 2018 (1) s. 18-26
HVL Untitled
 
12 Vangsnes, Vigdis.
Lærarrolla. Undervegs, studentkonferanse, HVL; 2018-04-26 - 2018-04-26
HVL Untitled
 
13 Vangsnes, Vigdis.
Practice, Professionalism and Politics in Educational Research - A Research Program at HVL. Forskingsprogramrådsamling, HVL; 2018-11-19 - 2018-11-19
HVL Untitled
 
14 Vangsnes, Vigdis.
Researching possible pedagogical positions when introducing digital technologies in early childhood education. Public presentation at Magnet, New York University; 2018-09-18 - 2018-09-18
HVL Untitled
 
15 Vangsnes, Vigdis.
The Flow of the Classroom. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift 2018 (1) s. -
HVL Untitled
 
16 Vangsnes, Vigdis.
The Teacher`s Positioning and Classroom Management. Muntlegheit i Vest og ORITE, minikonferanse; 2018-10-25 - 2018-10-26
HVL Untitled
 
17 Vangsnes, Vigdis; Økland, Nils Tore Gram.
Lærarens roller - veksling mellom ulike lærarposisjonar i didaktisk praksis. Acta Didactica Norge 2018 ;Volum 12.(1) s. 1-22
HVL Untitled
 
2017
18 Tuset, Gry Anette; Høisæter, Sissel M.; Vangsnes, Vigdis.
Rehearsing Teaching Professionally - Pre-service teachers´ development of adaptive teaching expertise (RetPro).. Oslo: Norges forskningsråd 2017 16 s.
HVL Untitled
 
19 Undheim, Marianne; Vangsnes, Vigdis.
Digital stories and preschool teachers' competence. EECERA; 2017-08-30 - 2017-09-01
HVL UIS Untitled
 
20 Undheim, Marianne; Vangsnes, Vigdis.
Digitale fortellinger i barnehagen. Nordisk Barnehageforskning 2017 ;Volum 15.(3) s. 1-15
UIS HVL Untitled
 
21 Vangsnes, Vigdis.
Læraren som leiar av demokratiske prosessar i dramaklasserommet. Drama & Demokrati konferanse; 2017-06-12 - 2017-06-13
HVL Untitled
 
22 Vangsnes, Vigdis.
Lærarens veksling mellom ulike lærarroller i eit prosessdrama. Drama, teater og demokrati konferanse; 2017-06-12
HVL Untitled
 
23 Vangsnes, Vigdis.
The teacher`s roles - alternation between different teacher positions in didactics. European Educational Research Conference (ECER); 2017-08-22 - 2017-08-25
HVL Untitled
 
24 Vangsnes, Vigdis; Tuset, Gry Anette.
Øving gjer meister – om øvingsrommet, ein arena mellom teori og praksis. Fagdag for praksisfeltet; 2017-10-31 - 2017-10-31
HVL Untitled
 
25 Vangsnes, Vigdis; Tuset, Gry Anette.
Øvingsrommet - ein arena mellom teori og praksis. Fagdag for praksisfeltet; 2017-11-02 - 2017-11-02
HVL Untitled
 
26 Vangsnes, Vigdis; Økland, Nils Tore Gram.
Læraren som leiar av demokratiske prosessar i dramaklasserommet. I: Drama, teater og demokrati : Antologi I : I barnehage, skole, museum og høyere utdanning. Fagbokforlaget 2017 ISBN 978-82-450-2143-1. s. 159-174
HVL Untitled
 
27 Vangsnes, Vigdis; Økland, Nils Tore Gram.
The teacher as leader of democratic processes in the drama classroom. Applied Theatre Research 2017 ;Volum 5.(3) s. 197-212
HVL Untitled
 
2016
28 Holdhus, Kari; Høisæter, Sissel M.; Mæland, Kjellfrid; Vangsnes, Vigdis; Engelsen, Knut Steinar; Espeland, Magne; Espeland, Åsmund.
Improvisation in teaching and education - roots and applications. Cogent Education 2016 ;Volum 3.(1) s. -
HVL Untitled
 
29 Vangsnes, Vigdis.
Barn og digitale spel i barnehage, skule og fritid. Forskningsdagane, Forskningstorg; 2016-09-27 - 2016-09-27
HVL Untitled
 
30 Vangsnes, Vigdis.
Den improviserte vekslinga mellom lærarroller. HSH seminar; 2016-06-12 - 2016-06-15
HVL Untitled
 
31 Vangsnes, Vigdis.
The Teacher`s Roles - Alternation between different teacher positions in didactic practices. EECERA Conference, paper; 2016-08-31 - 2016-09-03
HVL Untitled
 
32 Vangsnes, Vigdis; Økland, Nils Tore Gram.
The Teacher`s Roles. Alternation between different teacher positions in didactic practices.. Bringing Teacher Education Forward; 2016-06-06 - 2016-06-08
HVL Untitled
 
33 Vangsnes, Vigdis; Økland, Nils Tore Gram.
The Teacher`s Roles. Alternation between different teacher positions in didactic practices.. EECERA Conference, paper; 2016-09-01 - 2016-09-03
HVL Untitled
 
2015
34 Vangsnes, Vigdis.
Barn og digitale medium. Undervegskonferansen; 2015-04-23 - 2015-04-24
HVL Untitled
 
35 Vangsnes, Vigdis.
The Dramaturgy and Didactics of Computer Gaming - A Study of a Medium in the Educational Context of Kindergartens. HSH bibliotekets presentasjonsrekke; 2015-01-21 - 2015-01-21
HVL Untitled
 
36 Vangsnes, Vigdis.
The Dramaturgy and Didactics of Computer Gaming – A Study of a Medium in the Educational Context of Kindergartens. EARLI Conference, paper; 2015-08-25 - 2015-08-29
HVL Untitled
 
37 Vangsnes, Vigdis.
The teacher as leader of democratic processes in the drama classroom. Nordisk dramakonferanse; 2015-08-03 - 2015-08-07
HVL Untitled
 
38 Vangsnes, Vigdis.
Ungdom og dataspel i skule og fritid. Møt ein forskar; 2015-09-23 - 2015-09-23
HVL Untitled
 
39 Vangsnes, Vigdis; Ben-Horin, Oded.
Examples of Pre-Service Teachers’ Improvisation in Instruction of Educational Performances: How can Improvisation in the Pedagogical Context be Rehearsed and Taught?. Rommetveit-seminaret; 2015-06-08 - 2015-06-11
HVL UiB Untitled
 
40 Vangsnes, Vigdis; Økland, Nils Tore Gram.
Didactic dissonance: teacher roles in computer gaming situations in kindergartens. Technology, Pedagogy and Education 2015 ;Volum 24.(2) s. 211-230
HVL Untitled
 
41 Vangsnes, Vigdis; Økland, Nils Tore Gram.
The Pluralism of the Teacher Role: The Teacher`s Alternating Roles in Didactic Practice. EECERA Conference, paper; 2015-09-07 - 2015-09-10
HVL Untitled
 
2014
42 Vangsnes, Vigdis.
Deltaking i estetiske læreprosessar - viktig i framtidas skule. Jubileumskonferanse ved HSH; 2014-09-24 - 2014-09-24
HVL Untitled
 
43 Vangsnes, Vigdis.
Didactic Dissonance-Teacher Roles in Computer Gaming Situations in Kindergartens. Early Childhood Research (EECERA, paper); 2014-09-07 - 2014-09-10
HVL Untitled
 
44 Vangsnes, Vigdis.
Didactic DissonanceTeacher Roles in Computer Gaming Situations in Kindergartens. The American Educational Research Association (AERA, paper); 2014-04-03 - 2014-04-07
HVL Untitled
 
45 Vangsnes, Vigdis.
Gjøglarane - regi på ein studentproduksjon.
HVL Untitled
 
46 Vangsnes, Vigdis.
IKT i barnehagen. Fagforbundets landskonferanse for barnehagetilsette; 2014-11-18 - 2014-11-18
HVL Untitled
 
47 Vangsnes, Vigdis.
Maspelargonia - en performance. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Vernissage/Performance, Masterstudentpresentasjon. Galleri Giga og HSH; Leirvik, Stord. 2014-05-28 - 2014-05-28
HVL Untitled
 
48 Vangsnes, Vigdis.
Teacher Roles in Computer Gaming Situations in Kindergartens. Games Learning Society (GLS, paper); 2014-06-11 - 2014-06-13
HVL Untitled
 
49 Vangsnes, Vigdis; Espeland, Åsmund.
Improvisasjonsworkshop. konferanse; 2014-04-24 - 2014-04-24
HVL Untitled
 
50 Vangsnes, Vigdis; Espeland, Åsmund.
Improvisationworkshop. Konferanse; 2014-09-17 - 2014-09-17
HVL Untitled
 
    Vis neste liste