2024
|
1. |
Vasseljen, Nina Cathrine Aagesen; Vathne, Runar; Steinnes, Gerd Sylvi; Hansen, Inger Merethe; Bjerkholt, Eva Merete; Hansen, Petter William. Nasjonalt nettverk for veiledning for nyutdannede lærere Hvordan bidra til kontinuerlig kvalitetsutvikling i nettverkets arbeid?. Veiledningskonferansen 2024; 2024-02-08 - 2024-02-09 OSLOMET UIS USN HVO HINN UiT NTNU
Untitled
|
|
2. |
Vasseljen, Nina Cathrine Aagesen; Hansen, Petter William; Hansen, Inger Merethe; Bjerkholt, Eva Merete. Fra to-årig veiledningsordning til ett-årig introduksjonsår? Forskning og innspill til Kunnskapsdepartementet fra lærerutdanningenes nasjonale kompetansenettverk for veiledning for nyutdannede lærere. Kunnskapsdepartementet arbeid med utviklingen av et nytt helhetlig system for kompetanse - og karriereutvikling i barnehage og skole; 2024-03-11 - 2024-03-11 OSLOMET NTNU USN HINN UiT
Untitled
|
2022
|
3. |
Vasseljen, Nina C. Aagesen. Developing local mentoring practices for Newly Qualified Teachers, grounded in Cultural Historical Activity Theory. NERA Conference 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Vasseljen, Nina C. Aagesen. Nyutdannede lærere fortjener veiledning av høy kvalitet!. Lærekraft i 100 år; 2022-10-03 - 2022-10-07 NTNU
Untitled
|
|
5. |
Vasseljen, Nina C. Aagesen. Nyutdannede lærere og lokale veiledningsordninger - ressurser for rektors pedagogiske ledelse. Trøndelagskonferansen; 2022-10-20 - 2022-10-21 NTNU
Untitled
|
2021
|
6. |
Aas, Hanne Kristin; Vasseljen, Nina C. Aagesen. Lesson Study i skolebasert kompetanseutvikling. Lesson Study som profesjonsutvikling i lærerutdanningen; 2021-04-20 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Hylander, Lene; Vasseljen, Nina C. Aagesen. Informasjonsfilm Ny som lærer. Karriedagene Institutt for lærerutdanning 2021; 2021-01-28 NTNU
Untitled
|
2020
|
8. |
Vasseljen, Nina C. Aagesen. Cultural-historical activity theory framing and guiding professional learning in school-based development. I: Applying Cultural Historical Activity Theory in Educational Settings. Routledge 2020 ISBN 978-0-367-32131-4. s. 126-144 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Vasseljen, Nina C. Aagesen; Postholm, May Britt. Lærerutdannerens rolle i skolebasert kompetanseutvikling. Hvordan bidra til profesjonalisering innenfra?. I: Aksjonsforskning i Norge : Grunnlagstenkning forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster : volum 2. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202652296. s. 511-539 NTNU
Untitled
|
2018
|
10. |
Aas, Hanne Kristin; Vasseljen, Nina C. Aagesen. Lesson Study as means towards an extended view on learning, a more student centered and inclusive practice. WALS 2018 international conference; 2018-11-23 - 2018-11-25 NTNU
Untitled
|
2017
|
11. |
Aas, Hanne Kristin; Vasseljen, Nina C. Aagesen. Researchers role in school-based action research. Chaining the actions by creating mirrordata and tools for teacher development. CARN Conference 2017; 2017-10-20 - 2017-10-22 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Vasseljen, Nina C. Aagesen. Analytisk læringsledelse - å undersøke og utvikle egen undervisning. Fagdag lærere barneskole; 2017-04-20 - 2017-04-20 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Vasseljen, Nina C. Aagesen. Hva skal lærere samarbeid om, og hvordan?. Fagdag lærere barneskole; 2017-03-06 - 2017-03-06 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Vasseljen, Nina C. Aagesen. Lesson Study - når lærere i fellesskap undersøker og utvikler egen undervisning. Fagdag; 2017-09-06 - 2017-09-06 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Vasseljen, Nina C. Aagesen; Aas, Hanne Kristin. How does Lesson Study contribute to teachers’ learning and school-based development in Norwegian schools?. WALS 2017; 2017-11-24 - 2017-11-26 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Vasseljen, Nina C. Aagesen; Aas, Hanne Kristin. Lesson Study som metode for skolebasert kompetanseutvikling. Hva trengs av ledelse?. Skolelederkonferansen Ledelse og kvalitet i skolen; 2017-02-09 - 2017-02-10 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Vasseljen, Nina C. Aagesen; Aasen, Lisbeth Larsen. Vurdering som kontinuerlig prosess i planlegging, gjennomføring og utvikling av undervisning. Fagdag for lærere i grunnskolen; 2017-03-15 - 2017-03-15 NTNU
Untitled
|
2016
|
18. |
Aas, Hanne Kristin; Vasseljen, Nina Cathrine Aagesen. How does Lesson Study contribute to teachers collective and individual learning?. WALS Annual Conference 2016; 2016-09-03 - 2016-09-05 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Aas, Hanne Kristin; Vasseljen, Nina Cathrine Aagesen. Lesson Study. Plandag Birralee International School Trondheim; 2016-08-11 - 2016-08-11 NTNU
Untitled
|
|
20. |
Vasseljen, Nina Cathrine Aagesen. Ledelse av læring i organisasjonen –erfaringer fra enhetsbasert kompetanseutvikling. Barnehagebasert kompetanseutvikling; 2016-02-09 - 2016-02-09 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Vasseljen, Nina Cathrine Aagesen. Lesson Study – lærersamarbeid om elevenes læring. Å undersøke og utvikle egen undervisning. Plandag Horten videregående skole; 2016-08-09 - 2016-08-09 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Vasseljen, Nina Cathrine Aagesen. Lesson Study – å undersøke og utvikle egen undervisning. Prosjektleder- og FYR-koordinatorsamling; 2016-04-13 - 2016-04-13 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Vasseljen, Nina Cathrine Aagesen. Relasjonspedagogikk og læringsmiljøarbeid – en god inngang til skoleåret. Plandag Hitra kommune; 2016-08-16 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Vasseljen, Nina Cathrine Aagesen; Aas, Hanne Kristin. Lesson Study as a Method for Developing Individual and Group Teacher Competence. The Emerging Researchers' Conference 2016; 2016-08-22 - 2016-08-22 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Vasseljen, Nina Cathrine Aagesen; Aas, Hanne Kristin. Lesson Study for the first time – Experiences from a research and development project in Norwegian elementary school. WALS Annual Conference 2016; 2016-09-03 - 2016-09-05 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Vasseljen, Nina Cathrine Aagesen; Aas, Hanne Kristin. Lesson Study som metode for kollektiv og individuell kompetanseutvikling blant lærere. Plandag Melhus kommune; 2016-08-17 - 2016-08-17 NTNU
Untitled
|
2015
|
27. |
Aas, Hanne Kristin; Vasseljen, Nina C. Aagesen. Lesson Study - a method for improving teaching and collaborative Learning in Norwegian elementary schools. CARN Conference; 2015-11-06 - 2015-11-08 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Dons, Carl Fredrik; Vasseljen, Nina C. Aagesen. Om å bygge båten mens vi seiler - Høgskolen i Sør-Trøndelag og Ungdomstrinn i Utvikling. NTNU
Untitled
|
|
29. |
Vasseljen, Nina C. Aagesen. Barn lærer når de forteller. Overgang barnehage-skole. Ledersamling Melhus kommune; 2015-06-02 NTNU
Untitled
|