Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 202 << Forrige 1 2 3 4 5    Neste >>

2024
1 Børhaug, Kjetil.
Leiing i barnehagen og barnehagens eigarskap. Workshop om vidareutdanning for leiarar i utdanningssektoren; 2024-03-12 - 2024-03-13
UiB Untitled
 
2 Børhaug, Kjetil; Langø, Mona.
Vurdering i samfunnskunnskap: Kunnskaper, ferdigheter eller holdninger?. Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education 2024
UiB Untitled
 
2023
3 Borge, Julie Ane Ødegaard; Børhaug, Kjetil.
Interesseorganisasjoners interesse for samfunnsfaget: Hvordan har norske interesseorganisasjoner prøvd å påvirke mål og innhold i samfunnsfaget i grunnskolen og videregående skole?. Forskningsgruppen for samfunnsfag; 2023-10-30 - 2023-10-30
NLAH UiB Untitled
 
4 Borgebund, Harald; Børhaug, Kjetil.
Demokratiopplæring gjennom demokratisk erfaring. Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education 2023 ;Volum 13.(3) s. 46-65
HIOF UiB Untitled
 
5 Børhaug, Kjetil.
Barnehageeigar (Store norske leksikon).
UiB Untitled
 
6 Børhaug, Kjetil.
Kommentarer til Samfundsfag i Danmark fra et norsk perspektiv. Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education 2023
UiB Untitled
 
7 Børhaug, Kjetil.
Samfunnsfagdidaktisk forsking – lojal læreplaniverksetting eller læreplankritikk?. Samfunnsfagkonferansen 2023; 2023-11-30 - 2023-12-01
UiB Untitled
 
8 Børhaug, Kjetil; Dahle, Bjørnar Østerhus.
Er demokratiske elevråd mogeleg?. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2023 ;Volum 9.
UiB Untitled
 
9 Børhaug, Kjetil; Helsvig, Kim Gunnar.
Kampen om faget - eit forskinsoversyn med vekt på lærarane si rolle. Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education 2023 (2) s. 28-48
UiB OSLOMET Untitled
 
10 Børhaug, Kjetil; Nordø, Åsta Dyrnes; Rydland, Håvard T..
Barnehagetilsynet i den kommunale oppfølginga av rammeplanen. I: Fra «bør» til «skal» Rammeplan for barnehagen i et implementeringsperspektiv. Fagbokforlaget 2023 ISBN 9788245048735. s. 263-294
UiB NORCE Untitled
 
11 Eide, Helene Marie Kjærgård; Lotsberg, Dag Øyvind; Rydland, Håvard T.; Kvilhaugsvik, Hanne; Børhaug, Kjetil.
Barnehagenes arbeid med overganger. I: Fra «bør» til «skal» Rammeplan for barnehagen i et implementeringsperspektiv. Fagbokforlaget 2023 ISBN 9788245048735. s. 189-226
UiB HVL NORCE Untitled
 
2022
12 Børhaug, Kjetil.
Medborgaroppsedin i samfunnsfag og samfunnskunnskap i demokratiteoretisk perspektiv. I: Nye spadestikk i samfunnsfagdidaktikken. Fagbokforlaget 2022 ISBN 9788245037913.
UiB Untitled
 
13 Børhaug, Kjetil.
Private idealists in citizenship education. ECPR general conference 2022; 2022-08-22 - 2022-08-26
UiB Untitled
 
14 Børhaug, Kjetil; Bøe, Marit.
Barnehagelærerprofesjonen. Universitetsforlaget 2022 (ISBN 978-82-15-05990-7) 259 s.
USN UiB Untitled
 
15 Børhaug, Kjetil; Bøe, Marit; Steinnes, Gerd Sylvi; Fimreite, Hege.
Barnehagelærerens oppgaveforståelse. I: Barnehagelærerprofesjonen. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-05990-7. s. 64-74
USN HVO UiB HVL Untitled
 
16 Børhaug, Kjetil; Bøe, Marit; Steinnes, Gerd Sylvi; Fimreite, Hege.
Kunnskapsgrunnlag og profesjonelle vurderinger. I: Barnehagelærerprofesjonen. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-05990-7. s. 98-108
USN HVO UiB HVL Untitled
 
17 Børhaug, Kjetil; Bøe, Marit; Steinnes, Gerd Sylvi; Fimreite, Hege.
Pedagogisk arbeid med barn. I: Barnehagelærerprofesjonen. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-05990-7. s. 75-97
USN HVO UiB HVL Untitled
 
18 Børhaug, Kjetil; Hunnes, Odd Ragnar; Samnøy, Åshild.
Nye spadestikk i samfunnsfagdidaktikken. Fagbokforlaget 2022 (ISBN 9788245037913) 308 s.
UiB NLAH HVO Untitled
 
19 Børhaug, Kjetil; Sæle, Christian; Sætre, Per Jarle.
Innleiing - kjerneelementa i forskingsperspektiv. I: Nye spadestikk i samfunnsfagdidaktikken. Fagbokforlaget 2022 ISBN 9788245037913. s. 13-46
UiB HVL Untitled
 
20 Frønes, Tove Stjern; Folkeryd, Jenny; Børhaug, Kjetil; Sillasen, Martin Krabbe.
Kritisk literacy på fagenes premisser - med eksempler fra morsmålsfag, naturfag og samfunnsfag.. Acta Didactica Norden (ADNO) 2022 ;Volum 16.(2) s. 1-28
UiB UiO Untitled
 
21 Langø, Mona; Børhaug, Kjetil.
Vurderingspraksis i samfunnskunnskap. I: Nye spadestikk i samfunnsfagdidaktikken. Fagbokforlaget 2022 ISBN 9788245037913. s. 85-104
UiB Untitled
 
22 Munoz, Daniela; Børhaug, Kjetil.
Progresjon i samfunnsfaget i grunnskolen. I: Nye spadestikk i samfunnsfagdidaktikken. Fagbokforlaget 2022 ISBN 9788245037913.
UiB Untitled
 
23 Steinnes, Gerd Sylvi; Børhaug, Kjetil; Bøe, Marit; Fimreite, Hege.
Barnehagelærarar mellom standardisering og fagleg skjønn. Utdanningsnytt.no 2022
USN HVO HVL UiB Untitled
 
2021
24 Børhaug, Kjetil.
Barnehageeigarar mellom stat, marknad og sivilsamfunn. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 9788215028262)
UiB Untitled
 
25 Børhaug, Kjetil.
Demokrati i fagfornyinga. Lærernes dag; 2021-01-29 - 2021-03-29
UiB Untitled
 
26 Børhaug, Kjetil.
Demokratiforståing og deltaking. NoPSA; 2021-08-10 - 2021-08-13
UiB Untitled
 
27 Børhaug, Kjetil.
Elevane si deltaking i elevråd og ungdomsråd. I: Skolen i demokratiet. Demokratiet i skolen.. Universitetsforlaget 2021 ISBN 978-82-15-04742-3. s. 142-160
UiB Untitled
 
28 Børhaug, Kjetil.
Evaluering av implementering av rammeplan for barnehagen. Kommunen som barnehagestyresmakt - og litt om eigarane.. Barnehager mot 2030; 2021-03-05 - 2021-03-05
UiB Untitled
 
29 Børhaug, Kjetil.
Implementering av rammeplan for barnehagen. Kommunen som styresmakt - og litt om eigarane i implementeringsprosessen.. Kick off konferanse. Barnehager mot 2030.; 2021-03-05 - 2021-03-05
UiB Untitled
 
30 Børhaug, Kjetil.
Kva skil prvate og kommunale barnehagar?. Morgenbladet 2021
HVL UiB Untitled
 
31 Børhaug, Kjetil.
Motivasjon for politisk deltaking som undervisningsutfordring. I: Skolen i demokratiet. Demokratiet i skolen.. Universitetsforlaget 2021 ISBN 978-82-15-04742-3. s. 97-110
UiB Untitled
 
32 Børhaug, Kjetil.
Opplæring for demokrati i ei globalisert verd. I: Skolen i demokratiet. Demokratiet i skolen.. Universitetsforlaget 2021 ISBN 978-82-15-04742-3. s. 163-179
UiB Untitled
 
33 Børhaug, Kjetil; Danielsen, Hilde; Eide, Helene Marie Kjærgård; Homme, Anne; Lotsberg, Dag Øyvind; Ludvigsen, Kari; Nordø, Åsta Dyrnes; Olsen, Torjer Andreas; Sataøen, Svein Ole.
Appendiks til Implementeringen av rammeplan for barnehagen. I: Implementeringen av rammeplan for barnehagen. Underveisrapport fra prosjektet Evaluering av implementering av rammeplan for barnehagen. Bergen: NORCE Samfunn 2021 ISBN 978-82-8408-129-8. s. -
HVL NORCE UiB UiT Untitled
 
34 Børhaug, Kjetil; Homme, Anne; Olsen, Torjer Andreas; Ludvigsen, Kari.
Barnehageeigarane og rammeplanen. I: Implementeringen av rammeplan for barnehagen. Underveisrapport fra prosjektet Evaluering av implementering av rammeplan for barnehagen. Bergen: NORCE Samfunn 2021 ISBN 978-82-8408-129-8. s. 104-140
HVL UiB UiT Untitled
 
35 Børhaug, Kjetil; Nordø, Åsta Dyrnes.
Kommunane som barnehagestyresmakt i implementeringa av den nye rammeplanen.. I: Implementeringen av rammeplan for barnehagen. Underveisrapport fra prosjektet Evaluering av implementering av rammeplan for barnehagen. Bergen: NORCE Samfunn 2021 ISBN 978-82-8408-129-8. s. 56-102
NORCE UiB Untitled
 
36 Horrigmo, Kirsten Johansen; Bakken, Yvonne; Børhaug, Kjetil.
Utdanning for sosial bærekraft - Nærmiljø og samfunn. I: Fagdidaktikk for SRLE : Barnehagens fagområder kunnskapsgrunnlag og arbeidsmåter. Cappelen Damm Akademisk 2021 ISBN 9788202651510. s. 129-145
UiB UIA HVL Untitled
 
2020
37 Børhaug, Kjetil.
Utfordringar for barnehagelærarutdanninga. Fagdag, Inst for barnehagelærarutdanning, UiS; 2020-08-05
UiB Untitled
 
38 Børhaug, Kjetil; Langø, Mona.
Engasjementsfaget - Er samfunnskunnskap engasjerende for elevene?. Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education 2020 ;Volum 10.(1) s. 45-64
UiB Untitled
 
2019
39 Børhaug, Kjetil.
Barnehagelærarrolla og BLU. Lærarutdanningskonferansen 2019; 2019-04-24
UiB Untitled
 
40 Børhaug, Kjetil.
Barnehagelærarrolla som profesjonsrolle -kva for leiing og kva for organisering?. Leiarsamling, Halden kommune; 2019-05-20 - 2019-05-21
UiB Untitled
 
41 Børhaug, Kjetil.
Barnehagelærerrollen i et profesjonsperspektiv. Instituttseminar; 2019-01-02 - 2019-01-02
UiB Untitled
 
42 Børhaug, Kjetil.
Kampen om plassen. Legitimering og delegitimering i barnehagesektoren.. NEON; 2019-11-27 - 2019-11-28
UiB Untitled
 
43 Børhaug, Kjetil.
Norwegian Early Childhood Teachers and Competing Notions of Professionalism. International Leadership Reearch Forum Early Childhhod. ILRF EC; 2019-09-25 - 2019-09-27
UiB Untitled
 
44 Børhaug, Kjetil.
Progresjon i samfunnsfaget. Samfunnsfagkonferansen 2019; 2019-11-20 - 2019-11-21
UiB Untitled
 
45 Børhaug, Kjetil.
The kindergarten teaching role - developments and challenges in Norway. Early Childhood Education and Care. The Nordic Way; 2019-03-26 - 2019-03-27
UiB Untitled
 
46 Børhaug, Kjetil.
Watching, assessing, participating. Globalising political education in Norwegian upper secondary education.. Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education 2019 (1) s. 17-35
UiB Untitled
 
47 Børhaug, Kjetil; Bøe, Marit.
Barnehagelærerrollen i dag og i fremtiden. Notodden: Universitetet i SørØstNorge 2019 26 s.
USN UiB Untitled
 
48 Børhaug, Kjetil; Bøe, Marit; Brennås, Helene Berntsen; Fimreite, Hege; Havnes, Anton; Hornslien, Øivind; Moen, Kari Hoås; Moser, Thomas; Myrstad, Anne; Steinnes, Gerd Sylvi.
Barnehagelærerrollen - I dag og i fremtiden (kort versjon). : Universitetet i Sørøst-Norge 2019 31 s.
DMMH HVL OSLOMET USN HVO UiB UiT Untitled
 
49 Maagerø, Eva; Krumsvik, Rune Johan; Hoem, Toril Frafjord; Torvanger, Dag; Børhaug, Kjetil.
Grunnleggende ferdigheter. I: Lærer i skolen 1-7. Lærerarbeid og læringsmiljø. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-56723-1. s. 86-165
USN UiB UIS Untitled
 
50 Maagerø, Eva; Krumsvik, Rune Johan; Torvanger, Dag; Hoem, Toril Frafjord; Børhaug, Kjetil.
Grunnleggende ferdigheter 5-10. I: Lærer i skolen 5-10. Lærerarbeid og læringsmiljø. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-62201-5. s. 88-163
USN UiB UIS Untitled
 
    Vis neste liste