Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 106 << Forrige 1 2 3    Neste >>

2017
1 Fløtten, Tone; Helgøy, Ingrid; Skule, Sveinung; Storsul, Tanja.
Norges gull må være tilgjengelig for forskning. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2017
FAFO ISF NIFU UNI Untitled
 
2 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne.
Increasing parental participation at school level: a ‘citizen to serve’ or a ‘customer to steer’?. Nordic Journal of Studies in Educational Policy 2017 s. 1-11
UNI Untitled
 
2016
3 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne.
Educational reforms and marketization in Norway – A challenge to the tradition of the social democratic, inclusive school?. Research in Comparative and International Education 2016 ;Volum 11.(1) s. 52-68
UNI Untitled
 
4 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne; Hope, Kristin Lofthus.
Dropout policies in the transition between lower and upper secondary school in Norway. Lost in Transition Workshop; 2016-10-23 - 2016-10-25
UNI Untitled
 
5 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne; Hope, Kristin Lofthus.
Dropout prevention policies in the transition between lower and upper secondary school.. EGPA annual conference; 2016-08-24 - 2016-08-26
UNI Untitled
 
6 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne; Hope, Kristin Lofthus.
Governance capacity for reducing dropout from upper secondary education. Lost in Transition Workshop; 2016-10-23 - 2016-10-25
UNI Untitled
 
2015
7 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Empowered or Accountable? Policy-making at school-level in order to increase parental participation in school. EGPA Annual Conference; 2015-08-26 - 2015-08-28
UNI Untitled
 
8 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Hjem-skole-samarbeid for et godt læringsmiljø. Evaluering av lokale hjem-skole-prosjekter og gjennomføring av forsterket hjem-skole-samarbeid. Bergen: Uni Research Rokkansenteret 2015 (ISBN 9788280951021) 99 s.
UNI Untitled
 
9 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Path-dependent Implementation of the European Qualifications Framework in Education. A Comparison of Norway, Germany and England. Journal of Comparative Policy Analysis 2015 ;Volum 17.(2) s. 124-139
UNI Untitled
 
2014
10 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Evaluering av Ny GIV Overgangsprosjektet. Konsekvenser for skolen som organisasjon. Seminar forskergruppen Kunnskap, politikk og organisering (KPO), Institutt for administrasjon og organisasjonsvitenskap, Universitetet i Bergen; 2014-01-24 - 2014-01-24
UNI Untitled
 
11 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Økt innsats for læringsmiljøet. Evaluering av den nasjonale satsingen Bedre læringsmiljø. Delrapport 5. Bergen: Uni Research Rokkansenteret 2014 (ISBN 978-82-8095-096-3) 84 s.
UNI Untitled
 
2013
12 Christensen, Dag Arne; Midtbø, Tor; Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Har satsningen Bedre læringsmiljø hatt betydning for elevenes oppfatning av læringsmiljøet? Evaluering av den nasjonale satsningen Bedre læringsmiljø. Bergen: Uni Rokkansenteret 2013 24 s.
UiB UNI Untitled
 
13 Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid.
Policy paradigms and ideological frames in British and Norwegian ageing policy processes. I: The Making of Ageing Policy: Theory and Practice in Europe. Edward Elgar Publishing 2013 ISBN 9781781952474. s. 179-204
UNI Untitled
 
14 Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid; Lindén, Tord Skogedal.
Strategies to meet long-term care needs in Norway, the UK and Germany: a changing mix of institutional responsibility. I: The Making of Ageing Policy: Theory and Practice in Europe. Edward Elgar Publishing 2013 ISBN 9781781952474. s. 231-256
UNI Untitled
 
15 Helg?y, Ingrid; Homme, Anne D.
Ansvar, innsats og praksis i arbeidet for bedre læringsmiljø. Evaluering av den nasjonale satsningen Bedre læringsmiljø. Delrapport 3. Bergen: Uni Rokkansenteret 2013 (ISBN 978-82-8095-089-5) 106 s.
UNI Untitled
 
16 Helgøy, Ingrid.
Discussant, ECPR General Conference Reykjavik Iceland 24-28.08.2011. ECPR General Conference Reykjavik Iceland 24-28.08.2011; 2013-08-24 - 2013-08-28
UNI Untitled
 
17 Helgøy, Ingrid.
Ny GIV Overgangsprosjektet - konsekvenser for skolen. Nasjonal erfaringskonferanse; 2013-11-27 - 2013-11-28
UNI Untitled
 
18 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Ny GIV Overgangsprosjektet - konsekvenser for skolen. Evaluering av Ny GIV Overgangsprosjektet. Bergen: Uni Rokkansenteret 2013 (ISBN 978-82-8095-091-8) 110 s.
UNI Untitled
 
19 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
One size fits all? Street –Level Implementation of the National Program “New Possibilities” in Different School Contexts. International Conference on Public Policy; 2013-06-26 - 2013-06-28
UNI Untitled
 
20 Kildal, Nanna; Helgøy, Ingrid; Nilssen, Even.
"Utvikling av en arbeidsrettet spesialistrolle i Nav". Tidsskrift for velferdsforskning 2013 ;Volum 16.(3) s. 141-156
UNI Untitled
 
2012
21 Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid.
Paradigms and Ideological Frames in British and Norwegian Ageing Policy Processes. Ideas and practices of ageing policies: European and national perspectives; 2012-03-01 - 2012-03-02
UNI Untitled
 
22 Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid; Lindén, Tord Skogedal.
Strategies to meet Long Term Care needs in the UK, Norway and Germany: A changing mix of institutional responsibility?. Ideas and practices of ageing policies: European and national perspectives; 2012-03-01 - 2012-03-02
UNI Untitled
 
23 Helgøy, Ingrid.
Hvordan iverksettes NY GIV i skoleorganisasjonen?. NyGIV, Overgangsprosjektets samling; 2012-03-22 - 2012-03-23
UNI Untitled
 
24 Helgøy, Ingrid.
Ny GIV i skiolen: Heftig begeistring - organisatorisk begrensning. Ny GIV Overgangsprosjektets "Kick-off" fase 3; 2012-11-29 - 2012-11-30
UNI Untitled
 
25 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Ny GIV i skolen: Heftig begeistring - organisatorisk begrensning. Evaluering av Ny GIV Overgangsprosjektet. Bergen: Uni Rokkansenteret 2012 (ISBN 978-82-8095-083-3) 101 s.
UNI Untitled
 
26 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Preventing dropouts from Norwegian secondary education. Teachers’ role in implementing the national programme New Possibilities at school level. 34th Annual Conference of EGPA; 2012-09-05 - 2012-09-08
UNI Untitled
 
27 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D.
Sammen for en bedre skole? Evaluering av lokale prosjekter om hjem–skole-samarbeid.Delrapport. Bergen: Uni Rokkansenteret 2012 29 s.
UNI Untitled
 
2011
28 Børhaug, Kjetil; Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn; Lotsberg, Dag Øyvind; Ludvigsen, Kari.
Styring, organisering og ledelse i barnehagen. Fagbokforlaget 2011 (ISBN 978-82-450-1007-7) 237 s.
HIB UiB UNI Untitled
 
29 Helgøy, Ingrid.
”Reformer og rammebetingelser i barnehagesektoren. Nye utfordringer for styring, organisering og ledelse?”. Fagforbundets styringskonferanse, 12-13.04.2011; 2011-04-12 - 2011-04-13
UNI Untitled
 
30 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D..
Individual or collective responses to accountability policies. A comparative study of teacher professionalism in Norway and Sweden. Éducation Comparée 2011 ;Volum 5. s. 107-127
UNI Untitled
 
31 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne D..
The implementation of the European Qualifications Framework in education. Comparing Norway, Germany, and England. 2011 EGPA Annual Conference; 2011-09-07 - 2011-09-10
UNI Untitled
 
32 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn.
Governing by Dialogue: redefining the central – local government relations?. Nasjonal fagkonferanse i statsvitenskap; 2011-01-05 - 2011-01-07
UNI Untitled
 
33 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn.
Systematisk analyse av skolenes prosjektbeskrivelser: mål, virkemidler og kriterier for måloppnåelse. Evaluering av satsingen "Bedre læringsmiljø". Delrapport A. Bergen: Uni Rokkansenteret 2011 24 s.
UNI Untitled
 
34 Helgøy, Ingrid; Kildal, Nanna; Nilssen, Even.
Ny yrkesrolle i en organisasjon i endring :. Nordiske organisasjonsstudier 2011 ;Volum 13.(3) s. 34-54
HVL UNI Untitled
 
35 Lindén, Tord Skogedal; Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid.
Døden og skattefuten. Klassekampen 2011 s. 16-16
UNI Untitled
 
2010
36 Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid.
Framing ageing policy: Justifying reforms in Norway and the UK. 8th ESPAnet annual conference. Social Policy and the Global Crisis: Consequences and Responses.; 2010-09-02 - 2010-09-04
UNI Untitled
 
37 Helgøy, Ingrid.
"Styringsutfordringer og lokal praksis i barnehagesektoren". Storbykonferanse Bergen; 2010-10-27 - 2010-10-29
UNI Untitled
 
38 Helgøy, Ingrid.
"Styringsutfordringer, organisering og ledelse i barnehagesektoren". Forskning om utdanning 2010; 2010-11-08 - 2010-11-08
UNI Untitled
 
39 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn.
Skoleeieres og skolelederes oppfatninger om nytte ogrelevans av nasjonalt veiledningsmateriell. Bergen: Uni Rokkansenteret 2010 (ISBN 978-82-8095-073-4) 35 s. Rokkansenteret rapport(7)
UNI Untitled
 
40 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn; Ludvigsen, Kari.
Mot nye arbeidsmønstre og autoritetsrelasjoner i barnehagen?. Tidsskrift for velferdsforskning 2010 ;Volum 13.(1) s. 43-57
UNI Untitled
 
41 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn; Ludvigsen, Kari.
Økt vekt på læring gir styrket autoritet. Første steg 2010 (2) s. 44-46
UNI Untitled
 
42 Helgøy, Ingrid; Kildal, Nanna; Nilssen, Even.
Mot en ny yrkesrolle i Nav?. Bergen: Uni Rokkansnenteret Bergen 2010 Rokkansenteret Notat(1)
UNI Untitled
 
2009
43 Ervik, Rune; Helgøy, Ingrid; Christensen, Dag Arne.
Idées et politiques en matière de veillissement actif en Norvège et au Royaume-Uni. Revue internationale des sciences sociales 2009 ;Volum 190.(4 (2006)) s. 615-630
UNI Untitled
 
44 Helgøy, Ingrid.
Endring i barnehagen:styringsutfordringer, organisering og ledelse. Trønds utdanningskonferanse; 2009-11-16 - 2009-11-17
UNI Untitled
 
45 Helgøy, Ingrid.
Hvordan styres barnehagen?. Konferanse; 2009-12-02 - 2009-12-02
UNI Untitled
 
46 Helgøy, Ingrid.
Styringsutfordringer, organisering og ledelse i barnehagen. Seminar Kunnskapsdepartementet; 2009-03-23
UNI Untitled
 
47 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn.
Kommunenes rolle i omforming av barnehagen til læringsinstitusjon Barnehagepolitikk i et flernivåsystem. XVIII Nordiska Kommunforskarkonferensen; 2009-11-26 - 2009-11-28
UNI Untitled
 
48 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn.
Policy ideas, framing and institutional change i education. Comparing Norway and Scotland. 5th ECPR General Conference; 2009-09-09 - 2009-09-12
UNI Untitled
 
49 Helgøy, Ingrid; Homme, Anne Dåsvatn; Ludvigsen, Kari.
Mot nye arbeidsmønstre og autoritetsrelasjoner i barnehagen?. NEON konferansen; 2009-11-19 - 2009-11-20
UNI Untitled
 
2008
50 Andersen, Vibeke Norman; Helgøy, Ingrid.
Education reforms in Denmark and Norway: Restricting or enhancing the role of the state and the professiona in education governance?. NOPSA konferansen, 6-9 august 2008; 2008-08-06 - 2008-08-09
UiB UNI Untitled
 
    Vis neste liste