2019
|
1. |
Tolo, Astrid; Lillejord, Sølvi; Flórez Petour, María Teresa; Hopfenbeck, Therese N.. Intelligent accountability in schools: A study of how school leaders work with the implementation of assessment for learning. Journal of educational change 2019 s. 1-24 UiB
Untitled
|
2018
|
2. |
Tolo, Astrid. A Trust Based Assessment System: The Case of Norway. SIEE2 Seminaro Internacional en Evaluacion Educativa: Assessment and Social Justice; 2018-10-16 - 2018-10-17 UiB
Untitled
|
|
3. |
Tolo, Astrid. Desentralisert kompetanseutvikling. "Kickoff" om desentralisert kompetanseutvikling; 2018-05-02 UiB
Untitled
|
|
4. |
Tolo, Astrid. Desentralisert kompetanseutvikling. UiB sin tilnærming og fokus på aksjonsforskning. Et samarbeid med Bergen kommune.. Samling for skulefagleg ansvarlege i kommunane i Hordaland; 2018-12-06 UiB
Untitled
|
|
5. |
Tolo, Astrid. School leaders' contribution to intelligent accountability in schools. Intelligent Accountability Symposium II; 2018-12-12 - 2018-12-14 UiB
Untitled
|
|
6. |
Tolo, Astrid. Å forske på egen praksis. Med blikk på rektor som leder av kollektive prosesser.. Områdemøte for rektorer i Bergen kommune; 2018-11-14 UiB
Untitled
|
|
7. |
Tolo, Astrid; Hopfenbeck, Therese Nerheim; Chan, Jessica. A systematic review on Teachers' implementation of technology-enhanced formative assessment. Insights and implications. American Educational Research Association (AERA); 2018-04-13 - 2018-04-17 UiB
Untitled
|
|
8. |
Tolo, Astrid; Lillejord, Sølvi; Hopfenbeck, Therese Nerheim. School Leaders Transforming Accountability Information into Actionable Knowledge: Balancing Trust and Control. The 44th International Association for Educational Assessment (IAEA) Annual Conference; 2018-09-09 - 2018-09-14 UiB
Untitled
|
2017
|
9. |
Tolo, Astrid. Kompetanse og lærerprofesjonalitet. Fagbokforlaget 2017 (ISBN 978-82-450-2261-2) 162 s. UiB
Untitled
|
|
10. |
Tolo, Astrid; Chan, Jessica; Hopfenbeck, Therese Nerheim; Stobart, Gordon. A systematic review on teachers’ implementation of technology-enhanced formative assessment. AEA – Europe 18th annual conference; 2017-11-09 - 2017-11-11 UiB
Untitled
|
2016
|
11. |
Aandahl, Anne Christine; Økland, Mildrid Kronborg; Sørebø, Sølvi Olrich; Fjeld, Grethe; Tolo, Astrid. Planlegging, gjennomføring og ledelse av konferanse for skoleeier, skoleledere, tilsatte i UH-sektoren og hovedtillitsvalgte på kommunalt nivå i Hordaland fylke.. "Nye lærarar som kjem og blir" - profesjonsutvikling i praksis; 2016-02-28 - 2016-02-28 HVL UiB
Untitled
|
|
12. |
Eide, Helene Marie Kjærgård; Tolo, Astrid. Akademisk skriving og utvikling av skolelederkompetanse. Acta Didactica Norge 2016 ;Volum 10.(4) s. 124-144 NORCE UiB
Untitled
|
2015
|
13. |
Eide, Helene Marie Kjærgård. Narrating the relationship between leadership and learning outcomes. : Universitetet i Bergen 2015 (ISBN 978-82-308-2627-0) UiB
Untitled
|
|
14. |
Hopfenbeck, Therese Nerheim; Florez Petour, Maria Teresa; Tolo, Astrid. Balancing tensions in educational policy reforms: Large-scale implementation of Assessment for Learning in Norway. Assessment in education: Principles, Policy & Practice 2015 ;Volum 22.(1) s. 44-60 UiB
Untitled
|
2014
|
15. |
Lillejord, Sølvi; Børte, Kristin; Ruud, Erik; Hauge, Trond Eiliv; Hopfenbeck, Therese Nerheim; Tolo, Astrid; Fischer-Griffiths, Peder; Smeby, Jens-Christian. Former for lærervurdering som kan ha positiv innvirkning på skolens kvalitet. En systematisk kunnskapsoversikt. Oslo: Kunnskapssenter for utdanning. Norges forskningsråd 2014 (ISBN 978-82-12-03332-0) 103 s. OSLOMET UiB UiO
Untitled
|
|
16. |
Tolo, Astrid. Lærerkompetanse og den flerkulturelle skolen. Nasjonal lektorutdanningskonferanse 2014; 2014-10-23 - 2014-10-24 UiB
Untitled
|
|
17. |
Tolo, Astrid. Utforming av utdanningspolitikk på det flerkulturelle området. I: Kompetanse for mangfold: Om utdanningens rolle og skolens utfordringer i det flerkulturelle Norge. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-450-1285-9. s. 96-118 UiB
Untitled
|
|
18. |
Westrheim, Kariane; Tolo, Astrid. Kompetanse for mangfold: Om utdanningens rolle og skolens utfordringer i det flerkulturelle Norge. Fagbokforlaget 2014 (ISBN 978-82-450-1285-9) 200 s. UiB
Untitled
|
2013
|
19. |
Riese, Hanne; Tolo, Astrid. Defining students' competence in a changing educational policy. Interpretative Policy Analysis conference 2013; 2013-07-03 - 2013-07-05 UiB
Untitled
|
|
20. |
Tolo, Astrid. Hopfenbeck, T. N, Tolo, A., Florez, T. & El Masri, Y. (2013): Balancing Trust and Accountability? The Assessment for Learning Programme in Norway. A Governing Complex Education Stystems Case Study. Paris. OECD. Paris: OECD/CERI 2013 120 s. UiB
Untitled
|
|
21. |
Tolo, Astrid. Om å balansere tillit og ansvarliggjøring. Skolelederen [Fagblad] 2013-11-09 UiB
Untitled
|
|
22. |
Tolo, Astrid; Hopfenbeck, Therese Nerheim. Assessment policy in Norway. An OECD case study. Public Seminar; 2013-02-25 UiB UiO
Untitled
|
2011
|
23. |
Tolo, Astrid. Hvordan blir lærerkompetanse konstruert? En kvalitativ studie av PPU-studenters kunnskapsutvikling. : Universitetet i Bergen 2011 (ISBN 978-82-308-1860-2) UiB
Untitled
|
|
24. |
Tolo, Astrid. Leading Knowledgework in Various Settings; Focus on Competence Development. Knowledge2011; 2011-03-28 - 2011-03-31 UiB
Untitled
|
|
25. |
Tolo, Astrid. Lærerne må lære å bite fra seg. På Høyden ( UiBs nettavis) 2011 UiB
Untitled
|
|
26. |
Tolo, Astrid; Riese, Hanne. Vi må gå bak de forenklede fremstillingene. Bergens Tidende 2011 UiB
Untitled
|
2009
|
27. |
Riese, Hanne; Tolo, Astrid. Teori fjernt fra praksis. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2009 UiB
Untitled
|
2007
|
28. |
Dysthe, Olga; Tolo, Astrid. Digital portfolios and feedback practices in a traditional university course. I: Perspectives on e-Portfolios. Jyväskylä Finland: University of Jyväskyla Press 2007 ISBN 978-951-31-2879-1. s. 107-132 UiB
Untitled
|
2006
|
29. |
Tolo, Astrid. Minoritetselever utfordrer historiefaget. Fortid 2006 (3) s. 49-53 UiB
Untitled
|
|
30. |
Tolo, Astrid. The competence concept in teacher education. Transforming knowledge. European conference on educational research; 2006-09-11 - 2006-09-16 UiB
Untitled
|
|
31. |
Tolo, Astrid; Lillejord, Sølvi. Ledelse i en multikulturell skole. Norsk pedagogisk tidsskrift 2006 ;Volum 90.(2) s. 120-130 UiB
Untitled
|
|
32. |
Tolo, Astrid; Lillejord, Sølvi. Teacher student's construction of teacher competence. EARLI SIG 11 conference 2006 on Teaching and Teacher Education; 2006-08-20 - 2006-08-23 UiB
Untitled
|
2005
|
33. |
Tolo, Astrid. Construction of the competence concept in Norwegian teacher education. Knowledge production and higher education in the 21st century; 2005-08-31 - 2005-09-02 UiB
Untitled
|
2004
|
34. |
Tolo, Astrid; Dysthe, Olga. Digitale mapper og responspraksis i eit tradisjonelt universitetsfag. Rapport frå Historisk institutt ved Universitetet i Bergen. Bergen: Seksjon for utdanningsvitenskap/Program for læringsforskning, UiB 2004 47 s. UiB
Untitled
|
|
35. |
Tolo, Astrid; Dysthe, Olga. Students perspectives on digital peer feedback in portfolio assessment. Assessment 2004 Beyond Intuition, Second Biannual Northumbria/Earli sig Assessment Conference; 2004-06-23 - 2004-06-25 UiB
Untitled
|
2003
|
36. |
Dysthe, Olga; Tolo, Astrid. Digital portfolios and feedback practices in a traditional university course. EARLI biannual conference (European Association for Research on Learning and Instruction); 2003-08-27 - 2003-08-30 UiB
Untitled
|