Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 142 << Forrige 1 2 3    Neste >>

2021
1 Fisher, Linda; Haukås, Åsta.
Developing multilingual identity in school – insights from two parallel studies. AILA World Congress of Applied Linguistics; 2021-08-15 - 2021-08-20
UiB Untitled
 
2 Haukås, Åsta.
Becoming multilingual in school: Insights from pupils’ drawings. AILA World Congress of Applied Linguistics; 2021-08-15 - 2021-08-20
UiB Untitled
 
3 Haukås, Åsta.
Djupnelæring i språkfaga: Moglegheiter og utfordringar for skole og lærerutdanning. Føredrag for Lillesand videregående skole; 2021-03-10
UiB Untitled
 
4 Haukås, Åsta.
Dybdelæring i fremmedspråk. Lærernes dag 2021; 2021-01-30
UiB Untitled
 
5 Haukås, Åsta.
“I think I am first and foremost me being a teacher.” School teachers’ perceptions of similarities and differences between teaching English and a non-language subject. Plenary at The 8th Nordic Conference on Subject Education; 2021-05-18 - 2021-05-20
UiB Untitled
 
6 Haukås, Åsta.
Veien til mestring: Om å lære å lære i engelsk og fremmedspråk. Språkdagkonferanse 2021, Fremmedspråksenteret og Nord universitet; 2021-09-27
UiB Untitled
 
7 Haukås, Åsta; Coutinho Storto, Andre; Tiurikova, Irina.
The Ungspråk project: Researching multilingualism and multilingual identity in lower secondary schools.. Globe: A Journal of Language, Culture and Communication 2021 ;Volum 12. s. 83-98
UiB Untitled
 
8 Haukås, Åsta; Mercer, Sarah.
Exploring pre-service language teachers’ mindsets using a sorting activity. Innovation in Language Learning and Teaching 2021
UiB Untitled
 
9 Haukås, Åsta; Mercer, Sarah; Svalberg, Agneta.
School Teachers’ Perceptions of Similarities and Differences between Teaching English and a Non-Language Subject. TESOL Quarterly 2021
UiB Untitled
 
10 Haukås, Åsta; Storto, Andre; Tiurikova, Irina.
Developing and validating a questionnaire on young learners’ multilingualism and multilingual identity. Language Learning Journal 2021
UiB Untitled
 
11 Haukås, Åsta; Storto, Andre; Tiurikova, Irina.
The Ungspråk project: Aims, design, and first findings. Multilingualism on My Mind: Exploring Multilingualism in Education; 2021-03-18 - 2021-03-19
UiB Untitled
 
12 Haukås, Åsta; Storto, Andre; Tiurikova, Irina.
"UNGSPRÅK: Exploring students' multilingualism in lower secondary school". Arqus Alliance - Action Line 4: Multilingual and Multicultural University; 2021-04-13 - 2021-04-13
UiB Untitled
 
13 Haukås, Åsta; Storto, Andre; Tiurikova, Irina; Calafato, Raees.
Organizing a digital conference in times of the Corona pandemic: an interview with MoMM. Podcast [Radio] 2021-04-09
UiB Untitled
 
14 Tiurikova, Irina; Haukås, Åsta.
The intersection of multilingualism and intercultural competence in the Norwegian foreign language curriculum: teachers’ perspectives. Multilingualism on my mind: Exploring multilingualism in education; 2021-03-18 - 2021-03-19
UiB Untitled
 
15 Vikøy, Aasne; Haukås, Åsta.
Norwegian L1 teachers’ beliefs about a multilingual approach in increasingly diverse classrooms. International Journal of Multilingualism 2021
HVL UiB Untitled
 
2020
16 Bjørke, Camilla; Haukås, Åsta.
Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2020 (ISBN 9788202671099) 382 s.
HIOF UiB Untitled
 
17 Bjørke, Camilla; Haukås, Åsta.
Fremmedspråksdidaktikk før og nå. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202671099. s. 18-32
HIOF UiB Untitled
 
18 Bjørke, Camilla; Haukås, Åsta.
Innleiing. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202671099. s. 13-17
HIOF UiB Untitled
 
19 Haukås, Åsta.
Individuelle forskjellar: Motivasjon, alder og språktalent. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202671099. s. 324-341
UiB Untitled
 
20 Haukås, Åsta.
Lærerens forestillinger om språkundervisningen. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202671099. s. 357-374
UiB Untitled
 
21 Haukås, Åsta.
Metakognisjon og språklæringsstrategiar. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202671099. s. 68-83
UiB Untitled
 
22 Haukås, Åsta.
Teachers' beliefs about language instruction. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202671082. s. 363-379
UiB Untitled
 
23 Haukås, Åsta; Speitz, Heike.
Flerspråklighet og språkfagene i skolen. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202671099. s. 50-67
USN UiB Untitled
 
24 Haukås, Åsta; Speitz, Heike.
Plurilingual learning and teaching. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202671082. s. 62-80
USN UiB Untitled
 
2019
25 Haukås, Åsta.
"Det flerspråklige gullet", debatt på Arendalsuka. [Internett] 2019-08-14
UiB Untitled
 
26 Haukås, Åsta.
Einstellungen und Erfahrungen von Lehramtsstudierenden zur Mehrsprachigkeitsorientierung im Deutschunterricht. German as a Foreign Language (GFL) 2019 (1) s. 5-24
UiB Untitled
 
27 Haukås, Åsta.
Mot det samme målet: Om lærarsamarbeid i språkfaga. Faglig-pedagogisk dag, UiB; 2019-02-01
UiB Untitled
 
28 Haukås, Åsta.
Sprachenübergreifende Zusammenarbeit in der Lehrerausbildung: Ein Gewinn für DaF-Lehrende und für den DaF-Unterricht?. Zwischen Kontinuität und Wandel – die Germanistik in den nordischen und baltischen Ländern; 2019-12-05 - 2019-12-08
UiB Untitled
 
29 Haukås, Åsta.
Språklæring og flerspråklighet i klasserommet tilknyttet fagfornyelsen.. Fagdag i Hordaland fylkeskommune; 2019-11-08
UiB Untitled
 
30 Haukås, Åsta.
Zur Übertragbarkeit früherer Sprachlernerfahrungen in den L3-Deutschunterricht. I: IDT 2017. Band 1: Hauptvorträge. Erich Schmidt Verlag 2019 ISBN 978-3-503-18160-5. s. 48-58
UiB Untitled
 
31 Haukås, Åsta; Coutinho Storto, Andre; Tiurikova, Irina.
The role of language learning in developing students' multilingual and multicultural identity. Multilingualism and Identity: Interdisciplinary Perspectives, University of Cambridge; 2019-09-12 - 2019-09-13
UiB Untitled
 
32 Haukås, Åsta; Storto, Andre; Tiurikova, Irina.
Førelesing om fleirspråklegheit i og på tvers av språkfaga. Dagsseminar om fleirspråklegheit og samarbeid på tvers av språkfaga; 2019-01-10 - 2019-01-10
UiB Untitled
 
33 Haukås, Åsta; Storto, Andre; Tiurikova, Irina.
UNGSPRÅK: First insights into young learners' multilingual identity. Multilingualism. From languages to speaks, uses, people; 2019-10-14 - 2019-10-15
UiB Untitled
 
2018
34 Bjørke, Camilla; Dypedahl, Magne; Haukås, Åsta.
Forord. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202566739. s. 13-17
HIOF USN UiB Untitled
 
35 Bjørke, Camilla; Dypedahl, Magne; Haukås, Åsta.
Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 (ISBN 9788202566739) 340 s.
HIOF USN UiB Untitled
 
36 Bjørke, Camilla; Dypedahl, Magne; Haukås, Åsta.
Fremmedspråksdidaktikk før og nå. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202566739. s. 18-32
HIOF USN UiB Untitled
 
37 Haukås, Åsta.
Den fleirspråklege rikdomen. Communicare - et fagdidaktisk tidsskrift fra Fremmedspråksenteret 2018 s. 8-13
UiB Untitled
 
38 Haukås, Åsta.
Developing language aware citizens in Norwegian schools. The 14th conference of the Association for Language Awareness, Amsterdam; 2018-07-05 - 2018-07-07
UiB Untitled
 
39 Haukås, Åsta.
Exploring multilingualism in educational contexts. Seminar at Lingphil summer school 2018; 2018-06-06 - 2018-06-08
UiB Untitled
 
40 Haukås, Åsta.
Fleirspråklegheit som ressurs. Fagleg-pedagogisk dag ved UiB; 2018-02-02
UiB Untitled
 
41 Haukås, Åsta.
Individuelle forskjellar: Motivasjon, alder og språktalent. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202566739. s. 287-303
UiB Untitled
 
42 Haukås, Åsta.
Kjerneelementer i fremmedspråk. Presentasjon for Utdanningsdirektoratet; 2018-01-23
UiB Untitled
 
43 Haukås, Åsta.
Metacognition in Language Learning and Teaching: An Overview. I: Metacognition in Language Learning and Teaching. Routledge 2018 ISBN 9781138633384. s. 11-30
UiB Untitled
 
44 Haukås, Åsta.
Metakognisjon og språklæringsstrategiar. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202566739. s. 65-79
UiB Untitled
 
45 Haukås, Åsta.
Multilingual and multicultural identities in Norwegian secondary schools. Multilingualism and education: Interdisciplinary and international perspectives; 2018-05-07 - 2018-05-08
UiB Untitled
 
46 Haukås, Åsta.
Språkfag på lag: Lærarsamarbeid i og på tvers av språkfaga. Plenumsføredrag på Den europeiske språkdagen 2018, Fremmedspråksenteret og UiA; 2018-09-26
UiB Untitled
 
47 Haukås, Åsta.
Teachers' Beliefs about Language Instruction. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202547615. s. 343-357
UiB Untitled
 
48 Haukås, Åsta.
Various approaches to exploring multilingualism in education. Researching Multilingualism in Education.; 2018-05-09
UiB Untitled
 
49 Haukås, Åsta.
What are teachers’ beliefs about drawing on pupils’ previous linguistic and language learning knowledge?. Symposium "Unity in Diversity? Teachers’ Perspectives on Multilingualism within the EU" at Mercator-Institut für Sprachförderung und Deutsch als Zweitsprache, Universität zu Köln; 2018-09-27 - 2018-09-28
UiB Untitled
 
50 Haukås, Åsta; Bjørke, Camilla; Dypedahl, Magne.
Book Presentation: Metacognition in Languange Learning and Teaching.. Book launch; 2018-08-24 - 2018-08-24
HIOF USN UiB Untitled
 
    Vis neste liste