Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 160 << Forrige 1 2 3 4    Neste >>

2023
1 Rasmussen, Bjørn K..
Proklamasjon for estetiske læreprosesser. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift 2023 (1) s. 94-97
NTNU Untitled
 
2022
2 Barolsky, Kathy.
Playback Theatre: Intra-acting with stories in postapartheid South Africa. : Norwegian University of Science and Technology 2022 (ISBN 978 82 326 6140 4) 200 s. Doctoral theses at NTNU(240)
NTNU Untitled
 
3 Rasmussen, Bjørn K..
Applied theatre and the power play. An international viewpoint. I: Insights in applied theatre. The early days and onwards. Intellect Ltd. 2022 ISBN 1789385245. s. 94-101
NTNU Untitled
 
2021
4 Janse Van Vuuren, Petro; Rasmussen, Bjørn K..
Theatre as Inclusive Arts-based Research: A Key to Political Art in the Post-democracy?. I: Theatre and Democracy: Building Democracy in Post-war and Post-democratic Contexts. Cappelen Damm Akademisk 2021 ISBN 978-82-02-71182-5. s. 65-86
NTNU Untitled
 
5 Janse Van Vuuren, Petro; Rasmussen, Bjørn K.; Khala, Ayanda.
The Political Potential of Applied Theatre Practice, Education and Research. I: Theatre and Democracy: Building Democracy in Post-war and Post-democratic Contexts. Cappelen Damm Akademisk 2021 ISBN 978-82-02-71182-5. s. 7-24
NTNU Untitled
 
6 Janse Van Vuuren, Petro; Rasmussen, Bjørn K.; Khala, Ayanda.
Theatre and Democracy: Building Democracy in Post-war and Post-democratic Contexts. Cappelen Damm Akademisk 2021 (ISBN 978-82-02-71182-5) 280 s.
NTNU Untitled
 
7 Knudsen, Kristian Nødtvedt; Rasmussen, Bjørn.
Watch Out! Theatre Is Anywhere – Redistributing the Ethics of Arts Education and Applied Theatre. I: Theatre and Democracy: Building Democracy in Post-war and Post-democratic Contexts. Cappelen Damm Akademisk 2021 ISBN 978-82-02-71182-5.
UIA NTNU Untitled
 
8 Rasmussen, Bjørn K..
Dramaturgi ut over teaterscenen. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift 2021 ;Volum 58.(2) s. 74-75
NTNU Untitled
 
9 Rasmussen, Bjørn K..
Man burde forvente mer, ikke minst fra den politiske venstresiden. Musikkultur [Fagblad] 2021-08-18
NTNU Untitled
 
10 Rasmussen, Bjørn K..
Ringreven Rasmussen. Drama- Nordisk dramapedagogisk tidsskrift [Tidsskrift] 2021-05-15
NTNU Untitled
 
11 Sirnes, Merete Jentoft.
Fasilitatoren i TiU En analyse av hvordan fasilitators ulike funksjoner settes i spill i Å se det store i de små – Apisa og Honninglaboratoriet. Trondheim: Institutt for kunst- og medievitenskap 2021 80 s.
NTNU Untitled
 
12 Storsve, Kristine; Gjærum, Rikke Gürgens; Rasmussen, Bjørn K..
Drama as democratic and inclusive practice. Youth Theatre Journal 2021 ;Volum 35.(1-2) s. 65-78
UiT NTNU OSLOMET Untitled
 
13 Strand, Veronica.
En undersøkelse av reggisørens, retorens og designeres forsøk på å skape et multimodalt kommuniserende produkt gjennom egenskapt teater.. Trondheim: Institutt for kunst- og medievitenskap 2021 84 s.
NTNU Untitled
 
2020
14 Fagerli, Arne-Sigurd.
Drama i møte med abstrakt visuell kunst og ungdom. Trondheim: Institutt for kunst- og medievitenskap 2020 117 s.
NTNU Untitled
 
15 Fossesholm, Stine.
Drama og sosial kompetanse i skolen Hvilke estetiske øvelser og metoder i drama- og teaterfaget er særlig betydningsfulle i utviklingen av barnets sosiale kompetanse?. Trondheim: Institutt for kunst- og medievitenskap 2020 107 s.
NTNU Untitled
 
16 Haagensen, Cecilie; Rasmussen, Bjørn K..
Derfor aksjonerer ansatte og studenter ved NTNU. Adresseavisen 2020 s. 32-33
NTNU Untitled
 
17 Haagensen, Cecilie; Rasmussen, Bjørn K..
Teatervitenskapen- dinosaur eller spydspiss?. Universitetsavisa 2020 s. -
NTNU Untitled
 
18 Hovde, Mari Bjørge.
Devised Ungdomsteater og Medbestemmelse. Trondheim: Institutt for kunst- og medievitenskap 2020 137 s.
NTNU Untitled
 
19 Johansen, Glenn Thomas Krahl.
Produsentens rolle i skapelsen av etisk teater.. Trondheim: Institutt for kunst- og medievitenskap 2020 80 s.
NTNU Untitled
 
20 Knudsen, Marianne Nødtvedt; Rasmussen, Bjørn K..
Transition and challenge - ethical concerns in prison theater. I: The Applied Theater Reader 2nd Edition. Routledge 2020 ISBN 9780367376291. s. 113-120
NTNU UIA Untitled
 
21 Van Vuuren, Petro; Rasmussen, Bjørn K..
Theatre as inclusive arts-based research A key to political art in the post-democracy?. Artistic Research Africa (ARA); 2020-01-24 - 2020-01-24
NTNU Untitled
 
2019
22 Rasmussen, Bjørn K..
International Perspectives on Arts in Education. Art in Education; 2019-08-30 - 2019-08-30
NTNU Untitled
 
23 Rasmussen, Bjørn K..
Kunstnerisk medborgerskap-pedagogisk utenforskap?. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift 2019 (2) s. 56-60
NTNU Untitled
 
24 Rasmussen, Bjørn K..
Student exchange between the institutions. Diku seminar; 2019-10-25 - 2019-10-25
NTNU Untitled
 
25 Rasmussen, Bjørn K..
Teatervitenskapen, profesjonsforskningen og utdanningsprofiler. Kunst som motkraft? Nettverksamling 2019; 2019-11-12 - 2019-11-14
NTNU Untitled
 
26 Rasmussen, Bjørn K.; Knudsen, Kristian Nødtvedt.
The Role of Art in Education in a post-democracy. Art in Education; 2019-08-28 - 2019-08-28
NTNU Untitled
 
27 Storsve, Kristine; Gjærum, Rikke Gürgens; Rasmussen, Bjørn K..
Demokratisk samhandling: drama- og teaterpedagogiske læringsformer som demokratisk praksis og tilpasset opplæring i skolen. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift 2019 ;Volum 1. s. 60-70
OSLOMET NTNU UiT Untitled
 
28 Storsve, Kristine; Rasmussen, Bjørn K.; Gjærum, Rikke Gürgens.
Klasserommet som Agora – et reelt demokratisk rom?. Peripeti 2019 ;Volum 16.(30.7) s. 70-81
NTNU UiT OSLOMET Untitled
 
2018
29 Gjærum, Rikke Gürgens; Rasmussen, Bjørn K..
Skolen-samfunnets viktigste helsefremmende arena. Harstad Tidende 2018 s. -
NTNU UiT Untitled
 
30 Rak, Ida-Maria.
Processdrama: en re-orientering - En undersökning gällande genrens potential för jämlikt medskapande och kritiskt tänkande. Trondheim: Institutt for kunst- og medievitenskap 2018 91 s.
NTNU Untitled
 
31 Rasmussen, Bjørn K..
Levedyktig teatervitenskap. Teatervitenskap i fokus; 2018-03-17 - 2018-03-17
NTNU Untitled
 
2017
32 Gjærum, Rikke Gürgens; Rasmussen, Bjørn K..
Kultur og utdanning. Harstad Tidende 2017
NTNU UiT Untitled
 
33 Heggstad, Kari Mjaaland; Rasmussen, Bjørn K.; Gjærum, Rikke Gürgens.
Drama, teater og demokrati : Antologi II : I kultur og samfunn. Fagbokforlaget 2017 (ISBN 978-82-450-2144-8) 302 s.
HVL OSLOMET NTNU UiT Untitled
 
34 Heggstad, Kari Mjaaland; Rasmussen, Bjørn K.; Gjærum, Rikke Gürgens.
Drama, teater og demokrati: Om marginalitet, etnisitet og helse. I: Drama, teater og demokrati : Antologi II : I kultur og samfunn. Fagbokforlaget 2017 ISBN 978-82-450-2144-8. s. 13-27
HVL OSLOMET NTNU Untitled
 
35 Knudsen, Kristian Nødtvedt.
#iLive - konturer af en performativ dramadidaktik i en digital samtid. Trondheim: NTNU 2017 (ISBN 978-82-326-2674-8) 188 s.
NTNU Untitled
 
36 Nilsen, Ingrid Galadriel Aune.
Museumsformidling - en performativ praksis. Multimodalitetsteori som design - og analyseverktøy. Trondheim: Institutt for kunst- og medievitenskap 2017 132 s.
NTNU Untitled
 
37 Rasmussen, Bjørn K..
Applied theatre in times of terror: Accepting aesthetic diversity and going beyond dilemma. Applied Theatre Research 2017 ;Volum 5.(3) s. 169-183
NTNU Untitled
 
38 Rasmussen, Bjørn K..
Arts Education and Cultural Democracy: The Competing Discourses. International Journal of Education and the Arts 2017 ;Volum 18.(8) s. 1-17
NTNU Untitled
 
39 Rasmussen, Bjørn K..
Hvorfor så sint?. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift 2017 (1) s. 6-7
NTNU Untitled
 
40 Rasmussen, Bjørn K..
Mannen på Månen- eller kunsten å reise dit?. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift 2017 (2-3) s. 14-21
NTNU Untitled
 
41 Rasmussen, Bjørn K..
Svar til: Å leve eller å ikke leve. På Høyden ( UiBs nettavis) 2017 s. -
NTNU Untitled
 
42 Rasmussen, Bjørn K..
Å iscenesette det usette og uhørte Teaterkunst og dramapedagogikk- tett på demokratiet. I: Drama, teater og demokrati : Antologi I : I barnehage, skole, museum og høyere utdanning. Fagbokforlaget 2017 ISBN 978-82-450-2143-1. s. 31-49
NTNU Untitled
 
43 Rasmussen, Bjørn K.; Bore, Kristina Ketola.
Ingen evaluering av Motoffentlighet. Periskop [Tidsskrift] 2017-06-14
NTNU Untitled
 
44 Rasmussen, Bjørn K.; Gjærum, Rikke Gürgens.
Fagovergripende diskurs:en fremtid for kunstfagene i norsk skole. Norsk pedagogisk tidsskrift 2017 (2) s. 192-196
UiT OSLOMET NTNU Untitled
 
2016
45 Aspenberg, Christine Therese Thorkildsen.
Musikkens påvirkning i teateret. Trondheim: Institutt for kunst- og medievitenskap 2016 80 s.
NTNU Untitled
 
46 Domaas, Hilde.
Å iscenesette det usagte. En refleksjon over den kunstneriske prosessen mot forestillingen Etterpå. Trondheim: Institutt for kunst- og medievitenskap 2016 80 s.
NTNU Untitled
 
47 Gjærum, Rikke Gürgens; Rasmussen, Bjørn K..
Derfor skal drama inn i norsk skole som del av skolefornyingen. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2016
UiT NTNU OSLOMET Untitled
 
48 Gjærum, Rikke Gürgens; Rasmussen, Bjørn K..
Kampen mellom kunst og pedagogikk ødelegger. Periskop 2016
NTNU OSLOMET Untitled
 
49 Heggstad, Kari Mjaaland; Ørvig, Anne; Nyrnes, Aslaug; Rasmussen, Bjørn K.; Vareberg, Dag Ove.
Unntaket og regelen - et seminar for Stig Audun Eriksson.. Seminar; 2016-04-28 - 2016-04-28
HVL NTNU UiB Untitled
 
50 Rasmussen, Bjørn K..
Arts and Education. The potentials and Challenges from a Discursive perspective. Circus Lab; 2016-01-23 - 2016-01-26
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste