2023
|
1. |
Haugen, Cecilie Rønning. Educating the Public on Pedagogic Discourse: Education Authorities’ Media Responses to Critique of Test-Based Accountability. ECER; 2023-08-22 - 2023-08-25 NTNU
Untitled
|
|
2. |
Haugen, Cecilie Rønning. Evidence-Based Practice and Power Struggles Over Pedagogic Practices in “High-” and “Low-Stakes Accountability” Contexts.. Professions and Professionalism 2023 ;Volum 13.(2) s. - NTNU
Untitled
|
2022
|
3. |
Eide, Kristin; Haugen, Cecilie. Changes in power relations in Norwegian schools through early intervention: An analysis of White paper no. 6 (2019-2020). Nordisk läroplansteoretisk konferens; 2022-10-20 - 2022-10-21 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Haugen, Cecilie. Different Knowledge Forms and the Forming of Power Relations in School. Recearch literacy in education; 2022-09-01 NTNU
Untitled
|
|
5. |
Haugen, Cecilie. Hva betyr egentlig forskningsbasering av lærerarbeid? Ulike kunnskapsformer og konsekvenser for læreres autonomi. Forskningsbasering av lærerutdanning; 2022-06-13 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Haugen, Cecilie. Kan oppleve skam - om offentliggjøring av nasjonale prøver. NRK.no [Internett] 2022-10-18 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Haugen, Cecilie. Power and control in early intervention: The influence of standardised tests on relations and communication between different actors. NERA; 2022-06-01 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil. Den norske skolen, fra enhetsskole til konkurranseskole. Podcast; 2022-02-15 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil. Hard resultatstyring og tillit. Klassekampen 2022 s. 44- NTNU
Untitled
|
|
10. |
Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil. Misforstått. Klassekampen 2022 s. 45- NTNU
Untitled
|
|
11. |
Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. Hensikter med lærerutdanning og ulike kunnskapsformer - Er integrasjon av pedagogikk og fagdidaktikk formålstjenlig?. utdanningsforskning.no 2022 (1) s. 42-47 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Haugen, Cecilie Rønning. NKVS - en ideologisk kamp om utdanningsfeltet. Kommentar til delinnstilling NOU 23:1 Kvalitetsvurdering og kvalitetsutvikling i skolen. Utdanningsforbundets utdanningspolitiske utvalg; 2022-03-21 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Schei, Amanda; Haugen, Cecilie. Overrasket over hvor lite forskningsbasert skolepolitikken er. Khrono [Avis] 2022-08-19 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Svendsen, Marthe; Haugen, Cecilie. Nasjonale prøver. Nrk Trøndelagsnytt [Radio] 2022-10-18 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Wolden, Grete; Bjordal, Ingvil; Haugen, Cecilie. Gir skolesystemet større sosiale forskjeller?. Gemini.no 2022 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Yri, Jørgen Sørlie. Rayano consciousness and the weight of history: A critical discourse analysis of borderland Dominican and Haitian youths’ perceptions of each other and of binational relations. Norge: Norwegian University of Science and Technology 2022 ;Volum 2022.307 s. Doctoral theses at NTNU(139) NTNU
Untitled
|
2021
|
17. |
Bjordal, Ingvil; Haugen, Cecilie. Fra fellesskole til konkurranseskole. Markedsretting i grunnskolen-sentrale virkemidler og lokale erfaringer. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 9788215029733) 210 s. NTNU
Untitled
|
|
18. |
Haugen, Cecilie. Accountability measures in Oslo´s public schools - Standardising curriculum, pedagogy and inequality?. Utbildning och Demokrati 2021 ;Volum 30.(2) s. 29-57 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Haugen, Cecilie. Fritt skolevalg/karakterbasert inntak. Webinar om inntaksmodell til vgs; 2021-03-02 NTNU
Untitled
|
|
20. |
Haugen, Cecilie. Marketization and education authorities´ response to critique. NERA; 2021-11-02 - 2021-11-05 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Haugen, Cecilie. Paneldebatt om fullføringsreform og fritt skolevalg/nærskoleprinsippet. Paneldebatt; 2021-06-24 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Haugen, Cecilie. Resultatstyring og problematiske effekter. Fra konkurranseskole til fellesskole?; 2021-12-14 NTNU
Untitled
|
2020
|
23. |
Bjordal, Ingvil; Haugen, Cecilie. Hva er kunnskapsgrunnlaget for fritt skolevalg?. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2020 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Haugen, Cecilie. PALS bygger på en autoritær visjon. Utdanningsnytt.no 2020 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil. Gode resultater betyr ikke nødvendigvis god læring. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2020 NTNU
Untitled
|
2019
|
26. |
Bolstad - Hageland, Daniel; Haugen, Cecilie. La oss gi det frie skolevalget et nytt navn. Utdanning 2019 (6/3) NTNU
Untitled
|
|
27. |
Haugen, Cecilie. Fritt skolevalg. NRK P1 Her og nå [Radio] 2019-08-22 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Haugen, Cecilie. Fritt skolevalg i Oslo. VG [Avis] 2019-04-04 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Haugen, Cecilie. Fritt skolevalg i Oslo. Tv2 Nyhetskanalen [TV] 2019-04-05 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Haugen, Cecilie. Hva skal gi skoleplass i VGS?. Lærerrommet - podcast fra Utdanningsforbundet [Radio] 2019-05-22 NTNU
Untitled
|
|
31. |
Haugen, Cecilie. PALS - styring mot en autoritær skole?. I: Problembarna. Manualer og metoder i barnehage, skole og barnevern. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-56952-5. s. 77-100 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Haugen, Cecilie. PALS-programmet - en analyse av en konflikt mellom skole og foreldre. Bedre Skole 2019 (4) s. 64-69 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Haugen, Cecilie. Performativity and Pedagogic Culture: Experiences of ´Marginalised´ and ´Privileged´ Public Schools in Oslo. ECER; 2019-09-06 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Haugen, Cecilie. Resultatstyring - en motor for markedsretting og økende ulikhet?. Utdanningsseminar; 2019-11-25 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Haugen, Cecilie. Roller, stabiliseringsstrategier og motstand i en konkurranseorientert skolekultur. Utdanningsseminar; 2019-01-07 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Haugen, Cecilie. Teachers´ experiences of school choice from ´marginalised´ and ´privileged´ public schools in Oslo. Journal of Education Policy 2019 NTNU
Untitled
|
2018
|
37. |
Haugen, Cecilie. A fragile autonomy in a performativity culture? Exploring positions in the recontextualising field in a Norwegian rural municipality. Journal of Education Policy 2018 ;Volum 34.(1) s. 133-152 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Haugen, Cecilie. Denasjonalisering av utdanning? OECD og den rødgrønne regjeringen på kollisjonskurs i ungdomstrinnspolitikk?. I: Ungdom, danning og fellesskap. Samfunns- og kulturpedagogiske perspektiv. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 978-82-02-50363-5. s. 23-38 NTNU
Untitled
|
|
39. |
Haugen, Cecilie. Ethics in a market oriented school context. Seminar om etiske verdier i utdanning og praksis globalt og lokalt; 2018-10-02 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Haugen, Cecilie. New middle-class values and context: exploring an ideological conflict between a Norwegian school and parents over an American evidence-based programme. British Journal of Sociology of Education 2018 ;Volum 39.(8) s. 1160-1174 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil. Det er grunn til bekymring om Oslo-skolens resultatfokus. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2018 NTNU
Untitled
|
|
42. |
Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil. For lettvint av Rege. Dagens næringsliv 2018 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil. Fritt skolevalg gir en vanskeligere hverdag for både elever og lærere. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2018 NTNU
Untitled
|
|
44. |
Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil. Hva er "fakta" om Oslo-skolen?. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2018 NTNU
Untitled
|
|
45. |
Sundsdal, Einar; Øksnes, Maria; Haugen, Cecilie. Ungdom, danning og fellesskap. Samfunns- og kulturpedagogiske perspektiv. Cappelen Damm Akademisk 2018 (ISBN 978-82-02-50363-5) 244 s. NTNU
Untitled
|
2017
|
46. |
Haugen, Cecilie. Forskningsbasering av utdanning: en støtte eller et hinder i lærerens profesjonelle yrkesutøvelse?. Nei til EUs utdanningskonferanse; 2017-01-09 NTNU
Untitled
|
|
47. |
Haugen, Cecilie. Fritt skolevalg. P4 [Radio] 2017-06-14 NTNU
Untitled
|
|
48. |
Haugen, Cecilie. Intervju om fritt skolevalg og elevflukt ved videregående skoler. Dagsavisen 2017 NTNU
Untitled
|
|
49. |
Haugen, Cecilie. Markedsrettet likeverd i skolen - økende ensretting og segregering?. Vett 2017 (1) s. 28-35 NTNU
Untitled
|
|
50. |
Haugen, Cecilie. Refser Osloskolens medietrening og fasadefokus. VG : Verdens gang 2017 NTNU
Untitled
|