Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 125 << Forrige 1 2 3    Neste >>

2023
1 Haugen, Cecilie Rønning.
Educating the Public on Pedagogic Discourse: Education Authorities’ Media Responses to Critique of Test-Based Accountability. ECER; 2023-08-22 - 2023-08-25
NTNU Untitled
 
2 Haugen, Cecilie Rønning.
Evidence-Based Practice and Power Struggles Over Pedagogic Practices in “High-” and “Low-Stakes Accountability” Contexts.. Professions and Professionalism 2023 ;Volum 13.(2) s. -
NTNU Untitled
 
2022
3 Eide, Kristin; Haugen, Cecilie.
Changes in power relations in Norwegian schools through early intervention: An analysis of White paper no. 6 (2019-2020). Nordisk läroplansteoretisk konferens; 2022-10-20 - 2022-10-21
NTNU Untitled
 
4 Haugen, Cecilie.
Different Knowledge Forms and the Forming of Power Relations in School. Recearch literacy in education; 2022-09-01
NTNU Untitled
 
5 Haugen, Cecilie.
Hva betyr egentlig forskningsbasering av lærerarbeid? Ulike kunnskapsformer og konsekvenser for læreres autonomi. Forskningsbasering av lærerutdanning; 2022-06-13
NTNU Untitled
 
6 Haugen, Cecilie.
Kan oppleve skam - om offentliggjøring av nasjonale prøver. NRK.no [Internett] 2022-10-18
NTNU Untitled
 
7 Haugen, Cecilie.
Power and control in early intervention: The influence of standardised tests on relations and communication between different actors. NERA; 2022-06-01
NTNU Untitled
 
8 Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil.
Den norske skolen, fra enhetsskole til konkurranseskole. Podcast; 2022-02-15
NTNU Untitled
 
9 Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil.
Hard resultatstyring og tillit. Klassekampen 2022 s. 44-
NTNU Untitled
 
10 Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil.
Misforstått. Klassekampen 2022 s. 45-
NTNU Untitled
 
11 Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen.
Hensikter med lærerutdanning og ulike kunnskapsformer - Er integrasjon av pedagogikk og fagdidaktikk formålstjenlig?. utdanningsforskning.no 2022 (1) s. 42-47
NTNU Untitled
 
12 Haugen, Cecilie Rønning.
NKVS - en ideologisk kamp om utdanningsfeltet. Kommentar til delinnstilling NOU 23:1 Kvalitetsvurdering og kvalitetsutvikling i skolen. Utdanningsforbundets utdanningspolitiske utvalg; 2022-03-21
NTNU Untitled
 
13 Schei, Amanda; Haugen, Cecilie.
Overrasket over hvor lite forskningsbasert skolepolitikken er. Khrono [Avis] 2022-08-19
NTNU Untitled
 
14 Svendsen, Marthe; Haugen, Cecilie.
Nasjonale prøver. Nrk Trøndelagsnytt [Radio] 2022-10-18
NTNU Untitled
 
15 Wolden, Grete; Bjordal, Ingvil; Haugen, Cecilie.
Gir skolesystemet større sosiale forskjeller?. Gemini.no 2022
NTNU Untitled
 
16 Yri, Jørgen Sørlie.
Rayano consciousness and the weight of history: A critical discourse analysis of borderland Dominican and Haitian youths’ perceptions of each other and of binational relations. Norge: Norwegian University of Science and Technology 2022 ;Volum 2022.307 s. Doctoral theses at NTNU(139)
NTNU Untitled
 
2021
17 Bjordal, Ingvil; Haugen, Cecilie.
Fra fellesskole til konkurranseskole. Markedsretting i grunnskolen-sentrale virkemidler og lokale erfaringer. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 9788215029733) 210 s.
NTNU Untitled
 
18 Haugen, Cecilie.
Accountability measures in Oslo´s public schools - Standardising curriculum, pedagogy and inequality?. Utbildning och Demokrati 2021 ;Volum 30.(2) s. 29-57
NTNU Untitled
 
19 Haugen, Cecilie.
Fritt skolevalg/karakterbasert inntak. Webinar om inntaksmodell til vgs; 2021-03-02
NTNU Untitled
 
20 Haugen, Cecilie.
Marketization and education authorities´ response to critique. NERA; 2021-11-02 - 2021-11-05
NTNU Untitled
 
21 Haugen, Cecilie.
Paneldebatt om fullføringsreform og fritt skolevalg/nærskoleprinsippet. Paneldebatt; 2021-06-24
NTNU Untitled
 
22 Haugen, Cecilie.
Resultatstyring og problematiske effekter. Fra konkurranseskole til fellesskole?; 2021-12-14
NTNU Untitled
 
2020
23 Bjordal, Ingvil; Haugen, Cecilie.
Hva er kunnskapsgrunnlaget for fritt skolevalg?. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2020
NTNU Untitled
 
24 Haugen, Cecilie.
PALS bygger på en autoritær visjon. Utdanningsnytt.no 2020
NTNU Untitled
 
25 Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil.
Gode resultater betyr ikke nødvendigvis god læring. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2020
NTNU Untitled
 
2019
26 Bolstad - Hageland, Daniel; Haugen, Cecilie.
La oss gi det frie skolevalget et nytt navn. Utdanning 2019 (6/3)
NTNU Untitled
 
27 Haugen, Cecilie.
Fritt skolevalg. NRK P1 Her og nå [Radio] 2019-08-22
NTNU Untitled
 
28 Haugen, Cecilie.
Fritt skolevalg i Oslo. VG [Avis] 2019-04-04
NTNU Untitled
 
29 Haugen, Cecilie.
Fritt skolevalg i Oslo. Tv2 Nyhetskanalen [TV] 2019-04-05
NTNU Untitled
 
30 Haugen, Cecilie.
Hva skal gi skoleplass i VGS?. Lærerrommet - podcast fra Utdanningsforbundet [Radio] 2019-05-22
NTNU Untitled
 
31 Haugen, Cecilie.
PALS - styring mot en autoritær skole?. I: Problembarna. Manualer og metoder i barnehage, skole og barnevern. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-56952-5. s. 77-100
NTNU Untitled
 
32 Haugen, Cecilie.
PALS-programmet - en analyse av en konflikt mellom skole og foreldre. Bedre Skole 2019 (4) s. 64-69
NTNU Untitled
 
33 Haugen, Cecilie.
Performativity and Pedagogic Culture: Experiences of ´Marginalised´ and ´Privileged´ Public Schools in Oslo. ECER; 2019-09-06
NTNU Untitled
 
34 Haugen, Cecilie.
Resultatstyring - en motor for markedsretting og økende ulikhet?. Utdanningsseminar; 2019-11-25
NTNU Untitled
 
35 Haugen, Cecilie.
Roller, stabiliseringsstrategier og motstand i en konkurranseorientert skolekultur. Utdanningsseminar; 2019-01-07
NTNU Untitled
 
36 Haugen, Cecilie.
Teachers´ experiences of school choice from ´marginalised´ and ´privileged´ public schools in Oslo. Journal of Education Policy 2019
NTNU Untitled
 
2018
37 Haugen, Cecilie.
A fragile autonomy in a performativity culture? Exploring positions in the recontextualising field in a Norwegian rural municipality. Journal of Education Policy 2018 ;Volum 34.(1) s. 133-152
NTNU Untitled
 
38 Haugen, Cecilie.
Denasjonalisering av utdanning? OECD og den rødgrønne regjeringen på kollisjonskurs i ungdomstrinnspolitikk?. I: Ungdom, danning og fellesskap. Samfunns- og kulturpedagogiske perspektiv. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 978-82-02-50363-5. s. 23-38
NTNU Untitled
 
39 Haugen, Cecilie.
Ethics in a market oriented school context. Seminar om etiske verdier i utdanning og praksis globalt og lokalt; 2018-10-02
NTNU Untitled
 
40 Haugen, Cecilie.
New middle-class values and context: exploring an ideological conflict between a Norwegian school and parents over an American evidence-based programme. British Journal of Sociology of Education 2018 ;Volum 39.(8) s. 1160-1174
NTNU Untitled
 
41 Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil.
Det er grunn til bekymring om Oslo-skolens resultatfokus. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2018
NTNU Untitled
 
42 Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil.
For lettvint av Rege. Dagens næringsliv 2018
NTNU Untitled
 
43 Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil.
Fritt skolevalg gir en vanskeligere hverdag for både elever og lærere. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2018
NTNU Untitled
 
44 Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil.
Hva er "fakta" om Oslo-skolen?. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2018
NTNU Untitled
 
45 Sundsdal, Einar; Øksnes, Maria; Haugen, Cecilie.
Ungdom, danning og fellesskap. Samfunns- og kulturpedagogiske perspektiv. Cappelen Damm Akademisk 2018 (ISBN 978-82-02-50363-5) 244 s.
NTNU Untitled
 
2017
46 Haugen, Cecilie.
Forskningsbasering av utdanning: en støtte eller et hinder i lærerens profesjonelle yrkesutøvelse?. Nei til EUs utdanningskonferanse; 2017-01-09
NTNU Untitled
 
47 Haugen, Cecilie.
Fritt skolevalg. P4 [Radio] 2017-06-14
NTNU Untitled
 
48 Haugen, Cecilie.
Intervju om fritt skolevalg og elevflukt ved videregående skoler. Dagsavisen 2017
NTNU Untitled
 
49 Haugen, Cecilie.
Markedsrettet likeverd i skolen - økende ensretting og segregering?. Vett 2017 (1) s. 28-35
NTNU Untitled
 
50 Haugen, Cecilie.
Refser Osloskolens medietrening og fasadefokus. VG : Verdens gang 2017
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste