2021
|
1. |
Haugen, Cecilie. Fritt skolevalg/karakterbasert inntak. Webinar om inntaksmodell til vgs; 2021-03-02 NTNU
Untitled
|
2020
|
2. |
Bjordal, Ingvil; Haugen, Cecilie. Hva er kunnskapsgrunnlaget for fritt skolevalg?. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2020 NTNU
Untitled
|
|
3. |
Haugen, Cecilie. PALS bygger på en autoritær visjon. Utdanningsnytt.no 2020 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil. Gode resultater betyr ikke nødvendigvis god læring. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2020 NTNU
Untitled
|
2019
|
5. |
Bolstad - Hageland, Daniel; Haugen, Cecilie. La oss gi det frie skolevalget et nytt navn. Utdanning 2019 (6/3) NTNU
Untitled
|
|
6. |
Haugen, Cecilie. Fritt skolevalg. NRK P1 Her og nå [Radio] 2019-08-22 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Haugen, Cecilie. Fritt skolevalg i Oslo. VG [Avis] 2019-04-04 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Haugen, Cecilie. Fritt skolevalg i Oslo. Tv2 Nyhetskanalen [TV] 2019-04-05 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Haugen, Cecilie. Hva skal gi skoleplass i VGS?. Lærerrommet - podcast fra Utdanningsforbundet [Radio] 2019-05-22 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Haugen, Cecilie. PALS - styring mot en autoritær skole?. I: Problembarna. Manualer og metoder i barnehage, skole og barnevern. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-56952-5. s. 77-100 NTNU
Untitled
|
|
11. |
Haugen, Cecilie. PALS-programmet - en analyse av en konflikt mellom skole og foreldre. Bedre Skole 2019 (4) s. 64-69 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Haugen, Cecilie. Performativity and Pedagogic Culture: Experiences of ´Marginalised´ and ´Privileged´ Public Schools in Oslo. ECER; 2019-09-06 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Haugen, Cecilie. Resultatstyring - en motor for markedsretting og økende ulikhet?. Utdanningsseminar; 2019-11-25 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Haugen, Cecilie. Roller, stabiliseringsstrategier og motstand i en konkurranseorientert skolekultur. Utdanningsseminar; 2019-01-07 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Haugen, Cecilie. Teachers´ experiences of school choice from ´marginalised´ and ´privileged´ public schools in Oslo. Journal of Education Policy 2019 NTNU
Untitled
|
2018
|
16. |
Haugen, Cecilie. A fragile autonomy in a performativity culture? Exploring positions in the recontextualising field in a Norwegian rural municipality. Journal of Education Policy 2018 ;Volum 34.(1) s. 133-152 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Haugen, Cecilie. Denasjonalisering av utdanning? OECD og den rødgrønne regjeringen på kollisjonskurs i ungdomstrinnspolitikk?. I: Ungdom, danning og fellesskap. Samfunns- og kulturpedagogiske perspektiv. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 978-82-02-50363-5. s. 23-38 NTNU
Untitled
|
|
18. |
Haugen, Cecilie. Ethics in a market oriented school context. Seminar om etiske verdier i utdanning og praksis globalt og lokalt; 2018-10-02 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Haugen, Cecilie. New middle-class values and context: exploring an ideological conflict between a Norwegian school and parents over an American evidence-based programme. British Journal of Sociology of Education 2018 ;Volum 39.(8) s. 1160-1174 NTNU
Untitled
|
|
20. |
Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil. Det er grunn til bekymring om Oslo-skolens resultatfokus. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2018 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil. For lettvint av Rege. Dagens næringsliv 2018 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil. Fritt skolevalg gir en vanskeligere hverdag for både elever og lærere. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2018 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil. Hva er "fakta" om Oslo-skolen?. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2018 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Sundsdal, Einar; Øksnes, Maria; Haugen, Cecilie. Ungdom, danning og fellesskap. Samfunns- og kulturpedagogiske perspektiv. Cappelen Damm Akademisk 2018 (ISBN 978-82-02-50363-5) 244 s. NTNU
Untitled
|
2017
|
25. |
Haugen, Cecilie. Forskningsbasering av utdanning: en støtte eller et hinder i lærerens profesjonelle yrkesutøvelse?. Nei til EUs utdanningskonferanse; 2017-01-09 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Haugen, Cecilie. Fritt skolevalg. P4 [Radio] 2017-06-14 NTNU
Untitled
|
|
27. |
Haugen, Cecilie. Intervju om fritt skolevalg og elevflukt ved videregående skoler. Dagsavisen 2017 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Haugen, Cecilie. Markedsrettet likeverd i skolen - økende ensretting og segregering?. Vett 2017 (1) s. 28-35 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Haugen, Cecilie. Refser Osloskolens medietrening og fasadefokus. VG-Nett 2017 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil. Skoler jakter på enkle superelever. Dagsavisen [Avis] 2017-06-14 NTNU
Untitled
|
|
31. |
Haugen, Cecilie; Bjordal, Ingvil. Valgfrihet ikke for alle. Dagsavisen - Nye Meninger 2017 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. Tensions Between Knowledge Discourses in Norwegian Teacher Education: Does Current Reform Represent an Attack on Critical Knowledge?. Knowledge Cultures 2017 ;Volum 5.(4) s. 91-109 NTNU
Untitled
|
2016
|
33. |
Haugen, Cecilie. Bokanmeldelse: Amanda Ripley (2013). De smarteste barna i verden og hvordan de ble det.. FoU i praksis 2016 ;Volum 1. s. 85-86 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Haugen, Cecilie. Intervju om "Målstyrt oppvekst - hva blir konsekvensene?". Utdanningsforbundets årskonferanse; 2016-04-07 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Haugen, Cecilie. Mål- og resultatstyring og uintenderte konsekvenser for likeverd.. Kunnskapskonferanse; 2016-01-11 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Haugen, Cecilie. Parents Revolt Against Neoliberal Equity in Norway:: Who are They and What are Their Concerns?. NERA; 2016-03-09 NTNU
Untitled
|
|
37. |
Haugen, Cecilie Rønning. Skolen som arena for identitetsbygging og tilnærminger til relajonsbygging. Seminar for lærere Røros; 2016-11-25 NTNU
Untitled
|
2015
|
38. |
Haugen, Cecilie. A Comparison of Key Competences in the 1970ies, in EU and in Norway. NERA; 2015-03-04 - 2015-03-06 NTNU
Untitled
|
|
39. |
Haugen, Cecilie. Questioning the Neutrality of Learning Strategies: teachers´ and pupils´ use of background knowledge. Educacao & Realidade 2015 ;Volum 40.(2) s. 421-441 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. Hvilken kunnskap bygger oslorektorene sin avvisning av kritikk på?. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2015 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. Resultatstyring, skoleutvikling og alternativer til aktuelle trender. Oslo Venstre Temamøte; 2015-03-16 NTNU
Untitled
|
2014
|
42. |
Haugen, Cecilie. Hva er egentlig grunnleggende ferdigheter?. I: Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole. Universitetsforlaget 2014 ISBN 978-82-15-02373-1. s. 144-158 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Haugen, Cecilie. Høyt og lavt presterende elevers fortolkninger av et læringsstrategiprosjekt. I: Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole. Universitetsforlaget 2014 ISBN 978-82-15-02373-1. s. 204-218 NTNU
Untitled
|
|
44. |
Haugen, Cecilie. Likeverd gjennom likhet eller likeverd gjennom mangfold? En sammenligning av OECDs og den rød-grønne regjeringens utdanningspolitikk. I: Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole. Universitetsforlaget 2014 ISBN 978-82-15-02373-1. s. 28-43 NTNU
Untitled
|
|
45. |
Haugen, Cecilie. Resultatstyring- en motor for markedsretting og økende ulikhet?. I: Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole. Universitetsforlaget 2014 ISBN 978-82-15-02373-1. s. 70-82 NTNU
Untitled
|
|
46. |
Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. Innledning. Behovet for en kritisk pedagogikk. I: Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole. Universitetsforlaget 2014 ISBN 978-82-15-02373-1. s. 17-25 NTNU
Untitled
|
|
47. |
Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole. Universitetsforlaget 2014 (ISBN 978-82-15-02373-1) 313 s. NTNU
Untitled
|
|
48. |
Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen. Tensions Between Knowledge Discourses in Norwegian Teacher Education: Does Current Reform Represent an Attack on Critical Knowledge?. 8th Basil Bernstein Symposium; 2014-07-08 - 2014-07-12 NTNU
Untitled
|
|
49. |
Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen; Engen, Dagrun Astrid Aarø; Røsvoll, Geir; Amundsson, Agneta; By Rise, Øystein. Framtidas Fellesskole. Arbeideravisa 2014 NTNU
Untitled
|
|
50. |
Haugen, Cecilie; Hestbek, Tine Arntzen; Engen, Dagrun Astrid Aarø; Røsvoll, Geir; Amundsson, Agneta; By Rise, Øystein. Framtidas skole- begynner nå!. Klassekampen 2014 s. 34- NTNU
Untitled
|