2023
|
1. |
Gynnild, Vidar. Flerdimensjonale perspektiver på vurdering: Et empirisk-konseptuelt bidrag. Læringsffestivalen; 2023-05-08 - 2023-05-09 NTNU
Untitled
|
|
2. |
Gynnild, Vidar. Læringsutbyttebeskrivelser skal uttrykke "minstekrav", men hva innebærer det i praksis?. Læringsfestivalen dgital; 2023-01-19 - 2023-01-19 NTNU
Untitled
|
2022
|
3. |
Gynnild, Vidar. "But what should be the grade?" A conceptual study of achievement standards.. 3rd International Conference on Science and Technology Education; 2022-10-06 - 2022-10-07 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Gynnild, Vidar. Examining the Effects of Policy Change: An Empirical Study of Grade Appeals. International Assessment in Higher Education Conference; 2022-06-22 - 2022-06-24 NTNU
Untitled
|
|
5. |
Gynnild, Vidar. Finnes det en "riktig" karakter? En studie av sensurveiledning i bachelorstudiet. Læringsffestivalen; 2022-05-09 - 2022-05-10 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Gynnild, Vidar. "Jeg tror jeg brukte den som taus kunnskap, om du skjønner meg": En studie av sensurveiledning på bachelornivå. UNIPED 2022 ;Volum 45.(1) s. 39-52 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Gynnild, Vidar. Kritiserer ensporet fokus på ressurser i tosensorordning. Universitetsavisa [Avis] 2022-01-13 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Gynnild, Vidar. Læringsanalyse for målrettet innsats på emnenivå. Læringsffestivalen; 2022-05-09 - 2022-05-10 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Gynnild, Vidar. Nye mulighetsrom med to sensorer. Universitetsavisa [Avis] 2022-01-10 NTNU
Untitled
|
2021
|
10. |
Gynnild, Vidar. Enabling Grounded Action by Drawing on Learning Analytics: A Case Study. STE2021 2nd International Conference on Science and Technology Education; 2021-10-07 - 2021-10-08 NTNU
Untitled
|
|
11. |
Gynnild, Vidar. Exploring Educational Change in First-Year Calculus: A Comparative Case Study. MNT-konferansen 2021 (Zoom); 2021-03-15 - 2021-03-16 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Gynnild, Vidar. To sensorer gir faglig berikelse. Khrono [Avis] 2021-06-05 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Gynnild, Vidar; Leira, Bernt Johan; Holmedal, Lars Erik; Myrhaug, Dag; Mossige, Jon Coll. From Teaching as Transmission to Constructive Alignment: A Case Study of Learning Design. Nordic Journal of STEM Education 2021 ;Volum 4.(2) s. 1-11 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Mavroudi, Anna; Gynnild, Vidar. A Review of Cross-Campus Teaching Projects. ICERI 2021: 14th International Conference of Education, Research and Innovation; 2021-11-08 - 2021-11-09 NTNU
Untitled
|
2020
|
15. |
Gynnild, Vidar. Alternativ og innovativ eller gammel og god? Kvalitetsretorikken som styringsindikator i høyere utdanning. Læringsfestivalen; 2020-06-05 - 2020-06-05 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Gynnild, Vidar. "Blind" sensur i praksis: En studie av forholdet mellom intensjon og virkelighet. Læringsfestivalen; 2020-05-04 - 2020-05-05 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Gynnild, Vidar. Læringsutbyttebeskrivelse som profesjonell utfordring: En metastudie. Norsk pedagogisk tidsskrift 2020 ;Volum 104.(1) s. 59-71 NTNU
Untitled
|
|
18. |
Gynnild, Vidar. Moving from secrecy to transparency: Turning grade appeals into learning experiences. ETH Learning and Teaching Journal 2020 ;Volum 2.(2) s. 253-256 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Gynnild, Vidar; Tyssedal, John Sølve. Can students' attitudes and behaviors be changed by educational interventions? A comparative case study. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift (DUT) 2020 ;Volum 16.(29) s. 14-33 NTNU
Untitled
|
2019
|
20. |
Gynnild, Vidar. "Blind" klagesensur ved Universitetet i Oslo Pålitelig og rettferdig eller et steg i feil retning?. UNIPED 2019 ;Volum 42.(4) s. 340-354 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Gynnild, Vidar. Bruken av læringsutbyttebeskrivelser: Noen muligheter og begrensninger. Læringsfestivalen; 2019-05-06 - 2019-05-07 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Gynnild, Vidar. Erfaringer med bruk av vurderingsrubrikk ved muntlig eksamen. Læringsfestivalen; 2019-05-06 - 2019-05-07 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Gynnild, Vidar. Quality Assurance in Norwegian Higher Education: A Case Study. I: Handbook of Research on Engineering Education in a Global Context. IGI Global 2019 ISBN 9781522533955. s. 1-8 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Gynnild, Vidar. Setting the Academic Standard: A Study of Appeals Procedures and Grading. ISSOTL 2019; 2019-10-09 - 2019-10-12 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Gynnild, Vidar. Using an Assessment Rubric for Feedback and Learning: A Conceptual Study. International Conference on Education and New Developments (END); 2019-06-22 - 2019-06-25 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Gynnild, Vidar; Leira, Bernt Johan; Myrhaug, Dag; Holmedal, Lars Erik; Mossige, Jon Coll. Constructive Alignment in Science and Engineering: From Principle to Practice. MNT-konferansen 2019; 2019-03-28 - 2019-03-29 NTNU
Untitled
|
|
27. |
Gynnild, Vidar; Leira, Bernt Johan; Myrhaug, Dag; Holmedal, Lars Erik; Mossige, Jon Coll. Constructive Alignment in Science and Engineering: From Principle to Practice. Nordic Journal of STEM Education 2019 s. 33-37 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Smeby, Susanne Skjervold; Lillebo, Børge; Gynnild, Vidar; Samstad, Eivind; Standal, Rune; Knobel, Heidi; Vik, Anne; Slørdahl, Tobias Schmidt. Improving assessment quality in professional higher education: Could external peer review of items be the answer?. Cogent Medicine 2019 ;Volum 6.(1) s. 1-10 HNT HMR STO NTNU
Untitled
|
2018
|
29. |
Gynnild, Vidar. Curriculum Design Reconsidered: An Action Research Study. iCERi 2018: 11th International Conference of Education, Resesarch and Innovation; 2018-11-12 - 2018-11-14 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Gynnild, Vidar. Curriculum Design Reconsidered: An Action Research Study. ICERI Proceedings 2018 s. 3380-3385 NTNU
Untitled
|
|
31. |
Gynnild, Vidar. Enabling Learning Analytics: Defining and Categorizing Types of Tasks for Educational Purposes. EDULEARN18; 2018-07-02 - 2018-07-04 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Gynnild, Vidar. Enabling Learning Analytics: Defining and Categorizing Types of Tasks for Educational Purposes. EDULEARN Proceedings 2018 s. 1408-1412 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Gynnild, Vidar. Fagseminar om eksamen og sensur. Sminar ved Høgskolen i Innlandet; 2018-04-18 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Gynnild, Vidar. Improving Academic Achievement in First-Year Calculus: Theorizing the Case to Inform Future Interventions. iCERi 2018: 11th International Conference of Education, Resesarch and Innovation; 2018-11-12 - 2018-11-14 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Gynnild, Vidar. Improving Academic Achievement in First-Year Calculus: Theorizing the Case to Inform Future Interventions. ICERI Proceedings 2018 s. 3403-3410 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Gynnild, Vidar. Learning Analytics and Course Design. Dikus høstkonferanse; 2018-09-19 - 2018-09-20 NTNU
Untitled
|
|
37. |
Gynnild, Vidar. Læringsutbyttebeskrivelser og standarder for vurdering. Internseminar ved Center for Undervisning og Læring (CUL); 2018-05-22 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Gynnild, Vidar. Læringsutbyttebeskrivelser og vurdering: Noen begrepsavklaringer for praksis. Læringsfestivalen; 2018-05-03 - 2018-05-04 NTNU
Untitled
|
|
39. |
Gynnild, Vidar. Theory and Practice in Evaluation and Digital Assessment. Evaluation and (digital) assessment - bridging the gap between theory and practice; 2018-11-28 - 2018-11-29 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Gynnild, Vidar. Troubleshooting at the Academy: Improved Learning by Adapting Learning Environments. EDULEARN Proceedings 2018 s. 1404-1407 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Gynnild, Vidar. Troubleshooting at the Academy: Improved Learning by Adapting Learning Environments. EDULEARN18; 2018-07-02 - 2018-07-04 NTNU
Untitled
|
|
42. |
Gynnild, Vidar. 1. LUB, emnedesign og faglige standarder 2. Hva blir egentlig vurdert ved eksamen? En fenomenologisk studie av begrepsbruken 3.Læringsutbyttbeskrivelser i praksis: Hvilke typer utfordringer er utbredt i fagmiljøene. Seminar om læringsutbyttebeskrivelser ved NMBU; 2018-11-02 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Raaheim, Arild; Mathiassen, Ketil; Moen, Vegard; Lona, Irene; Gynnild, Vidar; Bunæs, Bente Ringlund; Hasle, Emil Trygve. Digital assessment – how does it challenge local practices and national law? A Norwegian case study. European Journal of Higher Education 2018 s. - UiB OSLOMET UiO NTNU UIS
Untitled
|
|
44. |
Smeby, Susanne Skjervold; Standal, Rune; Gynnild, Vidar; Vik, Anne; Lillebo, Børge; Slørdahl, Tobias Schmidt. External Peer Review of Multiple Choice Questions: A Novel Method for Quality Assurance of Medical Examinations. OTTAWA 2018 & ICME 2018; 2018-03-14 - 2018-03-14 NTNU
Untitled
|
2017
|
45. |
Gynnild, Vidar. Eksamensseminar for Høgskolen i INNLANDET. Eksamensseminar for Høgskolen i INNLANDET; 2017-11-06 - 2017-11-06 NTNU
Untitled
|
|
46. |
Gynnild, Vidar. Forholdet mellom læringsutbyttebeskrivelser, oppgavedesign og eksamen: En krtisk, konstruktiv analyse. UHRs karaktersamling 2017; 2017-10-26 - 2017-10-26 NTNU
Untitled
|
|
47. |
Gynnild, Vidar. Hva blir egentlig vurdert til eksamen? En fenomenologisk studie av begrepsbruken. Nasjonal konferanse om vurdering i høyere utdanning: Assessment in Higher Education – National Conference; 2017-10-16 - 2017-10-17 NTNU
Untitled
|
|
48. |
Gynnild, Vidar. Kvalitetssystemer til stryk: En empirisk, konstruktiv studie. UNIPED 2017 ;Volum 40.(1) s. 38-53 NTNU
Untitled
|
|
49. |
Gynnild, Vidar. Learning Analytics and Task Design in Science Education. EDULEARN Proceedings 2017 s. 8021-8024 NTNU
Untitled
|
|
50. |
Gynnild, Vidar. Learning Analytics and Task Design in Science Education. EDULEARN17; 2017-07-02 - 2017-07-05 NTNU
Untitled
|