Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-28 av 28

2018
1 Knudsen, Erik; Iversen, Magnus Hoem; Vatnøy, Eirik.
Mistillit til den andre siden : ideologisk selektiv eksponering og tillit til røde og blå medier. Norsk Medietidsskrift 2018 ;Volum 25.(2) s. -
UiB Untitled
 
2 Knudsen, Erik; Johannesson, Mikael Poul.
Beyond the Limits of Survey Experiments: How Conjoint Designs Advance Causal Inference in Political Communication Research. Political Communication 2018 s. 1-13
UiB Untitled
 
2017
3 Knudsen, Erik.
Velferdsstatens møte med nyhetspressen: Fremstillingstoner og kildebruk i nyhetsdekningen av NAV. I: Tjenestedemokratiet. Velferdsstaten som arena for deltakelse. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215027852.
UiB Untitled
 
4 Nærland, Torgeir Uberg; Knudsen, Erik.
Velferdsstatens institusjoner og nyhetsmediene: en komparativ studie av medieinteraksjon i NAV og universitets- og forskningssektoren. I: Tjenestedemokratiet. Velferdsstaten som arena for deltakelse. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215027852. s. 164-180
UiB Untitled
 
2016
5 Iversen, Magnus Hoem; Knudsen, Erik.
When politicians go native: The consequences of political native advertising for citizens’ trust in news. Journalism - Theory, Practice & Criticism 2016 ;Volum 20.(7) s. 961-978
UiB Untitled
 
6 Knudsen, Erik.
HVORDAN BLIR VI PÅVIRKET AV MEDIENES VINKLING?. FORSKERFORBUNDETS PECHAKUCHA-KVELD I BERGEN; 2016-10-26 - 2016-10-26
UiB Untitled
 
7 Knudsen, Erik.
Når nyhetsrammer og medialisering møtes : hvordan og hvorfor ramme- og medialiseringsteori bør integreres tettere. Norsk Medietidsskrift 2016 ;Volum 23.(4) s. 1-19
UiB Untitled
 
8 Knudsen, Erik; Iversen, Magnus Hoem.
When Politicians Go Native: Consequences of Political Native Advertising for Citizens’ Trust in Political News. ICA; 2016-06-13
UiB Untitled
 
9 Knudsen, Erik.
Journalistikkens fremstillingsmakt. Nyhetsrammer, meningsdanning og medialisering. : Universitetet i Bergen 2016 (ISBN 978-82-308-3309-4)
UiB Untitled
 
10 Vatnøy, Eirik; Hoem Iversen, Magnus; Knudsen, Erik.
Mistrust in a High-Trust Environment: The Relationship Between Partisanship and Trust in News Media in a Multiparty-System. 6th European Communication Conference: Mediated (Dis)Continuities: Contesting Pasts, Presents and Futures; 2016-11-09 - 2016-11-12
UiB Untitled
 
2015
11 Knudsen, Erik.
Framing the Third-person Effect: Perceptions of Framing Effects on Self and Others. NordMedia 2015 conference, political communication division; 2015-08-13 - 2015-08-15
UiB Untitled
 
12 Knudsen, Erik.
Reputation Management, Mediatization, and News Framing of a Norwegian Public Sector Organization. ICA 2015 afternoon pre-conference: Public Sector Communication: The Challenge of Building Intangible Assets; 2015-05-20 - 2015-05-25
UiB Untitled
 
13 Knudsen, Erik; Iversen, Magnus Hoem.
Consequences of Native Advertising for Citizens’ Trust in Political News. NordMedia 2015; 2015-08-13 - 2015-08-15
UiB Untitled
 
14 Knudsen, Erik; Nærland, Torgeir Uberg; Sjøvaag, Helle; Ytre-Arne, Brita.
Mediating the Nordic Welfare Model: Journalistic Representations and Public Attitudes. ICA 2015 afternoon pre-conference: Public Sector Communication: The Challenge of Building Intangible Assets; 2015-05-20 - 2015-05-25
NORCE UiB Untitled
 
2014
15 Iversen, Magnus Hoem; Knudsen, Erik.
Medienes trusselteater. Bergens Tidende 2014 s. -
UiB Untitled
 
16 Knudsen, Erik.
Investigating Effects of Political Frame Sponsoring on Public Opinion. International Summer School in Political Communication and Electoral Behaviour (New) Media Effects on Electoral Behaviour; 2014-07-07 - 2014-07-11
UiB Untitled
 
17 Knudsen, Erik.
Media Effects as a Two-Sided Field: Comparing Theories and Research of Framing and Agenda Setting. I: Media Practice and Everyday Agency in Europe. edition lumière 2014 ISBN 978-3-943245-28-8. s. 207-2017
UiB Untitled
 
18 Knudsen, Erik.
Negative press and attitude change: comparing a longitudinal content analysis of press coverage with trend analysis of public opinion. ECREA Summer School Alumni Conference; 2014-08-15 - 2014-08-16
UiB Untitled
 
19 Knudsen, Erik.
Når velferd blir dagsorden. Forsker Grand Prix Bergen; 2014-09-23 - 2014-09-23
UiB Untitled
 
20 Knudsen, Erik.
Persuasion and Political Metaphors: Motivated Reasoning, Political Rhetoric and Public Opinion. the 2014 Norwegian Citizen Panel Conference; 2014-11-05 - 2014-11-06
UiB Untitled
 
21 Knudsen, Erik.
Sammenhengen mellom negativitet og nyhetsrammer i tre norske avisers nyhetsdekning av NAV. Norsk mediekonferanse; 2014-10-23 - 2014-10-24
UiB Untitled
 
2013
22 ANDERS, Sætra; Knudsen, Erik.
– Journalistene har ansvaret. Studvest [Avis] 2013-09-11
UiB Untitled
 
23 Hoem Iversen, Magnus; Knudsen, Erik.
Må avisen ha en mening?. Bergens Tidende 2013 s. -
UiB Untitled
 
24 Iversen, Magnus Hoem; Knudsen, Erik.
Må avisen ha en mening?. Bergens Tidende 2013 s. -
UiB Untitled
 
25 Knudsen, Erik.
How the press framed the Norwegian Welfare crisis. Nordic Research Network in Journalism Studies; 2013-05-29 - 2013-05-30
UiB Untitled
 
26 Knudsen, Erik.
Media Coverage as Attitude Source: A Study of Second-Level Agenda Setting at the Outbreak of a Norwegian Welfare Crisis. NordMedia2013; 2013-08-08 - 2013-08-11
UiB Untitled
 
27 Knudsen, Erik.
Når velferd blir dagsorden: NAV, presse og opinion. Christieseminaret; 2013-04-24 - 2013-04-24
UiB Untitled
 
28 Lefmann, K.; Klenø, Kaspar H.; Birk, Jonas Okkels; Hansen, Britt Ragnhild; Holm, Sonja L.; Knudsen, Erik; Lieutenant, Klaus; von Moos, Lars; Sales, Morten; Willendrup, Peter K.; Andersen, Ken Haste.
Simulation of a suite of generic long-pulse neutron instruments to optimize the time structure of the European Spallation Source. Review of Scientific Instruments 2013 ;Volum 84.(5) s. -
IFE Untitled