Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 85 << Forrige 1 2    Neste >>

2021
1 Brøyn, Tore; Røkenes, Fredrik Mørk.
Digitaliseringsprosjektene i lærerutdanningene. Bedre Skole [Fagblad] 2021-04-01
NTNU Untitled
 
2 Dille, Karen Birgitte; Røkenes, Fredrik Mørk.
Teachers’ professional development in formal online communities: A scoping review. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2021 ;Volum 105. s. 1-17
NTNU Untitled
 
3 Han, Han; Røkenes, Fredrik Mørk.
Teacher Educators’ Perceptions of Flipped Classroom in Teacher Education for EFL Student teachers. JURE 2021 Online; 2021-08-18 - 2021-08-20
NTNU Untitled
 
4 Kelentric, Marijana; Nagel, Ilka; Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild; Aagaard, Toril; Bueie, Agnete Andersen; Thingnes, Josef; Koch, Susanne Anette Kjekshus; Amdam, Synnøve Hedemann; Røkenes, Fredrik Mørk; Letnes, Mari-Ann; Skaalvik, Cecilie.
Erfaringer fra digitaliseringsprosjektene i grunnskolelærerutdanningen. Erfaringsdeling og paneldebatt. UHR Lærerutdanningskonferansen 2021; 2021-04-27 - 2021-04-28
USN UIA HVO HIOF NTNU Untitled
 
5 Kelly, Nick; Curwood, Jen Scott; Thompson, Kate; Reimann, Peter; Røkenes, Fredrik Mørk.
Analysing Teacher Learning in Online Networks: An Outline for Methodological Decision-Making. Computer-Supported Collaborative Learning Conference 2021 s. 35-42
NTNU Untitled
 
6 Kelly, Nick; Curwood, Jen Scott; Thompson, Kate; Reimann, Peter; Røkenes, Fredrik Mørk.
Analysing teacher learning in online networks: An outline for methodological decision-making. ISLS Annual Meeting 2021; 2021-06-08 - 2021-06-11
NTNU Untitled
 
7 Krumsvik, Rune Johan; Skaar, Øystein Olav; Røkenes, Fredrik Mørk.
Når fysisk nærvær blir fjernvær. Dagens medisin 2021
HVO UiB Untitled
 
8 Røkenes, Fredrik Mørk.
Professional digital competence in teacher education. SATMEDIA Seminar; 2021-09-24 - 2021-09-24
NTNU Untitled
 
9 Røkenes, Fredrik Mørk.
The Midway evaluation (and 90% evaluation) in a time of upheaval: Some reflections and advice. Annual gathering for PhD candidates at Faculty of Psychology, UiB; 2021-10-28 - 2021-10-29
UiB Untitled
 
10 Røkenes, Fredrik Mørk; Grüters, Anna Ruth; Skaalvik, Cecilie; Lie, Tove Grete; Østerlie, Ove; Järnerot, Anna; Humphrey, Kristoffer; Gjøvik, Øistein; Letnes, Mari-Ann.
Lærerutdanneres profesjonsfaglige digitale kompetanseutvikling: En studie av digitalisering av grunnskolelærerutdanningen. Lærerutdanningskonferansen 2021; 2021-04-27 - 2021-04-28
NTNU Untitled
 
11 Røkenes, Fredrik Mørk; Lund, Andreas; Erstad, Ola.
Profesjonsfaglig digital kompetanse i lærerutdanningene: Fredrik Mørk Røkenes, NTNU, i samtale med Andreas Lund og Ola Erstad, Universitetet i Oslo.. Lærerutdanningskonferansen 2021 [Internett] 2021-04-27
NTNU UiO Untitled
 
12 Svendsen, Stine H. Bang; Ask, Kristine; Øygardslia, Kristine; Skotnes, Christian Engen; Ringrose, Priscilla; Grut, Gunnar; Røkenes, Fredrik Mørk.
Migration narratives in educational digital storytelling: which stories can be told?. Learning, Media & Technology 2021
UiB NTNU Untitled
 
2020
13 Ask, Kristine; Øygardslia, Kristine; Røkenes, Fredrik Mørk; Svendsen, Stine H. Bang; Grut, Gunnar; Ringrose, Priscilla; Skotnes, Christian Engen.
Vi er alle vandrere – Et undervisningsopplegg om migrasjon basert på møter mellom elever i voksenopplæring og VGS. NTNU Trondheim 2020
NTNU UiB Untitled
 
14 Brevik, Lisbeth M.; Lund, Andreas; Skarpaas, Kaja Granum; Røkenes, Fredrik Mørk.
Language and technology: Digital competence in English. I: Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice. Universitetsforlaget 2020 ISBN 9788215032283. s. 43-64
NTNU UiO Untitled
 
15 Han, Han; Røkenes, Fredrik Mørk.
Flipped Classroom in Teacher Education: A Scoping Review. Frontiers in Education 2020 ;Volum 5.(221) s. 1-20
NTNU Untitled
 
16 Krumsvik, Rune Johan; Jones, Lise Øen; Eikeland, Ole-Johan; Røkenes, Fredrik Mørk; Høydal, Kjetil L; Solstad, Stein Helge.
Digital competence and digital inequality in upper secondary school. A Mixed Method Study.. I: Media Meets Diversity @ School. Wie kann Lernen und Lehren in der digitalen Welt unter den Vorzeichen von Diversität gelingen?. Wissenschaftlicher Verlag Trier 2020 ISBN 978-3-86821-850-3. s. 215-236
HVO NTNU UiB Untitled
 
17 Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk; Jones, Lise Øen; Eikeland, Ole-Johan; Høydal, Kjetil L; Solstad, Stein Helge.
Theoretical considerations of digital competence and digital inequality in upper secondary school. I: Media Meets Diversity @ School. Wie kann Lernen und Lehren in der digitalen Welt unter den Vorzeichen von Diversität gelingen?. Wissenschaftlicher Verlag Trier 2020 ISBN 978-3-86821-850-3. s. 197-215
HVO NTNU UiB Untitled
 
18 Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk; Skaar, Øystein Olav.
Peer review. Bergen Summer Research School 2020; 2020-06-15
UiB HINN NTNU Untitled
 
19 Svendsen, Bodil; Burner, Tony; Røkenes, Fredrik Mørk.
Intrinsically Motivating Instruction - Thomas Malone. I: Science Education in Theory and Practice. An Introductory Guide to Learning Theory. Springer 2020 ISBN 9783030436193. s. 45-53
USN NTNU Untitled
 
2019
20 Arstorp, Ann-Thérèse; Amdam, Synnøve Hedemann; Thingnes, Josef; Nagel, Ilka; Aagaard, Toril; Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild; Røkenes, Fredrik Mørk; Letnes, Mari-Ann.
Drøftelser rundt og erfaringsdeling fra to nasjonale tiltak: Den teknologiske skolesekken & Digitalisering i lærerutdanning. NKUL19: Nasjonal konferanse om bruk av IKT i utdanning og læring; 2019-05-08 - 2019-05-10
UIA USN HVO HIOF NTNU Untitled
 
21 Arstorp, Ann-Thérèse; Røkenes, Fredrik Mørk; Letnes, Mari-Ann.
DigGiLU prosjektet på NTNU. Samtale med Fredrik M. Røkenes og Mari-Ann Letnes. Digitale refleksjoner [Internett] 2019-05-08
USN NTNU Untitled
 
22 Krumsvik, Rune Johan; Jones, Lise Øen; Leer-Salvesen, Kjartan; Høydal, Kjetil L; Røkenes, Fredrik Mørk.
Face-to-face and remote teaching in a doctoral education course : using flipped classroom, formative assessment and remote teaching to increase the teaching quality of a literature review course. UNIPED 2019 ;Volum 42.(2) s. 194-214
HVO NTNU UiB Untitled
 
23 Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk.
Hvordan finne kunnskapsfronten? Litteraturreview i masteroppgaven i grunnskolelærerutdanningen. I: Kvalitativ metode i lærarutdanninga. Fagbokforlaget 2019 ISBN 9788245027662. s. 95-136
HVO NTNU UiB Untitled
 
24 Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk; Letnes, Mari-Ann.
Digital kompetanse i lærerutdanning og skole 5-10. I: Lærer i skolen 5-10. Lærerarbeid og læringsmiljø. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-62201-5. s. 248-296
NTNU UiB Untitled
 
25 Letnes, Mari-Ann; Røkenes, Fredrik Mørk; Krumsvik, Rune Johan.
Profesjonsfaglig digital kompetanse i skole og lærerutdanning. I: Lærer i skolen 1-7. Lærerarbeid og læringsmiljø. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-56723-1. s. 246-272
NTNU UiB Untitled
 
26 Røkenes, Fredrik Mørk.
Digitalisering i lærerutdanningen: Utviklingen av profesjonsfaglig digital kompetanse (PfDK). Nasjonal PPU-konferanse: PPU2020; 2019-03-11 - 2019-03-12
NTNU Untitled
 
27 Røkenes, Fredrik Mørk.
PhD revisited: Preparing future teachers to teach with ICT: An investigation of digital competence development in ESL student teachers in a Norwegian teacher education program. I: English didactics in Norway - 30 years of doctoral research. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03074-6. s. 162-182
NTNU Untitled
 
28 Røkenes, Fredrik Mørk; Letnes, Mari-Ann.
DigGiLU: Digitalization of Primary and Lower Secondary Teacher Education at the Department of Teacher Education. Digitalization and Diversity in Teacher Education - Current Challenges for Teacher Education (ILU & SETUB); 2019-09-26
NTNU Untitled
 
2018
29 Aakervik, Anne-Lise; Nagel, Ilka; Røkenes, Fredrik Mørk.
Fremtidens lærerrolle. NTNU Viderebloggen [Internett] 2018-05-29
NTNU HIOF Untitled
 
30 Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk.
Literature review on PhD-level. Doktorgradskurs i Western Norway Graduate School of Educational Research; 2018-10-22 - 2018-10-22
UiB NTNU Untitled
 
31 Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk.
Literature review on PhD-level. Doktorgradskurs i Western Norway Graduate School of Educational Research II; 2018-06-13 - 2018-06-13
UiB NTNU Untitled
 
32 Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk; Jones, Lise Øen; Eikeland, Ole-Johan; Høydal, Kjetil L.
ICT and Digital Divides. I: The Proceedings of the International Conference on Information Communication Technologies in Education 2018. Chania: ICICTE 2018 2018 ISBN 978-1-9996549-1-7. s. 98-115
HVO NTNU UiB Untitled
 
33 Røkenes, Fredrik Mørk.
Digital kompetanse i lærerutdanning og i høyere utdanning. I: Mediepedagogikk og mediekompetanse. Danning og læring i en ny mediekultur. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245020731. s. 185-204
NTNU Untitled
 
34 Røkenes, Fredrik Mørk.
Etter disputas – hva gjør jeg? Samtale med NAFOL-alumni professor Elin Angelo, NTNU, og førsteamanuensis Fredrik Mørk Røkenes, NTNU. NAFOL - Seminar 15; 2018-11-28 - 2018-11-29
NTNU Untitled
 
35 Røkenes, Fredrik Mørk.
Lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse (PfDK): Hvordan utvikler vi den?. SETT-dagene; 2018-11-28 - 2018-11-29
NTNU Untitled
 
36 Røkenes, Fredrik Mørk; Letnes, Mari Ann.
DigGiLU - Digitalisering av grunnskolelærerutdanningen ved Institutt for lærerutdanning, NTNU. Læringsfestivalen; 2018-05-03 - 2018-05-04
NTNU Untitled
 
37 Røkenes, Fredrik Mørk; Letnes, Mari-Ann.
The DigGiLU project. Digitalization in Education (ILU & St. Gallen); 2018-04-19 - 2018-04-20
NTNU Untitled
 
38 Røkenes, Fredrik Mørk; Lomsdalen, Christian.
Fredrik Mørk Røkenes om profesjonsfaglig digital kompetanse. Lektor Lomsdalens innfall [Internett] 2018-10-30
NTNU Untitled
 
2017
39 Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk.
Flipped Classroom videos: Literature review course on PhD-level, Introduction. Rune Johan Krumsvik/Fredrik Mørk Røkenes Bergen 2017
NTNU UiB Untitled
 
40 Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk.
“Literature review at Phd-level” 30. - 31. March 2017. Elective PhD-course, “Literature review at Phd-level”; 2017-03-30 - 2017-03-31
NTNU UiB Untitled
 
41 Krumsvik, Rune Johan; Røkenes, Fredrik Mørk; Jones, Lise Øen; Eikeland, Ole-Johan; Høydal, Kjetil L.
Digital inequality in school. The seventeenth edition of the International Conference on Information, Communication Technologies in Education, ICICTE 2017; 2017-07-06 - 2017-07-09
HVO NTNU UiB Untitled
 
42 Letnes, Mari Ann; Røkenes, Fredrik Mørk.
SKAL STYRKE LÆRERNES DIGITALE KOMPETANSE.
NTNU Untitled
 
43 Røkenes, Fredrik Mørk.
Digital technologies in language teaching. Språkkonferansen/European Day of Languages; 2017-09-26 - 2017-09-26
NTNU Untitled
 
44 Røkenes, Fredrik Mørk.
ICT in teacher education: Main issues and some examples on the use of educational technology in teacher education. Guest lecture in didatics; 2017-05-17 - 2017-05-17
NTNU Untitled
 
45 Røkenes, Fredrik Mørk.
Lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse: Hvordan utvikler vi den?. Skolen i digital utvikling; 2017-11-09 - 2017-11-10
NTNU Untitled
 
46 Røkenes, Fredrik Mørk.
Lærerstudenters digitale kompetanseutvikling i lærerutdanningen - hva vet vi og hvor skal vi?. Læringsfestivalen 2017 - en nasjonal konferanse for universitets- og høyskolesektoren; 2017-05-08 - 2017-05-09
NTNU Untitled
 
47 Røkenes, Fredrik Mørk.
Professional digital competence in English language teaching. Erfaringskonferanse for engelsk i Kompetanse for kvalitet-satsingen; 2017-05-22 - 2017-05-23
NTNU Untitled
 
48 Røkenes, Fredrik Mørk; Krumsvik, Rune Johan.
Flipped Classroom design: Literature review course on Phd-level, part 1. Fredrik Mørk Røkenes/Rune Johan Krumsvik Trondheim/bergen 2017
NTNU UiB Untitled
 
49 Røkenes, Fredrik Mørk; Krumsvik, Rune Johan.
Flipped Classroom design: Literature review course on Phd-level, part 2. Fredrik Mørk Røkenes/Rune Johan Krumsvik Bergen 2017
NTNU UiB Untitled
 
50 Røkenes, Fredrik Mørk; Krumsvik, Rune Johan.
Flipped Classroom design: Literature review course on PhD-level, part 3. Fredrik Mørk Røkenes/Rune J. Krumsvik Trondheim/Bergen 2017
NTNU UiB Untitled
 
    Vis neste liste