Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-43 av 43

2023
1 Bjørnerås, Anita Blakstad; Langørgen, Eli; Witsø, Aud Elisabeth; Kvam, Lisbeth; Leithaug, Ann-Elén; Horghagen, Sissel.
Aiming for inclusion: processes taking place in co-creation involving students with disabilities in higher education. International Journal of Inclusive Education 2023
NTNU Untitled
 
2 Bjørnerås, Anita Blakstad; Langørgen, Eli; Witsø, Aud Elisabeth; Kvam, Lisbeth; Myhr, Daniel; Andersen, Jenny Marie Ragnhild; Goodall, Gemma Carol Constance; Horghagen, Sissel.
Disabled student ambassadors promote inclusion in Norwegian higher education: building competencies and strategies for the future. Disability & Society 2023 s. -
NTNU Untitled
 
3 Bjørnerås, Anita Blakstad; Myhr, Daniel; Langørgen, Eli; Witsø, Aud Elisabeth; Kvam, Lisbeth; Andersen, Jenny Marie Ragnhild; Leithaug, Ann-Elén; Horghagen, Sissel.
Student ambassadors with disabilities strengthen participation and inclusion in higher education. NNDR 16th Research Conference; 2023-05-10 - 2023-05-12
NTNU Untitled
 
4 Horghagen, Sissel; Bjørnerås, Anita Blakstad; Ristad, Tone Mari Teigmo; Goodall, Gemma Carol Constance; Langørgen, Eli; Kvam, Lisbeth; Witsø, Aud Elisabeth.
Oj, der kunne jeg ha vært bedre! årvkenhet om diskriminering av mennesker med nedsatt funksjonsevne. Tjenester for alle; 2023-11-15 - 2023-11-16
NTNU Untitled
 
5 Horghagen, Sissel; Langørgen, Eli.
From disability focused to justice focus. Nordic Network of Disabiltiy Research; 2023-05-10 - 2023-05-12
NTNU Untitled
 
6 Langørgen, Eli.
Bedre læring for alle! Utprøving og implementering av verktøy for universell utforming i undervisning. Arbeidsseminar i Kompetansenettverk for studenters suksess i høyere utdanning; 2023-09-07 - 2023-09-08
NTNU Untitled
 
7 Langørgen, Eli.
Historien om fjorten profesjonsstudenter og deres portvakter. Tjenester for alle - konferanse om universell utforming; 2023-11-15 - 2023-11-16
NTNU Untitled
 
8 Langørgen, Eli.
The story about fourteen students and their gatekeepers. NNDR 16th Research Conference; 2023-05-10 - 2023-05-12
NTNU Untitled
 
9 Langørgen, Eli; Witsø, Aud Elisabeth.
Et inkluderende universitet?. Adresseavisen 2023
NTNU Untitled
 
10 Stock, Roland; Gaarden, Andreas Parviz; Langørgen, Eli.
The potential of wearable technology to support stroke survivors’ motivation for home exercise–Focus group discussions with stroke survivors and physiotherapists. Physiotherapy Theory and Practice 2023 s. -
STO NTNU Untitled
 
11 Witsø, Aud Elisabeth; Kvam, Lisbeth; Mjøen, Odd Morten; Horghagen, Sissel; Goodall, Gemma Carol Constance; Langørgen, Eli.
Students with disabilities on the path to the world of work - parallel session. NNDR 2023; 2023-05-09 - 2023-05-11
NTNU Untitled
 
2022
12 Elvrum, Ann-Kristin Gunnes; Rufsvoll, Siri; Rekstad, Siri; Renå, Camilla; Rømmen, Kathrine; Langørgen, Eli.
Tverrfaglig praksisprosjekt – et kinderegg?. Norsk fagkongress i ergoterapi 2022; 2022-09-19 - 2022-09-21
NTNU STO Untitled
 
13 Langørgen, Eli.
Historien om fjorten profesjonsstudenter og deres portvakter. Workshop om Universell Utforming; 2022-02-11 - 2022-02-11
NTNU Untitled
 
14 Stock, Roland; Gaarden, Andreas Parviz; Langørgen, Eli.
Stroke survivors' and physiotherapists' opinions and perceptions about the potential of a wearable system designed to facilitate motivation for home exercise. 12 th World Congress for Neurorehabilitation; 2022-12-14 - 2022-12-17
STO NTNU Untitled
 
2021
15 Bjørnerås, Anita Blakstad; Leithaug, Ann-Elén; Witsø, Aud Elisabeth; Kvam, Lisbeth; Langørgen, Eli; Horghagen, Sissel.
Samskapelsen av et Ambassadørprogram. Tjenester for alle; 2021-09-15 - 2021-09-16
NTNU UiT Untitled
 
16 Langørgen, Eli.
Blir funksjonshemmede studenter i høyere utdanning diskriminert?. Workshop i prosjektet Pathways to the world of work for students with disabilities; 2021-06-17 - 2021-06-17
NTNU Untitled
 
17 Langørgen, Eli.
Studenter med funksjonsnedsettelse i profesjonsutdanninger. Kunnskapstimen; 2021-03-17 - 2021-03-17
NTNU Untitled
 
2020
18 Langørgen, Eli.
Blir funksjonshemmede studenter i høyere utdanning diskriminert?. Ergoterapeuten 2020 ;Volum 63.(4) s. 32-40
NTNU Untitled
 
19 Langørgen, Eli; Magnus, Eva.
'I have something to contribute to working life' - students with disabilities showcasing employability while on practical placement. Journal of Education and Work 2020 ;Volum 33.(4) s. 271-284
NTNU Untitled
 
2019
20 Langørgen, Eli.
Funksjonshemming og profesjonsutdanninger i lys av studenter, lærere og praksisveilederes erfaringer. Nasjonale fagråd for ergoterapi-, ortopedi- og fysioterapiutdanninger; 2019-11-12 - 2019-11-12
NTNU Untitled
 
21 Langørgen, Eli.
Funksjonshemming og profesjonsutdanninger i lys av studenter, lærere og praksisveilederes erfaringer. En kvalitativ studie. NTNU: NTNU 2019 (ISBN 978-82-326-4036-2) 131 s.
NTNU Untitled
 
22 Langørgen, Eli.
Historien om fjorten profesjonsstudenter og deres portvakter. Instituttsamling; 2019-12-12 - 2019-12-12
NTNU Untitled
 
23 Langørgen, Eli.
Praksis i studiet - balansering på stram line. Nasjonal konferanse om inkluderende læringsmiljø 2019; 2019-10-29 - 2019-10-30
NTNU Untitled
 
24 Langørgen, Eli.
Studentene sliter og systemet svikter. Handikapnytt [Tidsskrift] 2019-10-18
NTNU Untitled
 
2018
25 Langørgen, Eli.
Do we practice what we preach? Amvivalence towards students with disabilities, as they struggle to demonstrate their capabilities in the academic and professional world. WFOT Congress 2018; 2018-05-22 - 2018-05-25
NTNU Untitled
 
26 Langørgen, Eli.
Do we practice what we preach? Studenter med funksjonsnedsettelse i profesjonsutdanninger møter ambivalente dørvakter. Ergoterapeuten 2018 ;Volum 61.(4) s. 34-35
NTNU Untitled
 
27 Langørgen, Eli; Kermit, Patrick Stefan; Magnus, Eva.
Gatekeeping in professional higher education in Norway:ambivalence among academic staff and placement supervisors towards students with disabilities. International Journal of Inclusive Education 2018 s. 1-15
SAMFORSK NTNU Untitled
 
28 Langørgen, Eli; Magnus, Eva.
'We are just ordinary people working hard to reach our goals!' Disabled students' participation in Norwegian higher education. Disability & Society 2018 ;Volum 33.(4) s. 598-617
NTNU Untitled
 
2017
29 Langørgen, Eli.
"Jeg vet at jeg har noe å bidra med i arbeidslivet". Tilretteleggingsutfordringer og muligheter i praksis for studenter med funksjonsnedsettelse i profesjonsutdanninger. Nasjonal konferanse om inkluderende læringsmiljø 2017; 2017-10-17 - 2017-10-18
NTNU Untitled
 
30 Langørgen, Eli; Kermit, Patrick Stefan; Magnus, Eva.
Academic staff and placement supervisors as gatekeepers to professional education for students with disabilities. 14th NNDR Research Conference; 2017-05-03 - 2017-05-05
NTNU Untitled
 
31 Langørgen, Eli; Kermit, Patrick Stefan; Magnus, Eva.
Ergoterapeuter og andre portvakter til høyere utdanning for studenter med funksjonsnedsettelse. Norsk fagkongress i ergoterapi; 2017-11-06 - 2017-11-08
NTNU Untitled
 
2016
32 Horghagen, Sissel; Langørgen, Eli.
Studenter med funksjonsnedsettelse bør fullføre høyere utdanning.. Ergoterapeuten 2016 ;Volum 58.(4) s. 50-51
NTNU Untitled
 
33 Langørgen, Eli; Magnus, Eva.
Students with impairments - are they disabled in higher education? Experiences shared from a Norwegian context of professional courses. Symposium: Empowering Young Adults with Disabilities; 2016-06-20 - 2016-06-21
NTNU Untitled
 
34 Langørgen, Eli; Magnus, Eva.
The field work experiences of students with disabilities in professional courses in Norway. 2016 - COTEC-ENOTHE Congress, June 15-19; 2016-06-15 - 2016-06-19
NTNU Untitled
 
35 Magnus, Eva; Horghagen, Sissel; Langørgen, Eli.
Disability: Pathways through education to work.. Fusjonsseminar for fakultet for medisin og helsevitenskap; 2016-11-10 - 2016-11-11
NTNU Untitled
 
2015
36 Eerola, Malin; Horghagen, Sissel; Langørgen, Eli; Magnus, Eva.
Studenter med nedsatt funksjonsevne i høyere utdanning. Røros-seminaret. Fakultet for helse- og sosialvitenskap.; 2015-11-26 - 2015-11-27
NTNU Untitled
 
37 Langørgen, Eli.
Studenter med nedsatt funksjonsevne i høyere utdanning. Hvordan har situasjonen endret seg?. Avslutningskonferanse i satsingsområdet "Aktivitet og Deltakelse"; 2015-11-18 - 2015-11-18
NTNU Untitled
 
38 Langørgen, Eli; Magnus, Eva.
"I know i will have much to offer in working life!" Students With disabilities building professional images. NNDR 13th conference; 2015-05-06 - 2015-05-08
NTNU Untitled
 
39 Stock, Roland; Thrane, Gyrd; Askim, Torunn; Karlsen, Gunn Marte; Langørgen, Eli; Erichsen, Anne Spendrup; Gjone, Ragna Ingeborg; Anke, Audny.
Norwegian constraint-induced therapy multisite trial: Adherence to treatment protocol applied early after stroke. Journal of Rehabilitation Medicine 2015 ;Volum 47.(9) s. 816-823
UiT NTNU SIV UNN OUS STO Untitled
 
2014
40 Langørgen, Eli.
Dere skal ikke lage avtaler om meg, men med meg! Om erfaringer fra brukermedvirkning i rehabilitering etter ervervet hjerneskade. Ergoterapeuten 2014 (3) s. 70-81
STO Untitled
 
41 Langørgen, Eli.
"Gjør døren høy, gjør porten vid". PhD-prosjekt om studenter med nedsatt funksjonsevne i profesjonsutdanninger. Studiekvalitetsdagen ved HIST; 2014-11-11 - 2014-11-11
NTNU Untitled
 
42 Langørgen, Eli; Magnus, Eva.
Studenter med nedsatt funksjonsevne i profesjonsutdanninger. NNFF forskningskonferanse; 2014-05-05 - 2015-05-06
NTNU Untitled
 
43 Langørgen, Eli; Magnus, Eva.
Students with impairments - are they disabled in higher education?. Building bridges - between yesterday and tomorrow; 2014-05-13 - 2014-05-15
NTNU Untitled