2023
|
1. |
Bjørnerås, Anita Blakstad; Langørgen, Eli; Witsø, Aud Elisabeth; Kvam, Lisbeth; Leithaug, Ann-Elén; Horghagen, Sissel. Aiming for inclusion: processes taking place in co-creation involving students with disabilities in higher education. International Journal of Inclusive Education 2023 NTNU
Untitled
|
|
2. |
Bjørnerås, Anita Blakstad; Langørgen, Eli; Witsø, Aud Elisabeth; Kvam, Lisbeth; Myhr, Daniel; Andersen, Jenny Marie Ragnhild; Goodall, Gemma Carol Constance; Horghagen, Sissel. Disabled student ambassadors promote inclusion in Norwegian higher education: building competencies and strategies for the future. Disability & Society 2023 s. - NTNU
Untitled
|
|
3. |
Bjørnerås, Anita Blakstad; Myhr, Daniel; Langørgen, Eli; Witsø, Aud Elisabeth; Kvam, Lisbeth; Andersen, Jenny Marie Ragnhild; Leithaug, Ann-Elén; Horghagen, Sissel. Student ambassadors with disabilities strengthen participation and inclusion in higher education. NNDR 16th Research Conference; 2023-05-10 - 2023-05-12 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Horghagen, Sissel; Bjørnerås, Anita Blakstad; Ristad, Tone Mari Teigmo; Goodall, Gemma Carol Constance; Langørgen, Eli; Kvam, Lisbeth; Witsø, Aud Elisabeth. Oj, der kunne jeg ha vært bedre! årvkenhet om diskriminering av mennesker med nedsatt funksjonsevne. Tjenester for alle; 2023-11-15 - 2023-11-16 NTNU
Untitled
|
|
5. |
Horghagen, Sissel; Langørgen, Eli. From disability focused to justice focus. Nordic Network of Disabiltiy Research; 2023-05-10 - 2023-05-12 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Langørgen, Eli. Bedre læring for alle! Utprøving og implementering av verktøy for universell utforming i undervisning. Arbeidsseminar i Kompetansenettverk for studenters suksess i høyere utdanning; 2023-09-07 - 2023-09-08 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Langørgen, Eli. Historien om fjorten profesjonsstudenter og deres portvakter. Tjenester for alle - konferanse om universell utforming; 2023-11-15 - 2023-11-16 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Langørgen, Eli. The story about fourteen students and their gatekeepers. NNDR 16th Research Conference; 2023-05-10 - 2023-05-12 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Langørgen, Eli; Witsø, Aud Elisabeth. Et inkluderende universitet?. Adresseavisen 2023 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Stock, Roland; Gaarden, Andreas Parviz; Langørgen, Eli. The potential of wearable technology to support stroke survivors’ motivation for home exercise–Focus group discussions with stroke survivors and physiotherapists. Physiotherapy Theory and Practice 2023 s. - STO NTNU
Untitled
|
|
11. |
Witsø, Aud Elisabeth; Kvam, Lisbeth; Mjøen, Odd Morten; Horghagen, Sissel; Goodall, Gemma Carol Constance; Langørgen, Eli. Students with disabilities on the path to the world of work - parallel session. NNDR 2023; 2023-05-09 - 2023-05-11 NTNU
Untitled
|
2022
|
12. |
Elvrum, Ann-Kristin Gunnes; Rufsvoll, Siri; Rekstad, Siri; Renå, Camilla; Rømmen, Kathrine; Langørgen, Eli. Tverrfaglig praksisprosjekt – et kinderegg?. Norsk fagkongress i ergoterapi 2022; 2022-09-19 - 2022-09-21 NTNU STO
Untitled
|
|
13. |
Langørgen, Eli. Historien om fjorten profesjonsstudenter og deres portvakter. Workshop om Universell Utforming; 2022-02-11 - 2022-02-11 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Stock, Roland; Gaarden, Andreas Parviz; Langørgen, Eli. Stroke survivors' and physiotherapists' opinions and perceptions about the potential of a wearable system designed to facilitate motivation for home exercise. 12 th World Congress for Neurorehabilitation; 2022-12-14 - 2022-12-17 STO NTNU
Untitled
|
2021
|
15. |
Bjørnerås, Anita Blakstad; Leithaug, Ann-Elén; Witsø, Aud Elisabeth; Kvam, Lisbeth; Langørgen, Eli; Horghagen, Sissel. Samskapelsen av et Ambassadørprogram. Tjenester for alle; 2021-09-15 - 2021-09-16 NTNU UiT
Untitled
|
|
16. |
Langørgen, Eli. Blir funksjonshemmede studenter i høyere utdanning diskriminert?. Workshop i prosjektet Pathways to the world of work for students with disabilities; 2021-06-17 - 2021-06-17 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Langørgen, Eli. Studenter med funksjonsnedsettelse i profesjonsutdanninger. Kunnskapstimen; 2021-03-17 - 2021-03-17 NTNU
Untitled
|
2020
|
18. |
Langørgen, Eli. Blir funksjonshemmede studenter i høyere utdanning diskriminert?. Ergoterapeuten 2020 ;Volum 63.(4) s. 32-40 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Langørgen, Eli; Magnus, Eva. 'I have something to contribute to working life' - students with disabilities showcasing employability while on practical placement. Journal of Education and Work 2020 ;Volum 33.(4) s. 271-284 NTNU
Untitled
|
2019
|
20. |
Langørgen, Eli. Funksjonshemming og profesjonsutdanninger i lys av studenter, lærere og praksisveilederes erfaringer. Nasjonale fagråd for ergoterapi-, ortopedi- og fysioterapiutdanninger; 2019-11-12 - 2019-11-12 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Langørgen, Eli. Funksjonshemming og profesjonsutdanninger i lys av studenter, lærere og praksisveilederes erfaringer. En kvalitativ studie. NTNU: NTNU 2019 (ISBN 978-82-326-4036-2) 131 s. NTNU
Untitled
|
|
22. |
Langørgen, Eli. Historien om fjorten profesjonsstudenter og deres portvakter. Instituttsamling; 2019-12-12 - 2019-12-12 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Langørgen, Eli. Praksis i studiet - balansering på stram line. Nasjonal konferanse om inkluderende læringsmiljø 2019; 2019-10-29 - 2019-10-30 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Langørgen, Eli. Studentene sliter og systemet svikter. Handikapnytt [Tidsskrift] 2019-10-18 NTNU
Untitled
|
2018
|
25. |
Langørgen, Eli. Do we practice what we preach? Amvivalence towards students with disabilities, as they struggle to demonstrate their capabilities in the academic and professional world. WFOT Congress 2018; 2018-05-22 - 2018-05-25 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Langørgen, Eli. Do we practice what we preach? Studenter med funksjonsnedsettelse i profesjonsutdanninger møter ambivalente dørvakter. Ergoterapeuten 2018 ;Volum 61.(4) s. 34-35 NTNU
Untitled
|
|
27. |
Langørgen, Eli; Kermit, Patrick Stefan; Magnus, Eva. Gatekeeping in professional higher education in Norway:ambivalence among academic staff and placement supervisors towards students with disabilities. International Journal of Inclusive Education 2018 s. 1-15 SAMFORSK NTNU
Untitled
|
|
28. |
Langørgen, Eli; Magnus, Eva. 'We are just ordinary people working hard to reach our goals!' Disabled students' participation in Norwegian higher education. Disability & Society 2018 ;Volum 33.(4) s. 598-617 NTNU
Untitled
|
2017
|
29. |
Langørgen, Eli. "Jeg vet at jeg har noe å bidra med i arbeidslivet". Tilretteleggingsutfordringer og muligheter i praksis for studenter med funksjonsnedsettelse i profesjonsutdanninger. Nasjonal konferanse om inkluderende læringsmiljø 2017; 2017-10-17 - 2017-10-18 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Langørgen, Eli; Kermit, Patrick Stefan; Magnus, Eva. Academic staff and placement supervisors as gatekeepers to professional education for students with disabilities. 14th NNDR Research Conference; 2017-05-03 - 2017-05-05 NTNU
Untitled
|
|
31. |
Langørgen, Eli; Kermit, Patrick Stefan; Magnus, Eva. Ergoterapeuter og andre portvakter til høyere utdanning for studenter med funksjonsnedsettelse. Norsk fagkongress i ergoterapi; 2017-11-06 - 2017-11-08 NTNU
Untitled
|
2016
|
32. |
Horghagen, Sissel; Langørgen, Eli. Studenter med funksjonsnedsettelse bør fullføre høyere utdanning.. Ergoterapeuten 2016 ;Volum 58.(4) s. 50-51 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Langørgen, Eli; Magnus, Eva. Students with impairments - are they disabled in higher education? Experiences shared from a Norwegian context of professional courses. Symposium: Empowering Young Adults with Disabilities; 2016-06-20 - 2016-06-21 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Langørgen, Eli; Magnus, Eva. The field work experiences of students with disabilities in professional courses in Norway. 2016 - COTEC-ENOTHE Congress, June 15-19; 2016-06-15 - 2016-06-19 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Magnus, Eva; Horghagen, Sissel; Langørgen, Eli. Disability: Pathways through education to work.. Fusjonsseminar for fakultet for medisin og helsevitenskap; 2016-11-10 - 2016-11-11 NTNU
Untitled
|
2015
|
36. |
Eerola, Malin; Horghagen, Sissel; Langørgen, Eli; Magnus, Eva. Studenter med nedsatt funksjonsevne i høyere utdanning. Røros-seminaret. Fakultet for helse- og sosialvitenskap.; 2015-11-26 - 2015-11-27 NTNU
Untitled
|
|
37. |
Langørgen, Eli. Studenter med nedsatt funksjonsevne i høyere utdanning. Hvordan har situasjonen endret seg?. Avslutningskonferanse i satsingsområdet "Aktivitet og Deltakelse"; 2015-11-18 - 2015-11-18 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Langørgen, Eli; Magnus, Eva. "I know i will have much to offer in working life!" Students With disabilities building professional images. NNDR 13th conference; 2015-05-06 - 2015-05-08 NTNU
Untitled
|
|
39. |
Stock, Roland; Thrane, Gyrd; Askim, Torunn; Karlsen, Gunn Marte; Langørgen, Eli; Erichsen, Anne Spendrup; Gjone, Ragna Ingeborg; Anke, Audny. Norwegian constraint-induced therapy multisite trial: Adherence to treatment protocol applied early after stroke. Journal of Rehabilitation Medicine 2015 ;Volum 47.(9) s. 816-823 UiT NTNU SIV UNN OUS STO
Untitled
|
2014
|
40. |
Langørgen, Eli. Dere skal ikke lage avtaler om meg, men med meg! Om erfaringer fra brukermedvirkning i rehabilitering etter ervervet hjerneskade. Ergoterapeuten 2014 (3) s. 70-81 STO
Untitled
|
|
41. |
Langørgen, Eli. "Gjør døren høy, gjør porten vid". PhD-prosjekt om studenter med nedsatt funksjonsevne i profesjonsutdanninger. Studiekvalitetsdagen ved HIST; 2014-11-11 - 2014-11-11 NTNU
Untitled
|
|
42. |
Langørgen, Eli; Magnus, Eva. Studenter med nedsatt funksjonsevne i profesjonsutdanninger. NNFF forskningskonferanse; 2014-05-05 - 2015-05-06 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Langørgen, Eli; Magnus, Eva. Students with impairments - are they disabled in higher education?. Building bridges - between yesterday and tomorrow; 2014-05-13 - 2014-05-15 NTNU
Untitled
|