Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 161 << Forrige 1 2 3 4    Neste >>

2024
1 Birkelund, Ingrid; Midthaugen, Per; Borgen, Jorunn Spord.
Newly Graduated Physical Education Teachers’ Experiences of and Readiness for Professional Practice: A Scoping Review.. Journal for Research in Arts and Sports Education 2024 ;Volum 8.(1) s. 20-38
HVL NIH Untitled
 
2 Borgen, Jorunn Spord; Bottolfs, Marthe; Husebø, Øyvind; Randers-Pehrson, Anniken.
Stability and/or change? Practical and aesthetic school subjects under curriculum reforms.. NERA 2024; 2024-03-06 - 2024-03-08
USN Untitled
 
3 Borgen, Jorunn Spord; Bottolfs, Marthe; Husebø, Øyvind; Randers-Pehrson, Anniken.
Stability, conservation and/or change? Transformation and translation of school subjects under curriculum reforms.. NERA 2024; 2024-03-06 - 2024-03-08
USN Untitled
 
4 Borgen, Jorunn Spord; Murtnes, Åsve; Bergsland, Jon Einar; Bottolfs, Marthe; Husebø, Øyvind; Ouff, Susanne Moen; Randers-Pehrson, Anniken; Møller-Skau, Marie; Thorrud, Simen; Weum, Kaja Bråthen; Rimstad, Åsta; Hellenes, Ola.
Evaluering av hvordan fagfornyelsen realiseres i praktiske og estetiske fag.. Frokostseminar om evaluering av fagfornyelsen; 2024-01-11 - 2024-01-11
HVL OSLOMET MF USN Untitled
 
2023
5 Borgen, Jorunn Spord.
Artistic and cultural encounters ‘on children’s own terms’.. Ultima - Oslo contemporary music festival; 2023-09-18 - 2023-09-18
USN Untitled
 
6 Borgen, Jorunn Spord.
Om informasjon og samtykke – informanters posisjon i et forskningsprosjekt.. Forskningsgruppeseminar; 2023-01-04
HVL Untitled
 
7 Borgen, Jorunn Spord.
Om struktur i artikler, artikkelsjangeren.. Forskningsgruppeseminar BuDa; 2023-06-19
HVL Untitled
 
8 Borgen, Jorunn Spord.
Å utforske og utvikle vitenskapelig samarbeid - sammen. Perspektiver fra prosjektet Utbildning, lärande, forskning - ULF.. Fagdag for forskingsprogrammet Idrett, fysisk aktivitet og kosthold; 2023-05-23
HVL Untitled
 
9 Borgen, Jorunn Spord; Engelsrud, Gunn.
On investigating phenomena without losing sight of them: The dialectics of observation and the phenomenological gaze in a kindergarten setting. International Journal of Social Research Methodology: Theory and Practice 2023
USN HVL Untitled
 
10 Borgen, Jorunn Spord; Hallås, Bjørg Oddrun.
Conceptualisations of Extra-Curricular Cross-Sector Partnerships in the Context of The Cultural Schoolbag and Physical Activity Health Initiatives in Norwegian Schools. I: From education policy to education practice Unpacking the nexus. Springer Nature 2023 ISBN 978-3-031-36969-8. s. 195-225
HVL USN Untitled
 
11 Borgen, Jorunn Spord; Murtnes, Åsve; Bergsland, Jon Einar; Bottolfs, Marthe; Carlsen, Kari; Husebø, Øyvind; Ouff, Susanne Moen; Randers-Pehrson, Anniken; Møller-Skau, Marie; Thorrud, Simen; Weum, Kaja Bråthen; Ørbæk, Trine.
De praktiske og estetiske fagene – fagtradisjoner, fornyelse og endringer i læreplaner for fagene frem mot LK20. Universitetet i Sørøst-Norge 2023 (ISBN 978-82-7206-811-9) 92 s. Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge(130)
USN Untitled
 
12 Borgen, Jorunn Spord; Murtnes, Åsve; Bergsland, Jon Einar; Bottolfs, Marthe; Carlsen, Kari; Husebø, Øyvind; Ouff, Susanne Moen; Randers-Pehrson, Anniken; Møller-Skau, Marie; Thorrud, Simen; Weum, Kaja Bråthen; Ørbæk, Trine.
Praksis i de praktiske og estetiske fagene i LK20 : Evaluering av fagfornyelsen i fire fag : Delrapport 2. Universitetet i Sørøst-Norge 2023 (ISBN 978-82-7206-800-3) 101 s. Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge(131)
USN Untitled
 
13 Borgen, Jorunn Spord; Murtnes, Åsve; Haug, Torgeir; Walstad, Elin Birgitte.
(Re)designing a sustainable teacher education program while addressing the theory-practice problem.. ECER; 2023-08-22
USN Untitled
 
14 Borgen, Jorunn Spord; Prøitz, Tine Sophie.
Conceptualisation of assessment in education policy documents.. CIES conference; 2023-02-14
HVL USN Untitled
 
15 Borgen, Jorunn Spord; Prøitz, Tine Sophie.
Kunnskapens rolle i lærerutdanning. I: En forskningsbasert skole? Forskningens plass i lærerutdanning og skole. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215065540. s. 88-106
USN Untitled
 
16 Engelsrud, Gunn Helene; Borgen, Jorunn Spord.
Twenty years of The Cultural School Bag: transcending the provider-receiver positioning of students as (not yet) participants.. Education policy and education practice – the nexus between stability and change; 2023-08-30 - 2023-08-31
USN HVL Untitled
 
17 Løndal, Knut; Borgen, Jorunn Spord; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Gjølme, Egil Galaaen.
Forskning for fremtiden?. Tverrinstitusjonelt forskningswebinar: Kroppsøving i skolen; 2023-01-19 - 2023-01-19
HVL NTNU UiT OSLOMET Untitled
 
18 Prøitz, Tine Sophie; Borgen, Jorunn Spord; Sørensen, Veronika; Stenersen, Christine Rendahl.
Third Space in Education a Systematic Review Study. Åsgårdstrandseminar; 2023-08-30 - 2023-08-31
USN HVL NTNU Untitled
 
19 Skjelbred, Bente Helen; Borgen, Jorunn Spord.
En undersøkelse om formingsforskning, kunnskapsutvikling og endring i faget Kunst og håndverk. Jubileumskonferanse, Fortid, nåtid og framtid - lærerutdanning i formgivning, kunst og håndverk, 23.-24. januar; 2023-01-23 - 2023-01-24
HVL Untitled
 
20 Skjelbred, Bente Helen; Borgen, Jorunn Spord.
Formingsforskning i en ny tid? En undersøkelse om formingsforskning, kunnskapsutvikling og endring i faget Kunst og håndverk. FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk 2023 ;Volum 16.(2) s. 1-18
HVL USN Untitled
 
21 Sæther, Sondre; Borgen, Jorunn Spord; Leirhaug, Petter Erik.
Structuring play in physical education. Sport, Education and Society 2023 s. -
USN NIH Untitled
 
22 Sæther, Sondre; Leirhaug, Petter Erik; Borgen, Jorunn Spord.
Play in Phyiscal Education - How teachers understand and include play in their teaching. ECER 2023 - European Conference on Educational Research; 2023-08-22 - 2023-08-25
USN HVL NIH Untitled
 
2022
23 Borgen, Jorunn Spord.
Baseline studien. Evaluering av de praktiske og estetiske fagene i LK20; 2022-08-18
USN Untitled
 
24 Borgen, Jorunn Spord.
Evaluering/evalueringsforskning. Evalueringen av de praktiske og estetiske fagene i LK20. Evaluering av de praktiske og estetiske fagene i LK20; 2022-04-07 - 2022-04-07
USN Untitled
 
25 Borgen, Jorunn Spord.
Helhet og sammenheng i artikkelbasert avhandling. PHD-days; 2022-10-26
HVL Untitled
 
26 Borgen, Jorunn Spord.
Helhet og sammenheng i artikkelbaserte avhandlinger.. Stipendiatgruppen SEPP; 2022-05-24
HVL Untitled
 
27 Borgen, Jorunn Spord.
Litteraturreview som datagrunnlag i artikler.. Skriveseminar BuDa; 2022-03-09 - 2022-03-10
HVL Untitled
 
28 Borgen, Jorunn Spord.
Læreplanformer, perspektiver og mål.. Rammeplan-seminaret, BarnKunne, HVL; 2022-04-22
HVL Untitled
 
29 Borgen, Jorunn Spord.
PhD-days - Helhet og sammenheng i artikkelbaserte avhandlinger. PhD-days Universitetet i Sørøst-Norge; 2022-10-26 - 2022-10-26
USN Untitled
 
30 Borgen, Jorunn Spord.
The “problem” of differentiation in arts and culture and physical activity programs in school.. Differentiation renaissance: revisiting a powerful and multilayered concept of education; 2022-06-09 - 2022-06-10
USN Untitled
 
31 Borgen, Jorunn Spord.
Vitenskapelig skriving. Skriveseminar BuDa; 2022-03-09 - 2022-09-10
HVL Untitled
 
32 Borgen, Jorunn Spord; Engelsrud, Gunn.
Language use about physical education (PE). A critical look at the new subject curriculum for PE in Norway (LK 20).. NERA konferanse, paper sesjon; 2022-06-01 - 2022-06-03
USN HVL Untitled
 
33 Borgen, Jorunn Spord; Hallås, Bjørg Oddrun; Moen, Kjersti Mordal; Løndal, Knut; Engelsrud, Gunn Helene; Gjølme, Egil Galaaen.
Kroppsøving i skolen. Webinar med påmelding; 2022-01-25 - 2022-01-25
USN UiT NTNU OSLOMET HVL Untitled
 
34 Borgen, Jorunn Spord; Prøitz, Tine Sophie.
Conceptualisation of assessment in education policy documents – school leaders' room for action.. CLASS workshop; 2022-08-23 - 2022-08-24
USN Untitled
 
35 Bråten, Ingvard; Borgen, Jorunn Spord.
Generasjon 2.0: Mannlige lærere i kunst og håndverk. Acta Didactica Norden (ADNO) 2022 ;Volum 16.(1) s. -
USN HVL Untitled
 
36 Engelsrud, Gunn; Gyring, Jakob; Sæle, Ove Olsen; Hallås, Bjørg Oddrun; Borgen, Jorunn Spord.
Karakterer i kroppsøving er ikke irrelevant.. Forskersonen.no 2022
HVL USN Untitled
 
37 Karlsen, Maria Louise; Skarpenes, Ove; Borgen, Jorunn Spord.
Standardisering av WHO-anbefalingen for fysisk aktivitet for barn og unge og konsekvenser for praksis i norske skoler. Acta Didactica Norden (ADNO) 2022 ;Volum 16.(1) s. -
UIA HVL USN Untitled
 
38 Prøitz, Tine Sophie; Rye, Ellen Margrethe; Borgen, Jorunn Spord; Barstad, Kristin; Afdal, Hilde Wågsås; Mausethagen, Sølvi; Aasen, Petter.
Utbildning, lärande, forskning Slutrapport från en utvärderingsstudie av ULF-försöksverksamhet. Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge 2022 ;Volum 87.
OSLOMET HINN HIOF HVL USN Untitled
 
39 Ruud, Lise Camilla; Borgen, Jorunn Spord; Engelsrud, Gunn.
«Relevant for livet og skolekvardagen». En analyse av relevansbegrepets inntog i Den kulturelle skolesekken. Nordisk kulturpolitisk tidsskrift 2022 ;Volum 25.(1) s. 95-112
USN HVL Untitled
 
40 Sæther, Sondre; Borgen, Jorunn Spord; Leirhaug, Petter Erik.
Play in Norwegian curriculums for physical education - A historical conceptualisation. Acta Didactica Norden (ADNO) 2022 ;Volum 16.(3) s. -
USN NIH Untitled
 
2021
41 Aarskog, Eirik; Barker, Dean; Borgen, Jorunn Spord.
‘When it’s something that you want to do.’ Exploring curriculum negotiation in Norwegian PE. Physical Education and Sport Pedagogy 2021 s. -
USN NIH Untitled
 
42 Borgen, Jorunn Spord.
«Discus nervi optici» Den blinde flekk - og læring – med eksempel fra kroppsøving. Med blikk for læring; 2021-01-11
NIH Untitled
 
43 Borgen, Jorunn Spord.
Utdanning for framtida. Spenningar og haldningar i OECD sitt rammeverk om utdanning 2030.. Seminar forskergruppa Bærekraft HVL; 2021-05-12
HVL Untitled
 
44 Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Engelsrud, Gunn Helene; Gjølme, Egil Galaaen.
The formation and central aspects of teaching and learning in Physical Education in a time of reforms.. Symposium; 2021-05-18 - 2021-05-20
HVL HINN OSLOMET USN NTNU Untitled
 
45 Borgen, Jorunn Spord; Moe, Harald Eivind.
Praktiske og estetiske fag i skole og lærerutdanning - masterveiledning. Masteroppgåva - oppstarten og rammene; 2021-11-09
UiT USN Untitled
 
46 Borgen, Jorunn Spord; Randers-Pehrson, Anniken; Rimstad, Åsta.
Forskergruppen EMAL- Læring og undervisning(EMAL-LU gruppen). Seminar EMAL; 2021-10-19
USN Untitled
 
47 Borgen, Jorunn Spord; Rugseth, Gro; Bjorbækmo, Wenche.
‘Children at risk’ in public health policy; what is at risk?. Designing for play in New Nordic childhoods - BIN Norden Conference 3-4 March 2021; 2021-03-03 - 2021-03-04
HVL OSLOMET USN NIH UiO Untitled
 
48 Borgen, Jorunn Spord; Rugseth, Gro; Bjorbærkmo, Wenche Schrøder.
‘Children at Risk’ in Public Health Policy: What Is at Risk?. I: Childhood Cultures in Transformation 30 Years of the UN Convention on the Rights of the Child in Action towards Sustainability. Brill|Sense 2021 ISBN 978-90-04-44566-6. s. 178-196
USN HVL OSLOMET NIH Untitled
 
49 Borgen, Jorunn Spord; Ødegaard, Elin Eriksen.
Global paradoxes and provocations in education - Exploring sustainable futures for children and youth. Designing for play in New Nordic childhoods - BIN Norden Conference 3-4 March 2021; 2021-03-03 - 2021-03-04
HVL USN UiT Untitled
 
50 Borgen, Jorunn Spord; Ødegaard, Elin Eriksen.
Global Paradoxes and Provocations in Education: Exploring Sustainable Futures for Children and Youth. I: Childhood Cultures in Transformation 30 Years of the UN Convention on the Rights of the Child in Action towards Sustainability. Brill|Sense 2021 ISBN 978-90-04-44566-6. s. 274-297
UiT USN HVL Untitled
 
    Vis neste liste