2020
|
1. |
Haualand, Hilde; Bø, Vibeke; Vonen, Arnfinn Muruvik; Hjulstad, Johan; Ringsø, Torill; Nilsson, Anna-Lena; Ferrara, Lindsay Nicole; Anible, Benjamin Donald; Urdal, Gro Hege Saltnes; Agerup, Charlotte Helene; Slowikowska, Beata; Torbjørnsen, Inger Birgitte; Nyhus, Marianne Pilskog; Kermit, Patrick Stefan; Løkken, Marita; Amundsen, Guri; Halvorsen, Rolf Piene. Når fagfolks manglende kunnskap om språk hindrer hørselshemmede barns utviklingsmuligheter – et tilsvar til Skaug (2020). Norsk tidsskrift for logopedi 2020 ;Volum 20.(3) HVL OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
2. |
Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan. Utviklingshemmedes rettssituasjon - utsyn over kunnskapsfeltet. I: Utviklingshemming og seksuelle overgrep. Kunnskap, rettssikkerhet og beskyttelse. Universitetsforlaget 2020 ISBN 978-82-15-04143-8. s. 38-51 FAFO NTNU
Untitled
|
|
3. |
Phelan, Mary; Rudvin, Mette; Skaaden, Hanne; Kermit, Patrick Stefan. Ethics in Public Service Interpreting. Routledge 2020 (ISBN 978-1-138-88614-8) 206 s. OSLOMET NTNU
Untitled
|
2019
|
4. |
Kermit, Patrick Stefan. Barn, barnefellesskap og fellesskap. I: Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215032023. s. 41-60 NTNU
Untitled
|
|
5. |
Kermit, Patrick Stefan. Har vi fantasi til å forestille oss den inkluderende skolen?. I: Skolen vår!. Gyldendal Akademisk 2019 ISBN 978-82-05-49597-5. s. 38-62 NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
6. |
Kermit, Patrick Stefan. Passing for recognition – deaf children’s moral struggles languaging in inclusive education settings. Deafness and Education International 2019 ;Volum 21.(2-3) s. 116-132 OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
7. |
Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan. Access to the criminal justice system - People with intellectual disabilities and law. Nordic Network on Disability Research Conference - Inclusion and Exclusion in the Welfare Society; 2019-05-08 - 2019-05-10 FAFO NTNU
Untitled
|
|
8. |
Pedersen, Heidi; Søderstrøm, Sylvia; Kermit, Patrick Stefan. Assistive activity technology as symbolic expressions of the self. Technology and Disability 2019 ;Volum 31.(3) s. 129-140 OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
9. |
Pedersen, Heidi; Søderstrøm, Sylvia; Kermit, Patrick Stefan. “The fact that I can be in front of others, I am used to being a bit behind”: how assistive activity technology affects participation in everyday life. Disability and Rehabilitation: Assistive Technology 2019 s. 1-9 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Søndenaa, Erik; Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan; Dahl, Nina; Envik, Robert. Intellectual disabilities and offending behaviour: the awareness and concerns of the police, district attorneys and judges. Journal of intellectual disabilities and offending behaviour 2019 ;Volum 10.(2) s. 34-42 FAFO NTNU STO
Untitled
|
|
11. |
Søndenaa, Erik; Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan; Envik, Robert. Intellectual disabilities and offending behaviour: the awareness and concerns of the police, district attorneys and judges. Journal of Intellectual Disabilities 2019 FAFO OSLOMET NTNU STO
Untitled
|
2018
|
12. |
Berg, Berit; Haugen, Gry Mette D.; Elvegård, Kurt Idar Løkke; Kermit, Patrick Stefan. Marginalitet,sårbarhet, mestring. Metodiske utfordringer i praksisnær forskning. Universitetsforlaget 2018 (ISBN 978-82-15-02980-1) 221 s. DMMH NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
13. |
Kermit, Patrick Stefan. Forståelser av begrepet sårbarhet i lys av forskningsetiske tradisjoner. I: Marginalitet,sårbarhet, mestring. Metodiske utfordringer i praksisnær forskning. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-02980-1. s. 19-34 NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
14. |
Kermit, Patrick Stefan. Hørselshemmede barns og unges opplæringsmessige og sosiale vilkår i barnehage og skole : Kunnskapsoversikt over nyere nordisk forskning. : NTNU Samfunnforskning AS 2018 (ISBN 978-82-7570-542-4) 67 s. SAMFORSK
Untitled
|
|
15. |
Kermit, Patrick Stefan. What does it mean to be young and hearing-impaired in Nordic kindergartens or schools?. Intergenerational and Comparative Perspectives on Quality Inclusive Education (ICPQIE); 2018-06-18 - 2018-06-19 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Kermit, Patrick Stefan; Berge, Sigrid Slettebakk. Tegnspråktolking i videregående skole - inkludering og skoletolkens ansvar. I: Tolking - språkarbeid og profesjonsutøvelse. Gyldendal Akademisk 2018 ISBN 978-82-05-49528-9. s. 353-371 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Kermit, Patrick Stefan; Holiman, Sidsel Marianne. Inclusion in Norwegian Higher Education: Deaf Students’ Experiences with Lecturers. Social Inclusion 2018 ;Volum 6.(4) s. 158-167 NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
18. |
Langørgen, Eli; Kermit, Patrick Stefan; Magnus, Eva. Gatekeeping in professional higher education in Norway:ambivalence among academic staff and placement supervisors towards students with disabilities. International Journal of Inclusive Education 2018 s. 1-15 NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
19. |
Mjøen, Odd Morten; Kermit, Patrick Stefan. Døve mennesker møte med politi og rettsvesen - barrierer og muligheter. I: Marginalitet,sårbarhet, mestring. Metodiske utfordringer i praksisnær forskning. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-02980-1. s. 131-144 NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
20. |
Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan; Søndenaa, Erik; Dahl, Nina; Envik, Robert. Rettssikkerhet – likeverd og likeverdig behandling. Mennesker med kognitive funksjonsnedsettelser i møte med strafferettspleien. : Nordlandsforskning 2018 (ISBN 978-82-7321-741-7) 93 s. NTNU STO UiB
Untitled
|
|
21. |
Soldatic, Karen; Melbøe, Line; Kermit, Patrick Stefan; Somers, Kelly. Challenges in global Indigenous-Disability comparative research, or, why nation-state political histories matter. Disability and the Global South 2018 ;Volum 5.(2) s. 1450-1471 NTNU SAMFORSK UiT
Untitled
|
2017
|
22. |
Berge, Sigrid Slettebakk; Kermit, Patrick Stefan. Deaf Students’ Access to Informal Group-Work Activities Seen in Light of the Educational Interpreter’s Role. I: Marginalization Processes across Different Settings: Going beyond the Mainstream.. Cambridge Scholars Publishing 2017 ISBN 9781527503298. s. 106-128 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Kermit, Patrick Stefan. La Møller barnehage leve!. Adresseavisen 2017 s. - NTNU
Untitled
|
|
24. |
Langørgen, Eli; Kermit, Patrick Stefan; Magnus, Eva. Academic staff and placement supervisors as gatekeepers to professional education for students with disabilities. 14th NNDR Research Conference; 2017-05-03 - 2017-05-05 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Langørgen, Eli; Kermit, Patrick Stefan; Magnus, Eva. Ergoterapeuter og andre portvakter til høyere utdanning for studenter med funksjonsnedsettelse. Norsk fagkongress i ergoterapi; 2017-11-06 - 2017-11-08 NTNU
Untitled
|
2016
|
26. |
Kermit, Patrick Stefan; Olsen, Terje. Legal safety and sign language interpreting in the Norwegian criminal justice system. Critical Link 8; 2016-06-29 - 2016-07-01 NTNU
Untitled
|
|
27. |
Nilsen, Anita Blakstad. Kampen for kontroll -En kvalitativ studie om opplevelsen av arbeidshverdagen og betydningsfulle forhold for arbeidsdeltakelse hos mennesker med nedsatt hørsel. Trondheim: NTNU 2016 83 s. NTNU
Untitled
|
|
28. |
Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan. Rights and Intellectual Disability. A Review Study.. Lancaster Disability Studies Conference; 2016-09-06 - 2016-09-08 NF NTNU
Untitled
|
|
29. |
Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan. «Sign language, translation and rule of law – deaf people's experiences from encounters with the Norwegian criminal justice system». Sluttseminar, Fritz Moens forskningsfond; 2016-03-31 - 2016-03-31 NF NTNU
Untitled
|
|
30. |
Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan. Utviklingshemmedes rettsikkerhet - 25 år etter ansvarsreformen. Forskning om funksjonshemming - 7. forskningskonferanse; 2016-05-09 - 2016-05-10 NF NTNU
Untitled
|
|
31. |
Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan; Rønning, Hild; Hustad, Jon Haakon; Eriksen, John. Kunnskapsstatus: Rettssikkerhet for personer med utviklingshemming. Bodø: Nordlandsforskning 2016 (ISBN 978-82-7321-668-7) 126 s. Nordlandsforskning rapport(4/2016) ISF NF NTNU PHS
Untitled
|
|
32. |
; Berge, Sigrid Slettebakk. Tolkemediert undervisning for tegnspråklige elever i videregående skole. En analyse av undervisningstolkers rollesett.. : NTNU 2016 (ISBN 978-82-326-1728-9) 229 s. NTNU
Untitled
|
2015
|
33. |
Berg, Berit; Kermit, Patrick Stefan. Prat, les, klikk : Biblioteket som integreringsarena. : NTNU Samfunnsforskning AS 2015 (ISBN 978-82-7570-409-0) 38 s. NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
34. |
Haugen, Gry Mette D.; Kermit, Patrick Stefan; Wik, Sigrid Elise; Hjulstad, Johan Arve; Holkesvik, Anne Hildrum. Kunnskapsoversikt over forskningsfunn om læring hos barn og unge med hørselshemming. : NTNU Samfunnsforskning AS 2015 (ISBN 978-82-7570-438-0) SAMFORSK
Untitled
|
|
35. |
Kermit, Patrick Stefan. Disability. I: Encyclopedia of Global Bioethics. Springer 2015 ISBN 978-3-319-05544-2. s. - NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
36. |
Kermit, Patrick Stefan. Disability studies i de nordiska länderna – några perspektiv inifrån och utifrån. Hur mår svensk funktionshinderforskning?; 2015-11-26 - 2015-11-26 NTNU
Untitled
|
|
37. |
Kermit, Patrick Stefan. Kampen for å høre og høre til. Tidsskrift for Den norske legeforening 2015 ;Volum 135.(23/24) s. 2204-2204 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Kermit, Patrick Stefan. Paradoxes of Inclusion - Deaf children and questions of identities, a critical theoretical approach. Nordic Network on Disability Research 13th Research Conference; 2015-05-06 - 2015-05-08 NTNU
Untitled
|
|
39. |
Kermit, Patrick Stefan. Tegnspråktolkenes profesjonsetikk – en forhandling mellom teori og praksis?. Program for tegnspråk- og tolkeutdanningens 20-årsjubileum; 2015-06-05 - 2015-06-05 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Kermit, Patrick Stefan; Kittelsaa, Anna M.; Ytterhus, Borgunn; Gustavsson, Anders. Utviklingshemming: Hverdagsliv, levekår og politikk. Universitetsforlaget 2015 (ISBN 978-82-15-02438-7) 171 s. NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
41. |
Kermit, Patrick Stefan; Siri, Ante. Inkludering - et pedagogisk og moralsk prosjekt. StatpedMagasinet [Fagblad] 2015-05-01 NTNU
Untitled
|
|
42. |
Kermit, Patrick Stefan; Tharaldsteen, Anne Mali; Haugen, Gry Mette D.; Wendelborg, Christian. Om rapporten «En av flokken». Nasjonal brukerkonferanse i Statped 2015; 2015-02-03 - 2015-02-03 NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
43. |
Kermit, Patrick Stefan; Thornam, Ragnhild Thomsen. Fellesskapet tilpassar seg individet. StatpedMagasinet [Fagblad] 2015-05-01 NTNU
Untitled
|
|
44. |
Kermit, Patrick Stefan; Thornam, Ragnhild Thomsen. Lærte alle barna teiknspråk. Norsk Tidend [Tidsskrift] 2015-09-28 NTNU
Untitled
|
|
45. |
Kermit, Patrick Stefan; Thornam, Ragnhild Thomsen. Lærte alle barna teiknspråk. Framtida.no [Internett] 2015-06-29 NTNU
Untitled
|
|
46. |
Kermit, Patrick Stefan; Thornam, Ragnhild Thomsen. Lærte alle barna teiknspråk. Forskning.no [Internett] 2015-06-26 NTNU
Untitled
|
|
47. |
Kittelsaa, Anna M.; Kermit, Patrick Stefan. Voksen og utviklingshemmet - motsetning eller mulighet?. I: Utviklingshemming: Hverdagsliv, levekår og politikk. Universitetsforlaget 2015 ISBN 978-82-15-02438-7. s. 137-150 NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
48. |
Kittelsaa, Anna M.; Kermit, Patrick Stefan; Wik, Sigrid Elise; Klingenberg, Oliv Jorid Gravåsen; Holkesvik, Anne Hildrum. Kunnskapsoversikt over forskningsfunn om læring hos barn og unge med synshemming. : NTNU Samfunnsforskning AS 2015 (ISBN 978-82-7570-436-6) 80 s. SAMFORSK
Untitled
|
|
49. |
Kittelsaa, Anna M.; Ytterhus, Borgunn; Kermit, Patrick Stefan. Reformer og dagligliv. I: Utviklingshemming: Hverdagsliv, levekår og politikk. Universitetsforlaget 2015 ISBN 978-82-15-02438-7. s. 11-28 NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
50. |
Olsen, Terje; Kermit, Patrick Stefan. Sign language, translation and rule of law – deaf people's experiences from encounters with the Norwegian criminal justice system. Scandinavian Journal of Disability Research 2015 ;Volum 17. s. 23-41 NF NTNU SAMFORSK
Untitled
|