Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-45 av 45

2021
1 Aspfors, Jessica; Jakhelln, Rachel Elise; Sjølie, Ela.
Å analysere og endre praksis - teorien om praksisarkitekturer. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 9788215043890) 216 s.
NTNU NORD UiT Untitled
 
2 Sjølie, Ela; Moe, Nils Brede.
Work from X. I: Den digitale hverdagen. Trondheim: Norges tekniske vitenskapsakademi 2021 ISBN 9788253304007. s. 227-240
NTNU SINTEF Untitled
 
3 Sjølie, Ela; Strømme, Alex; Boks-Vlemmix, Juliette E P.
Team-skills training and real-time facilitation as a means for developing student teachers’ learning of collaboration. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2021 ;Volum 107.
NTNU Untitled
 
2020
4 Brandshaug, Sigrid Westad; Sjølie, Ela.
In liminality: interdisciplinary teams learning through challenges. Higher Education, Skills and Work-based Learning 2020
NTNU Untitled
 
5 Liebech-Lien, Beathe; Sjølie, Ela.
Teachers’ conceptions and uses of student collaboration in the classroom. Educational Research 2020
NTNU Untitled
 
6 Mahon, Kathleen; Heikkinen, Hannu; Huttunen, Rauno; Boyle, Tess; Sjølie, Ela.
What is Educational Praxis?. I: Pedagogy, Education, and Praxis in Critical Times. Springer 2020 ISBN 978-981-15-6925-8. s. 15-38
NTNU Untitled
 
7 Sjølie, Ela.
Den skjulte trusselen på hjemmekontoret. Gemini 2020
NTNU Untitled
 
8 Sjølie, Ela; Espenes, Thomas Christian; Buø, Ruth.
Slik taklet studentene å gå fra fysisk til digital undervisning. www.universitetsavisa.no 2020
NTNU Untitled
 
9 Sjølie, Ela; Francisco, Susanne; Mahon, Kathleen; Kaukko, Mervi; Kemmis, Stephen.
Learning of academics in the time of the Coronavirus pandemic. Journal of Praxis in Higher Education (JPHE) 2020 ;Volum 2.(1) s. 85-107
NTNU Untitled
 
10 Sjølie, Ela; Østern, Maria Anna-Lena Viola.
Student teachers’ criticism of teacher education – through the lens of practice architectures. Pedagogy, Culture & Society 2020
NTNU Untitled
 
2018
11 Mahon, Kathleen; Sjølie, Ela; Kemmis, Stephen; Langelotz, Lill; Boyle, Tess; Santos, Doris.
Researching practice in higher education. AARE 2018; 2018-12-02 - 2018-12-06
NTNU Untitled
 
12 Sjølie, Ela; Francisco, Susanne; Langelotz, Lill.
Communicative learning spaces and learning to become a teacher. Pedagogy, Culture & Society 2018 ;Volum 27.(3) s. 365-382
NTNU Untitled
 
13 Strømme, Alex; Sjølie, Ela; Boks-Vlemmix, Juliette E P.
Teachers in Team. its21; 2018-06-20 - 2018-06-21
NTNU Untitled
 
2017
14 Mahon, Kathleen; Sjølie, Ela; Santos, Doris; Schaffar-Kronqvist, Birgit; Kemmis, Stephen.
Researching practice in higher education. ECER 2017; 2017-08-22 - 2017-08-25
NTNU Untitled
 
15 Nilssen, Vivi Lisbeth; Enge, Ole; Fauskevåg, Odin; Fjørtoft, Henning; Haugan, Jan Arvid; Klemp, Torunn; Sjølie, Ela; Tønseth, Christin; Guldal, Tale Margrethe; Postholm, May Britt.
Forskningsdeltakeres stemmer fra barnehage til lærerutdanning. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2017 ;Volum 11.(2) s. 3-5
NTNU Untitled
 
16 Sjølie, Ela.
Learning educational theory in teacher education. I: Exploring education and professional practice - Through the lens of practice architectures. Springer 2017 ISBN 978-981-10-2219-7. s. 49-61
NTNU Untitled
 
17 Sjølie, Ela; Morud, Elin Bø.
Læreres læring og profesjonelle læringsfellesskap. Seminar for lærere ved Spongdal skole; 2017-01-27
NTNU Untitled
 
18 Sjølie, Ela; Strømme, Alex; Boks-Vlemmix, Juliette E P.
‘Teachers in Team’ - a case study of group work in teacher education. Interdisciplinary Teamwork Skills (Its21); 2017-06-13 - 2017-06-14
NTNU Untitled
 
2016
19 Sjølie, Ela.
Communicative spaces and teacher learning – a discussion across national borders. AARE 2016 Conference; 2016-11-27 - 2016-12-01
NTNU Untitled
 
20 Sjølie, Ela.
Å lære teori; en studie av lærerstudenters læringspraksiser. I: Veiledningspraksiser i bevegelse. Skole, utdanning og kulturliv. Fagbokforlaget 2016 ISBN 9788245017816. s. 45-58
NTNU Untitled
 
21 Sjølie, Ela; Morud, Elin Bø.
Gruppearbeid og samarbeidslæring. Seminar for lærere ved Spongdal skole; 2016-03-14
NTNU Untitled
 
22 Sjølie, Ela; Morud, Elin Bø.
Ledelse av elevers læring. Fagdag for lærere; 2016-08-11
NTNU Untitled
 
23 Sjølie, Ela; Morud, Elin Bø.
Praktisk - Variert - Motiverende: Skolebasert kompetanseutvikling og klasseledelse. Fagdag for lærere; 2016-04-18
NTNU Untitled
 
24 Sjølie, Ela; Morud, Elin Bø.
Relasjoners betydning for elevers læring. Fagdag for lærere; 2016-09-26
NTNU Untitled
 
25 Sjølie, Ela; Morud, Elin Bø.
Relasjonsarbeid i skolen. Fagdag for lærere; 2016-10-03
NTNU Untitled
 
26 Sjølie, Ela; Morud, Elin Bø.
Skolebasert kompetanseutvikling og pedagogisk loppemarked. Fagdag for lærere; 2016-01-28
NTNU Untitled
 
2015
27 Sjølie, Ela.
Learning to be a teacher. Practice Theory Perspectives on Pedagogy and Education: Praxis, Diversity and Contestation; 2015-06-04 - 2015-06-06
NTNU Untitled
 
28 Sjølie, Ela.
When the form stands in the way of content – a study of student teachers’ reading practices. Education Inquiry 2015 ;Volum 6.(4) s. 437-455
NTNU Untitled
 
2014
29 Sjølie, Ela.
In the Tension Between Idealism and Practicality – Student Teachers’ Meta-awareness of Learning and Teaching. I: Nafol Årbok 2014 NAFOL Year Book 2014 En gang lærer – alltid lærer? Once a Teacher – Always a Teacher?. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-450-1786-1. s. 113-134
NTNU Untitled
 
30 Sjølie, Ela.
Pedagogy is just common sense - a case study of student teachers' academic learning practices. NAFOLS nasjonale konferanse; 2014-05-21 - 2014-05-21
NTNU Untitled
 
31 Sjølie, Ela.
Pedagogy is just common sense - a case study of student teachers' academic learning practices. Trondheim: NTNU 2014 (ISBN 978-82-326-0372-5) 269 s.
NTNU Untitled
 
32 Sjølie, Ela.
Pedagogy is just common sense - a case study of student teachers' academic practices. AARE-NZARE 2014 Conference; 2014-11-30 - 2014-12-04
NTNU Untitled
 
33 Sjølie, Ela.
The role of theory in teacher education: reconsidered from a student teacher perspective. Journal of Curriculum Studies 2014 ;Volum 46.(6) s. 729-750
NTNU Untitled
 
2013
34 Sjølie, Ela.
It’s just too much! Student teachers’ learning: enablers and constraints. NERA conference 2013; 2013-03-07 - 2013-03-09
NTNU Untitled
 
35 Sjølie, Ela.
Å være lærerstudent anno 2013. «Forskning om lærerutdanning - hva vet vi?". PRAKUTs temakonferanse; 2013-11-13
NTNU Untitled
 
2012
36 Sjølie, Ela.
The role of theory in teacher education - reconsidered in a pre-service teacher perspective. AARE 2012 Conference; 2012-12-02 - 2012-12-06
NTNU Untitled
 
37 Sjølie, Ela; Clayton, Kathleen.
Pre-service teachers and theory in initial teacher education: A comparison of two studies. AARE 2012 Conference; 2012-12-02 - 2012-12-06
NTNU Untitled
 
2010
38 Mattson, Matts; Sjølie, Ela; Johansson, Inge; Rorrison, Doreen; Männikkö-Barbutiu, Sirkku; Stålbrandt, Eva.
Researching practicum: Professional Practice Knowledge in Teacher Education, symposium. AARE 2010 Conference; 2010-11-29 - 2010-12-02
NTNU Untitled
 
39 Sjølie, Ela.
Emerging capacity to articulate the importance of theoretical concepts based on novice teaching experiences during teacher education. AARE 2010 Conference; 2010-11-29 - 2010-12-02
NTNU Untitled
 
40 Sjølie, Ela; Emsheimer, Peter.
Students teachers’ understanding of theoretical concepts based on experiences in practicum. AARE 2010 Conference; 2010-11-29 - 2010-12-02
NTNU Untitled
 
41 Strømme, Alex; Haugaløkken, Ove Kr.; Wæge, Kjersti; Sjølie, Ela.
Praksisbasert lærerutdanning - sementering eller fundamentering. Når utdanning møter yrke; 2010-01-25 - 2010-01-25
NTNU Untitled
 
2008
42 Sjølie, Ela; Haugaløkken, Ove Kr..
Praksisbasert lærerutdanning - fadderordning som alternativ praksisform i femårig lærerutdanning. I: FoU i Praksis 2007: Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Tapir Akademisk Forlag 2008 ISBN 978-82-519-2295-1. s. 333-346
NTNU Untitled
 
2007
43 Sjølie, Ela; Haugaløkken, Ove Kr..
LUR-praksis: styrking av praksisdimensjonen i femårig lærerutdanning ved NTNU. FOU i praksis; 2007-04-19 - 2007-04-20
NTNU Untitled
 
44 Sjølie, Ela; Haugaløkken, Ove Kr..
Praksisbasert lærerutdanning - fadderordning som alternativ praksisform i femårig lærerutdanning. I: Gjennom ordene. Fagtekster fra et førstelektorprogram. Trondheim: NTNU. Program for lærerutdanning 2007 ISBN 978-82-7923-049-6. s. 165-178
NTNU Untitled
 
2006
45 Sjølie, Ela; Haugaløkken, Ove Kr..
Practice- based teacher education - a new model for organising practical training in teacher education. European Practice Based and Practitioner Research conference on learning and instruction; 2006-10-19 - 2006-10-21
NTNU Untitled