2023
|
1. |
Elnan, Ingrid; Vedul-Kjelsås, Vigdis. Kroppsøvingslærerstudenters kompetanse om inkludering. I: Bevegelsesfellesskap i oppveksten : kritiske perspektiver på inkludering og mangfold. Fagbokforlaget 2023 ISBN 9788245041415. s. 286-304 NTNU
Untitled
|
2022
|
2. |
Elnan, Ingrid; Vedul-Kjelsås, Vigdis. Grunnskolelærerstudenters erfaringer med inkludering av elever med funksjonsnedsettelser i kroppsøving. Kroppsøvingskonferansen; 2022-06-02 - 2022-06-03 NTNU
Untitled
|
|
3. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Selvoppfatning. I: Grunnbok i pedagogisk psykologi. Fagbokforlaget 2022 ISBN 978-82-450-3363-2. s. 347-356 NTNU
Untitled
|
2021
|
4. |
Løhre, Audhild; Vedul-Kjelsås, Vigdis; Østerlie, Ove. Enjoyment as a learning resource: Stories told by students with harmful concentration problems.. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2021 ;Volum 7. s. 81-98 NTNU
Untitled
|
|
5. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. • Kurs i tilrettelegging paraidrett. Tilrettelegging av fysisk aktivitet for personer med funksjonsnedsettelser. Kurs; 2021-10-07 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis; Elnan, Ingrid. Bodily learning to promote teacher students' understanding of inclusive physical education (PE). Konferanse: Bodily learning; 2021-04-22 - 2021-04-23 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis; Elnan, Ingrid. Kroppslig læring for å fremme lærerstudenters forståelse av inkluderende kroppsøvingsundervisning. I: Kroppslig læring - perspektiver og praksiser. Universitetsforlaget 2021 ISBN 978-82-15-04370-8. s. 237-249 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis; Haga, Monika. Kroppslig læring som motorisk kompetanse. I: Kroppslig læring - perspektiver og praksiser. Universitetsforlaget 2021 ISBN 978-82-15-04370-8. s. 63-73 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Østerlie, Ove; Vedul-Kjelsås, Vigdis. [Podcast, krø.no]. Tilpasset opplæring og anerkjennelse i kroppsøving. www.krø.no [Internett] 2021-03-09 NTNU
Untitled
|
2020
|
10. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Tilrettelegging i paraidrett.. Tilrettelegging i paraidrett; 2020-02-28 NTNU
Untitled
|
2019
|
11. |
Elnan, Ingrid; Vedul-Kjelsås, Vigdis. Tilrettelegging av kroppsøving for elever med funksjonsnedsettelser. FAF-seminar (Fysisk aktivitet for funksjonshemmede); 2019-11-07 - 2019-11-08 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. ”Det slo meg at om det er en som ikke skal være med, så er det meg”. Tilrettelegging av kroppsøvingsundervisning for elever med funksjonsnedsettelser.. Kroppsøvingskonferansen; 2019-06-06 - 2019-06-07 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Tilrettelegging i paraidrett. Kurs. Tilrettelegging i paraidrett; 2019-09-11 - 2019-09-11 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Tilrettelegging i paraidrett. Kurs. Tilrettelegging i paraidrett; 2019-11-21 - 2019-11-21 NTNU
Untitled
|
2018
|
15. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Tilrettelegging av paraidrett. Kurs i Tilrettelegging av paraidrett; 2018-04-25 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Tilrettelegging av paraidrett. Kurs. Tilrettelegging i paraidrett; 2018-10-03 - 2018-10-03 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Østerlie, Ove; Buaas, Ingrid Østgaard; Vedul-Kjelsås, Vigdis; Løhre, Audhild. Skytetrening for elever med konsentrasjonsvansker; Evaluering av et tiltak i skolen. Trondheim: NTNU 2018 (ISBN 978-82-7923-081-6) 64 s. NTNU
Untitled
|
2017
|
18. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Tilrettelegging av paraidrett. Kurs. Tilrettelegging i paraidrett; 2017-09-27 - 2017-09-27 NTNU
Untitled
|
2016
|
19. |
Elnan, Ingrid; Vedul-Kjelsås, Vigdis; Kristensen, Geir Olav. Tidsbruk og læringsmål i kroppsøving. Kroppsøvingskonferansen 2016; 2016-06-09 - 2016-06-10 NTNU
Untitled
|
|
20. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. "D e nå i kroppen som vil leik" Motorisk kompetanse, fysisk form, selvoppfatning og fysisk aktivitet hos barn og unge. I: Motorikk i et didaktisk perspektiv. Gyldendal Akademisk 2016 ISBN 9788205491786. s. 95-115 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Tilrettelegging av fysisk aktivitet for personer med funksjonsnedsettelse. Kurs. Tilrettelegging; 2016-04-26 - 2016-04-26 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Tilrettelegging av fysisk aktivitetet for personer med funksjonsnedsettelse. Kurs. Tilrettelegging; 2016-09-27 - 2016-09-27 NTNU
Untitled
|
2015
|
23. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Hvem er jeg i den konteksten jeg er en del av? Motorisk kompetanse, fysisk form og selvoppfatning. Ungdomsseminar Trondheim; 2015-09-24 - 2015-09-24 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Kurs: Hvordan tilrettelegge for fysisk aktivitet for personer med funksjonsnedsettelser i gymsalen og i friluftsliv. Kurs i forbindelse med Grenseløse idrettsdager; 2015-10-28 - 2015-10-28 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Kurs: Hvordan tilrettelegge for fysisk aktivitet for personer med funksjonsnedsettelser i gymsalen og i friluftsliv. Grenseløse idrettsdager; 2015-10-21 - 2015-10-21 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Ser du meg, eller tar du bare tida på meg? Fysisk form, selvoppfatning og fysisk aktivitet hos barn med ulik motorisk kompetanse. Kroppsøvingsfaget i bevegelse; 2015-06-11 - 2015-06-12 NTNU
Untitled
|
|
27. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Ser du meg, eller tar du bare tida på meg? Motorisk kompetanse, fysisk form og selvoppfatning. Kunnskapsbyen Trondheim; 2015-03-07 - 2015-03-07 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Tilrettelegging i kroppsøving. Lærerkurs; 2015-03-05 - 2025-03-05 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis; Stensdotter, Ann-Katrin; Haga, Monika; Sigmundsson, Hermundur. Physical fitness, self-perception and physical activity in children with different motor competence. European Journal of Adapted Physical Activity 2015 ;Volum 8.(1) s. 45-57 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Østerlie, Ove; Kristensen, Geir Olav; Vedul-Kjelsås, Vigdis. Basis II. I artikkelkompendium K2 GLU 1-7 og 5-10. Akademika forlag 2015 120 s. NTNU
Untitled
|
2014
|
31. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Barn med dårligere motorikk og fysisk form har lavere selvoppfatning. Adresseavisen, Fædrelandsvennen, Osloby [Internett] 2014-10-24 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Forskjeller blir jevnet ut i naturen. Adresseavisen [Avis] 2014-11-08 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Gutter har bedre selvbilde enn jentene. Høgskoleavisa [Avis] 2014-09-30 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Motor competence, Physical fitness, Self-Perception and Physical Activity in children. Trondheim: NTNU 2014 (ISBN 9788232603848) 150 s. NTNU
Untitled
|
|
35. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Motorisk kompetanse, selvoppfatning og fysisk form. Fagligpedagogisk dag for kroppsøving og idrettsfag videregående; 2014-11-28 - 2014-11-28 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. "Se meg, ikke bare se på meg!". Kroppsøving 2014 (6) s. 24-28 NTNU
Untitled
|
|
37. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. "Se meg, ikke bare se på meg!" Motorisk kompetanse, fysisk form og selvoppfatning. Forskningsdagene HiST; 2014-09-19 - 2014-09-19 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Tilrettelegging av kroppsøving og fysisk aktivitet for funksjonshemmede i gymsal og ute. Kurs. Tilrettelegging; 2014-11-14 - 2014-11-14 NTNU
Untitled
|
|
39. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Tilrettelegging av kroppsøving og fysisk aktivitet for funksjonshemmede i gymsal og ute. Kurs; 2014-10-23 - 2014-10-23 NTNU
Untitled
|
2013
|
40. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis; Stensdotter, Ann-Katrin I; Sigmundsson, Hermundur. Motor Competence in 11-Year-Old Boys and Girls. Scandinavian Journal of Educational Research 2013 ;Volum 57.(5) s. 561-570 NTNU
Untitled
|
2012
|
41. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. "Hvordan tilrettelegge for fysisk aktivitet for personer med funksjonsnedsettelser, i gymsal og friluft." Tre 3-timers kurs som er en del av samarbeidet mellom "Den fysiske skolesekken" og Norges Idrettsforbund (NIF). Kurs; 2012-09-27 NTNU
Untitled
|
|
42. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis. Inkludering av elever med funksjonsnedsettelse i kroppsøving. Miniseminar om "Fysisk aktivitet og funksjonshemming"; 2012-04-26 - 2012-04-26 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Vedul-Kjelsås, Vigdis; Sigmundsson, Hermundur; Haga, Monika; Stensdotter, Ann-Katrin. The relationship between motor competence, physical fitness and self-perception in children. Child: Care, Health and Development 2012 ;Volum 38.(3) s. 394-402 NTNU
Untitled
|