Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-42 av 42

2021
1 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Mangfold som pedagogisk gave: Fargespill-metodikk – arbeid med flerkultur i skole og barnehage. I: Komplementerende kunnskap i grunnskolelærerutdanningene. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215051383. s. 155-176
HVL Untitled
 
2018
2 Madsen, Tjalve Gjøstein.
The Kaleidoscope Method, a pedagogy of solidarity and hope?. 2 nd International Conference Paulo Freire: The Global Legacy; 2018-04-28 - 2018-05-01
HVL Untitled
 
3 Madsen, Tjalve Gjøstein; Risøy, Bodil Kjesbo.
«… gikk ut i praksis som en ny og bedre utgave av meg selv». Studenterfaringer med en fagovergripende temauke om danning i grunnskolelærerutdanningene.. UNIPED 2018 ;Volum 41.(4) s. 412-424
HVL Untitled
 
2016
4 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Bokanmelding av Trine Fossland: «Digitale læringsformer i høyere utdanning» (Nordic Studies in Education (NSE) 2016-2). Nordic Studies in Education 2016
HVL Untitled
 
5 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Mangfold - fra symbolretorikk til klasserommet. Fagdag for praksislærere; 2016-01-28
HVL Untitled
 
6 Madsen, Tjalve Gjøstein; Risøy, Bodil Kjesbo.
Profesjonsdanning i spennet mellom ideal og utdanningspolitiske nakkegrep. Erfaringer fra 5 år med "Danningsuken" i GLU-utdanningen.. Stavangerkonferansen 2.-4.05.2016; 2016-05-02 - 2016-05-04
HVL Untitled
 
2015
7 Madsen, Tjalve Gjøstein.
IKT og konsekvenser av dette for kunnskapsutvikling og læringsmiljø i skolen. Faglig foredagsrekke; 2015-09-15
HVL Untitled
 
8 Madsen, Tjalve Gjøstein; Hamre, Ole.
Oppskriften på Fargespill. BT [Avis] 2015-05-15
HVL Untitled
 
9 Madsen, Tjalve Gjøstein; Hamre, Ole; Saue, Sissel.
If diversity really matters.. Kaleidoscope - changing teachers through narrative inquiry. Negotiating Neglected Narratives; 2015-10-07 - 2015-10-08
HVL Untitled
 
2013
10 Madsen, Tjalve.
Det multimodale læringsrommet, arbeidsmåter og organisering i spenningsfeltet mellom det digitale læringsrom og det fysiske møtet. Utdanningskonferansen HiB 2013; 2013-04-05 - 2013-04-05
HVL Untitled
 
11 Madsen, Tjalve.
Hvordan implementere planer for digitale ferdigheter blant lærere og elever/studenter ?. ItsLearning, Brukerkonferansen 2013; 2013-04-15 - 2013-04-15
HVL Untitled
 
2010
12 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Det norske skolekuppet. Bergens Tidende 2010 s. 1-
HVL Untitled
 
2009
13 Husøy, Gjertrud; Rimmereide, Hege Emma; Madsen, Tjalve Gjøstein; Ekker, Sonja.
Digitale mapper og konsekvens for læringsmiljø. NVU-konferanse; 2009-03-17 - 2009-03-18
HVL NORD Untitled
 
14 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Digitale tavler - kulturimperialisme i klasserommet?. Skolen i digital utvikling; 2009-11-12 - 2009-11-13
HVL Untitled
 
15 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Itslearning som redskap for kommunikasjon mellom Høgskolen i Bergen og praksisfeltet. : HiB 2009 13 s.
HVL Untitled
 
16 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Karakterer gir dårligere læring. UKJENT 2009
HVL Untitled
 
17 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Kvalitetssikring av læreren: Mellom krav og autonomi - ledelsens rolle og strategi. Skoleleders betydning for kvalitet i skolen; 2009-01-13 - 2009-01-13
HVL Untitled
 
18 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Læringsplattformer - et instrumentalistisk blindspor?. NOFA 2, Den anden nordiske fagdidaktikkonference; 2009-05-13 - 2009-05-15
HVL Untitled
 
19 Rimmereide, Hege Emma; Madsen, Tjalve Gjøstein; Husøy, Gjertrud; Gjøvik, Øistein; Ekker, Sonja.
Digitale mapper og konsekvenser for læringsmiljø i høgere utdanning. I: Læringsmiljø på nett: erfaringer fra forsøk og prosjekt. Tapir Akademisk Forlag 2009 ISBN 978-82-519-2520-4. s. 231-247
HVL NORD NTNU Untitled
 
2008
20 Dysthe, Olga; Wittek, Line; Engelsen, Knut Steinar; Madsen, Tjalve Gjøstein.
A theory-based discussion of assessment criteria : the balance between explicitness and negotiation. I: Balancing dilemmas in assessment and learning in contemporary education. Routledge 2008 ISBN 0-415-95584-X. s. 121-131
HVL OSLOMET UiB Untitled
 
21 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Fire selvfølgeligheter om digitale mapper? Om mappearbeid under ulike betingelser - et pragmatisk perspektiv. I: Mapper i digitale læringskontekstar - erfaringar og perspektiv frå høgre utdanning. Tromsø: 2008 s. 79-88
HVL Untitled
 
22 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Hvordan kan vi gjøre skolene til enda bedre læringsarenaer?. Hordalandskonferansen 2008; 2008-05-27 - 2008-05-28
HVL Untitled
 
23 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Learning Management Systems in Norway. EDEN; 2008-06-16 - 2008-06-18
HVL Untitled
 
24 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Læringsplattform som pedagogisk verktøy. Digital hverdag 2008, Bergen.; 2008-01-31 - 2008-02-01
HVL Untitled
 
25 Madsen, Tjalve Gjøstein; Husøy, Gjertrud; Ekker, Sonja; Gjøvik, Øistein; Rimmereide, Hege Emma.
Digital portfolios: student learning or student control?. ALT-C 2008: Rethinking the digital divide (Association for Learning Technology) : 15th International Conference; 2008-09-09 - 2008-09-11
HVL NORD NTNU Untitled
 
26 Madsen, Tjalve Gjøstein; Husøy, Gjertrud; Ekker, Sonja; Gjøvik, Øistein; Rimmereide, Hege Emma.
Digital portfolios: student learning or student control?. I: ALT-C 2008: Rethinking the digital divide : 15th International Conference 9-11 September Leeds, UK : Conference Introduction and Abstracts. Leeds, UK: 2008 s. 75-76
HVL NORD NTNU Untitled
 
2007
27 Lundhaug, Torbjørn; Madsen, Tjalve Gjøstein; Klepsvik, Karen; Fosse, Øyvind; Johannessen, Paul Richard.
Bergsdalen-mulighetenes dal. UKJENT 2007
HVL Untitled
 
28 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Bergsdalen grendaskole - rolle og funksjon i forhold til lokalmiljø og næringsliv. UKJENT 2007
HVL Untitled
 
29 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Delrapport 1 om It's Learning som redskap for samarbeid og kommunikasjon mellom lærerutdanningen - HiB og praksisfeltet. : Høgskolen i Bergen 2007
HVL Untitled
 
30 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Mappemetodikk i Lofoten. : Høgskolen i Bergen 2007
HVL Untitled
 
31 Madsen, Tjalve Gjøstein; Klepsvik, Karen; Lundhaug, Torbjørn; Grimsæth, Gerd; Nygaard, Inger; Erstad, Karstein.
Sluttrapport Bergsdalsprosjektet. Bergen: Høgskolen i Bergen 2007
HVL Untitled
 
2006
32 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Gode kunnskaper - hva er det? Mappemetodikk med fokus på det kvalitative innhold i elevmappene. Bedre Skole 2006
HVL Untitled
 
33 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Pedagogikk med bivirkninger. Bergens Tidende 2006
HVL Untitled
 
2005
34 Hove, Synnøve; Madsen, Tjalve Gjøstein.
Skoleutvikling i møte mellom teori og praksis. Mapper og elevsamtaler som redskaper i skoleutvikling. : 2005 15 s.
HVL Untitled
 
35 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Pedagogen: Fri fra konfesjon. [Avis] 2005-03-08
HVL Untitled
 
36 Moe, Randi; Ulvik, Marit; Madsen, Tjalve Gjøstein; Krüger, Kari Raknes; Strømman, John R..
Hva kjennetegner god praksisveiledning. Bedre Skole 2005 (3) s. 86-92
HVL UiB Untitled
 
2004
37 Dysthe, Olga; Madsen, Tjalve Gjøstein; Otnes, Hildegunn; Engelsen, Knut Steinar.
Between ideal and reality A student perspective on criteria in portfolio assessment. EARLY - 2004, Beyond Intuition; 2004-06-23 - 2004-06-25
HVL USN UiB Untitled
 
38 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Moving from Good Intentions to Reality. Implementing ICT in Teacher Education. EDEN - konferansen 2004; 2004-06-16 - 2004-06-16
HVL Untitled
 
2003
39 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Internsjonale erfaringer med mapper og mappevurdering i lærerutdanning. I: Mapper som pedagogisk redskap. Perspektiver og erfaringer. Abstrakt forlag 2003
HVL Untitled
 
40 Madsen, Tjalve Gjøstein.
Prosjekt mappemetodikk - læring og vurdering. Et mappeprosjekt ved Årstad bydel i Bergen. UKJENT 2003
HVL Untitled
 
2002
41 Knutsen, Ida Margrethe; Hinna, Kristin Ran Choi; Madsen, Tjalve Gjøstein.
På sporet etter Piaget og Vygotsky i norske klasserom. I: Et utdanningssystem i endring. IKT og læring. Gyldendal Akademisk 2002 s. 107-124
HVL Untitled
 
2000
42 Presthus, Anne Marie; Madsen, Tjalve Gjøstein.
"Erfarne skoleledere veileder nye skoleledere: Hva erfarte vi?". Nordisk Forening for Pedagogisk forsknings 28. .; 2000-03-09 - 2000-03-12
HVL UIA Untitled