2021
|
1. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Mangfold som pedagogisk gave: Fargespill-metodikk – arbeid med flerkultur i skole og barnehage. I: Komplementerende kunnskap i grunnskolelærerutdanningene. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215051383. s. 155-176 HVL
Untitled
|
2018
|
2. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. The Kaleidoscope Method, a pedagogy of solidarity and hope?. 2 nd International Conference Paulo Freire: The Global Legacy; 2018-04-28 - 2018-05-01 HVL
Untitled
|
|
3. |
Madsen, Tjalve Gjøstein; Risøy, Bodil Kjesbo. «… gikk ut i praksis som en ny og bedre utgave av meg selv». Studenterfaringer med en fagovergripende temauke om danning i grunnskolelærerutdanningene.. UNIPED 2018 ;Volum 41.(4) s. 412-424 HVL
Untitled
|
2016
|
4. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Bokanmelding av Trine Fossland: «Digitale læringsformer i høyere utdanning» (Nordic Studies in Education (NSE) 2016-2). Nordic Studies in Education 2016 HVL
Untitled
|
|
5. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Mangfold - fra symbolretorikk til klasserommet. Fagdag for praksislærere; 2016-01-28 HVL
Untitled
|
|
6. |
Madsen, Tjalve Gjøstein; Risøy, Bodil Kjesbo. Profesjonsdanning i spennet mellom ideal og utdanningspolitiske nakkegrep. Erfaringer fra 5 år med "Danningsuken" i GLU-utdanningen.. Stavangerkonferansen 2.-4.05.2016; 2016-05-02 - 2016-05-04 HVL
Untitled
|
2015
|
7. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. IKT og konsekvenser av dette for kunnskapsutvikling og læringsmiljø i skolen. Faglig foredagsrekke; 2015-09-15 HVL
Untitled
|
|
8. |
Madsen, Tjalve Gjøstein; Hamre, Ole. Oppskriften på Fargespill. BT [Avis] 2015-05-15 HVL
Untitled
|
|
9. |
Madsen, Tjalve Gjøstein; Hamre, Ole; Saue, Sissel. If diversity really matters.. Kaleidoscope - changing teachers through narrative inquiry. Negotiating Neglected Narratives; 2015-10-07 - 2015-10-08 HVL
Untitled
|
2013
|
10. |
Madsen, Tjalve. Det multimodale læringsrommet, arbeidsmåter og organisering i spenningsfeltet mellom det digitale læringsrom og det fysiske møtet. Utdanningskonferansen HiB 2013; 2013-04-05 - 2013-04-05 HVL
Untitled
|
|
11. |
Madsen, Tjalve. Hvordan implementere planer for digitale ferdigheter blant lærere og elever/studenter ?. ItsLearning, Brukerkonferansen 2013; 2013-04-15 - 2013-04-15 HVL
Untitled
|
2010
|
12. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Det norske skolekuppet. Bergens Tidende 2010 s. 1- HVL
Untitled
|
2009
|
13. |
Husøy, Gjertrud; Rimmereide, Hege Emma; Madsen, Tjalve Gjøstein; Ekker, Sonja. Digitale mapper og konsekvens for læringsmiljø. NVU-konferanse; 2009-03-17 - 2009-03-18 HVL NORD
Untitled
|
|
14. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Digitale tavler - kulturimperialisme i klasserommet?. Skolen i digital utvikling; 2009-11-12 - 2009-11-13 HVL
Untitled
|
|
15. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Itslearning som redskap for kommunikasjon mellom Høgskolen i Bergen og praksisfeltet. : HiB 2009 13 s. HVL
Untitled
|
|
16. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Karakterer gir dårligere læring. UKJENT 2009 HVL
Untitled
|
|
17. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Kvalitetssikring av læreren: Mellom krav og autonomi - ledelsens rolle og strategi. Skoleleders betydning for kvalitet i skolen; 2009-01-13 - 2009-01-13 HVL
Untitled
|
|
18. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Læringsplattformer - et instrumentalistisk blindspor?. NOFA 2, Den anden nordiske fagdidaktikkonference; 2009-05-13 - 2009-05-15 HVL
Untitled
|
|
19. |
Rimmereide, Hege Emma; Madsen, Tjalve Gjøstein; Husøy, Gjertrud; Gjøvik, Øistein; Ekker, Sonja. Digitale mapper og konsekvenser for læringsmiljø i høgere utdanning. I: Læringsmiljø på nett: erfaringer fra forsøk og prosjekt. Tapir Akademisk Forlag 2009 ISBN 978-82-519-2520-4. s. 231-247 HVL NORD NTNU
Untitled
|
2008
|
20. |
Dysthe, Olga; Wittek, Line; Engelsen, Knut Steinar; Madsen, Tjalve Gjøstein. A theory-based discussion of assessment criteria : the balance between explicitness and negotiation. I: Balancing dilemmas in assessment and learning in contemporary education. Routledge 2008 ISBN 0-415-95584-X. s. 121-131 HVL OSLOMET UiB
Untitled
|
|
21. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Fire selvfølgeligheter om digitale mapper? Om mappearbeid under ulike betingelser - et pragmatisk perspektiv. I: Mapper i digitale læringskontekstar - erfaringar og perspektiv frå høgre utdanning. Tromsø: 2008 s. 79-88 HVL
Untitled
|
|
22. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Hvordan kan vi gjøre skolene til enda bedre læringsarenaer?. Hordalandskonferansen 2008; 2008-05-27 - 2008-05-28 HVL
Untitled
|
|
23. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Learning Management Systems in Norway. EDEN; 2008-06-16 - 2008-06-18 HVL
Untitled
|
|
24. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Læringsplattform som pedagogisk verktøy. Digital hverdag 2008, Bergen.; 2008-01-31 - 2008-02-01 HVL
Untitled
|
|
25. |
Madsen, Tjalve Gjøstein; Husøy, Gjertrud; Ekker, Sonja; Gjøvik, Øistein; Rimmereide, Hege Emma. Digital portfolios: student learning or student control?. ALT-C 2008: Rethinking the digital divide (Association for Learning Technology) : 15th International Conference; 2008-09-09 - 2008-09-11 HVL NORD NTNU
Untitled
|
|
26. |
Madsen, Tjalve Gjøstein; Husøy, Gjertrud; Ekker, Sonja; Gjøvik, Øistein; Rimmereide, Hege Emma. Digital portfolios: student learning or student control?. I: ALT-C 2008: Rethinking the digital divide : 15th International Conference 9-11 September Leeds, UK : Conference Introduction and Abstracts. Leeds, UK: 2008 s. 75-76 HVL NORD NTNU
Untitled
|
2007
|
27. |
Lundhaug, Torbjørn; Madsen, Tjalve Gjøstein; Klepsvik, Karen; Fosse, Øyvind; Johannessen, Paul Richard. Bergsdalen-mulighetenes dal. UKJENT 2007 HVL
Untitled
|
|
28. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Bergsdalen grendaskole - rolle og funksjon i forhold til lokalmiljø og næringsliv. UKJENT 2007 HVL
Untitled
|
|
29. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Delrapport 1 om It's Learning som redskap for samarbeid og kommunikasjon mellom lærerutdanningen - HiB og praksisfeltet. : Høgskolen i Bergen 2007 HVL
Untitled
|
|
30. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Mappemetodikk i Lofoten. : Høgskolen i Bergen 2007 HVL
Untitled
|
|
31. |
Madsen, Tjalve Gjøstein; Klepsvik, Karen; Lundhaug, Torbjørn; Grimsæth, Gerd; Nygaard, Inger; Erstad, Karstein. Sluttrapport Bergsdalsprosjektet. Bergen: Høgskolen i Bergen 2007 HVL
Untitled
|
2006
|
32. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Gode kunnskaper - hva er det? Mappemetodikk med fokus på det kvalitative innhold i elevmappene. Bedre Skole 2006 HVL
Untitled
|
|
33. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Pedagogikk med bivirkninger. Bergens Tidende 2006 HVL
Untitled
|
2005
|
34. |
Hove, Synnøve; Madsen, Tjalve Gjøstein. Skoleutvikling i møte mellom teori og praksis. Mapper og elevsamtaler som redskaper i skoleutvikling. : 2005 15 s. HVL
Untitled
|
|
35. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Pedagogen: Fri fra konfesjon. [Avis] 2005-03-08 HVL
Untitled
|
|
36. |
Moe, Randi; Ulvik, Marit; Madsen, Tjalve Gjøstein; Krüger, Kari Raknes; Strømman, John R.. Hva kjennetegner god praksisveiledning. Bedre Skole 2005 (3) s. 86-92 HVL UiB
Untitled
|
2004
|
37. |
Dysthe, Olga; Madsen, Tjalve Gjøstein; Otnes, Hildegunn; Engelsen, Knut Steinar. Between ideal and reality A student perspective on criteria in portfolio assessment. EARLY - 2004, Beyond Intuition; 2004-06-23 - 2004-06-25 HVL USN UiB
Untitled
|
|
38. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Moving from Good Intentions to Reality. Implementing ICT in Teacher Education. EDEN - konferansen 2004; 2004-06-16 - 2004-06-16 HVL
Untitled
|
2003
|
39. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Internsjonale erfaringer med mapper og mappevurdering i lærerutdanning. I: Mapper som pedagogisk redskap. Perspektiver og erfaringer. Abstrakt forlag 2003 HVL
Untitled
|
|
40. |
Madsen, Tjalve Gjøstein. Prosjekt mappemetodikk - læring og vurdering. Et mappeprosjekt ved Årstad bydel i Bergen. UKJENT 2003 HVL
Untitled
|
2002
|
41. |
Knutsen, Ida Margrethe; Hinna, Kristin Ran Choi; Madsen, Tjalve Gjøstein. På sporet etter Piaget og Vygotsky i norske klasserom. I: Et utdanningssystem i endring. IKT og læring. Gyldendal Akademisk 2002 s. 107-124 HVL
Untitled
|
2000
|
42. |
Presthus, Anne Marie; Madsen, Tjalve Gjøstein. "Erfarne skoleledere veileder nye skoleledere: Hva erfarte vi?". Nordisk Forening for Pedagogisk forsknings 28. .; 2000-03-09 - 2000-03-12 HVL UIA
Untitled
|