2023
|
1. |
Klemp, Torunn Elise; Nilssen, Vivi Lisbeth. Praksisstudier i lærerutdanninga. Fagbokforlaget 2023 (ISBN 9788245045628) 304 s. NTNU
Untitled
|
2022
|
2. |
Solheim, Randi; Nilssen, Vivi Lisbeth; Aasen, Arne Johannes. Seksåringar i skapande tekstleg samspel. I: Samtale, samskrive, samhandle : Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-05724-8. s. 23-46 NTNU
Untitled
|
2020
|
3. |
Dahl, Heidi; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Språklige ressurser, en forutsetning for produktivt elevsamarbeid. I: Samtaleorientert matematikk: Et samspill mellom didaktiske og adidaktiske situasjoner. Fagbokforlaget 2020 ISBN 9788245031959. s. 161-191 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Høynes, Siri-Malén; Nilssen, Vivi Lisbeth. Bruk av elevarbeid i helklassesamtalen. I: Samtaleorientert matematikk: Et samspill mellom didaktiske og adidaktiske situasjoner. Fagbokforlaget 2020 ISBN 9788245031959. s. 253-287 NTNU
Untitled
|
|
5. |
Nilssen, Vivi Lisbeth; Høynes, Siri-Malén. Samtaleorientert matematikk: Et samspill mellom didaktiske og adidaktiske situasjoner. Fagbokforlaget 2020 (ISBN 9788245031959) 300 s. NTNU
Untitled
|
|
6. |
Nilssen, Vivi Lisbeth; Klemp, Torunn. Encouraging working and communicating like mathematicians: An illustrative case on dialogic teaching. I: Applying Cultural Historical Activity Theory in Educational Settings. Routledge 2020 ISBN 978-0-367-32131-4. s. 73-90 NTNU
Untitled
|
2019
|
7. |
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Mentoring prospective mathematics teachers as conductors of whole class dialogues - Using video as a tool. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2019 ;Volum 77.(January-2019) s. 287-298 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Video som redskap i etterveiledning av matematikksamtaler. Norsk pedagogisk tidsskrift 2019 ;Volum 103.(4) s. 215-226 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Klemp, Torunn; Postholm, May Britt; Jakhelln, Rachel Elise; Nilssen, Vivi Lisbeth. The design of the research project "Learning, Assessment and Boundary Crossing in Teacher Education" (LAB-Ted). Nordic ISCAR 2019; 2019-06-18 - 2019-06-20 NTNU UiT
Untitled
|
2018
|
10. |
Dahl, Heidi; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Collaborative tool-mediated talk - an example from third graders. I: Nordic Research in Mathematics Education. Papers of NORMA 17. The Eight Nordic Conference on Mathematics Education. Stockholm, May 30 - June 2, 2017. Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF 2018 ISBN 978-91-984024-1-4. s. 31-40 NTNU
Untitled
|
|
11. |
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Pre-service mathematics teachers' whole-class dialogs during field practice. I: Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3). Umeå, Sweden: International Group for the psychology of Mathematics Education 2018 ISBN 978-91-7601-904-7. s. 123-130 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Pre-service mathematics teachers’ whole-class dialogs during field practice. PME 42; 2018-07-03 - 2018-07-08 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. The Contribution of Video as a tool in Mentoring - Student Teachers´ Experiences. AERA; 2018-04-12 - 2018-04-17 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Using video-based mentoring to target the problem of representation in whole class discussions. LaUDiM-konferansen: Eleven i fokus – matematikk på barnetrinnet; 2018-11-28 - 2018-11-29 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Praksisstudier i lærerutdanninga. Fagbokforlaget 2018 (ISBN 978-82-450-2195-0) 274 s. NTNU
Untitled
|
|
16. |
Nilssen, Vivi Lisbeth. Induktiv analyse i kvalitative studier. "Den skrivende forskeren". Master i utdanningsledelse; 2018-04-24 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Nilssen, Vivi Lisbeth. Orchestrating whole class dialogues - a case study of a teacher of second graders. Laudim-konferansen; 2018-11-28 - 2019-11-29 NTNU
Untitled
|
2017
|
18. |
Burheim, Oda Tingstad; Nilssen, Vivi Lisbeth; Rønning, Frode. Fra å kjenne igjen til å beskrive egenskaper - Om kanter og hjørner. Bedre Skole 2017 (3) s. 64-69 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Dahl, Heidi; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Collaborative talk in mathematics – contrasting examples from third graders. Education 3-13: International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education 2017 ;Volum 46.(5) s. 599-611 NTNU
Untitled
|
|
20. |
Dahl, Heidi; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Collaborative tool-mediated talk - an example from third graders. NORMA 17; 2017-05-30 - 2017-06-03 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Høynes, Siri-Malén; Nilssen, Vivi Lisbeth; Klemp, Torunn. Pre-service mathematics teachers’ whole class discussions during practicum. Research group; 2017-03-21 - 2017-03-21 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Igland, Mari-Ann; Matre, Synnøve; Klemp, Torunn; Madsen, Roar; Nilssen, Vivi Lisbeth; Sikko, Svein Arne; Torgersen, Eivind Nessa. Uheldig polarisering mellom fag og pedagogikk. Universitetsavisa 2017 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Positionings in an immature triad in teacher education. European Journal of Teacher Education 2017 ;Volum 40.(2) s. 257-270 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Nilssen, Vivi Lisbeth. Induktiv analyse i kvalitative studier - den skrivende forskeren. Master i utdanningsledelse; 2017-03-16 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Nilssen, Vivi Lisbeth; Enge, Ole; Fauskevåg, Odin; Fjørtoft, Henning; Haugan, Jan Arvid; Klemp, Torunn; Sjølie, Ela; Tønseth, Christin; Guldal, Tale Margrethe; Postholm, May Britt. Forskningsdeltakeres stemmer fra barnehage til lærerutdanning. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2017 ;Volum 11.(2) s. 3-5 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Nilssen, Vivi Lisbeth; Klemp, Torunn; Høynes, Siri-Malén. Video som medierende redskap i veiledning. Konferanse; 2017-02-15 - 2017-02-16 NTNU
Untitled
|
|
27. |
Nilssen, Vivi Lisbeth; Postholm, May Britt. Leder: Jubileumsnummeret. FoU i praksis 2017 ;Volum 11.(1) s. 3-6 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Nilssen, Vivi Lisbeth; Postholm, May Britt. Ten years with Tidsskriftet FoU i praksis: Focus, findings and research. FoU i praksis 2017 ;Volum 11.(1) s. 7-40 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Nilssen, Vivi Lisbeth; Postholm, May Britt. Ti år med Tidsskriftet FoU i praksis: Fokus, funn og forskning. FoU i praksis 2017 ;Volum 11.(1) s. 7-40 NTNU
Untitled
|
2016
|
30. |
Dons, Carl Fredrik; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth; Strømman, Elin. På vei til å bli skrivelærer. SkrivePuff-nettverk for skriveforskere i Trondheim; 2016-10-28 - 2016-10-28 NTNU
Untitled
|
|
31. |
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Bruk av video i praksisopplæring i matematikk. Den 14. nordiske lærerutdanningskonferansen; 2016-05-10 - 2016-05-13 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Improving student teaching through use of video recordings as a tool in post lessons conversations. Bringing teacher education forward; 2016-06-08 - 2016-06-10 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Høynes, Siri-Malén; Nilssen, Vivi Lisbeth. Preliminary findings from LaUDiM. Seminar in honour of Geir Harald Botten's 70th birthday; 2016-05-26 - 2016-05-26 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Skriving i et digitalt triadisk refleksjonsfellesskap i lærerutdanninga. Acta Didactica Norge 2016 ;Volum 10.(2) s. 347-365 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth; Høynes, Siri-Malén. Video as a Tool in Prospective Mathematics Teachers’ Professional Development. ECER; 2016-08-23 - 2016-08-26 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth; Strømman, Elin; Dons, Carl Fredrik. På vei til å bli skrivelærer. Lærerstudenten i dialog med teori og praksis. Cappelen Damm Akademisk 2016 (ISBN 9788202525163) 256 s. NTNU
Untitled
|
|
37. |
Nilssen, Vivi Lisbeth. The first-year as a mentor in Norwegian teacher education – asking for the authoritative word. NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk 2016 ;Volum 1.(1) s. 1-12 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Nilssen, Vivi Lisbeth. Å være lærerutdanner - læringsfellesskap ved partnerskolen. Fagdag; 2016-02-12 - 2016-02-12 NTNU
Untitled
|
|
39. |
Nilssen, Vivi Lisbeth; Høynes, Siri-Malén. Lærerstudenters matematiske samtaler med elever - om bruk av video i praksisopplæringa.. Utdanningskonferansen 2016; 2016-11-08 - 2016-11-08 NTNU
Untitled
|
2015
|
40. |
Burheim, Oda T.; Gillebo Paus, Karoline; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Så deilig å få snakke fag!. Adresseavisen 2015 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Posisjoneringer i en digital triade i lærerutdanninga. SkrivePUFF; 2015-04-24 - 2015-04-24 NTNU
Untitled
|
|
42. |
Nilssen, Vivi Lisbeth. Field experiences in Zambia - stimulating powerful reflection?. Zambiaseminar; 2015-09-24 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Nilssen, Vivi Lisbeth. Induktiv analyse i kvalitative studier - den skrivende forskeren.. Master i utdanningsledelse; 2015-04-21 NTNU
Untitled
|
|
44. |
Nilssen, Vivi Lisbeth. Praksis i utlandet - en stimulans til kraftfull refleksjon?. UNIPED 2015 ;Volum 38.(2) s. 112-126 NTNU
Untitled
|
|
45. |
Nilssen, Vivi Lisbeth; Klemp, Torunn. Lærerstudenten i møtet mellom teori og praksis - viktige problemstillinger.. LiFT gruppeseminar; 2015-04-22 NTNU
Untitled
|
|
46. |
Nilssen, Vivi Lisbeth; Solheim, Randi. 'I see what I see from the theory I have read.' Student teachers' learning through theory in practice. Journal of Education for Teaching 2015 ;Volum 41.(4) s. 404-416 NTNU
Untitled
|
|
47. |
Nilssen, Vivi Lisbeth; Solheim, Randi. Skriving som bro mellom teori og praksis i lærerutdanninga. Konferansen FoU i praksis; 2015-04-09 - 2015-04-10 NTNU
Untitled
|
|
48. |
Nilssen, Vivi Lisbeth; Solheim, Randi. Å følge en fokuselev - en autentisk oppgave med relevans for fremtiden. Konferansen FoU i praksis; 2015-04-09 - 2015-04-10 NTNU
Untitled
|
2014
|
49. |
Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth. Written online reflections as a meeting place in student teaching - a possibility or a dream?. AERA (American educational research association); 2014-04-03 - 2014-04-07 NTNU
Untitled
|
|
50. |
Nilssen, Vivi Lisbeth. Hva kjennetegner det gode praksissamarbeidet?. Fagdag; 2014-04-24 NTNU
Untitled
|