Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 185 << Forrige 1 2 3 4    Neste >>

2020
1 Ask, Kristine.
Barndomsvenninnene ble gjenforent via gaming på nett: – Nå snakker vi hver dag. P3 [Internett] 2020-07-19
NTNU Untitled
 
2 Ask, Kristine.
Blå Kors står bak en ny dokumentarserie om gaming på NRK. Blå Kors [Internett] 2020-10-30
NTNU Untitled
 
3 Ask, Kristine.
Dataspill for alle. Inklusjon i spilldesign og skolehverdag. NKUL Temadag om spill og læring; 2020-12-09 - 2020-12-09
NTNU Untitled
 
4 Ask, Kristine.
Fem spel for heile familien. NRK [Internett] 2020-04-07
NTNU Untitled
 
5 Ask, Kristine.
Fortellinger om hvite menn som løser problemer med vold dominerer dataspill. Kilden [Internett] 2020-05-26
NTNU Untitled
 
6 Ask, Kristine.
Gaming. NRK Skole [TV] 2020-10-30
NTNU Untitled
 
7 Ask, Kristine.
Jenter som gamer må ofte spille med guttenavn for å unngå trakassering. KK [Tidsskrift] 2020-12-01
NTNU Untitled
 
8 Ask, Kristine.
Kjedelig og frustrerende. En annerledes fortelling om dataspillenes skjønnhet og appell (del 1 & 2). Barn og Unge Kongressen; 2020-12-01 - 2020-12-03
NTNU Untitled
 
9 Ask, Kristine.
Lotta (22) med råd til kvinner som vil inn i gaming. VG [Avis] 2020-08-30
NTNU Untitled
 
10 Ask, Kristine.
Lotta (22) with advice for women who want to get into gaming. Newsbeezer [Internett] 2020-08-30
NTNU Untitled
 
11 Ask, Kristine.
Når livet skjer i spillet. Klar Tale [Tidsskrift] 2020-05-23
NTNU Untitled
 
12 Ask, Kristine.
Roboter som hater kvinner. Samfundsmøte Roboter som hater kvinner; 2020-03-07 - 2020-03-07
NTNU Untitled
 
13 Ask, Kristine.
Tøffere kår for jenter i dataspill?. Barnevakten [Internett] 2020-02-26
NTNU Untitled
 
14 Ask, Kristine.
What a gendered perspective can teach us about digital games. TPD4168 - Spilldesign; 2020-10-26 - 2020-10-26
NTNU Untitled
 
15 Ask, Kristine; Hygen, Beate Wold; Festøy, Elin; Godager, Gaute.
Ungdom, gaming & psykisk helse - Åpent møte med paneldiskusjon. Ungdom, gaming & psykisk helse - Åpent møte med paneldiskusjon; 2020-12-01 - 2020-12-01
HINN NTNU UiO Untitled
 
16 Ask, Kristine; Moltubakk, Stine Thordarson.
Balanse i lidenskap - Gamer-foreldre, regulering og hverdag. Medieforskerkonferansen 2020; 2020-10-22 - 2020-10-23
NTNU Untitled
 
17 Ask, Kristine; Moltubakk, Stine Thordarson.
Bug or feature? Seksuell trakassering i online dataspill. Foredrag; 2020-11-04 - 2020-11-04
NTNU Untitled
 
18 Ask, Kristine; Svendsen, Stine H. Bang; hartline, france rose.
DION Mental Health Workshop. DION Mental Health Workshop; 2020-11-16 - 2020-11-16
NTNU Untitled
 
19 Søraa, Roger Andre; Anfinsen, Martin; Ask, Kristine; Ingeborgrud, Lina; Silvast, Antti; Korsnes, Marius; Hesjedal, Maria Bårdsen; Plasil, Tanja; Fjellså, Ingvild Firman.
Nordic Journal of Science and Technology Studies Volume 8 Issue 2. NJSTS 2020
NTNU Untitled
 
2019
20 Ask, Kristine.
- Steinkjer blir kjedelig. Forslag om studiestedsstruktur ved Nord universitet. Steinkjer-Avisa [Avis] 2019-05-16
NTNU Untitled
 
21 Ask, Kristine.
Dataspill for alle: Inklusjon i spilldesign og skolehverdag. Spilltanken; 2019-09-17 - 2019-09-17
NTNU Untitled
 
22 Ask, Kristine.
Dataspillenes problematiske arv – eller hvorfor det er på tide å dekolonialisere spill i skolen. Spillpikenes Jubileumskveld 10 år; 2019-10-03 - 2019-10-03
NTNU Untitled
 
23 Ask, Kristine.
Fem år etter #Gamergate er hun fortsatt et hatobjekt på nett. Aftenposten [Avis] 2019-07-30
NTNU Untitled
 
24 Ask, Kristine.
Gutter og jenter ­påvirkes forskjellig av dataspilling. Aftenposen [Avis] 2019-04-24
NTNU Untitled
 
25 Ask, Kristine.
Trigger-effekten. Klassekampen [Avis] 2019-11-06
NTNU Untitled
 
26 Ask, Kristine; Spilker, Hendrik Storstein; Hansen, Martin.
The politics of user-platform relationships: Co-scripting live-streaming on Twitch.tv. First Monday 2019 ;Volum 24.(7) s. -
NTNU Untitled
 
27 Dalsaune, Carmen Elizabeth.
Analog Politikk, Digital Fremtid?. Dragvoll: Institutt for tverrfaglige kulturstudier 2019 83 s.
NTNU Untitled
 
28 Moltubakk, Stine Thordarson; Ask, Kristine.
Control for the sake of Freedom: Negotiating play in Norwegian Gamer-families. NordMedia 2019; 2019-08-21 - 2019-08-23
NTNU Untitled
 
29 Moltubakk, Stine Thordarson; Ask, Kristine.
Foreldre og gaming: ​På tide med en fredsavtale?. Torucon 2019; 2019-08-10 - 2019-08-11
NTNU Untitled
 
30 Søraa, Roger Andre; Anfinsen, Martin; Ask, Kristine; Ingeborgrud, Lina; Silvast, Antti; Korsnes, Marius; Hesjedal, Maria Bårdsen; Plasil, Tanja.
Nordic Journal of Science and Technology Studies Volume 7 Issue 2. NJSTS 2019
NTNU Untitled
 
2018
31 Ask, Kristine.
Dataspill som fritid. Foreldremøte; 2018-02-14
NTNU Untitled
 
32 Ask, Kristine.
Diskusjoner for evigheten. Forskerforum [Tidsskrift] 2018-11-01
NTNU Untitled
 
33 Ask, Kristine.
Ny utvidelsespakke til World of Warcraft. trd.by [Internett] 2018-08-14
NTNU Untitled
 
34 Ask, Kristine.
Sex, sjikane og videospill. Morgenbladet [Avis] 2018-09-21
NTNU Untitled
 
35 Ask, Kristine.
Vi vil ikke ofre machomannen på mangfoldets alter. Gamereactor [Internett] 2018-09-17
NTNU Untitled
 
36 Ask, Kristine.
Vurderte å ta ut ferie for å spille. Stavanger Aftenblad [Avis] 2018-08-15
NTNU Untitled
 
37 Ask, Kristine; Abidin, Crystal.
My life is a mess: self-deprecating relatability and collective identities in the memification of student issues. Information, Communication & Society 2018 ;Volum 21.(6) s. 834-850
NTNU Untitled
 
38 Ask, Kristine; Chen, Mark.
Alignments & Alliances. Associations of Value. I: Avatar, Assembled. The Social and Technical Anatomy of Digital Bodies. Peter Lang Publishing Group 2018 ISBN 9781433143267.
NTNU Untitled
 
39 Mathiassen, Oda Bjelland.
Stairways to heaven? AssiStep, en fortelling om entreprenørskap, velferdsteknologi og innovasjon. Trondheim: KULT, NTNU 2018 82 s.
NTNU Untitled
 
40 Spilker, Hendrik Storstein; Ask, Kristine; Hansen, Martin.
The new practices and infrastructures of participation: how the popularity of Twitch.tv challenges old and new ideas about television viewing. Information, Communication & Society 2018 s. 1-17
NTNU Untitled
 
2017
41 Ask, Kristine.
Barselgruppe på nett. Foreldre og Barn [Tidsskrift] 2017-11-01
NTNU Untitled
 
42 Ask, Kristine.
Bruker to timar dagleg på å skrive «SKAM»-historiar. P3.no [Internett] 2017-02-16
NTNU Untitled
 
43 Ask, Kristine.
Den skjøre leken. I: Spillmagi - Fortellinger om dataspill. Oslo: Frekk Forlag 2017 ISBN 978-82-93097-35-8. s. 34-42
NTNU Untitled
 
44 Ask, Kristine.
Gamergate, konspirasjoner og nye sannheter. Forum: Samtidspropaganda; 2017-01-24 - 2017-01-24
NTNU Untitled
 
45 Ask, Kristine.
Lek krever hardt arbeid. NKUL: Nasjonal konferanse om bruk av IKT i utdanning og læring; 2017-05-10 - 2017-05-12
NTNU Untitled
 
46 Ask, Kristine.
Ludisk arbeid- Lekens manglende magi. Seminar; 2017-01-04 - 2017-01-04
NTNU Untitled
 
47 Ask, Kristine.
Spill og dannelse - en drøfting. Seminar; 2017-08-08 - 2017-08-08
NTNU Untitled
 
48 Ask, Kristine.
The Value of Calculations: The Coproduction of Theorycraft and Player Practices. Bulletin of Science, Technology & Society 2017 ;Volum 36.(3)
NTNU Untitled
 
49 Ask, Kristine; Abidin, Crystal.
My life is a mess: Self-deprecating relatability and the memefication of student publics. AOIR 2017 Asspciation of Internet Researchers Conference Networked Publics; 2017-10-18 - 2017-10-21
NTNU Untitled
 
50 Ask, Kristine; Sørensen, Knut Holtan.
Domesticating technology for shared success: collective enactments of World of Warcraft. Information, Communication & Society 2017 ;Volum 22.(1) s. 73-88
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste