Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 111 << Forrige 1 2 3    Neste >>

2023
1 Hygen, Beate Wold; Hybertsen, Ingunn Dahler; Røe, Melina; Dahl, Thomas; Buland, Trond Hallgeir; Hermstad, Ingrid Holmedahl; Wendelborg, Christian.
Inkludering og ekskludering i elevers digitale verden : Dypdykk i elevers aktivitet i sosiale medier og gaming og betydning for motivasjon og trivsel på skolen. : NTNU Samfunnsforskning AS 2023 (ISBN 978-82-7570-738-1) 86 s.
SAMFORSK Untitled
 
2 Wendelborg, Christian; Andrews, Therese Marie; Caspersen, Joakim; Vennerød-Diesen, Frida Felicia; Hammer Smedsrud, Jørgen; Grøgaard, Jens Brandi; Hermstad, Ingrid Holmedahl; Buland, Trond Hallgeir; Bliksvær, Trond.
Evaluering av kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis : Delrapport 2. : NTNU Samfunnsforskning AS 2023 (ISBN 978-82-7570-733-6) 107 s.
SAMFORSK NF NIFU Untitled
 
2022
3 Buland, Trond Hallgeir; Dons, Carl Fredrik; Meidell, Mette.
Absolutt; Lokaldemokratiets ansvar for barn og unges læring, utvikling, trivsel og tilhørighet. Sluttrapport fra følgestudien fra Absolutt- programmet. Trondheim: NTNU 2022 59 s.
SAMFORSK NTNU Untitled
 
4 Buland, Trond Hallgeir; Hybertsen, Ingunn Dahler; Wendelborg, Christian.
Utradisjonelle utdanningsvalg blant elever og lærlinger : Hvordan opplever gutter og jenter som har gjort et utradisjonelt utdanningsvalg sin situasjon i skole og lærebedrift?. : NTNU Samfunnsforskning AS 2022 (ISBN 978-82-7570-681-0) 47 s.
SAMFORSK Untitled
 
5 Buland, Trond Hallgeir; Sivertsvik, Rita Moseng; Farstad, Maja.
Hvordan fremme en samskapt karriereveiledning i distriktskommuner? Med Selbu som case.. Trondheim: RURALIS - Institutt for rural- og regionalforskning 2022 44 s. Rapport Norsk senter for bygdeforskning(9/22)
RURALIS SAMFORSK Untitled
 
6 Holm-Nordhagen, Anne; Mathiesen, Ida Holth; Buland, Trond Hallgeir.
Nye ambisjoner for karriereveiledning i skolen. Et utviklingsarbeid i samarbeid med praksis.. Trondheim: NTNU Samfunnsforskning 2022 (ISBN 9788275707084) 34 s.
USN UIS NTNU Untitled
 
7 Kermit, Patrick Stefan; Røe, Melina; Buland, Trond Hallgeir.
Å ta i bruk lydutjevningsanlegg : En kvalitativ studie av fem Osloskolers erfaringer. : NTNU Samfunnsforskning 2022 (ISBN 978-82-7570-674-2) 49 s.
SAMFORSK Untitled
 
8 Mordal, Siri; Holm-Nordhagen, Anne; Mathiesen, Ida Holth; Buland, Trond Hallgeir; Thomsen, Rie.
Kvalitet i karriereveiledning i skolen. En undersøkelse av kvalitet og kvalitetsutvikling i karriereveiledning i skolen. Trondheim: NTNU Samfunnsforskning 2022 (ISBN 9788275706797) 106 s.
SAMFORSK USN NORCE Untitled
 
2021
9 Mathiesen, Ida Holth; Buland, Trond Hallgeir; Mordal, Siri.
Inter-organisational Complexity When Working Together for Co-generative Career Guidance. IAEVG International Conference, Maximizing Potential of Career Guidance; 2021-10-19 - 2021-10-21
UIS SAMFORSK NTNU Untitled
 
10 Mathiesen, Ida Holth; Mordal, Siri; Buland, Trond Hallgeir.
Contextualisation and operationalization of the time resources for counselling in Norwegian basic education. The NoRNet Conference 2021, Career in the post-welfare society: Precariousness, work migration and transitions; 2021-10-06 - 2021-10-07
UIS SAMFORSK NTNU Untitled
 
11 Røe, Melina; Buland, Trond Hallgeir; Wendelborg, Christian.
Dypdykk i Elevundersøkelsen 2020 : En kommunes arbeid med Elevundersøkelsen. : NTNU Samfunnsforskning AS 2021 (ISBN 978-82-7570-669-8) 19 s.
SAMFORSK Untitled
 
2020
12 Buland, Trond Hallgeir; Mordal, Siri; Mathiesen, Ida Holth.
Utdannings- og yrkesrådgiving og sosialpedagogisk rådgiving i norsk skole anno 2020 : En kartlegging av ressurser og arbeidsoppgaver til rådgiving i skolen i Norge. : NTNU Samfunnsforskning AS 2020 (ISBN 978-82-7570-633-9) 74 s.
NORCE SAMFORSK Untitled
 
13 Caspersen, Joakim; Buland, Trond Hallgeir; Hermstad, Ingrid Holmedahl; Røe, Melina.
På vei mot inkludering? Sluttrapport fra evalueringen av modellutprøvingen Inkludering på alvor. : NTNU Samfunnsforskning AS 2020 (ISBN 978-82-7570-616-2) 92 s.
SAMFORSK Untitled
 
14 Fjørtoft, Siw Olsen; Buland, Trond Hallgeir; Mordal, Siri; Midtgård, Trude Mariane; Gjøsund, Gudveig.
Digitalisering i Statped. Sluttrapport fra følgeforskning.. Trondheim: SINTEF Digital 2020 (ISBN 978-82-14-06288-5) 132 s. SINTEF Rapport(2020:00334)
NTNU SAMFORSK SINTEF Untitled
 
15 Hermstad, Ingrid Holmedahl; Caspersen, Joakim; Buland, Trond Hallgeir.
Spenning og samspill når PPT skal tett på skolen. Psykologi i kommunen (PIK) 2020 (6)
SAMFORSK Untitled
 
16 Mordal, Siri; Buland, Trond Hallgeir; Mathiesen, Ida Holth.
Career guidance in Norwegian primary education : developing the power of dreams and the power of judgement. I: Career and Career Guidance in the Nordic Countries. Brill|Sense 2020 ISBN 978-90-04-42807-2. s. 237-249
NORCE NTNU SAMFORSK Untitled
 
17 Poulsen, Bo Klindt; Buland, Trond Hallgeir.
Come Together: Professional Development of Career Guidance Practitioners through Co-Generative Learning. I: Career and Career Guidance in the Nordic Countries. Brill|Sense 2020 ISBN 978-90-04-42807-2. s. 219-234
SAMFORSK Untitled
 
18 Wendelborg, Christian; Dahl, Thomas; Røe, Melina; Buland, Trond Hallgeir.
Elevundersøkelsen 2019 : Analyse av Utdanningsdirektoratets brukerundersøkelser. : NTNU Samfunnsforskning AS 2020 (ISBN 978-82-7570-622-3) 316 s.
SAMFORSK Untitled
 
2019
19 Buland, Trond Hallgeir; Mordal, Siri.
Evaluering av forskningsprosjektet Karriereveiledning for NAV-brukere i Buskerud. : NTNU Samfunnsforskning AS 2019 (ISBN 978-82-7570-596-7) 51 s.
SAMFORSK Untitled
 
20 Buland, Trond Hallgeir; Mordal, Siri; Mathiesen, Ida Holth.
The Playful Approach to Career learning?​ or​ Reduction of options or learning to cope – Strengthening the agency of young pupils by preserving both the creativity and rationality in career learning ​. Critical Perspectives on Agency and Social Justice in Transitions and Career Development​; 2019-10-23 - 2019-10-24
SAMFORSK UIS NTNU Untitled
 
21 Caspersen, Joakim; Buland, Trond Hallgeir; Valenta, Marko; Tøssebro, Jan.
Inkludering på alvor? Delrapport 1 fra evalueringen av modellutprøvingen inkludering på alvor. : NTNU Samfunnsforskning AS 2019 (ISBN 978-82-7570-594-3) 54 s.
SAMFORSK Untitled
 
22 Wendelborg, Christian; Røe, Melina; Buland, Trond Hallgeir; Hygen, Beate Wold.
Elevundersøkelsen 2018 : Analyse av Elevundersøkelsen og Foreldreundersøkelsen. : NTNU Samfunnsforskning AS 2019 (ISBN 978-82-7570-597-4) 275 s.
SAMFORSK Untitled
 
2018
23 Buland, Trond Hallgeir; Mordal, Siri; Olsen, Marit Schei; Gjøsund, Gudveig; Caspersen, Joakim; Wendelborg, Christian.
Mellom system og individ : En studie av Statpeds oppdrag, tjenester og ressursdisponering innen fagområdene syn, sammensatte lærevansker og språk og tale.. : NTNU Samfunnsforskning AS 2018 (ISBN 978-82-7570-571-4) 122 s.
SAMFORSK Untitled
 
24 Wendelborg, Christian; Røe, Melina; Buland, Trond Hallgeir.
Elevundersøkelsen 2017 : Analyse av Elevundersøkelsen, Foreldreundersøkelsen og lærerundersøkelsen. : NTNU Samfunnsforskning AS 2018 (ISBN 978-82-7570-507-3) 266 s.
SAMFORSK Untitled
 
25 Wendelborg, Christian; Røe, Melina; Buland, Trond Hallgeir.
Læringsmiljøprosjektet : Sluttrapport for evalueringen av Læringsmiljøprosjektet. : NTNU Samfunnsforskning AS 2018 (ISBN 978-82-7570-561-5) 68 s.
SAMFORSK Untitled
 
2017
26 Buland, Trond Hallgeir; Mathiesen, Ida Holth.
Nettverksledelse for bedre samhandling i offentlig sektor En studie av Mission Possible-nettverket på Sunnmøre. Stavanger: IRIS - International Research Institute of Stavanger 2017 (ISBN 978-82-490-0881-0) 84 s.
NORCE NTNU Untitled
 
27 Buland, Trond Hallgeir; Mathiesen, Ida Holth; Mordal, Siri; Solberg, Astrid.
Samarbeid mellom NAV og fylkeskommunen om å hindre frafall fra videregående skole - Utfordringer og gode grep. Stavanger: IRIS 2017 (ISBN 978-82-490-0883-4) 68 s.
NORCE NTNU SINTEF Untitled
 
28 Emstad, Anne Berit; Buland, Trond Hallgeir.
Skolevurdering som verktøy for utvikling. I: Ledelse i fremtidens skole. Fagbokforlaget 2017 ISBN 978-82-450-2016-8. s. 293-316
NTNU Untitled
 
2016
29 Buland, Trond Hallgeir.
Så kom deg opp av senga og hut deg hit, ellers henter jeg deg!. Adresseavisen 2016
NTNU Untitled
 
30 Buland, Trond Hallgeir.
«Æ SKJØNNE ITJ, Æ VÅKNE OPP KVAR DAG Å VIL BLI NÅ NYTT Æ» - Yrkesorientering på ungdomstrinnet. Yrkesrelevant opplæring - fra dag en; 2016-02-02 - 2016-02-02
NTNU Untitled
 
31 Buland, Trond Hallgeir.
Å bevege det ubevegelige. Implementering av vurdering for læring. I: Vurderingskompetanse i skolen. Praksis, læring og utvikling.. Universitetsforlaget 2016 ISBN 9788215025889. s. 91-105
NTNU Untitled
 
32 Buland, Trond Hallgeir; Langseth, Inger Dagrun.
Foreldre og foresatte - fra tilskuer til støttespiller?. I: Vurderingskompetanse i skolen. Praksis, læring og utvikling.. Universitetsforlaget 2016 ISBN 9788215025889. s. 230-249
NTNU Untitled
 
33 Buland, Trond Hallgeir; Mathiesen, Ida Holth; Mordal, Siri.
Kontaktlæreren - en ubrukt ressurs i karriereveiledningen?. Veilederforum.no 2016
NTNU SINTEF NORCE Untitled
 
34 Haugum, Margrete Hembre; Mathiesen, Ida Holth; Buland, Trond Hallgeir; Carlsson, Espen.
Mangfold for innovasjon - Om etnisitet og kjønn i videregående opplæring og næringsutvikling i Nord-Trøndelag. Steinkjer: Trøndelag forskning og utvikling 2016 (ISBN 978-82–7732–242-1) 106 s.
NORCE NTNU TFoU Untitled
 
35 Sandvik, Lise Vikan; Buland, Trond Hallgeir.
Involverte elever og relevante vurderingsoppgaver. I: Vurderingskompetanse i skolen. Praksis, læring og utvikling.. Universitetsforlaget 2016 ISBN 9788215025889. s. 211-229
NTNU Untitled
 
36 Sandvik, Lise Vikan; Buland, Trond Hallgeir; Engvik, Gunnar.
FIVIS: Problemstillinger, metoder og datakilder. I: Vurderingskompetanse i skolen. Praksis, læring og utvikling.. Universitetsforlaget 2016 ISBN 9788215025889. s. 295-323
NTNU Untitled
 
2015
37 Buland, Trond Hallgeir.
Fra råd til læring - "Æ skjønne itj, æ våkne opp kvar dag å vil bli nå nytt æ". Rådgiverkonferanse i Finnmark; 2015-11-17
NTNU Untitled
 
38 Buland, Trond Hallgeir.
Intet menneske er en øy Frafall og arbeid mot frafall i skolen, og hvorfor alt henger sammen med alt?. Prosjektsamling Mission Possible; 2015-04-28 - 2015-04-29
NTNU Untitled
 
39 Buland, Trond Hallgeir.
Ny forskning om karriereveiledning og rådgivning i grunnopplæringa. Samling for rådgiverkoordinatorer 2015; 2015-01-27 - 2015-01-28
NTNU Untitled
 
40 Buland, Trond Hallgeir.
Status og utviklingsområder for rådgivningen i skolen. Skolens rådgivning i utvikling; 2015-05-12 - 2015-05-12
NTNU Untitled
 
41 Buland, Trond Hallgeir.
«æ skjønne itj, æ våkne opp kvar dag å vil bli nå nytt æ» - Skolens rådgivning på vei mot framtida?. Rådgiversamling i Hedmark; 2015-12-01 - 2015-12-02
NTNU Untitled
 
42 Buland, Trond Hallgeir.
"Æ skjønne itj, æ våkne opp kvar dag å vil bli nå nytt æ" - Om ungdoms valg av utdanning og yrke. Seminar for opplæringskontorer i Sør-Trøndelag; 2015-12-02 - 2015-12-02
NTNU Untitled
 
43 Buland, Trond Hallgeir.
Æ skjønne itj, æ våkne opp kvar dag å vil bli nå nytt æ Om ungdoms valg og skolens rådgivning. Skolelederkonferansen Ledelse og kvalitet i skolen; 2015-02-05 - 2015-02-06
NTNU Untitled
 
44 Buland, Trond Hallgeir; Bungum, Brita; Dahl, Thomas.
Omvalg - løsning eller symptom? - Rapport fra studie av omvalg i videregående skole i Sør-Trøndelag fylkeskommune. Trondheim: NTNU Program for lærerutdanning 2015 (ISBN 978-82-7923-071-7) 68 s.
NTNU Untitled
 
45 Falch, Torberg; Buland, Trond Hallgeir.
– Ressurssterke foreldre vil fortsette å hjelpe barna sine. Rogalands avis [Avis] 2015-10-21
NTNU Untitled
 
46 Falch, Torberg; Buland, Trond Hallgeir; Nordahl, Thomas.
– Leksefri er å fortelle foreldre at de ikke trengs. Dagsavisen.no [Internett] 2015-10-21
HINN NTNU Untitled
 
47 Mordal, Siri; Buland, Trond Hallgeir; Mathiesen, Ida Holth.
Rådgiverrollen, mellom tidstyv og grunnleggende ferdighet. Trondheim: SINTEF Teknologi og Samfunn 2015 (ISBN 978-82-14-05793-5) 127 s.
NORCE NTNU SINTEF Untitled
 
48 Stiberg-Jamt, Rune; Emstad, Anne Berit; Buland, Trond Hallgeir; Meltevik, Stine; Furrebø, Susan.
Evaluering av ordningen med ekstern skolevurdering. Kristiansand: Osford Research 2015 108 s.
NTNU Untitled
 
2014
49 Buland, Trond Hallgeir.
Alt flyter og alt er mulig? Om valg av utdanning og yrke og skolens rolle. Rådgiversamling for Trondheims-regionen; 2014-05-14 - 2014-05-14
NTNU Untitled
 
50 Buland, Trond Hallgeir.
Alt flyter og alt er mulig? Om yrkesvalg og skolens rådgivning. Seminar om karriereveildening; 2014-03-21 - 2014-03-21
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste