Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 96 << Forrige 1 2    Neste >>

2020
1 Holdhus, Kari Mette; Espeland, Magne; Romme, Jonas Cisar; Christophersen, Catharina Renate.
Breaking the dualism of Art vs Pedagogy? Public schools as topoi for dialogic musical events?. The topology of music education The topology of music education as a field of researches, policies and practices; 2020-03-03 - 2020-03-05
HVL Untitled
 
2 Holdhus, Kari Mette; Romme, Jonas Cisar; Almaas, Rebecca; Espeland, Magne.
Breaking the dualism of Art vs Pedagogy? Public schools as topoi for dialogic musical events?. The topology of music education research; 2020-03-03 - 2020-03-05
HVL Untitled
 
3 Karlsen, Kristine Høeg; Skregelid, Lisbet; Holdhus, Kari Mette.
Styrking av praktisk og estetisk innhold i skolen: Velment, men uforpliktende strategi. Utdanningsnytt.no 2020 (1)
HVL HIOF UIA Untitled
 
2019
4 Espeland, Åsmund; Kvile, Synnøve; Holdhus, Kari Mette.
Teacher agency and teacher improvisation: A study of experienced teachers and student teachers in music classrooms. Research Studies in Music Education 2019 s. 1-18
HVL Untitled
 
5 Holdhus, Kari.
Conducting an Educational Design Research project – reflections from the field. European Conference of Qualitative Inquiry; 2019-02-13 - 2019-02-15
HVL Untitled
 
6 Holdhus, Kari; Christophersen, Catharina Renate.
Du trenger ikke vente på læreplanen, Sanner!. Dagsavisen - Nye Meninger 2019
HVL Untitled
 
7 Holdhus, Kari Mette.
DiSko-prosjektet. Presentasjon og diskusjon. Regional samling, Den Kulturelle skolesekken i Rogaland; 2019-05-09 - 2019-05-09
HVL Untitled
 
8 Holdhus, Kari Mette.
Pedagogical improvisation - music improvisation's little sister?. I: Expanding the space for improvisation pedagogy in music: A transdisciplinary approach. Routledge 2019 ISBN 978-0-8153-9210-1. s. 195-210
HVL Untitled
 
9 Holdhus, Kari Mette.
Sang skal ut av læreplanen for norsk i grunnskolen. Er det så nøye da?. Khrono.no 2019
HVL Untitled
 
10 Holdhus, Kari Mette.
Sang skal ut av læreplanen i norsk. Er det så nøye?. Khrono.no 2019
HVL Untitled
 
11 Holdhus, Kari Mette.
Skole og konsert –fra formidling til dialog (DiSko)Intensjonsrapport 2 -2019. Stord: Høgskulen på Vestlandet Case Center 2019 18 s.
HVL Untitled
 
12 Holdhus, Kari Mette.
The polyphony of musician–teacher partnerships: Towards real dialogues?. Thinking Skills and Creativity 2019 ;Volum 31. s. 243-251
HVL Untitled
 
13 Holdhus, Kari Mette; Espeland, Magne; Waade, Roy A.
School and concert. From transmission to dialogue - Symposium presentation. Art in Education – Building Partnerships with Artists, Schools, Young People and Communities; 2019-08-28 - 2019-08-30
HVL Untitled
 
14 Holdhus, Kari Mette; Romme, Jonas Cisar.
Dialog som grunnlag for elevers og læreres eierskap til kunstbesøk. Student – teacher-artist collaborations: Developing multi-professional creative partnerships in schools; 2019-02-20
HVL Untitled
 
15 Holdhus, Kari Mette; Romme, Jonas Cisar; Almås, Rebecca.
Gjestens skarpe blikk. Utdanningsnytt.no 2019
HVL Untitled
 
16 Holdhus, Kari Mette; Waade, Roy A; Espeland, Magne.
School and Concert – From Transmission to Dialogue (DiSko) – Symposium. Art in Education – Building Partnerships with Artists, Schools, Young People and Communities; 2019-08-28 - 2019-08-30
HVL Untitled
 
17 Holdhus, Kari Mette; Waade, Roy A; Romme, Jonas Cisar; Almås, Rebecca.
Innovasjonsprosjektet: Skole og konsert - fra formidling til dialog (DiSko): Erfaringsrapport 2019. Stord: Høgskolen på Vestlandet 2019 (ISBN 978-82-93677-06-2) 84 s.
HVL Untitled
 
18 Holdhus, Kari Mette; Waade, Roy A; Romme, Jonas Cisar; Espeland, Magne.
Skole og konsert - fra formidling til dialog (DiSko): Erfaringsrapport 2019. Stord: Høgskulen på Vestlandet Casecenter 2019 (ISBN 978-82-93677-06-2) 84 s.
HVL Untitled
 
19 Johansen, Guro Gravem; Brøske, Brit Ågot; Docherty, Claire; Holdhus, Kari Mette; Kratus, John; Larsson, Christina; MacGlone, Una; Sætre, Jon Helge.
Expanding the space for improvisation pedagogy in music: What can we learn from a transdisciplinary approach?. Research in Music Education RIME 2019; 2019-04-26
HVL NMH Untitled
 
20 Johansen, Guro Gravem; Holdhus, Kari Mette; Larsson, Christina; MacGlone, Una.
Expanding the space for improvisation pedagogy in music: A transdisciplinary approach. Routledge 2019 (ISBN 978-0-8153-9210-1) 284 s.
HVL NMH Untitled
 
21 Waade, Roy A; Holdhus, Kari Mette.
Tilstandsrapport 2 i "DiSko-prosjektet", Forskningsprosjekt i regi av Kulturtanken.. Stord/OSlo: CASE, Center for Creativities, Arts and Science in Education 2019 46 s.
HVL NORD Untitled
 
2018
22 Bergsland, Andreas; Angelo, Elin; Kulset, Nora Bilalovic; Langdalen, Jørgen; Gilbertson, Simon; Holdhus, Kari.
Challenges and possibilities for musical knowledge transmission, learning and education between music disciplines. Knowing Music, Musical Knowing; 2018-10-23 - 2018-10-26
HVL NTNU UiB Untitled
 
23 Christophersen, Catharina Renate; Kenny, Ailbhe; Holdhus, Kari; Partti, Heidi; Holgersen, Sven-Erik; Westerlund, Heidi.
Symposium: Musician-Teacher Collaborations - A field of tensions. NNMPF Conference 2018: Methodological encounters in connection – multi-, trans-, and interdisciplinary research; 2018-02-12 - 2018-02-15
HVL Untitled
 
24 Holdhus, Kari.
DiSko-prosjektet og Kulturtanken. fagdag Kulturtanken; 2018-01-26 - 2018-01-26
HVL Untitled
 
25 Holdhus, Kari.
Nokon kjem til å koma. Skole og konsert - frå formidling til dialog.. Undervegskonferansen 2018; 2018-04-26 - 2018-04-26
HVL Untitled
 
26 Holdhus, Kari.
Research Challenges for an Educational Design Research Innovation Project in Music.. Narratives in Music Education - Voices seldom Heard; 2018-05-23 - 2018-05-25
HVL Untitled
 
27 Holdhus, Kari.
School and concert – from transmission to dialogue?. Vestnorsk Jazzsenter - fagdag; 2018-01-22 - 2018-01-22
HVL Untitled
 
28 Holdhus, Kari.
Teacher–Musician Collaborations on the Move: From Performance Appreciation to Dialogue. I: Musician - Teacher Collaborations: Altering the Chord. Routledge 2018 ISBN 9781138631595. s. 27-38
HVL Untitled
 
29 Holdhus, Kari.
When Students Teach Creativities: Exploring Student Reports on Creative Teaching. Qualitative Inquiry 2018
HVL Untitled
 
30 Holdhus, Kari; Espeland, Magne.
Innovasjonsprosjektet Skole og Konsert – frå Formidling til Dialog. Rapport nr 3, Produksjonsrapport I.. Bergen: Høgskolen på Vestlandet 2018 (ISBN 978-82-7709-218-8) 52 s.
HVL Untitled
 
31 Holdhus, Kari; Espeland, Magne; Ben-Horin, Oded; Arnesen, Trond Egil; Aadland, Helga.
Researching for Responsible and Innovative Practices in Education: Perspectives on Inclusivity/exclusivity and Methodological Challenges.. European conference for Educational Research (ECER); 2018-09-11 - 2018-09-14
HVL Untitled
 
32 Vist, Torill; Holdhus, Kari.
Does this work [of art] invite me into [intersubjective] dialogue? Discussing relational aesthetics in music education. The European Journal of Philosophy in Arts Education 2018 ;Volum 3.(1) s. 182-211
HVL OSLOMET UIS Untitled
 
2017
33 Holdhus, Kari.
Being an art educator in Global Science Opera. ISCOPE seminar; 2017-02-01 - 2017-02-01
HVL Untitled
 
34 Holdhus, Kari.
DiSko – et samarbeidsprosjekt mellom Kulturtanken og HSH. Faglig samling, Kulturtanken; 2017-06-13 - 2017-06-13
HVL Untitled
 
35 Holdhus, Kari.
Praksisnært og forskningsbasert om interaktivitet i scenekunst for barn. Periskop 2017
HVL Untitled
 
36 Holdhus, Kari.
School and concert – from transmission to dialogue (DiSko) –                    Challenges for a funded project in the making. Music 2020; 2017-06-13 - 2017-06-16
HVL Untitled
 
37 Holdhus, Kari.
Skole og konsert - fra formidling til dialog. Prosjektpresentasjon; 2017-02-17 - 2017-02-17
HVL Untitled
 
38 Holdhus, Kari.
Skole og konsert - fra formidling til dialog. En forskningsbasert innovasjon av skolekonsertpraksis. Øyo-seminaret; 2017-01-27 - 2017-01-27
HVL Untitled
 
39 Holdhus, Kari; Espeland, Magne.
Holdhus, K., Espeland, M. (2017) Innovasjonsprosjektet Skole og Konsert – fra Formidling til Dialog. Rapport nr 2, Tilstandsrapport.. Bergen: Høgskolen på Vestlandet 2017 (ISBN 978-82-7709-217-1) 60 s.
HVL Untitled
 
40 Holdhus, Kari; Espeland, Magne.
Innovasjonsprosjektet Skole og konsert - fra formidling til dialog (DiSko) Intensjonsrapport 1, 2017.. Stord: Center for Creativities, Arts and Science in Education (CASE) 2017 (ISBN 978-82-7709-216-4) 12 s.
HVL Untitled
 
41 Holdhus, Kari; Espeland, Magne.
Music in Future Nordic Schooling - The Potential of the Relational Turn. The European Journal of Philosophy in Arts Education 2017 ;Volum 02.(2) s. 85-118
HVL Untitled
 
42 Holdhus, Kari; Espeland, Magne ingolv.
School and concert – from transmission to dialogue (DiSko) –                    Challenges for a funded project in the making. Nordic network for music education research; 2017-03-14 - 2017-03-17
HVL Untitled
 
43 Holdhus, Kari; Høisæter, Sissel M..
Writings on improvisation in teacher education A review of literature on professional improvisation in teacher education. European Conference of Educational Research; 2017-08-22 - 2017-08-25
HVL Untitled
 
44 Holdhus, Kari; Kvile, Synnøve; Espeland, Magne.
Skole og konsert – fra formidling til dialog?. Nettverk for kulturskolerelatert forskning; 2017-10-17 - 2017-10-18
HVL Untitled
 
45 Johansen, Guro Gravem; Kalsnes, Signe; Holdhus, Kari.
Musikkfaget i grunnskolen - Skal grunnskolen framleis synge lite og dårleg, kunnskapsminister?. Dagbladet 11.oktober 2017 2017
HVL NMH Untitled
 
46 Skrede, Tori; Holdhus, Kari.
Nye konsertdialoger med DiSko. Ballade.no [Internett] 2017-04-06
HVL Untitled
 
2016
47 Espeland, Magne; Holdhus, Kari; Kvinge, Øystein Røsseland; Espeland, Åsmund.
Conceptualizing "Improvisation" as a Key Curricular Concept in Music Teaching. Technology and creativity in music education; 2016-03-08 - 2016-03-10
HVL UiB Untitled
 
48 Holdhus, Kari.
Challenging policies and practices of musician-teacher collaborations. Seminar introduction.. Challenging policies and practices of musician-teacher collaborations.; 2016-05-10 - 2016-05-10
HVL Untitled
 
49 Holdhus, Kari.
Establishing a Community Music Education Program in Norway: Towards an Academic or Participatory based Rationale?. : National Library of Australia Cataloguing-in-Publication 2016 (ISBN 978-0-6481219-1-6) 9 s.
HVL Untitled
 
50 Holdhus, Kari.
Improvisation in teaching and education- roots and applications. Nordic Network for Music Education 2016 Conference; 2016-03-08 - 2016-03-10
HVL Untitled
 
    Vis neste liste