Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-50 of 139 << Previous 1 2 3    Next >>

2024
1 Christophersen, Catharina Renate; Holdhus, Kari Mette; Kenny, Ailbhe.
Third space moments: Exploring a university-school partnership through collaborative action research. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2024 ;Volume 141.
HVL Untitled
 
2023
2 Christophersen, Catharina Renate; Plaza, José Luis Aróstegui; Holdhus, Kari Mette; Kenny, Ailbhe; Knudsen, Jan Sverre; Lindgren, Monica; Väkevä, Lauri; Viig, Tine Grieg.
Music Teacher Education for the Future: Reflections on Change. Action, Criticism, and Theory for Music Education (ACT) 2023 ;Volume 22.(3) p. 7-40
HVL OSLOMET Untitled
 
3 Hauge, Elisabet Sørfjorddal; Bjørgo, Frode; Holdhus, Kari Mette; Christophersen, Catharina Renate.
Feilslått kritikk av DKS-utredningen. Morgenbladet 2023
HVL Untitled
 
4 Hauge, Elisabet Sørfjorddal; Christophersen, Catharina Renate; Bjørgo, Frode; Holdhus, Kari Mette; Knudsen, Jon P.; Simonsen, Mia Fjelldal; Austenå, Marte Birkedal; Opdal, Ida.
DKS og Kulturtanken: En utredning bestående av en kartlegging av DKS og en evaluering av Kulturtanken. : Oxford Research 2023 185 p.
HVL UIA Untitled
 
5 Holdhus, Kari Mette.
Bærekraft, kunstfag, lærerutdanning. Lunsj-foredrag; 2023-05-31 - 2023-05-31
HVL Untitled
 
6 Holdhus, Kari Mette.
Conveying Pupil Access to Wellbeing Through Relational Care in Music Education. I: The Oxford Handbook of Care in Music Education. Oxford University Press 2023 ISBN 9780197611678. p. 421-432
HVL Untitled
 
7 Holdhus, Kari Mette.
Den kulturelle skolesekken - ei forskningsreise. Tverrsektorielle samarbeid i skolen; 2023-09-05 - 2023-09-05
HVL Untitled
 
8 Holdhus, Kari Mette.
Mellom definisjonsmakt og dialog – om kunstnarlege relasjonar i skulen. Førdekonferansen; 2023-07-05 - 2023-07-05
HVL Untitled
 
9 Holdhus, Kari Mette; Christophersen, Catharina Renate.
Hvorfor er lærere så lite engasjert i den kulturelle skolesekken?. Utdanningsnytt.no 2023
HVL Untitled
 
10 Holdhus, Kari Mette; Christophersen, Catharina Renate; Sætre, Jon Helge.
Kompleksitet i musikklærerutdanning. Podcast; 2023-09-27
NMH HVL Untitled
 
11 Holdhus, Kari Mette; Nysæther, Eyolf Thovsen; Sætre, Jon Helge.
Hva vet vi om studentene som velger musikk i lærerutdanningen?. Podcast; 2023-08-01
NMH HVL Untitled
 
12 Holdhus, Kari Mette; Vist, Torill.
Music education as a vehicle for countering outsiderness?. NNRME 2023; 2023-03-28 - 2023-03-30
OSLOMET HVL Untitled
 
13 Onsrud, Silje Valde; Bjørnevoll, Silje Meling; Holdhus, Kari Mette.
Praksisopplæring, studentmedvirkning og partnerskapsrelasjoner i den nye grunnskolelærerutdanningen. MusikkPedPodden - en podkast om musikkpedagogisk forskning [Radio] 2023-08-15
HVL Untitled
 
14 Vist, Torill; Holdhus, Kari Mette.
‘We cannot afford outsiderness’ : Inclusion, sustainable development and arts education. Nordic Journal of Art and Research (A & R) 2023
HVL OSLOMET Untitled
 
2022
15 Holdhus, Kari Mette.
Action research as a source for development in music teacher education?. FUTURED avslutningskonferanse; 2022-10-20 - 2022-10-20
HVL Untitled
 
16 Holdhus, Kari Mette.
DISkometoden – en nettressurs for dialogiske kunstbesøk.. Cuting Edge kulturskole; 2022-02-23 - 2022-02-23
HVL Untitled
 
17 Holdhus, Kari Mette.
Forskningssamarbeid om musikkopplæring i praksisfeltet. FUTURED avslutningskonferanse; 2022-10-19 - 2022-10-19
HVL Untitled
 
18 Holdhus, Kari Mette.
Hvilke kompetanser trenger vi for å skape gode oppvekstvilkår for barn og unge i kommunene?. Hvilke kompetanser trenger vi for å skape gode oppvekstvilkår for barn og unge i kommunene?; 2022-08-15 - 2022-08-15
HVL Untitled
 
19 Holdhus, Kari Mette.
Kunstfaglige forskningsformer i lærerutdanning. Kvalitet i masteroppgavene; 2022-11-22 - 2022-11-23
HVL Untitled
 
20 Holdhus, Kari Mette.
Rollebytte - barn som komponister. Rollebytte - barn som komponister; 2022-09-17 - 2022-09-17
HVL Untitled
 
21 Holdhus, Kari Mette; Christophersen, Catharina Renate; Partti, Heidi.
Soundtrapped? Socio-material perspectives on collaborative teaching within the music classroom. Research Studies in Music Education 2022
HVL Untitled
 
22 Jakobsen, Dagmar Anita; Holdhus, Kari Mette.
Å skape estetiske mulighetsrom for elever med behov for særskilt til rettelegging. I: Kunstens muligheter i spesialpedagogisk arbeid. Universitetsforlaget 2022 ISBN 9788215057347. p. 141-154
UIS HVL Untitled
 
2021
23 Christophersen, Catharina Renate; Holdhus, Kari Mette; Kenny, Ailbhe.
Composing the team: An action research study of interprofessional collaborative teaching in the music classrom. Research In Music Education conference; 2021-04-06 - 2021-04-09
HVL Untitled
 
24 Christophersen, Catharina Renate; Onsrud, Silje Valde; Viig, Tine Grieg; Knudsen, Jan Sverre; Holdhus, Kari Mette; Ellefsen, Live Weider; Angelo, Elin; Balsnes, Anne Haugland; Knigge, Jens; Hals Kummernes, Kristin.
Musikkfaget i lærerutdanningen - pågående forskning og visjoner for framtiden. Webinar om forskning på musikkfaget i lærerutdanningen; 2021-09-16 - 2021-09-16
HINN DMMH NTNU HVL NORD OSLOMET UIA Untitled
 
25 Holdhus, Kari Mette.
Estetiske fag og læreprosesser i grunnskolen - en tilstandsrapport. Bjergstedkonferansen; 2021-11-04 - 2021-11-04
HVL Untitled
 
26 Holdhus, Kari Mette.
Skole og konsert - fra formidling til dialog, bibliotekpresentasjon. Biblioteklunsj; 2021-09-30 - 2021-09-30
HVL Untitled
 
27 Holdhus, Kari Mette.
Stortinget begynner i feil ende med estetiske fag. Klassekampen 2021
HVL Untitled
 
28 Holdhus, Kari Mette; Christophersen, Catharina Renate; Partti, Heidi.
Creative music-making with digital tools: Add and stir or a fresh take? A lesson for music teacher education. Nordic Network for Research in Music Education conference 2021; 2021-03-02 - 2021-03-03
HVL Untitled
 
29 Holdhus, Kari Mette; Murphy, Regina.
Conceptualising Music Education as “Craft”: Responses to an Invitation. I: Music Education as Craft - Reframing theories and practice. Heidelberg: Springer Nature 2021 ISBN 9783030677039. p. 13-24
HVL Untitled
 
30 Holdhus, Kari Mette; Murphy, Regina; Espeland, Magne.
Music Education as Craft - Reframing theories and practice. Heidelberg: Springer Nature 2021 (ISBN 9783030677039) ;Volume 30.239 p. Landscapes: the arts, aesthetics, and education(30)
HVL Untitled
 
31 Holdhus, Kari Mette; Romme, Jonas Cisar; Espeland, Magne.
Skole og konsert – fra formidling til dialog. Sluttrapport fra et innovasjonsprosjekt. Stord: Høgskulen på Vestlandet Case Center 2021 (ISBN 978-82-93677-37-6) 86 p.
HVL Untitled
 
32 Holdhus, Kari Mette; Romme, Jonas Cisar; Espeland, Magne; Rundberget, Egil.
DiSkometoden - dialogbasert kunstner-lærersamarbeid. Kulturtanken Oslo 2021
HVL Untitled
 
33 Straksiene, Giedre; Ben-Horin, Oded; Espeland, Magne; Holdhus, Kari Mette.
Contours of Science-Art Education: Pedagogical Principles of Art in Science Teaching - Lessons from the Global Science Opera. Conference proceedings: The Future of Education 2021
HVL Untitled
 
2020
34 brandsborg, Erik; Holdhus, Kari Mette.
Bratt læringskurve, men givende samarbeid mellom musikere og skoler. www.kulturtanken.no [Internet] 2020-03-05
HVL Untitled
 
35 brandsborg, Erik; Holdhus, Kari Mette.
Kan kunstnere og lærere samarbeide?. kulturtanken.no [Internet] 2020-11-02
HVL Untitled
 
36 Helleve, Kjartan; Holdhus, Kari Mette.
Musikk-DKS vil ha lærarar med på laget. Periskop.no [Internet] 2020-12-14
HVL Untitled
 
37 Holdhus, Kari Mette.
Om innovasjonsforskning og kunstfagdidaktikk, med prosjektet «Skole og konsert – fra formidling til dialog» (DiSko) som eksempel.. Forskningspresentasjon; 2020-05-27 - 2020-05-27
HVL Untitled
 
38 Holdhus, Kari Mette.
Skole og konsert –fra formidling til dialog (DiSko) - prosjektpresentasjon biblioteklunsj. Faglunsj HVL-biblioteket; 2020-05-14 - 2020-05-14
HVL Untitled
 
39 Holdhus, Kari Mette; Espeland, Magne; Romme, Jonas Cisar; Christophersen, Catharina Renate.
Breaking the dualism of Art vs Pedagogy? Public schools as topoi for dialogic musical events?. The topology of music education The topology of music education as a field of researches, policies and practices; 2020-03-03 - 2020-03-05
HVL Untitled
 
40 Holdhus, Kari Mette; Romme, Jonas Cisar; Almaas, Rebecca; Espeland, Magne.
Breaking the dualism of Art vs Pedagogy? Public schools as topoi for dialogic musical events?. The topology of music education research; 2020-03-03 - 2020-03-05
HVL Untitled
 
41 Holdhus, Kari Mette; Romme, Jonas Cisar; Waade, Roy Aksel; Almaas, Rebecca.
Kunstnerbesøk, relasjon og samarbeid: Produksjonsnotat fra innovasjonsprosjektet «Skole og konsert–fra formidling til dialog (DiSko)».. Stord: Høgskulen på Vestlandet Case Center 2020 (ISBN 978-82-93677-24-6) 79 p.
HVL NORD Untitled
 
42 Holdhus, Kari Mette; Waade, Roy Aksel; Romme, Jonas Cisar; Almås, Rebecca; Espeland, Magne.
Innovasjonsprosjektet Skole og konsert - fra formidling til dialog (DiSko): Erfaringsrapport 2019. Stord: Center for Creativities, Arts and Science in Education (CASE), Høgskulen på Vestlandet, Stord Campus 2020 (ISBN 978-82-93677-06-2) 84 p.
HVL NORD Untitled
 
43 Karlsen, Kristine Høeg; Skregelid, Lisbet; Holdhus, Kari Mette.
Styrking av praktisk og estetisk innhold i skolen: Velment, men uforpliktende strategi. Utdanningsnytt.no 2020 (1)
UIA HIOF HVL Untitled
 
2019
44 Christophersen, Catharina Renate; Onsrud, Silje Valde; Holdhus, Kari Mette.
Music Teacher Education for the Future (FUTURED 2019-2022). Forskningspresentasjon; 2019-09-18 - 2019-09-18
HVL Untitled
 
45 Espeland, Åsmund; Kvile, Synnøve; Holdhus, Kari Mette.
Teacher agency and teacher improvisation: A study of experienced teachers and student teachers in music classrooms. Research Studies in Music Education 2019 p. 1-18
HVL Untitled
 
46 Holdhus, Kari.
Conducting an Educational Design Research project – reflections from the field. European Conference of Qualitative Inquiry; 2019-02-13 - 2019-02-15
HVL Untitled
 
47 Holdhus, Kari; Christophersen, Catharina Renate.
Du trenger ikke vente på læreplanen, Sanner!. Dagsavisen 2019
HVL Untitled
 
48 Holdhus, Kari Mette.
DiSko-prosjektet. Presentasjon og diskusjon. Regional samling, Den Kulturelle skolesekken i Rogaland; 2019-05-09 - 2019-05-09
HVL Untitled
 
49 Holdhus, Kari Mette.
Pedagogical improvisation - music improvisation's little sister?. I: Expanding the space for improvisation pedagogy in music: A transdisciplinary approach. Routledge 2019 ISBN 978-0-8153-9210-1. p. 195-210
HVL Untitled
 
50 Holdhus, Kari Mette.
Sang skal ut av læreplanen for norsk i grunnskolen. Er det så nøye da?. Khrono.no 2019
HVL Untitled
 
    Show next list