2024
|
1. |
Christophersen, Catharina Renate; Holdhus, Kari Mette; Kenny, Ailbhe. Third space moments: Exploring a university-school partnership through collaborative action research. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2024 ;Volume 141. HVL
Untitled
|
2023
|
2. |
Christophersen, Catharina Renate; Plaza, José Luis Aróstegui; Holdhus, Kari Mette; Kenny, Ailbhe; Knudsen, Jan Sverre; Lindgren, Monica; Väkevä, Lauri; Viig, Tine Grieg. Music Teacher Education for the Future: Reflections on Change. Action, Criticism, and Theory for Music Education (ACT) 2023 ;Volume 22.(3) p. 7-40 HVL OSLOMET
Untitled
|
|
3. |
Hauge, Elisabet Sørfjorddal; Bjørgo, Frode; Holdhus, Kari Mette; Christophersen, Catharina Renate. Feilslått kritikk av DKS-utredningen. Morgenbladet 2023 HVL
Untitled
|
|
4. |
Hauge, Elisabet Sørfjorddal; Christophersen, Catharina Renate; Bjørgo, Frode; Holdhus, Kari Mette; Knudsen, Jon P.; Simonsen, Mia Fjelldal; Austenå, Marte Birkedal; Opdal, Ida. DKS og Kulturtanken: En utredning bestående av en kartlegging av DKS og en evaluering av Kulturtanken. : Oxford Research 2023 185 p. HVL UIA
Untitled
|
|
5. |
Holdhus, Kari Mette. Bærekraft, kunstfag, lærerutdanning. Lunsj-foredrag; 2023-05-31 - 2023-05-31 HVL
Untitled
|
|
6. |
Holdhus, Kari Mette. Conveying Pupil Access to Wellbeing Through Relational Care in Music Education. I: The Oxford Handbook of Care in Music Education. Oxford University Press 2023 ISBN 9780197611678. p. 421-432 HVL
Untitled
|
|
7. |
Holdhus, Kari Mette. Den kulturelle skolesekken - ei forskningsreise. Tverrsektorielle samarbeid i skolen; 2023-09-05 - 2023-09-05 HVL
Untitled
|
|
8. |
Holdhus, Kari Mette. Mellom definisjonsmakt og dialog – om kunstnarlege relasjonar i skulen. Førdekonferansen; 2023-07-05 - 2023-07-05 HVL
Untitled
|
|
9. |
Holdhus, Kari Mette; Christophersen, Catharina Renate. Hvorfor er lærere så lite engasjert i den kulturelle skolesekken?. Utdanningsnytt.no 2023 HVL
Untitled
|
|
10. |
Holdhus, Kari Mette; Christophersen, Catharina Renate; Sætre, Jon Helge. Kompleksitet i musikklærerutdanning. Podcast; 2023-09-27 NMH HVL
Untitled
|
|
11. |
Holdhus, Kari Mette; Nysæther, Eyolf Thovsen; Sætre, Jon Helge. Hva vet vi om studentene som velger musikk i lærerutdanningen?. Podcast; 2023-08-01 NMH HVL
Untitled
|
|
12. |
Holdhus, Kari Mette; Vist, Torill. Music education as a vehicle for countering outsiderness?. NNRME 2023; 2023-03-28 - 2023-03-30 OSLOMET HVL
Untitled
|
|
13. |
Onsrud, Silje Valde; Bjørnevoll, Silje Meling; Holdhus, Kari Mette. Praksisopplæring, studentmedvirkning og partnerskapsrelasjoner i den nye grunnskolelærerutdanningen. MusikkPedPodden - en podkast om musikkpedagogisk forskning [Radio] 2023-08-15 HVL
Untitled
|
|
14. |
Vist, Torill; Holdhus, Kari Mette. ‘We cannot afford outsiderness’ : Inclusion, sustainable development and arts education. Nordic Journal of Art and Research (A & R) 2023 HVL OSLOMET
Untitled
|
2022
|
15. |
Holdhus, Kari Mette. Action research as a source for development in music teacher education?. FUTURED avslutningskonferanse; 2022-10-20 - 2022-10-20 HVL
Untitled
|
|
16. |
Holdhus, Kari Mette. DISkometoden – en nettressurs for dialogiske kunstbesøk.. Cuting Edge kulturskole; 2022-02-23 - 2022-02-23 HVL
Untitled
|
|
17. |
Holdhus, Kari Mette. Forskningssamarbeid om musikkopplæring i praksisfeltet. FUTURED avslutningskonferanse; 2022-10-19 - 2022-10-19 HVL
Untitled
|
|
18. |
Holdhus, Kari Mette. Hvilke kompetanser trenger vi for å skape gode oppvekstvilkår for barn og unge i kommunene?. Hvilke kompetanser trenger vi for å skape gode oppvekstvilkår for barn og unge i kommunene?; 2022-08-15 - 2022-08-15 HVL
Untitled
|
|
19. |
Holdhus, Kari Mette. Kunstfaglige forskningsformer i lærerutdanning. Kvalitet i masteroppgavene; 2022-11-22 - 2022-11-23 HVL
Untitled
|
|
20. |
Holdhus, Kari Mette. Rollebytte - barn som komponister. Rollebytte - barn som komponister; 2022-09-17 - 2022-09-17 HVL
Untitled
|
|
21. |
Holdhus, Kari Mette; Christophersen, Catharina Renate; Partti, Heidi. Soundtrapped? Socio-material perspectives on collaborative teaching within the music classroom. Research Studies in Music Education 2022 HVL
Untitled
|
|
22. |
Jakobsen, Dagmar Anita; Holdhus, Kari Mette. Å skape estetiske mulighetsrom for elever med behov for særskilt til rettelegging. I: Kunstens muligheter i spesialpedagogisk arbeid. Universitetsforlaget 2022 ISBN 9788215057347. p. 141-154 UIS HVL
Untitled
|
2021
|
23. |
Christophersen, Catharina Renate; Holdhus, Kari Mette; Kenny, Ailbhe. Composing the team: An action research study of interprofessional collaborative teaching in the music classrom. Research In Music Education conference; 2021-04-06 - 2021-04-09 HVL
Untitled
|
|
24. |
Christophersen, Catharina Renate; Onsrud, Silje Valde; Viig, Tine Grieg; Knudsen, Jan Sverre; Holdhus, Kari Mette; Ellefsen, Live Weider; Angelo, Elin; Balsnes, Anne Haugland; Knigge, Jens; Hals Kummernes, Kristin. Musikkfaget i lærerutdanningen - pågående forskning og visjoner for framtiden. Webinar om forskning på musikkfaget i lærerutdanningen; 2021-09-16 - 2021-09-16 HINN DMMH NTNU HVL NORD OSLOMET UIA
Untitled
|
|
25. |
Holdhus, Kari Mette. Estetiske fag og læreprosesser i grunnskolen - en tilstandsrapport. Bjergstedkonferansen; 2021-11-04 - 2021-11-04 HVL
Untitled
|
|
26. |
Holdhus, Kari Mette. Skole og konsert - fra formidling til dialog, bibliotekpresentasjon. Biblioteklunsj; 2021-09-30 - 2021-09-30 HVL
Untitled
|
|
27. |
Holdhus, Kari Mette. Stortinget begynner i feil ende med estetiske fag. Klassekampen 2021 HVL
Untitled
|
|
28. |
Holdhus, Kari Mette; Christophersen, Catharina Renate; Partti, Heidi. Creative music-making with digital tools: Add and stir or a fresh take? A lesson for music teacher education. Nordic Network for Research in Music Education conference 2021; 2021-03-02 - 2021-03-03 HVL
Untitled
|
|
29. |
Holdhus, Kari Mette; Murphy, Regina. Conceptualising Music Education as “Craft”: Responses to an Invitation. I: Music Education as Craft - Reframing theories and practice. Heidelberg: Springer Nature 2021 ISBN 9783030677039. p. 13-24 HVL
Untitled
|
|
30. |
Holdhus, Kari Mette; Murphy, Regina; Espeland, Magne. Music Education as Craft - Reframing theories and practice. Heidelberg: Springer Nature 2021 (ISBN 9783030677039) ;Volume 30.239 p. Landscapes: the arts, aesthetics, and education(30) HVL
Untitled
|
|
31. |
Holdhus, Kari Mette; Romme, Jonas Cisar; Espeland, Magne. Skole og konsert – fra formidling til dialog. Sluttrapport fra et innovasjonsprosjekt. Stord: Høgskulen på Vestlandet Case Center 2021 (ISBN 978-82-93677-37-6) 86 p. HVL
Untitled
|
|
32. |
Holdhus, Kari Mette; Romme, Jonas Cisar; Espeland, Magne; Rundberget, Egil. DiSkometoden - dialogbasert kunstner-lærersamarbeid. Kulturtanken Oslo 2021 HVL
Untitled
|
|
33. |
Straksiene, Giedre; Ben-Horin, Oded; Espeland, Magne; Holdhus, Kari Mette. Contours of Science-Art Education: Pedagogical Principles of Art in Science Teaching - Lessons from the Global Science Opera. Conference proceedings: The Future of Education 2021 HVL
Untitled
|
2020
|
34. |
brandsborg, Erik; Holdhus, Kari Mette. Bratt læringskurve, men givende samarbeid mellom musikere og skoler. www.kulturtanken.no [Internet] 2020-03-05 HVL
Untitled
|
|
35. |
brandsborg, Erik; Holdhus, Kari Mette. Kan kunstnere og lærere samarbeide?. kulturtanken.no [Internet] 2020-11-02 HVL
Untitled
|
|
36. |
Helleve, Kjartan; Holdhus, Kari Mette. Musikk-DKS vil ha lærarar med på laget. Periskop.no [Internet] 2020-12-14 HVL
Untitled
|
|
37. |
Holdhus, Kari Mette. Om innovasjonsforskning og kunstfagdidaktikk, med prosjektet «Skole og konsert – fra formidling til dialog» (DiSko) som eksempel.. Forskningspresentasjon; 2020-05-27 - 2020-05-27 HVL
Untitled
|
|
38. |
Holdhus, Kari Mette. Skole og konsert –fra formidling til dialog (DiSko) - prosjektpresentasjon biblioteklunsj. Faglunsj HVL-biblioteket; 2020-05-14 - 2020-05-14 HVL
Untitled
|
|
39. |
Holdhus, Kari Mette; Espeland, Magne; Romme, Jonas Cisar; Christophersen, Catharina Renate. Breaking the dualism of Art vs Pedagogy? Public schools as topoi for dialogic musical events?. The topology of music education The topology of music education as a field of researches, policies and practices; 2020-03-03 - 2020-03-05 HVL
Untitled
|
|
40. |
Holdhus, Kari Mette; Romme, Jonas Cisar; Almaas, Rebecca; Espeland, Magne. Breaking the dualism of Art vs Pedagogy? Public schools as topoi for dialogic musical events?. The topology of music education research; 2020-03-03 - 2020-03-05 HVL
Untitled
|
|
41. |
Holdhus, Kari Mette; Romme, Jonas Cisar; Waade, Roy Aksel; Almaas, Rebecca. Kunstnerbesøk, relasjon og samarbeid: Produksjonsnotat fra innovasjonsprosjektet «Skole og konsert–fra formidling til dialog (DiSko)».. Stord: Høgskulen på Vestlandet Case Center 2020 (ISBN 978-82-93677-24-6) 79 p. HVL NORD
Untitled
|
|
42. |
Holdhus, Kari Mette; Waade, Roy Aksel; Romme, Jonas Cisar; Almås, Rebecca; Espeland, Magne. Innovasjonsprosjektet Skole og konsert - fra formidling til dialog (DiSko): Erfaringsrapport 2019. Stord: Center for Creativities, Arts and Science in Education (CASE), Høgskulen på Vestlandet, Stord Campus 2020 (ISBN 978-82-93677-06-2) 84 p. HVL NORD
Untitled
|
|
43. |
Karlsen, Kristine Høeg; Skregelid, Lisbet; Holdhus, Kari Mette. Styrking av praktisk og estetisk innhold i skolen: Velment, men uforpliktende strategi. Utdanningsnytt.no 2020 (1) UIA HIOF HVL
Untitled
|
2019
|
44. |
Christophersen, Catharina Renate; Onsrud, Silje Valde; Holdhus, Kari Mette. Music Teacher Education for the Future (FUTURED 2019-2022). Forskningspresentasjon; 2019-09-18 - 2019-09-18 HVL
Untitled
|
|
45. |
Espeland, Åsmund; Kvile, Synnøve; Holdhus, Kari Mette. Teacher agency and teacher improvisation: A study of experienced teachers and student teachers in music classrooms. Research Studies in Music Education 2019 p. 1-18 HVL
Untitled
|
|
46. |
Holdhus, Kari. Conducting an Educational Design Research project – reflections from the field. European Conference of Qualitative Inquiry; 2019-02-13 - 2019-02-15 HVL
Untitled
|
|
47. |
Holdhus, Kari; Christophersen, Catharina Renate. Du trenger ikke vente på læreplanen, Sanner!. Dagsavisen 2019 HVL
Untitled
|
|
48. |
Holdhus, Kari Mette. DiSko-prosjektet. Presentasjon og diskusjon. Regional samling, Den Kulturelle skolesekken i Rogaland; 2019-05-09 - 2019-05-09 HVL
Untitled
|
|
49. |
Holdhus, Kari Mette. Pedagogical improvisation - music improvisation's little sister?. I: Expanding the space for improvisation pedagogy in music: A transdisciplinary approach. Routledge 2019 ISBN 978-0-8153-9210-1. p. 195-210 HVL
Untitled
|
|
50. |
Holdhus, Kari Mette. Sang skal ut av læreplanen for norsk i grunnskolen. Er det så nøye da?. Khrono.no 2019 HVL
Untitled
|