Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-12 av 12

2021
1 Støle, Hildegunn; Wagner, Åse Kari H.; Schwippert, Knut.
The influence of Nordic parents' reading interest on 10-year-olds' reading achievement in PIRLS. Internasjonal konferanse om storskalaundersøkelser IRC IEA; 2021-11-16 - 2021-11-18
UIS Untitled
 
2020
2 McTigue, Erin; Schwippert, Knut; Uppstad, Per Henning; Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith.
Gender Differences in Early Literacy: Boys’ Response to Formal Instruction. Journal of Educational Psychology 2020 s. -
UIS Untitled
 
3 Støle, Hildegunn; Mangen, Anne; Schwippert, Knut.
Assessing children's reading comprehension on paper and screen: A mode-effect study. Computers & Education 2020 ;Volum 151. s. -
UIS Untitled
 
4 Støle, Hildegunn; Wagner, Åse Kari H.; Schwippert, Knut.
The importance of parents own reading for 10-year-old students reading achievement in the Nordic countries. I: Equity, Equality and Diversity in the Nordic Model of Education. Springer 2020 ISBN 9783030616472. s. 363-384
UIS Untitled
 
2019
5 Solheim, Oddny Judith; McTigue, Erin; Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning; Schwippert, Knut.
Hvor tidlig oppstår kjønnsforskjeller i lesing? En studie av hvordan gutter og jenters leseferdighet utvikler seg gjennom de to første årene på skolen. Skriv!Les! Nordisk forskerkonferanse om lesing og skriving; 2019-05-07 - 2019-05-09
UIS Untitled
 
6 Strand, Olaug; Schwippert, Knut.
The impact of Home Language and Home Resources on Reading Achievement in ten-year-olds in Norway, PIRLS 2016. Nordic Journal of Literacy Research 2019 ;Volum 5.(1) s. 1-17
UIS Untitled
 
2017
7 Gabrielsen, Egil; Schwippert, Knut.
By og land; hand i hand? I hvilken grad reflekterer de norske PIRLS-resultatene enhetsskoleprinsippet på komunenivå?. I: Klar framgang! Leseferdighet på 4. og 5. trinn i et femtenårsperspektiv. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215030241. s. 222-232
UIS Untitled
 
8 Kyle, Fiona; Lundetræ, Kjersti; Schwippert, Knut; Frijters, Jan; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning.
Is remedial reading intervention in first grade more effective than remedial reading intervention in second grade?. 24th Annual SSSR Meeting; 2017-07-12 - 2017-07-15
UIS Untitled
 
9 Kyle, Fiona; Lundetræ, Kjersti; Schwippert, Knut; Solheim, Oddny Judith.
Is remedial reading intervention in first grade more effective than remedial reading intervention in second grade?. Twenty-Forth Annual Meeting Society for the Scientific Study of Reading; 2017-07-12 - 2017-07-15
UIS Untitled
 
10 Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Schwippert, Knut; Uppstad, Per Henning.
Protocol: ’On Track’, a group-randomized controlled trial of an early reading intervention. International Journal of Educational Research 2017 ;Volum 86. s. 87-95
UIS Untitled
 
11 Støle, Hildegunn; Schwippert, Knut.
Norske resultater fra ePIRLS. nasjonal konferanse om PIRLS; 2017-12-06 - 2017-12-06
UIS Untitled
 
12 Støle, Hildegunn; Schwippert, Knut.
Norske resultater fra ePIRLS - Online Informational Reading. I: Klar framgang! Leseferdighet på 4. og 5. trinn i et femtenårsperspektiv. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215030241. s. 50-74
UIS Untitled