|
|
English
version
For å registrere i Cristin må du være vitenskapelig eller administrativt ansatt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2021
|
1. |
Støle, Hildegunn; Wagner, Åse Kari H.; Schwippert, Knut. The influence of Nordic parents' reading interest on 10-year-olds' reading achievement in PIRLS. Internasjonal konferanse om storskalaundersøkelser IRC IEA; 2021-11-16 - 2021-11-18 UIS
Untitled
|
2020
|
2. |
McTigue, Erin; Schwippert, Knut; Uppstad, Per Henning; Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith. Gender Differences in Early Literacy: Boys’ Response to Formal Instruction. Journal of Educational Psychology 2020 s. - UIS
Untitled
|
|
3. |
Støle, Hildegunn; Mangen, Anne; Schwippert, Knut. Assessing children's reading comprehension on paper and screen: A mode-effect study. Computers & Education 2020 ;Volum 151. s. - UIS
Untitled
|
|
4. |
Støle, Hildegunn; Wagner, Åse Kari H.; Schwippert, Knut. The importance of parents own reading for 10-year-old students reading achievement in the Nordic countries. I: Equity, Equality and Diversity in the Nordic Model of Education. Springer 2020 ISBN 9783030616472. s. 363-384 UIS
Untitled
|
2019
|
5. |
Solheim, Oddny Judith; McTigue, Erin; Lundetræ, Kjersti; Uppstad, Per Henning; Schwippert, Knut. Hvor tidlig oppstår kjønnsforskjeller i lesing? En studie av hvordan gutter og jenters leseferdighet utvikler seg gjennom de to første årene på skolen. Skriv!Les! Nordisk forskerkonferanse om lesing og skriving; 2019-05-07 - 2019-05-09 UIS
Untitled
|
|
6. |
Strand, Olaug; Schwippert, Knut. The impact of Home Language and Home Resources on Reading Achievement in ten-year-olds in Norway, PIRLS 2016. Nordic Journal of Literacy Research 2019 ;Volum 5.(1) s. 1-17 UIS
Untitled
|
2017
|
7. |
Gabrielsen, Egil; Schwippert, Knut. By og land; hand i hand? I hvilken grad reflekterer de norske PIRLS-resultatene enhetsskoleprinsippet på komunenivå?. I: Klar framgang! Leseferdighet på 4. og 5. trinn i et femtenårsperspektiv. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215030241. s. 222-232 UIS
Untitled
|
|
8. |
Kyle, Fiona; Lundetræ, Kjersti; Schwippert, Knut; Frijters, Jan; Solheim, Oddny Judith; Uppstad, Per Henning. Is remedial reading intervention in first grade more effective than remedial reading intervention in second grade?. 24th Annual SSSR Meeting; 2017-07-12 - 2017-07-15 UIS
Untitled
|
|
9. |
Kyle, Fiona; Lundetræ, Kjersti; Schwippert, Knut; Solheim, Oddny Judith. Is remedial reading intervention in first grade more effective than remedial reading intervention in second grade?. Twenty-Forth Annual Meeting Society for the Scientific Study of Reading; 2017-07-12 - 2017-07-15 UIS
Untitled
|
|
10. |
Lundetræ, Kjersti; Solheim, Oddny Judith; Schwippert, Knut; Uppstad, Per Henning. Protocol: ’On Track’, a group-randomized controlled trial of an early reading intervention. International Journal of Educational Research 2017 ;Volum 86. s. 87-95 UIS
Untitled
|
|
11. |
Støle, Hildegunn; Schwippert, Knut. Norske resultater fra ePIRLS. nasjonal konferanse om PIRLS; 2017-12-06 - 2017-12-06 UIS
Untitled
|
|
12. |
Støle, Hildegunn; Schwippert, Knut. Norske resultater fra ePIRLS - Online Informational Reading. I: Klar framgang! Leseferdighet på 4. og 5. trinn i et femtenårsperspektiv. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215030241. s. 50-74 UIS
Untitled
|
|