Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 57 << Forrige 1 2    Neste >>

2020
1 Zondag, Anke; Larsen, Annelise Brox; Guldal, Tale Margrethe; van den Tillaar, Roland.
The influence of improvisation activities on speaking confidence of EFL student teachers. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2020 ;Volum 14.(2) s. 82-102
UIA NORD UiT Untitled
 
2018
2 Bakken, Anja Synnøve.
Choosing and using texts in English : a study of continuity and change in EFL teachers' reasoning about their text practices. Trondheim: Norwegian University of Science and Technology 2018 (ISBN 978-82-326-3096-7) 118 s.
USN NTNU Untitled
 
2017
3 Graedler, Anne-Line; Dirdal, Hildegunn; Guldal, Tale Margrethe; Hasund, Ingrid Kristine; Rørvik, Sylvi; Nacey, Susan Lee; Drange, Eli-Marie D..
Tracking Written Learner Language (TRAWL): A longitudinal corpus of Norwegian pupils' written texts in second/foreign languages. 4th Learner Corpus Research Conference – LCR 2017; 2017-10-05 - 2017-10-07
UiO HINN UIA Untitled
 
4 Hundal, Anne Kathrine.
Skriveutvikling på mellomtrinnet. En undersøkelse av sammenhengsmekanismer i elevtekster og hvilke didaktiske forhold som bidrar til utvikling av sammenheng i tekst. Trondheim: Doktoravhandlinger ved NTNU 2017 (ISBN 978-82-326-2406-5) ;Volum 2017.322 s. Doktoravhandlinger ved NTNU(167)
NORD NTNU Untitled
 
5 Nilssen, Vivi Lisbeth; Enge, Ole; Fauskevåg, Odin; Fjørtoft, Henning; Haugan, Jan Arvid; Klemp, Torunn; Sjølie, Ela; Tønseth, Christin; Guldal, Tale Margrethe; Postholm, May Britt.
Forskningsdeltakeres stemmer fra barnehage til lærerutdanning. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2017 ;Volum 11.(2) s. 3-5
NTNU Untitled
 
2016
6 Guldal, Tale Margrethe.
Leder. FoU i praksis 2016 ;Volum 10.(1)
NTNU Untitled
 
7 ; Iversen, Jonas.
Equality of Opportunity in the EFL Classroom. Experiences of Minority Students. Trondheim: NTNU 2016 93 s.
NTNU Untitled
 
8 Røkenes, Fredrik Mørk.
Preparing future teachers to teach with ICT: An investigation of digital competence development in ESL student teachers in a Norwegian teacher education program. Trondheim: NTNU 2016 (ISBN 978-82-326-1676-3) 259 s.
NTNU UiB Untitled
 
2015
9 Amdal, Arne Kristian; Fjørtoft, Henning; Guldal, Tale Margrethe.
Innledning. I: Faglig kunnskap i skole og lærerutdanning II. Nordiske bidrag til fagdidaktikken. Fagbokforlaget 2015 ISBN 978-82-321-0405-5. s. 9-11
NTNU Untitled
 
10 Amdal, Arne Kristian; Guldal, Tale Margrethe; Fjørtoft, Henning.
Faglig kunnskap i skole og lærerutdanning II. Nordiske bidrag til fagdidaktikken. Fagbokforlaget 2015 (ISBN 978-82-321-0405-5) 168 s.
NTNU Untitled
 
11 Eliassen, Maren.
Exploring Concepts in the English as a Second Language Classroom. Challenges and Potential Related to the Explorations of Concepts from an English as a Second Language Perspective. Trondheim: NTNU 2015 90 s.
NORD NTNU Untitled
 
12 Guldal, Tale Margrethe.
Om læreres innflytelse, rektorer handlingsrom, studenters diskurs og god lærer(ut)danning. FoU i praksis 2015 ;Volum 9.(1) s. 5-7
NTNU Untitled
 
13 Guldal, Tale Margrethe.
Profesjonsidentitet, profesjonsutdanning og profesjonsutøvelse. FoU i praksis 2015 ;Volum 9.(2) s. 91-93
NTNU Untitled
 
14 ; Grosch, Heidi Haavan.
Empowering Young Language Learners. Drama as a Method in the English as a second Language grade School classroom. : NTNU 2015 97 s.
NTNU Untitled
 
15 ; Torbjørnsen, Anniken Sefjord.
A Giant Bowl of Soup - Language Varieties in the Lower Secondary ESL Classroom. A study of teachers' beliefs, awareness and practices. Trondheim: NTNU 2015 121 s.
NTNU Untitled
 
2014
16 Guldal, Tale Margrethe.
Diskurs - blant lærere, lærerstudenter, praksislærere, i barnehagen og mellom lærere og elever. FoU i praksis 2014 ;Volum 8.(2) s. 5-7
NTNU Untitled
 
17 Guldal, Tale Margrethe.
Organisering og ledelse – av skole, utdanning og undervisning. FoU i praksis 2014 ;Volum 8.(1) s. 5-6
NTNU Untitled
 
18 Guldal, Tale Margrethe.
‘Own language’ in ‘New language’ texts: Norwegian learners’ use of Norwegian elements in their written English. 2nd Nordic Journal of Modern Language Methodology Conference; 2014-06-12 - 2014-06-13
NTNU Untitled
 
19 Moi, Ruben; Bjørhovde, Gerd (Karin); Jakobsen, Ingrid K.; Guldal, Tale Margrethe; Larsen, Annelise Brox.
Evaluering av engelskfaget i GLU 1–7 og GLU 5–10. I: Lærerutdanningsfagene norsk, engelsk, naturfag og kroppsøving. Stavanger: Følgegruppen for lærerutdanningsreformen 2014 ISBN 978-82-998977-7-8. s. -
NTNU UiT Untitled
 
20 Moi, Ruben; Guldal, Tale Margrethe.
Engelskfaget i grunnskolelærerutdanningene. Grunnskolereformkonferansen 2014; 2014-03-19 - 2014-03-20
NTNU UiT Untitled
 
2013
21 Guldal, Tale M..
Leder. FoU i praksis 2013 (3) s. 5-7
NTNU Untitled
 
22 Guldal, Tale M..
Læring og kunnskap hos elever, studenter og lærere. FoU i praksis 2013 (2) s. 5-7
NTNU Untitled
 
2012
23 Budimlic, Damir.
Written feedback in English. Teachers' practices and cognition. : NTNU 2012 82 s.
NTNU Untitled
 
24 Raaen, Guri Figenschou; Guldal, Tale M..
Basic skills : orthography and sentence complexity in written English from grades 7 to 10. I: The young language learner : research-based insights into teaching and learning. Fagbokforlaget 2012 ISBN 978-82-450-1197-5. s. 101-117
NORD NTNU Untitled
 
2011
25 Guldal, Tale M.
Literature for young people - suggested titles and ways of working with literature in the English classroom. Seminar for lærere i videregående skole; 2011-05-06 - 2011-05-06
NTNU Untitled
 
26 Guldal, Tale M..
Fra enkle til komplekse setninger? Utvikling i setningskompleksitet i elevtekster på engelsk. FoU i Praksis 2011; 2011-04-26 - 2011-04-27
NTNU Untitled
 
27 Guldal, Tale M..
Utvikling av syntaktisk kompleksitet i elevtekster på engelsk. Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse om skriving og lesing; 2011-05-31 - 2011-06-01
NTNU Untitled
 
28 Guldal, Tale M..
10 måter å bruke ordbøker på. I: Grammatikkundervisning. Språkhefte 4. Idéhefter for lærere. Tapir Akademisk Forlag 2011 ISBN 9788251928212. s. 45-60
NTNU Untitled
 
29 ; Jørgensen, Trude Helen Vigeland.
"What's for Tea?" A Study of how Aspects of Culture are presented in Textbook Texts for English as a Second Language in Lower Secondary School. Trondheim: NTNU 2011 97 s.
NORD NTNU Untitled
 
30 ; Oddvik, Morten.
Many People, Many Minds. Collaborative Writing Using CSCL in the ESL Classroom. Trondheim: NTNU 2011 107 s.
NTNU Untitled
 
31 Hoel, Torlaug Løkensgard; Guldal, Tale M.; Dons, Carl Fredrik; Sagberg, Sturla; Solhaug, Trond; Wæge, Kjersti.
FoU i praksis 2010. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Tapir Akademisk Forlag 2011 (ISBN 978-82-519-2730-7) 546 s.
DMMH NORD NTNU Untitled
 
32 Otnes, Hildegunn; Guldal, Tale M.
Grammatikkundervisning. Språkhefte 4. Idéhefter for lærere. Tapir Akademisk Forlag 2011 (ISBN 9788251928212) 113 s. Idéhefter for lærere(Språkfag 4)
NTNU Untitled
 
33 Otnes, Hildegunn; Guldal, Tale M.
Om grammatikkundervisning.Innledningskapittel. I: Grammatikkundervisning. Språkhefte 4. Idéhefter for lærere. Tapir Akademisk Forlag 2011 ISBN 9788251928212. s. 9-18
NTNU Untitled
 
2010
34 Guldal, Tale M.; Dons, Carl Fredrik; Sagberg, Sturla; Solhaug, Trond; Tromsdal, Roar.
FoU i Praksis 2009. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Levanger, 23. og 24. april 2009. Tapir Akademisk Forlag 2010 (ISBN 978-82-519-2565-5) 336 s.
DMMH NORD NTNU Untitled
 
2009
35 Groven, Berit; Guldal, Tale M.; Lillemyr, Ole Fredrik; Naastad, Nils; Rønning, Frode.
FoU i praksis 2008. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Tapir Akademisk Forlag 2009 (ISBN 978-82-519-2417-7) 344 s.
DMMH NTNU Untitled
 
36 Groven, Berit; Guldal, Tale Margrethe; Lillemyr, Ole Fredrik; Naastad, Nils E.; Rønning, Frode.
Fou i praksis 2008; Rapport fra konferanse om praksisrettet Fou i lærerutdanning, Trondheim, 17. og 18. april 2008. Tapir Akademisk Forlag 2009 344 s.
DMMH NORD NTNU Untitled
 
37 Hasselgreen, Angela; Hasselgreen, Angela; Guldal, Tale Margrethe; Guldal, Tale Margrethe.
Describing and Assessing the Writing of Young Learner English ? building a whole picture. FoU I Praksis; 2009-04-23 - 2009-04-24
HVL NORD Untitled
 
2008
38 Guldal, Tale Margrethe; Lillemyr, Ole Fredrik; Løkken, Gunvor; Naastad, Nils E.; Rønning, Frode.
FoU i praksis 2007. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Tapir Akademisk Forlag 2008 (ISBN 9788251922951) 397 s.
DMMH NORD NTNU Untitled
 
2007
39 Karlsen, Geir; Guldal, Tale M.; Rønning, Frode; Løkken, Gunvor; Steen-Olsen, Tove Herborg.
FoU i Praksis 2006. Tapir Akademisk Forlag 2007 (ISBN 978-82519-2229-6) 310 s.
DMMH NORD NTNU Untitled
 
40 Raaen, Guri Figenschou; Guldal, Tale Margrethe.
I can see a teacher dath rite on his computer : noen trekk ved norske 7.-klassingers skriftlige engelsk. I: Kunnskap i bruk : nordtrøndersk forskning i utvalg. Levanger: Høgskolen i Nord-Trøndelag 2007 s. 75-85
NORD Untitled
 
2006
41 Guldal, Tale Margrethe.
Sjonglørkunst. Trønder-avisa 2006
NORD Untitled
 
2005
42 Guldal, Tale Margrethe.
Samtalens spill. Trønder-avisa 2005 s. 2-
NORD Untitled
 
2004
43 Guldal, Tale Margrethe.
Talking English. How can resources in the Internet be used to stimulate spoken English?. Røstadseminaret 2004; 2004-11-26 - 2004-11-26
NORD Untitled
 
2003
44 Guldal, Tale Margrethe.
Forskning, utvikling og formidling ved Høgskolen i Nord-Trøndelag 2002. Steinkjer: Høgskolen i Nord-Trøndelag 2003 (ISBN 8274563220) 66 s. (nr 10)
NORD Untitled
 
45 Sørensen, Ingvild; Guldal, Tale Margrethe.
Forskningsdagene 2003 i Nord-Trøndelag : oppsummering. Steinkjer: Høgskolen i Nord-Trøndelag 2003 (ISBN 8274563441) 1 s. (nr 153)
NORD Untitled
 
2002
46 Guldal, Tale Margrethe.
Forskning, utvikling og formidling ved Høgskolen i Nord-Trøndelag 2001. Steinkjer: Høgskolen i Nord-Trøndelag 2002 (ISBN 8274562933) 57 s. (nr 5)
NORD Untitled
 
47 Sørensen, Ingvild; Guldal, Tale Margrethe.
Forskningsdagene 2001 i Nord-Trøndelag : oppsummering. Steinkjer: Høgskolen i Nord-Trøndelag 2002 (ISBN 8274562798) 11 s. (nr 133)
NORD Untitled
 
2001
48 Guldal, Tale Margrethe.
Forskning, utvikling og formidling ved Høgskolen i Nord-Trøndelag 2000. Steinkjer: Høgskolen i Nord-Trøndelag 2001 (ISBN 8274562461) 59 s. (nr 1)
NORD Untitled
 
2000
49 Guldal, Tale Margrethe.
Med to baller i lufta : hva er tospråklig kompetanse?. Forskningsdagen '99; 2000
NORD Untitled
 
50 Guldal, Tale Margrethe; Heggem, Tore; Lyngsnes, Kitt; Lillemyr, Ole Fredrik.
Reform 1997 - A new Perspective on School Learning. Midtnorsk Nettverks FOU-dag 2000, 11. februar 2000.; 2000-02-11 - 2000-02-11
DMMH NORD Untitled
 
    Vis neste liste