2020
|
1. |
Zondag, Anke; Larsen, Annelise Brox; Guldal, Tale Margrethe; van den Tillaar, Roland. The influence of improvisation activities on speaking confidence of EFL student teachers. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2020 ;Volum 14.(2) s. 82-102 UIA NORD UiT
Untitled
|
2018
|
2. |
Bakken, Anja Synnøve. Choosing and using texts in English : a study of continuity and change in EFL teachers' reasoning about their text practices. Trondheim: Norwegian University of Science and Technology 2018 (ISBN 978-82-326-3096-7) 118 s. USN NTNU
Untitled
|
2017
|
3. |
Graedler, Anne-Line; Dirdal, Hildegunn; Guldal, Tale Margrethe; Hasund, Ingrid Kristine; Rørvik, Sylvi; Nacey, Susan Lee; Drange, Eli-Marie D.. Tracking Written Learner Language (TRAWL): A longitudinal corpus of Norwegian pupils' written texts in second/foreign languages. 4th Learner Corpus Research Conference – LCR 2017; 2017-10-05 - 2017-10-07 UiO HINN UIA
Untitled
|
|
4. |
Hundal, Anne Kathrine. Skriveutvikling på mellomtrinnet. En undersøkelse av sammenhengsmekanismer i elevtekster og hvilke didaktiske forhold som bidrar til utvikling av sammenheng i tekst. Trondheim: Doktoravhandlinger ved NTNU 2017 (ISBN 978-82-326-2406-5) ;Volum 2017.322 s. Doktoravhandlinger ved NTNU(167) NORD NTNU
Untitled
|
|
5. |
Nilssen, Vivi Lisbeth; Enge, Ole; Fauskevåg, Odin; Fjørtoft, Henning; Haugan, Jan Arvid; Klemp, Torunn; Sjølie, Ela; Tønseth, Christin; Guldal, Tale Margrethe; Postholm, May Britt. Forskningsdeltakeres stemmer fra barnehage til lærerutdanning. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2017 ;Volum 11.(2) s. 3-5 NTNU
Untitled
|
2016
|
6. |
Guldal, Tale Margrethe. Leder. FoU i praksis 2016 ;Volum 10.(1) NTNU
Untitled
|
|
7. |
; Iversen, Jonas. Equality of Opportunity in the EFL Classroom. Experiences of Minority Students. Trondheim: NTNU 2016 93 s. NTNU
Untitled
|
|
8. |
Røkenes, Fredrik Mørk. Preparing future teachers to teach with ICT: An investigation of digital competence development in ESL student teachers in a Norwegian teacher education program. Trondheim: NTNU 2016 (ISBN 978-82-326-1676-3) 259 s. NTNU UiB
Untitled
|
2015
|
9. |
Amdal, Arne Kristian; Fjørtoft, Henning; Guldal, Tale Margrethe. Innledning. I: Faglig kunnskap i skole og lærerutdanning II. Nordiske bidrag til fagdidaktikken. Fagbokforlaget 2015 ISBN 978-82-321-0405-5. s. 9-11 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Amdal, Arne Kristian; Guldal, Tale Margrethe; Fjørtoft, Henning. Faglig kunnskap i skole og lærerutdanning II. Nordiske bidrag til fagdidaktikken. Fagbokforlaget 2015 (ISBN 978-82-321-0405-5) 168 s. NTNU
Untitled
|
|
11. |
Eliassen, Maren. Exploring Concepts in the English as a Second Language Classroom. Challenges and Potential Related to the Explorations of Concepts from an English as a Second Language Perspective. Trondheim: NTNU 2015 90 s. NORD NTNU
Untitled
|
|
12. |
Guldal, Tale Margrethe. Om læreres innflytelse, rektorer handlingsrom, studenters diskurs og god lærer(ut)danning. FoU i praksis 2015 ;Volum 9.(1) s. 5-7 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Guldal, Tale Margrethe. Profesjonsidentitet, profesjonsutdanning og profesjonsutøvelse. FoU i praksis 2015 ;Volum 9.(2) s. 91-93 NTNU
Untitled
|
|
14. |
; Grosch, Heidi Haavan. Empowering Young Language Learners. Drama as a Method in the English as a second Language grade School classroom. : NTNU 2015 97 s. NTNU
Untitled
|
|
15. |
; Torbjørnsen, Anniken Sefjord. A Giant Bowl of Soup - Language Varieties in the Lower Secondary ESL Classroom. A study of teachers' beliefs, awareness and practices. Trondheim: NTNU 2015 121 s. NTNU
Untitled
|
2014
|
16. |
Guldal, Tale Margrethe. Diskurs - blant lærere, lærerstudenter, praksislærere, i barnehagen og mellom lærere og elever. FoU i praksis 2014 ;Volum 8.(2) s. 5-7 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Guldal, Tale Margrethe. Organisering og ledelse – av skole, utdanning og undervisning. FoU i praksis 2014 ;Volum 8.(1) s. 5-6 NTNU
Untitled
|
|
18. |
Guldal, Tale Margrethe. ‘Own language’ in ‘New language’ texts: Norwegian learners’ use of Norwegian elements in their written English. 2nd Nordic Journal of Modern Language Methodology Conference; 2014-06-12 - 2014-06-13 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Moi, Ruben; Bjørhovde, Gerd (Karin); Jakobsen, Ingrid K.; Guldal, Tale Margrethe; Larsen, Annelise Brox. Evaluering av engelskfaget i GLU 1–7 og GLU 5–10. I: Lærerutdanningsfagene norsk, engelsk, naturfag og kroppsøving. Stavanger: Følgegruppen for lærerutdanningsreformen 2014 ISBN 978-82-998977-7-8. s. - NTNU UiT
Untitled
|
|
20. |
Moi, Ruben; Guldal, Tale Margrethe. Engelskfaget i grunnskolelærerutdanningene. Grunnskolereformkonferansen 2014; 2014-03-19 - 2014-03-20 NTNU UiT
Untitled
|
2013
|
21. |
Guldal, Tale M.. Leder. FoU i praksis 2013 (3) s. 5-7 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Guldal, Tale M.. Læring og kunnskap hos elever, studenter og lærere. FoU i praksis 2013 (2) s. 5-7 NTNU
Untitled
|
2012
|
23. |
Budimlic, Damir. Written feedback in English. Teachers' practices and cognition. : NTNU 2012 82 s. NTNU
Untitled
|
|
24. |
Raaen, Guri Figenschou; Guldal, Tale M.. Basic skills : orthography and sentence complexity in written English from grades 7 to 10. I: The young language learner : research-based insights into teaching and learning. Fagbokforlaget 2012 ISBN 978-82-450-1197-5. s. 101-117 NORD NTNU
Untitled
|
2011
|
25. |
Guldal, Tale M. Literature for young people - suggested titles and ways of working with literature in the English classroom. Seminar for lærere i videregående skole; 2011-05-06 - 2011-05-06 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Guldal, Tale M.. Fra enkle til komplekse setninger? Utvikling i setningskompleksitet i elevtekster på engelsk. FoU i Praksis 2011; 2011-04-26 - 2011-04-27 NTNU
Untitled
|
|
27. |
Guldal, Tale M.. Utvikling av syntaktisk kompleksitet i elevtekster på engelsk. Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse om skriving og lesing; 2011-05-31 - 2011-06-01 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Guldal, Tale M.. 10 måter å bruke ordbøker på. I: Grammatikkundervisning. Språkhefte 4. Idéhefter for lærere. Tapir Akademisk Forlag 2011 ISBN 9788251928212. s. 45-60 NTNU
Untitled
|
|
29. |
; Jørgensen, Trude Helen Vigeland. "What's for Tea?" A Study of how Aspects of Culture are presented in Textbook Texts for English as a Second Language in Lower Secondary School. Trondheim: NTNU 2011 97 s. NORD NTNU
Untitled
|
|
30. |
; Oddvik, Morten. Many People, Many Minds. Collaborative Writing Using CSCL in the ESL Classroom. Trondheim: NTNU 2011 107 s. NTNU
Untitled
|
|
31. |
Hoel, Torlaug Løkensgard; Guldal, Tale M.; Dons, Carl Fredrik; Sagberg, Sturla; Solhaug, Trond; Wæge, Kjersti. FoU i praksis 2010. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Tapir Akademisk Forlag 2011 (ISBN 978-82-519-2730-7) 546 s. DMMH NORD NTNU
Untitled
|
|
32. |
Otnes, Hildegunn; Guldal, Tale M. Grammatikkundervisning. Språkhefte 4. Idéhefter for lærere. Tapir Akademisk Forlag 2011 (ISBN 9788251928212) 113 s. Idéhefter for lærere(Språkfag 4) NTNU
Untitled
|
|
33. |
Otnes, Hildegunn; Guldal, Tale M. Om grammatikkundervisning.Innledningskapittel. I: Grammatikkundervisning. Språkhefte 4. Idéhefter for lærere. Tapir Akademisk Forlag 2011 ISBN 9788251928212. s. 9-18 NTNU
Untitled
|
2010
|
34. |
Guldal, Tale M.; Dons, Carl Fredrik; Sagberg, Sturla; Solhaug, Trond; Tromsdal, Roar. FoU i Praksis 2009. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Levanger, 23. og 24. april 2009. Tapir Akademisk Forlag 2010 (ISBN 978-82-519-2565-5) 336 s. DMMH NORD NTNU
Untitled
|
2009
|
35. |
Groven, Berit; Guldal, Tale M.; Lillemyr, Ole Fredrik; Naastad, Nils; Rønning, Frode. FoU i praksis 2008. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Tapir Akademisk Forlag 2009 (ISBN 978-82-519-2417-7) 344 s. DMMH NTNU
Untitled
|
|
36. |
Groven, Berit; Guldal, Tale Margrethe; Lillemyr, Ole Fredrik; Naastad, Nils E.; Rønning, Frode. Fou i praksis 2008; Rapport fra konferanse om praksisrettet Fou i lærerutdanning, Trondheim, 17. og 18. april 2008. Tapir Akademisk Forlag 2009 344 s. DMMH NORD NTNU
Untitled
|
|
37. |
Hasselgreen, Angela; Hasselgreen, Angela; Guldal, Tale Margrethe; Guldal, Tale Margrethe. Describing and Assessing the Writing of Young Learner English ? building a whole picture. FoU I Praksis; 2009-04-23 - 2009-04-24 HVL NORD
Untitled
|
2008
|
38. |
Guldal, Tale Margrethe; Lillemyr, Ole Fredrik; Løkken, Gunvor; Naastad, Nils E.; Rønning, Frode. FoU i praksis 2007. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Tapir Akademisk Forlag 2008 (ISBN 9788251922951) 397 s. DMMH NORD NTNU
Untitled
|
2007
|
39. |
Karlsen, Geir; Guldal, Tale M.; Rønning, Frode; Løkken, Gunvor; Steen-Olsen, Tove Herborg. FoU i Praksis 2006. Tapir Akademisk Forlag 2007 (ISBN 978-82519-2229-6) 310 s. DMMH NORD NTNU
Untitled
|
|
40. |
Raaen, Guri Figenschou; Guldal, Tale Margrethe. I can see a teacher dath rite on his computer : noen trekk ved norske 7.-klassingers skriftlige engelsk. I: Kunnskap i bruk : nordtrøndersk forskning i utvalg. Levanger: Høgskolen i Nord-Trøndelag 2007 s. 75-85 NORD
Untitled
|
2006
|
41. |
Guldal, Tale Margrethe. Sjonglørkunst. Trønder-avisa 2006 NORD
Untitled
|
2005
|
42. |
Guldal, Tale Margrethe. Samtalens spill. Trønder-avisa 2005 s. 2- NORD
Untitled
|
2004
|
43. |
Guldal, Tale Margrethe. Talking English. How can resources in the Internet be used to stimulate spoken English?. Røstadseminaret 2004; 2004-11-26 - 2004-11-26 NORD
Untitled
|
2003
|
44. |
Guldal, Tale Margrethe. Forskning, utvikling og formidling ved Høgskolen i Nord-Trøndelag 2002. Steinkjer: Høgskolen i Nord-Trøndelag 2003 (ISBN 8274563220) 66 s. (nr 10) NORD
Untitled
|
|
45. |
Sørensen, Ingvild; Guldal, Tale Margrethe. Forskningsdagene 2003 i Nord-Trøndelag : oppsummering. Steinkjer: Høgskolen i Nord-Trøndelag 2003 (ISBN 8274563441) 1 s. (nr 153) NORD
Untitled
|
2002
|
46. |
Guldal, Tale Margrethe. Forskning, utvikling og formidling ved Høgskolen i Nord-Trøndelag 2001. Steinkjer: Høgskolen i Nord-Trøndelag 2002 (ISBN 8274562933) 57 s. (nr 5) NORD
Untitled
|
|
47. |
Sørensen, Ingvild; Guldal, Tale Margrethe. Forskningsdagene 2001 i Nord-Trøndelag : oppsummering. Steinkjer: Høgskolen i Nord-Trøndelag 2002 (ISBN 8274562798) 11 s. (nr 133) NORD
Untitled
|
2001
|
48. |
Guldal, Tale Margrethe. Forskning, utvikling og formidling ved Høgskolen i Nord-Trøndelag 2000. Steinkjer: Høgskolen i Nord-Trøndelag 2001 (ISBN 8274562461) 59 s. (nr 1) NORD
Untitled
|
2000
|
49. |
Guldal, Tale Margrethe. Med to baller i lufta : hva er tospråklig kompetanse?. Forskningsdagen '99; 2000 NORD
Untitled
|
|
50. |
Guldal, Tale Margrethe; Heggem, Tore; Lyngsnes, Kitt; Lillemyr, Ole Fredrik. Reform 1997 - A new Perspective on School Learning. Midtnorsk Nettverks FOU-dag 2000, 11. februar 2000.; 2000-02-11 - 2000-02-11 DMMH NORD
Untitled
|