Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 122 << Forrige 1 2 3    Neste >>

2019
1 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Læringspotensial og psykisk helse. I: Læringspotensial. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-59812-9. s. 94-107
UiO Untitled
 
2 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Aktuelle utviklingstendenser innenfor talentutvikling og høybegavelse i Norge. Kognition og Pædagogik 2019 ;Volum 29.(111&112) s. 36-42
UiO Untitled
 
3 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Motivasjon og tilpasset opplæring for elever med stort læringspotensial.. Naturfag : tidsskrift for Nasjonalt nettverk for naturfag 2019 ;Volum 1.(18) s. 20-24
UiO Untitled
 
4 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Psykisk helse og skolen sitt rolle. foredrag; 2019-10-29 - 2019-10-30
UiO Untitled
 
5 Jensen, Maria Therese; Solheim, Oddny Judith; Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Do you read me? Associations between perceived teacher emotional support, reader self‑concept, and reading achievement. Social Psychology of Education 2019
UiO UIS Untitled
 
2018
6 Alfsvåg, Trude; Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Baklengs planlegging – med et særlig blikk på elever med stort læringspotensial. Språkløyper Lesesenteret, Universitetet i Stavanger 2018
UIS UiO Untitled
 
7 Alfsvåg, Trude; Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Hvordan definere og identifisere elever med stort læringspotensial?. Språkløyper. Lesesenteret, Universitetet i Stavanger. 2018
UIS UiO Untitled
 
8 Alfsvåg, Trude; Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Vurdering for planlegging. Språkløyper. Lesesenteret, Universitetet i Stavanger 2018
UIS UiO Untitled
 
9 Alfsvåg, Trude; Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Å utfordre og motivere i lese- og skriveopplæringen. Språkløyper. Lesesenteret, Universitetet i Stavanger 2018
UIS UiO Untitled
 
10 Alfsvåg, Trude; Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Å utfordre og motivere i lese- og skriveopplæringen. Språkløyper. Lesesenteret, Universitetet i Stavanger 2018
UIS UiO Untitled
 
11 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Barn med stort læringspotensial i barnehage og skole. Faglig foredrag; 2018-03-07 - 2018-03-07
UiO Untitled
 
12 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Barn med stort læringspotensial må ikke holdes igjien. Barnehage.no [Internett] 2018-02-27
UiO Untitled
 
13 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
De evnerike barna går fortsatt for lut og kaldt vann. titan.no [Internett] 2018-01-29
UiO Untitled
 
14 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
De flinkeste på skolen får ikke nok oppmerksomhet. Drammens Tidende [Avis] 2018-06-01
UiO Untitled
 
15 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Det er ikke månen som lyser. Barnehage Konferanse 2018; 2018-06-06 - 2018-06-07
UiO Untitled
 
16 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Elever med stort læringspotensial. Lederkonferanse; 2018-04-10 - 2018-04-11
UiO Untitled
 
17 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Høyt presterende elever. foredrag; 2018-04-10 - 2018-04-11
UiO Untitled
 
18 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Jeg tror ikke at jeg er noe spesielt. Jeg bare lærer litt fortere enn andre.. Dagbladet [Avis] 2018-08-25
UiO Untitled
 
19 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Konsekvenser av mobbing i utviklingsperspektiv. Nasjonalt samling i Læringsmiljøprosjektet; 2018-03-20 - 2018-03-21
UiO Untitled
 
20 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Talentsentre i realfag. Nasjonalt forskningseminar; 2018-02-18 - 2018-02-18
UiO Untitled
 
21 Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Mossige, Margunn; Alfsvåg, Trude; Mathiesen Gilje, Trine; Meland, Anne Maren.
Språkløyper- Elever med stort læringspotensial. Lesesenteret, UIS Stavanger 2018
UIS UiO Untitled
 
22 Smedsrud, Jørgen; Nordahl-Hansen, Anders; Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Ulvund, Stein Erik; Idsøe, Thormod; Lang-Ree, Ole Christian.
The Associations Between Math Achievement and Perceived Relationships in School Among High Intelligent Versus Average Adolescents. Scandinavian Journal of Educational Research 2018 s. 1-15
FORSV UiO Untitled
 
2017
23 Breivik, Kyrre; Bru, Lars Edvin; Hancock, Charlotte; Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Idsøe, Thormod; Solberg, Mona Elin.
Å bli utsatt for mobbing. En kunnskapsoppsummering om konsekvenser og tiltak.. Stavanger: Læringsmiljøsenteret 2017 (ISBN 978-82-7578-056-8) 244 s.
NORCE UIS Untitled
 
24 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Det er ikke månen som lyser på himmelen! Et foredrag om barn som stiller mange spørsmål og krever mange svar.. Konferanse; 2017-02-06 - 2017-02-07
UiO Untitled
 
25 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Er barnet ditt en skikkelig stabeis? - Gratulerer!. KK.no [Internett] 2017-11-13
UiO Untitled
 
26 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Evnerike barn kan ofte bli stemplet som «problematiske». kk.no [Internett] 2017-11-17
UiO Untitled
 
27 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Talentene trenger noe å strekke seg etter. Bergens Tidende 2017
UiO Untitled
 
28 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Talentsentre i realfag i fire byer-Norge. Nordisk talentkonferanse; 2017-08-24 - 2017-08-25
UiO Untitled
 
29 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Tilrettelegging for elever med stort læringspotensial i realfag. Realfagkommune samling; 2017-09-27 - 2017-09-27
UiO Untitled
 
30 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Å skape innovasjonsmuligheter og utforskning. Del II. Naturfagkonferanse; 2017-10-19 - 2017-10-20
UiO Untitled
 
31 Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Brevik, Lisbeth M.; Munkebye, Rune.
Kan du være så smart at det er et problem på skolen?. NRK P2 - EKKO [Radio] 2017-10-27
UiO Untitled
 
32 Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Roland, Pål.
Mobbeatferd i barnehagen : temaforståelse - forebygging - tiltak. Cappelen Damm Akademisk 2017 (ISBN 9788202556129) 108 s.
UIS Untitled
 
2016
33 Bru, Lars Edvin; Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Øverland, Klara.
Introduksjon til boka psykisk helse i skolen. I: Psykisk helse i skolen. Universitetsforlaget 2016 ISBN 9788215026015. s. 15-27
SUS UIS Untitled
 
34 Bru, Lars Edvin; Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Øverland, Klara.
Psykisk helse i skolen. Universitetsforlaget 2016 (ISBN 9788215026015) 304 s.
SUS UIS Untitled
 
35 Hancock, Charlotte; Bru, Lars Edvin; Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Which school related consequences are associated with peer victimization?. Bullies, Bullied and Bystanders: Advancing Knowledge, Understanding and Practice in Education; 2016-06-09 - 2016-06-10
UIS Untitled
 
36 Idsøe, Ella Maria C..
The importance of social learning environment factors for affective well-being among students. Emotional and Behavioural Difficulties 2016 ;Volum 21.(2) s. 155-166
UIS Untitled
 
37 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Akademisk talentutvikling. Talentindsats i verdensklasse- Hvordan nytter det?; 2016-09-07 - 2016-09-07
UIS Untitled
 
38 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Barn med psykososiale vansker. Fagdag for skolene; 2016-01-26 - 2016-01-26
UiO Untitled
 
39 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Barn med psykososiale vansker i barnehagen. Sammen for barnet: Barnehagekonferanse om barns fysiske og psykososiale utvikling; 2016-05-02 - 2016-05-02
UIS Untitled
 
40 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
How teachers can turn around/ avoid underachivement among gifted students.. Nordisk talentkonferanse; 2016-09-22 - 2016-09-23
UIS Untitled
 
41 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Hva kan vi gjøre for elever med stort læringspotensial i matte?. Novemberkonferansen 2016; 2016-09-29 - 2016-09-30
UIS Untitled
 
42 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Hvem er eleven med stort læringspotensial?. «De usynlige evnerike».; 2016-09-16 - 2016-09-16
UIS Untitled
 
43 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Kjennetegn ved elever med stort læringspotensial. Inspillmøte for Jøsendalsutvalget; 2016-03-16 - 2016-03-16
UiO Untitled
 
44 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
Talent development in an egalitarian system. The case of Norway.. The fostering and development of talent; 2016-09-12 - 2016-09-13
UIS Untitled
 
45 Idsøe, Ella Maria Cosmovici.
What about gifted education in Norway? A study on Norwegian teachers’ beliefs about gifted children and their education.. 15th International ECHA Conference: Talents in motion; 2016-04-02 - 2016-04-05
UIS Untitled
 
46 Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Bru, Lars Edvin; Øverland, Klara.
Psykisk helse i skolen krever lærere med engasjement og emosjonelt overskudd.. I: Psykisk helse i skolen. Universitetsforlaget 2016 ISBN 9788215026015. s. 291-298
SUS UIS Untitled
 
47 Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Idsøe, Thormod.
Mobbing i et traumeperspektiv. I: Psykisk helse i skolen. Universitetsforlaget 2016 ISBN 9788215026015. s. 109-124
UIS Untitled
 
48 Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Nosrati, Mona; Hermann, Stefan; Lohndal, Terje; Ulvund, Stein Erik; Harkestad Olsen, Mirjam; Skeid Fossum, Susanne; Jøsendal, Jan Sivert.
Mer å hente. Bedre læring for elever med stort læringspotensial. Fagbokforlaget 2016 (ISBN 978-82-583-1285-4) 99 s.
NTNU UiO Untitled
 
49 Idsøe, Thormod; Dyregrov, Atle; Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Nielsen, Morten Birkeland.
Bullying and PTSD symptoms in children and adolescents. I: Comprehensive Guide to Post-Traumatic Stress Disorder. Springer 2016 ISBN 978-3-319-08358-2. s. 1-12
STAMI UiB UIS Untitled
 
2015
50 Idsøe, Ella Maria C..
De evnerike elevene i skolen. Fagdag og rektormøte; 2015-02-26 - 2015-02-26
UIS Untitled
 
    Vis neste liste