Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 601 << Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13    Neste >>

2024
1 Løken, Katrine; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask.
Sosiale forskjeller blir sterkere utover i utdanningsløpet. Hva kan gjøres?. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2024
UIS NTNU UiB UiO UiT Untitled
 
2 Løken, Katrine; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Manudeep, Bhuller; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask.
Et jevnere utdanningsløp - Barnehage og skole/SFO som innsats mot ulikhet blant barn. Oslo: Kunnskapsdepartmentet 2024 205 s.
UIS NTNU UiB UiO UiT Untitled
 
3 Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask.
Bredt kunnskapsgrunnlag. Stavanger Aftenblad 2024 ;Volum 132.(9) s. 30-30
UiT UiO UiB NTNU UIS Untitled
 
4 Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask.
Ja takk, begge deler. Klassekampen 2024 s. 22-22
UIS NTNU UiB UiO UiT Untitled
 
5 Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask.
Lekbasert læring har sterk støtte i forskning. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2024
UIS NTNU UiB UiO UiT Untitled
 
6 Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask.
Lytt til forskningsfronten - Vårt forslag om mer lekbasert læring i SFO og på første trinn vil bidra til at barn får lære gjennom praktiske erfaringer gjennom inkluderende lek og aktivitet.. Dag og Tid 2024
UIS NTNU UiB UiO UiT Untitled
 
7 Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd.
The Effects of a Structured Curriculum on Preschool effectiveness - A Field Experiment. The Journal of human resources 2024 ;Volum 59.(2) s. 576-603
UIS UIA NTNU Untitled
 
8 Størksen, Ingunn.
Hvordan kan barnehagen bidra til sosial utjevning?. PBL podden [Internett] 2024-03-08
UIS Untitled
 
9 Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari.
Lekbasert læring - ressursbok for barnehage, skole og SFO. Cappelen Damm Akademisk 2024 (ISBN 978-82-02-83376-3) 223 s.
UIA UIS NTNU Untitled
 
2023
10 Evertsen, Cecilie; Størksen, Ingunn; Tharaldsen, Kjersti Balle; Kucirkova, Natalia.
Gains and challenges with the Classroom Assessment Scoring System in a social pedagogical tradition. Frontiers in Education 2023
UIS Untitled
 
11 Fidjeland, Andreas; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Størksen, Ingunn.
Reducing the gender gap in early learning: Evidence from a field experiment in Norwegian preschools. European Economic Review 2023 ;Volum 154. s. -
UIS NIFU Untitled
 
12 Lenes, Ragnhild; Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer.
The role of student-teacher relationships for girls- and boys` self-regulation, classroom adjustment and academic achievement in elementary school. Direct and indirect pathways.. EARLI Conference 2023 - paper presentation; 2023-08-21 - 2023-08-26
UIS Untitled
 
13 Pollarolo, Enrico; Skarstein, Tuula Helka; Størksen, Ingunn; Kucirkova, Natalia.
Mathematics and higher-order thinking in early childhood education and care (ECEC). Nordisk barnehageforskning 2023 ;Volum 20.(2) s. 70-88
UIS Untitled
 
14 Raaum, Guro; Størksen, Ingunn.
Relasjoner og vennskap i overgangen fra barneskolen til ungdomsskolen - En kvalitativ studie om ungdommers opplevelse av overgangen fra barneskolen til ungdomsskolen, og deres relasjoner og vennskap.. Trondheim: DMMH 2023 80 s.
DMMH UIS Untitled
 
15 Reikerås, Elin Kirsti Lie; Granone, Francesca; Fredriksson, Maria; Størksen, Ingunn.
Om FILIORUM - Senter for barnehageforskning ved Universitetet i Stavanger og eksempler fra fire av våre store forskningsprosjekter. Besøk av det grønlandske ministeriet for barn og unge; 2023-11-30
UIS Untitled
 
16 Størksen, Ingunn.
Barn skal lære å snakke om følelser. Kan det gi dem god psykisk helse som voksne?. Forskning.no 2023
UIS Untitled
 
17 Størksen, Ingunn.
Fattigdom tar ikke sommerferie. Krigsropet [Tidsskrift] 2023-06-23
UIS Untitled
 
18 Størksen, Ingunn.
Foreldrerollen og barns utvikling. Foreldremøte på for Frelsesarmeens barne og ungdomsgrupper; 2023-10-18 - 2023-10-18
UIS Untitled
 
19 Størksen, Ingunn.
Her er foreldre mest fornøyd med barnehagen sin. Stavanger Aftenblad [Avis] 2023-02-16
UIS Untitled
 
20 Størksen, Ingunn.
Hva er Lekbasert læring, og hvordan kan Lekbasert læring brukes i barnehagen? Og hva er SELMA?. Planleggingsdag i Færder kommune; 2023-01-30 - 2023-01-30
UIS Untitled
 
21 Størksen, Ingunn.
Hva er Lekbasert læring, og hvordan kan LL brukes til å skape sammenhengen mellom barnehage og skole/sfo?. Barnehage- og grunnskolenettverket i Kommunenes sentralforbund; 2023-11-28 - 2023-11-28
UIS Untitled
 
22 Størksen, Ingunn.
Language acquisition in Norwegian kindergarten contexts – evidence from empirical research. Language & Language related research, DMMH; 2023-09-04 - 2023-09-04
UIS Untitled
 
23 Størksen, Ingunn.
Meld deg på: Gi 5-åringene livsmestring med SELMA. www.uis.no [Internett] 2023-02-21
UIS Untitled
 
24 Størksen, Ingunn.
Mer lek for de yngste elevene på skolen!. Vårt land 2023 s. 14-15
UIS Untitled
 
25 Størksen, Ingunn.
Oppdatering fra Selma. Brown Bag; 2023-03-29 - 2023-03-29
UIS Untitled
 
26 Størksen, Ingunn.
Presentation of the SELMA research project for graduate students at OSU. Data collection in the SELMA project; 2023-03-21 - 2023-03-21
UIS Untitled
 
27 Størksen, Ingunn.
Psykisk forebygging eller bekjempe utenforskap? Ja takk, begge deler!. Forskersonen.no 2023
UIS Untitled
 
28 Størksen, Ingunn.
Relasjoner, sosial utvikling og selvregulering i tidlige barneår – og resten av livet. Seminar; 2023-04-19 - 2023-04-19
UIS Untitled
 
29 Størksen, Ingunn.
Samfunnet bruker stadig mer penger på psykisk helse. Hvorfor blir vi ikke friskere?. forskning.no [Internett] 2023-06-10
UIS Untitled
 
30 Størksen, Ingunn.
Social and Emotional Learning and Life Mastery in Early childhood Education And Care: Co-creation, multimodal implementation support, and expected outcomes. Presentation at Hallie E. Ford Center for Healthy Children and Families; 2023-09-22 - 2023-09-22
UIS Untitled
 
31 Størksen, Ingunn.
Sosial og emosjonell utvikling i barnehagen. Planleggingsdag; 2023-01-02 - 2023-01-02
UIS Untitled
 
32 Størksen, Ingunn.
Status i SELMA. Storsamling i forskningsprosjektet SELMA; 2023-04-25 - 2023-04-25
UIS Untitled
 
33 Størksen, Ingunn.
Team-arbeid og psykologisk trygghet på avdelinger i barnehagen. Lærende nettverk for barnehager; 2023-02-01 - 2023-02-01
UIS Untitled
 
34 Størksen, Ingunn; Fidjeland, Andreas; Rege, Mari.
Guttene trenger mer fleksibel pedagogikk - ikke fleksibel skolestart. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2023 ;Volum 164.(105) s. 44-45
NIFU UIS Untitled
 
35 Størksen, Ingunn; Fidjeland, Andreas; Rege, Mari.
Se på innholdet i barnehagen og første trinn i skolen!. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2023
UIS NIFU Untitled
 
36 Størksen, Ingunn; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Campbell, Janine Anne; Løkken, Ingrid Midteide.
Sosial og emosjonell utvikling og livsmestring - Ressursbok for barnehagen [tilgjengelig for barnehagene i forskningsprosjektet SELMA]. Cappelen Damm Akademisk 2023 (ISBN 978-82-02-79684-6) 152 s.
UIS Untitled
 
37 Størksen, Ingunn; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Lunde, Svanaug.
Effekter av familiebakgrunn på sosial og kognitiv utvikling i barnehage og 1. trinn, og på lesing og matematikk fra barnehage fram til 8. klasse. Forskningsseminaret Brown Bag; 2023-11-08 - 2023-11-08
UIS Untitled
 
38 Størksen, Ingunn; Lunde, Svanaug.
Informasjonsmøte om forskningsprosjektet SELMA. Åpent online seminar; 2023-01-26 - 2023-01-26
UIS Untitled
 
39 Størksen, Ingunn; Lunde, Svanaug.
SELMA - sosial og emosjonell utvikling og livsmestring i barnehagen. Åpen online konferanse; 2023-01-10 - 2023-01-10
UIS Untitled
 
40 ; Minde, Karoline.
Barns psykiske helse på småbarnsavdeling – Personalets arbeidsmåter med tanke på å forebygge, identifisere og støtte. STAVANGER: Universitetet i Stavanger 2023 70 s.
UIS Untitled
 
41 ; Nærland, Adriane.
«Å lete etter gull hos elever» – Læreres opplevelser rundt implementeringsarbeidet i Folkehelse og Livsmestring. STAVANGER: Universitetet i Stavanger 2023 70 s.
UIS Untitled
 
42 Størksen, Ingunn; Rege, Mari.
Informasjonsmøte for barnehagestyrere i Kristiansand. Samling for styrere; 2023-06-20 - 2023-06-20
UIS Untitled
 
43 Størksen, Ingunn; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Geldhof, John.
The playful learning curriculum: A randomized controlled trial. Early Childhood Research Quarterly 2023 ;Volum 64. s. 36-46
UIS Untitled
 
44 Størksen, Ingunn; Valeur, Tiril.
5 år - vennskap, mestring og følelser. Cappelen Damm AS 2023 (ISBN 978-82-02-79458-3) 60 s.
UIS Untitled
 
45 ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Størksen, Ingunn.
From Kindergarten to Secondary School: differential relations between Executive Function and Academic skills. EARLI Conference 2023; 2023-08-22 - 2023-08-26
UIS Untitled
 
2022
46 Campbell, Janine Anne; Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Størksen, Ingunn.
Screening for Potential, Assessing for Achievement: A Study of Instrument Validity for Early Identification of High Academic Potential in Norway. Scandinavian Journal of Educational Research 2022 s. -
UIS UiO Untitled
 
47 Evertsen, Cecilie; Størksen, Ingunn; Kucirkova, Natalia.
Professionals’ Perceptions of the Classroom Assessment Scoring System as a structure for professional community and development. European Early Childhood Education Research Journal 2022 s. -
UIS Untitled
 
48 Fidjeland, Andreas; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy.
Reducing the Gender Gap in Early Learning: Evidence from a Field Experiment in Norwegian Preschools. EALE confernce; 2022-09-08 - 2022-09-10
UIS NIFU Untitled
 
49 Lenes, Ragnhild; Størksen, Ingunn; McClelland, Megan; Idsøe, Thormod.
The role of mother’s education and child gender for children’s vocabulary and math skills in the transition from Early Childhood Education and Care to first grade in Norway. European Early Childhood Education Research Journal 2022 s. -
UIS Untitled
 
50 Pollarolo, Enrico; Størksen, Ingunn; Skarstein, Tuula Helka; Kucirkova, Natalia.
Children’s critical thinking skills: perceptions of Norwegian early childhood educators. European Early Childhood Education Research Journal 2022 s. -
UIS Untitled
 
    Vis neste liste