2024
|
1. |
Løken, Katrine; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. Sosiale forskjeller blir sterkere utover i utdanningsløpet. Hva kan gjøres?. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2024 UIS NTNU UiB UiO UiT
Untitled
|
|
2. |
Løken, Katrine; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Manudeep, Bhuller; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. Et jevnere utdanningsløp - Barnehage og skole/SFO som innsats mot ulikhet blant barn. Oslo: Kunnskapsdepartmentet 2024 205 s. UIS NTNU UiB UiO UiT
Untitled
|
|
3. |
Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. Bredt kunnskapsgrunnlag. Stavanger Aftenblad 2024 ;Volum 132.(9) s. 30-30 UiT UiO UiB NTNU UIS
Untitled
|
|
4. |
Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. Ja takk, begge deler. Klassekampen 2024 s. 22-22 UIS NTNU UiB UiO UiT
Untitled
|
|
5. |
Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. Lekbasert læring har sterk støtte i forskning. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2024 UIS NTNU UiB UiO UiT
Untitled
|
|
6. |
Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. Lytt til forskningsfronten - Vårt forslag om mer lekbasert læring i SFO og på første trinn vil bidra til at barn får lære gjennom praktiske erfaringer gjennom inkluderende lek og aktivitet.. Dag og Tid 2024 UIS NTNU UiB UiO UiT
Untitled
|
|
7. |
Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Kalil, Ariel; McClelland, Megan; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd. The Effects of a Structured Curriculum on Preschool effectiveness - A Field Experiment. The Journal of human resources 2024 ;Volum 59.(2) s. 576-603 UIS UIA NTNU
Untitled
|
|
8. |
Størksen, Ingunn. Hvordan kan barnehagen bidra til sosial utjevning?. PBL podden [Internett] 2024-03-08 UIS
Untitled
|
|
9. |
Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer; Breive, Svanhild; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Rege, Mari. Lekbasert læring - ressursbok for barnehage, skole og SFO. Cappelen Damm Akademisk 2024 (ISBN 978-82-02-83376-3) 223 s. UIA UIS NTNU
Untitled
|
2023
|
10. |
Evertsen, Cecilie; Størksen, Ingunn; Tharaldsen, Kjersti Balle; Kucirkova, Natalia. Gains and challenges with the Classroom Assessment Scoring System in a social pedagogical tradition. Frontiers in Education 2023 UIS
Untitled
|
|
11. |
Fidjeland, Andreas; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Størksen, Ingunn. Reducing the gender gap in early learning: Evidence from a field experiment in Norwegian preschools. European Economic Review 2023 ;Volum 154. s. - UIS NIFU
Untitled
|
|
12. |
Lenes, Ragnhild; Størksen, Ingunn; ten Braak, Dieuwer. The role of student-teacher relationships for girls- and boys` self-regulation, classroom adjustment and academic achievement in elementary school. Direct and indirect pathways.. EARLI Conference 2023 - paper presentation; 2023-08-21 - 2023-08-26 UIS
Untitled
|
|
13. |
Pollarolo, Enrico; Skarstein, Tuula Helka; Størksen, Ingunn; Kucirkova, Natalia. Mathematics and higher-order thinking in early childhood education and care (ECEC). Nordisk barnehageforskning 2023 ;Volum 20.(2) s. 70-88 UIS
Untitled
|
|
14. |
Raaum, Guro; Størksen, Ingunn. Relasjoner og vennskap i overgangen fra barneskolen til ungdomsskolen - En kvalitativ studie om ungdommers opplevelse av overgangen fra barneskolen til ungdomsskolen, og deres relasjoner og vennskap.. Trondheim: DMMH 2023 80 s. DMMH UIS
Untitled
|
|
15. |
Reikerås, Elin Kirsti Lie; Granone, Francesca; Fredriksson, Maria; Størksen, Ingunn. Om FILIORUM - Senter for barnehageforskning ved Universitetet i Stavanger og eksempler fra fire av våre store forskningsprosjekter. Besøk av det grønlandske ministeriet for barn og unge; 2023-11-30 UIS
Untitled
|
|
16. |
Størksen, Ingunn. Barn skal lære å snakke om følelser. Kan det gi dem god psykisk helse som voksne?. Forskning.no 2023 UIS
Untitled
|
|
17. |
Størksen, Ingunn. Fattigdom tar ikke sommerferie. Krigsropet [Tidsskrift] 2023-06-23 UIS
Untitled
|
|
18. |
Størksen, Ingunn. Foreldrerollen og barns utvikling. Foreldremøte på for Frelsesarmeens barne og ungdomsgrupper; 2023-10-18 - 2023-10-18 UIS
Untitled
|
|
19. |
Størksen, Ingunn. Her er foreldre mest fornøyd med barnehagen sin. Stavanger Aftenblad [Avis] 2023-02-16 UIS
Untitled
|
|
20. |
Størksen, Ingunn. Hva er Lekbasert læring, og hvordan kan Lekbasert læring brukes i barnehagen? Og hva er SELMA?. Planleggingsdag i Færder kommune; 2023-01-30 - 2023-01-30 UIS
Untitled
|
|
21. |
Størksen, Ingunn. Hva er Lekbasert læring, og hvordan kan LL brukes til å skape sammenhengen mellom barnehage og skole/sfo?. Barnehage- og grunnskolenettverket i Kommunenes sentralforbund; 2023-11-28 - 2023-11-28 UIS
Untitled
|
|
22. |
Størksen, Ingunn. Language acquisition in Norwegian kindergarten contexts – evidence from empirical research. Language & Language related research, DMMH; 2023-09-04 - 2023-09-04 UIS
Untitled
|
|
23. |
Størksen, Ingunn. Meld deg på: Gi 5-åringene livsmestring med SELMA. www.uis.no [Internett] 2023-02-21 UIS
Untitled
|
|
24. |
Størksen, Ingunn. Mer lek for de yngste elevene på skolen!. Vårt land 2023 s. 14-15 UIS
Untitled
|
|
25. |
Størksen, Ingunn. Oppdatering fra Selma. Brown Bag; 2023-03-29 - 2023-03-29 UIS
Untitled
|
|
26. |
Størksen, Ingunn. Presentation of the SELMA research project for graduate students at OSU. Data collection in the SELMA project; 2023-03-21 - 2023-03-21 UIS
Untitled
|
|
27. |
Størksen, Ingunn. Psykisk forebygging eller bekjempe utenforskap? Ja takk, begge deler!. Forskersonen.no 2023 UIS
Untitled
|
|
28. |
Størksen, Ingunn. Relasjoner, sosial utvikling og selvregulering i tidlige barneår – og resten av livet. Seminar; 2023-04-19 - 2023-04-19 UIS
Untitled
|
|
29. |
Størksen, Ingunn. Samfunnet bruker stadig mer penger på psykisk helse. Hvorfor blir vi ikke friskere?. forskning.no [Internett] 2023-06-10 UIS
Untitled
|
|
30. |
Størksen, Ingunn. Social and Emotional Learning and Life Mastery in Early childhood Education And Care: Co-creation, multimodal implementation support, and expected outcomes. Presentation at Hallie E. Ford Center for Healthy Children and Families; 2023-09-22 - 2023-09-22 UIS
Untitled
|
|
31. |
Størksen, Ingunn. Sosial og emosjonell utvikling i barnehagen. Planleggingsdag; 2023-01-02 - 2023-01-02 UIS
Untitled
|
|
32. |
Størksen, Ingunn. Status i SELMA. Storsamling i forskningsprosjektet SELMA; 2023-04-25 - 2023-04-25 UIS
Untitled
|
|
33. |
Størksen, Ingunn. Team-arbeid og psykologisk trygghet på avdelinger i barnehagen. Lærende nettverk for barnehager; 2023-02-01 - 2023-02-01 UIS
Untitled
|
|
34. |
Størksen, Ingunn; Fidjeland, Andreas; Rege, Mari. Guttene trenger mer fleksibel pedagogikk - ikke fleksibel skolestart. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2023 ;Volum 164.(105) s. 44-45 NIFU UIS
Untitled
|
|
35. |
Størksen, Ingunn; Fidjeland, Andreas; Rege, Mari. Se på innholdet i barnehagen og første trinn i skolen!. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2023 UIS NIFU
Untitled
|
|
36. |
Størksen, Ingunn; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Campbell, Janine Anne; Løkken, Ingrid Midteide. Sosial og emosjonell utvikling og livsmestring - Ressursbok for barnehagen [tilgjengelig for barnehagene i forskningsprosjektet SELMA]. Cappelen Damm Akademisk 2023 (ISBN 978-82-02-79684-6) 152 s. UIS
Untitled
|
|
37. |
Størksen, Ingunn; Lenes, Ragnhild; ten Braak, Dieuwer; Lunde, Svanaug. Effekter av familiebakgrunn på sosial og kognitiv utvikling i barnehage og 1. trinn, og på lesing og matematikk fra barnehage fram til 8. klasse. Forskningsseminaret Brown Bag; 2023-11-08 - 2023-11-08 UIS
Untitled
|
|
38. |
Størksen, Ingunn; Lunde, Svanaug. Informasjonsmøte om forskningsprosjektet SELMA. Åpent online seminar; 2023-01-26 - 2023-01-26 UIS
Untitled
|
|
39. |
Størksen, Ingunn; Lunde, Svanaug. SELMA - sosial og emosjonell utvikling og livsmestring i barnehagen. Åpen online konferanse; 2023-01-10 - 2023-01-10 UIS
Untitled
|
|
40. |
; Minde, Karoline. Barns psykiske helse på småbarnsavdeling – Personalets arbeidsmåter med tanke på å forebygge, identifisere og støtte. STAVANGER: Universitetet i Stavanger 2023 70 s. UIS
Untitled
|
|
41. |
; Nærland, Adriane. «Å lete etter gull hos elever» – Læreres opplevelser rundt implementeringsarbeidet i Folkehelse og Livsmestring. STAVANGER: Universitetet i Stavanger 2023 70 s. UIS
Untitled
|
|
42. |
Størksen, Ingunn; Rege, Mari. Informasjonsmøte for barnehagestyrere i Kristiansand. Samling for styrere; 2023-06-20 - 2023-06-20 UIS
Untitled
|
|
43. |
Størksen, Ingunn; Rege, Mari; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Geldhof, John. The playful learning curriculum: A randomized controlled trial. Early Childhood Research Quarterly 2023 ;Volum 64. s. 36-46 UIS
Untitled
|
|
44. |
Størksen, Ingunn; Valeur, Tiril. 5 år - vennskap, mestring og følelser. Cappelen Damm AS 2023 (ISBN 978-82-02-79458-3) 60 s. UIS
Untitled
|
|
45. |
ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Størksen, Ingunn. From Kindergarten to Secondary School: differential relations between Executive Function and Academic skills. EARLI Conference 2023; 2023-08-22 - 2023-08-26 UIS
Untitled
|
2022
|
46. |
Campbell, Janine Anne; Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Størksen, Ingunn. Screening for Potential, Assessing for Achievement: A Study of Instrument Validity for Early Identification of High Academic Potential in Norway. Scandinavian Journal of Educational Research 2022 s. - UIS UiO
Untitled
|
|
47. |
Evertsen, Cecilie; Størksen, Ingunn; Kucirkova, Natalia. Professionals’ Perceptions of the Classroom Assessment Scoring System as a structure for professional community and development. European Early Childhood Education Research Journal 2022 s. - UIS
Untitled
|
|
48. |
Fidjeland, Andreas; Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy. Reducing the Gender Gap in Early Learning: Evidence from a Field Experiment in Norwegian Preschools. EALE confernce; 2022-09-08 - 2022-09-10 UIS NIFU
Untitled
|
|
49. |
Lenes, Ragnhild; Størksen, Ingunn; McClelland, Megan; Idsøe, Thormod. The role of mother’s education and child gender for children’s vocabulary and math skills in the transition from Early Childhood Education and Care to first grade in Norway. European Early Childhood Education Research Journal 2022 s. - UIS
Untitled
|
|
50. |
Pollarolo, Enrico; Størksen, Ingunn; Skarstein, Tuula Helka; Kucirkova, Natalia. Children’s critical thinking skills: perceptions of Norwegian early childhood educators. European Early Childhood Education Research Journal 2022 s. - UIS
Untitled
|