2024
|
1. |
Bakken, Jonas; Skaftun, Atle. Det dialogiske klasserommet: Tanker omkring den store didaktiske vekkelsen som har hjemsøkt vårt fag. I: Norskdidaktiske klassikere. Fagbokforlaget 2024 ISBN 978-82-450-4533-8. UiO UIS
Untitled
|
|
2. |
Skaftun, Atle. Can dialogic eventness be created?. Theory into Practice 2024 UIS
Untitled
|
2023
|
3. |
Berge, Ingeborg Margrete; Bakken, Arild Michel; Skaftun, Atle. På sporet av faglighet i begynneropplæringen: tekstsamtaler i norskfaget. Nordic Journal of Literacy Research 2023 ;Volum 9.(1) s. 91-108 UIS
Untitled
|
|
4. |
Skaftun, Atle. Analyse av samtaler forstått som elevtekst. I: Elevtekstanalyser : nye tilnærminger. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215068886. s. 201-224 UIS
Untitled
|
|
5. |
Skaftun, Atle. Kritisk lesing og dybdelesing i skolens litteraturarbeid. Viden om Literacy 2023 ;Volum 34. s. 38-48 UIS
Untitled
|
|
6. |
Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe; Berge, Ingeborg Margrete; Michelsen, Per Arne. Little things in 7A. Literary development reconsidered: Perceiving literary education in an ethical frame; 2023-09-20 - 2023-09-22 UIS UiT
Untitled
|
|
7. |
Wagner, Åse Kari H.; Skaftun, Atle. Side by Side or Side-lined?Teacher Collaboration in Early Years Literacy Classrooms. Acta Didactica Norden (ADNO) 2023 ;Volum 17.(3) UIS
Untitled
|
|
8. |
Øvereng, Liv Kristin Bjørlykke; Skaftun, Atle; Gamlem, Siv Therese Måseidvåg. Tablets in literacy practices in 1st grade classrooms with high quality in teacher-student interactions. NERA; 2023-03-15 - 2023-03-17 NTNU HVO UIS
Untitled
|
2022
|
9. |
Igland, Mari-Ann; Skaftun, Atle. Dialog og deltakelse i den digitale skolehverdagen. I: Samtale, samskrive, samhandle : Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-05724-8. s. 117-138 UIS NTNU
Untitled
|
|
10. |
Jensen, Ingeborg Marie; Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe. Teksten som problem i sjette klasse. Skriv! Les!; 2022-05-09 - 2022-05-11 UIS
Untitled
|
|
11. |
Jensen, Ingeborg Marie; Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe. The text as a problem in year six. 13th ARLE Conference. Transformation in L1 Education: Current Challenges and Future Possibilities.; 2022-06-15 - 2022-06-17 UIS
Untitled
|
|
12. |
Skaftun, Atle. Fra literacy-reform til fornyelse av faglig praksis. Muntlige veier til Framtidens skole. LNU-konferansen 2022; 2022-08-26 - 2022-08-27 UIS
Untitled
|
|
13. |
Skaftun, Atle. Fra literacy-reform til fornyelse av faglig praksis. Muntlige veier til Framtidens skole. Norsklæreren 2022 (4) s. 14-22 UIS
Untitled
|
|
14. |
Skaftun, Atle. Gruppesemtaler om tekst som rom for elevmedvirkning. Den nasjonale lesekonferansen 2022; 2022-04-04 - 2022-04-05 UIS
Untitled
|
|
15. |
Skaftun, Atle. Partners in practice: et samarbeidsprosjekt. Skriv! Les!; 2022-05-10 - 2022-05-12 UIS
Untitled
|
|
16. |
Skaftun, Atle; Berge, Ingeborg Margrete; Jensen, Ingeborg Marie; Nygard, Arne Olav; Rangnes, Hege; Sønneland, Margrethe; Wagner, Åse Kari H.. Partners in Practice: Establishing a system for educational development. MUMO, Muntlighedsdidaktik i modersmålsfaget; 2022-11-29 - 2022-11-30 UiT UIS
Untitled
|
|
17. |
Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe. Kritisk literacy i litteraturundervisningen. Acta Didactica Norden (ADNO) 2022 ;Volum 16.(2) s. - UIS
Untitled
|
|
18. |
Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe; Wagner, Åse Kari H.. Partners in Practice: Establishing a System for Educational Development towards Student Participation. ARLE-konferansen 2022; 2022-06-15 - 2022-06-17 UIS
Untitled
|
|
19. |
Sæbø, Johanne Ur; Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek. Muntlig aktivitet: Elever sier ofte det læreren vil høre. Utdanningsnytt.no [Fagblad] 2022-03-16 UIS
Untitled
|
|
20. |
Sæbø, Johanne Ur; Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek. Når elevene får snakke mer i timen, skjer det spennende ting med undervisningen. Lesesenteret.no [Internett] 2022-03-06 UIS
Untitled
|
|
21. |
Sæbø, Johanne Ur; Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek. Skravling, latter og diskusjon i timene er bra for læring. Forskning.no [Internett] 2022-03-08 UIS
Untitled
|
|
22. |
Øvereng, Liv Kristin Bjørlykke; Skaftun, Atle; Gamlem, Siv Therese Måseidvåg. Nettbrett i literacypraksisar i 1. klasserom med høg kvalitet i lærar–elev-interaksjonar. Nordic Journal of Literacy Research 2022 ;Volum 8.(2) s. 106-124 HVO UIS
Untitled
|
2021
|
23. |
Bakken, Arild Michel; Skaftun, Atle. Podcast: Kan et helhetlig perspektiv på literacy gi dybde til begrepet om lesing som grunnleggende ferdighet?. Spotify [Radio] 2021-10-18 UIS
Untitled
|
|
24. |
Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe. COOL KIDS’ CARNIVAL : Double-voiced discourse in student conversations about literature. L1-Educational Studies in Language and Literature 2021 ;Volum 21. s. 1-34 UIS
Untitled
|
|
25. |
Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe. Cool kids' carnival: Flerstemt diskurs i elevers samtaler om litteratur. NNMF 2021; 2021-11-24 - 2021-11-25 UIS
Untitled
|
|
26. |
Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe. Kritisk literacy i litteraturundervisningen. NNMF 2021; 2021-11-24 - 2021-11-25 UIS
Untitled
|
|
27. |
Skaftun, Atle; Wagner, Åse Kari Hansen; Nygard, Arne Olav. Dialogic space in Norwegian early-years literacy education. L1-Educational Studies in Language and Literature 2021 ;Volum 21. s. 1-24 UIS
Untitled
|
|
28. |
Sæbø, Johanne Ur; Skaftun, Atle; Nygard, Arne Olav. Vilkår for muntlig deltakelse på mellomtrinnet. Acta Didactica Norden (ADNO) 2021 ;Volum 15.(2) s. - UIS
Untitled
|
2020
|
29. |
Skaftun, Atle. Rom for muntlighet? Språklig tenking og tekstsamtaler i norskfagets literacy. Nordic Journal of Literacy Research 2020 ;Volum 6.(1) UIS
Untitled
|
|
30. |
Uppstad, Per Henning; Solheim, Oddny Judith; Skaftun, Atle. The reading-writing connection in assessment of reading comprehension : Exploring the role of a communicative aspect of writing. I: Reading-writing connections : Towards integrative literacy science. Springer Nature 2020 ISBN 9783030388102. s. 243-262 UIS
Untitled
|
|
31. |
Wagner, Åse Kari Hansen; Skaftun, Atle; McTigue, Erin Margaret. Literacy practices in co-taught early years classrooms. Study protocol: The Seaside case.. Nordic Journal of Literacy Research 2020 ;Volum 6.(4) s. 70-97 UIS
Untitled
|
2019
|
32. |
Gourvennec, Aslaug Fodstad; Skaftun, Atle. Digital hverdag med en-til-en-løsning i ungdomsskolen: En studie av bruken av elevenes datamaskin i undervisningen. I: Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03160-6. s. 52-70 UIS
Untitled
|
|
33. |
Igland, Mari-Ann; Skaftun, Atle; Husebø, Dag. Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 978-82-15-03160-6) 281 s. NTNU UIS
Untitled
|
|
34. |
Nygard, Arne Olav; Skaftun, Atle. Teknologi og tenking i C-klassen. I: Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03160-6. s. 145-169 UIS
Untitled
|
|
35. |
Nygard, Arne Olav; Skaftun, Atle; Wagner, Åse Kari H.. Conditons for orality in primary school. ARLE 2019; 2019-06-26 - 2019-06-28 UIS
Untitled
|
|
36. |
Skaftun, Atle. Dialogic Discourse Analysis: A methodology for dealing with the classroom as a text. Dialogic Pedagogy: An International Online Journal 2019 ;Volum 7. s. 143-163 UIS
Untitled
|
|
37. |
Skaftun, Atle. Respons: En kasusstudie av digitalisering av ungdomsskolen. I: Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03160-6. s. 15-51 UIS
Untitled
|
|
38. |
Skaftun, Atle. Tid for muntlighet? Tanker om tenking og literacy i skolen. Skriv! Les! 2019; 2019-05-07 - 2019-05-09 UIS
Untitled
|
|
39. |
Skaftun, Atle. 15 år med literacy-forskning – og litt om veien videre. NOLES 2019; 2019-03-11 - 2019-03-13 UIS
Untitled
|
|
40. |
Skaftun, Atle; Nygard, Arne Olav. Literacy in digitalised secondary school classrooms: Reflections on transitional practices. ARLE 2019; 2019-06-26 - 2019-06-28 UIS
Untitled
|
|
41. |
Skaftun, Atle; Wagner, Åse Kari H.. Oracy in year one: a blind spot in Norwegian language and literacy education?. L1-Educational Studies in Language and Literature 2019 ;Volum 19. s. 1-20 UIS
Untitled
|
|
42. |
Sønneland, Margrethe. Teksten som problem. En studie av litterære samtaler i ungdomsskolen. Stavanger: Universitetet i Stavanger 2019 (ISBN 978-82-7644-874-0) 216 s. UIS
Untitled
|
2018
|
43. |
Michelsen, Per Arne; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe. Samtalen som representasjon av teksten. I: Norsk litterær årbok 2018. Det Norske Samlaget 2018 ISBN 9788252195644. s. 259-283 HVL UIS
Untitled
|
|
44. |
Skaftun, Atle. The Literacy & learning-group at UiS. fagseminar med internasjonale gjester; 2018-03-11 - 2018-03-13 UIS
Untitled
|
|
45. |
Skaftun, Atle. Hvorfor arbeide med litteratur i skolen?. nettverkssamling med forskerseminar; 2018-05-29 - 2018-05-30 UIS
Untitled
|
|
46. |
Skaftun, Atle. Literacy praksiser i digitaliserte klasserom. Workshop om digitalisering; 2018-08-29 - 2018-08-29 UIS
Untitled
|
|
47. |
Skaftun, Atle. Muntlighet i Vest. Introduksjon til første nettverkssamling. forskerseminar i regi av UH nett vest; 2018-03-19 - 2018-03-20 UIS
Untitled
|
|
48. |
Skaftun, Atle. Partnership based professional development on dialogue and digital technology. Faglig møte "Muntlighet i Vest" (UH-nett Vest 2018) og CEDIR (Cambridge Educational Dialogue Research); 2018-09-25 - 2018-09-26 UIS
Untitled
|
|
49. |
Skaftun, Atle; Aasen, Marit; Sæbø, Johanne Ur. Muntlighet mellom teori og praksis på mellomtrinnet. Dialog og læring; 2018-10-25 - 2018-10-26 UIS
Untitled
|
|
50. |
Skaftun, Atle; Igland, Mari Ann; Husebø, Dag; Nome, Sture; Nygard, Arne Olav. Glimpses of dialogue: transitional practices in digitalised classrooms. Learning, Media & Technology 2018 ;Volum 43.(1) s. 42-55 UIS NTNU
Untitled
|