Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 162 << Forrige 1 2 3 4    Neste >>

2024
1 Bakken, Jonas; Skaftun, Atle.
Det dialogiske klasserommet: Tanker omkring den store didaktiske vekkelsen som har hjemsøkt vårt fag. I: Norskdidaktiske klassikere. Fagbokforlaget 2024 ISBN 978-82-450-4533-8.
UiO UIS Untitled
 
2 Skaftun, Atle.
Can dialogic eventness be created?. Theory into Practice 2024
UIS Untitled
 
2023
3 Berge, Ingeborg Margrete; Bakken, Arild Michel; Skaftun, Atle.
På sporet av faglighet i begynneropplæringen: tekstsamtaler i norskfaget. Nordic Journal of Literacy Research 2023 ;Volum 9.(1) s. 91-108
UIS Untitled
 
4 Skaftun, Atle.
Analyse av samtaler forstått som elevtekst. I: Elevtekstanalyser : nye tilnærminger. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215068886. s. 201-224
UIS Untitled
 
5 Skaftun, Atle.
Kritisk lesing og dybdelesing i skolens litteraturarbeid. Viden om Literacy 2023 ;Volum 34. s. 38-48
UIS Untitled
 
6 Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe; Berge, Ingeborg Margrete; Michelsen, Per Arne.
Little things in 7A. Literary development reconsidered: Perceiving literary education in an ethical frame; 2023-09-20 - 2023-09-22
UIS UiT Untitled
 
7 Wagner, Åse Kari H.; Skaftun, Atle.
Side by Side or Side-lined?Teacher Collaboration in Early Years Literacy Classrooms. Acta Didactica Norden (ADNO) 2023 ;Volum 17.(3)
UIS Untitled
 
8 Øvereng, Liv Kristin Bjørlykke; Skaftun, Atle; Gamlem, Siv Therese Måseidvåg.
Tablets in literacy practices in 1st grade classrooms with high quality in teacher-student interactions. NERA; 2023-03-15 - 2023-03-17
NTNU HVO UIS Untitled
 
2022
9 Igland, Mari-Ann; Skaftun, Atle.
Dialog og deltakelse i den digitale skolehverdagen. I: Samtale, samskrive, samhandle : Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-05724-8. s. 117-138
UIS NTNU Untitled
 
10 Jensen, Ingeborg Marie; Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe.
Teksten som problem i sjette klasse. Skriv! Les!; 2022-05-09 - 2022-05-11
UIS Untitled
 
11 Jensen, Ingeborg Marie; Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe.
The text as a problem in year six. 13th ARLE Conference. Transformation in L1 Education: Current Challenges and Future Possibilities.; 2022-06-15 - 2022-06-17
UIS Untitled
 
12 Skaftun, Atle.
Fra literacy-reform til fornyelse av faglig praksis. Muntlige veier til Framtidens skole. LNU-konferansen 2022; 2022-08-26 - 2022-08-27
UIS Untitled
 
13 Skaftun, Atle.
Fra literacy-reform til fornyelse av faglig praksis. Muntlige veier til Framtidens skole. Norsklæreren 2022 (4) s. 14-22
UIS Untitled
 
14 Skaftun, Atle.
Gruppesemtaler om tekst som rom for elevmedvirkning. Den nasjonale lesekonferansen 2022; 2022-04-04 - 2022-04-05
UIS Untitled
 
15 Skaftun, Atle.
Partners in practice: et samarbeidsprosjekt. Skriv! Les!; 2022-05-10 - 2022-05-12
UIS Untitled
 
16 Skaftun, Atle; Berge, Ingeborg Margrete; Jensen, Ingeborg Marie; Nygard, Arne Olav; Rangnes, Hege; Sønneland, Margrethe; Wagner, Åse Kari H..
Partners in Practice: Establishing a system for educational development. MUMO, Muntlighedsdidaktik i modersmålsfaget; 2022-11-29 - 2022-11-30
UiT UIS Untitled
 
17 Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe.
Kritisk literacy i litteraturundervisningen. Acta Didactica Norden (ADNO) 2022 ;Volum 16.(2) s. -
UIS Untitled
 
18 Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe; Wagner, Åse Kari H..
Partners in Practice: Establishing a System for Educational Development towards Student Participation. ARLE-konferansen 2022; 2022-06-15 - 2022-06-17
UIS Untitled
 
19 Sæbø, Johanne Ur; Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek.
Muntlig aktivitet: Elever sier ofte det læreren vil høre. Utdanningsnytt.no [Fagblad] 2022-03-16
UIS Untitled
 
20 Sæbø, Johanne Ur; Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek.
Når elevene får snakke mer i timen, skjer det spennende ting med undervisningen. Lesesenteret.no [Internett] 2022-03-06
UIS Untitled
 
21 Sæbø, Johanne Ur; Skaftun, Atle; Rongved, Elisabeth Emilie Sefranek.
Skravling, latter og diskusjon i timene er bra for læring. Forskning.no [Internett] 2022-03-08
UIS Untitled
 
22 Øvereng, Liv Kristin Bjørlykke; Skaftun, Atle; Gamlem, Siv Therese Måseidvåg.
Nettbrett i literacypraksisar i 1. klasserom med høg kvalitet i lærar–elev-interaksjonar. Nordic Journal of Literacy Research 2022 ;Volum 8.(2) s. 106-124
HVO UIS Untitled
 
2021
23 Bakken, Arild Michel; Skaftun, Atle.
Podcast: Kan et helhetlig perspektiv på literacy gi dybde til begrepet om lesing som grunnleggende ferdighet?. Spotify [Radio] 2021-10-18
UIS Untitled
 
24 Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe.
COOL KIDS’ CARNIVAL : Double-voiced discourse in student conversations about literature. L1-Educational Studies in Language and Literature 2021 ;Volum 21. s. 1-34
UIS Untitled
 
25 Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe.
Cool kids' carnival: Flerstemt diskurs i elevers samtaler om litteratur. NNMF 2021; 2021-11-24 - 2021-11-25
UIS Untitled
 
26 Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe.
Kritisk literacy i litteraturundervisningen. NNMF 2021; 2021-11-24 - 2021-11-25
UIS Untitled
 
27 Skaftun, Atle; Wagner, Åse Kari Hansen; Nygard, Arne Olav.
Dialogic space in Norwegian early-years literacy education. L1-Educational Studies in Language and Literature 2021 ;Volum 21. s. 1-24
UIS Untitled
 
28 Sæbø, Johanne Ur; Skaftun, Atle; Nygard, Arne Olav.
Vilkår for muntlig deltakelse på mellomtrinnet. Acta Didactica Norden (ADNO) 2021 ;Volum 15.(2) s. -
UIS Untitled
 
2020
29 Skaftun, Atle.
Rom for muntlighet? Språklig tenking og tekstsamtaler i norskfagets literacy. Nordic Journal of Literacy Research 2020 ;Volum 6.(1)
UIS Untitled
 
30 Uppstad, Per Henning; Solheim, Oddny Judith; Skaftun, Atle.
The reading-writing connection in assessment of reading comprehension : Exploring the role of a communicative aspect of writing. I: Reading-writing connections : Towards integrative literacy science. Springer Nature 2020 ISBN 9783030388102. s. 243-262
UIS Untitled
 
31 Wagner, Åse Kari Hansen; Skaftun, Atle; McTigue, Erin Margaret.
Literacy practices in co-taught early years classrooms. Study protocol: The Seaside case.. Nordic Journal of Literacy Research 2020 ;Volum 6.(4) s. 70-97
UIS Untitled
 
2019
32 Gourvennec, Aslaug Fodstad; Skaftun, Atle.
Digital hverdag med en-til-en-løsning i ungdomsskolen: En studie av bruken av elevenes datamaskin i undervisningen. I: Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03160-6. s. 52-70
UIS Untitled
 
33 Igland, Mari-Ann; Skaftun, Atle; Husebø, Dag.
Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 978-82-15-03160-6) 281 s.
NTNU UIS Untitled
 
34 Nygard, Arne Olav; Skaftun, Atle.
Teknologi og tenking i C-klassen. I: Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03160-6. s. 145-169
UIS Untitled
 
35 Nygard, Arne Olav; Skaftun, Atle; Wagner, Åse Kari H..
Conditons for orality in primary school. ARLE 2019; 2019-06-26 - 2019-06-28
UIS Untitled
 
36 Skaftun, Atle.
Dialogic Discourse Analysis: A methodology for dealing with the classroom as a text. Dialogic Pedagogy: An International Online Journal 2019 ;Volum 7. s. 143-163
UIS Untitled
 
37 Skaftun, Atle.
Respons: En kasusstudie av digitalisering av ungdomsskolen. I: Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03160-6. s. 15-51
UIS Untitled
 
38 Skaftun, Atle.
Tid for muntlighet? Tanker om tenking og literacy i skolen. Skriv! Les! 2019; 2019-05-07 - 2019-05-09
UIS Untitled
 
39 Skaftun, Atle.
15 år med literacy-forskning – og litt om veien videre. NOLES 2019; 2019-03-11 - 2019-03-13
UIS Untitled
 
40 Skaftun, Atle; Nygard, Arne Olav.
Literacy in digitalised secondary school classrooms: Reflections on transitional practices. ARLE 2019; 2019-06-26 - 2019-06-28
UIS Untitled
 
41 Skaftun, Atle; Wagner, Åse Kari H..
Oracy in year one: a blind spot in Norwegian language and literacy education?. L1-Educational Studies in Language and Literature 2019 ;Volum 19. s. 1-20
UIS Untitled
 
42 Sønneland, Margrethe.
Teksten som problem. En studie av litterære samtaler i ungdomsskolen. Stavanger: Universitetet i Stavanger 2019 (ISBN 978-82-7644-874-0) 216 s.
UIS Untitled
 
2018
43 Michelsen, Per Arne; Gourvennec, Aslaug Fodstad; Skaftun, Atle; Sønneland, Margrethe.
Samtalen som representasjon av teksten. I: Norsk litterær årbok 2018. Det Norske Samlaget 2018 ISBN 9788252195644. s. 259-283
HVL UIS Untitled
 
44 Skaftun, Atle.
The Literacy & learning-group at UiS. fagseminar med internasjonale gjester; 2018-03-11 - 2018-03-13
UIS Untitled
 
45 Skaftun, Atle.
Hvorfor arbeide med litteratur i skolen?. nettverkssamling med forskerseminar; 2018-05-29 - 2018-05-30
UIS Untitled
 
46 Skaftun, Atle.
Literacy praksiser i digitaliserte klasserom. Workshop om digitalisering; 2018-08-29 - 2018-08-29
UIS Untitled
 
47 Skaftun, Atle.
Muntlighet i Vest. Introduksjon til første nettverkssamling. forskerseminar i regi av UH nett vest; 2018-03-19 - 2018-03-20
UIS Untitled
 
48 Skaftun, Atle.
Partnership based professional development on dialogue and digital technology. Faglig møte "Muntlighet i Vest" (UH-nett Vest 2018) og CEDIR (Cambridge Educational Dialogue Research); 2018-09-25 - 2018-09-26
UIS Untitled
 
49 Skaftun, Atle; Aasen, Marit; Sæbø, Johanne Ur.
Muntlighet mellom teori og praksis på mellomtrinnet. Dialog og læring; 2018-10-25 - 2018-10-26
UIS Untitled
 
50 Skaftun, Atle; Igland, Mari Ann; Husebø, Dag; Nome, Sture; Nygard, Arne Olav.
Glimpses of dialogue: transitional practices in digitalised classrooms. Learning, Media & Technology 2018 ;Volum 43.(1) s. 42-55
UIS NTNU Untitled
 
    Vis neste liste