Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-39 av 39

2024
1 Mjøs, Marit; Moen, Vegard; Lindblom, Anne; Nutti, Ylva Jannok.
Experiences of Inclusive and special education in Norway. NERA 2024; 2024-03-06 - 2024-03-07
HINN NLAH UiT UIS SA/SH Untitled
 
2023
2 Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Selvik, Jon Tømmerås; Moen, Vegard.
Forhåndsdefinerte problem-stillinger bør unngås i masteroppgaven. Khrono.no 2023
UIS Untitled
 
3 Helgevold, Nina; Tveitnes, Marianne Sandvik; Moen, Vegard.
Bridging the gap - Working with problem-based cases to develop student teachers’ professional identity. ECER 2023; 2023-08-22 - 2023-08-25
UIS Untitled
 
4 Mjøs, Marit; Hillesøy, Siv; Moen, Vegard; Ohna, Stein Erik Solbø.
Kompetanse for inkluderende praksis : Et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjenesten. Cappelen Damm Akademisk 2023 (ISBN 978-82-02-79483-5) 313 s.
UIS NLAH Untitled
 
5 Mjøs, Marit; Moen, Vegard.
Developing inclusive practice in Norwegian schools: the role of EPS (The Educational and psychological councelling service. ECER 2023; 2023-08-22 - 2023-08-25
UIS NLAH Untitled
 
6 Mjøs, Marit; Moen, Vegard.
Ledelsens rolle for utvikling av inkluderende praksis : en case-studie. I: Kompetanse for inkluderende praksis : Et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjenesten. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 978-82-02-79483-5. s. 137-157
UIS NLAH Untitled
 
7 Mjøs, Marit; Moen, Vegard; Øen, Kristian.
Kommunal styring og ledelse av en forskningsstøttet innovasjon for utvikling av inkluderende praksis. I: Kompetanse for inkluderende praksis : Et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjenesten. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 978-82-02-79483-5. s. 223-246
UIS NLAH Untitled
 
8 Mjøs, Marit; Ohna, Stein Erik Solbø; Moen, Vegard; Øen, Kristian; Hillesøy, Siv; Haug, Peder; Hagen, Petter; Kiuppis, Florian.
SUKIP og Kompetanseløftet. Fagseminar for forskere og praktikere; 2023-04-12 - 2023-04-12
NLAH HVO UIS UiB Untitled
 
9 Moen, Vegard; Mjøs, Marit.
Kompetanseutviklende samarbeid mellom skole og PP-tjeneste : et spørsmål om møtekoreografi?. I: Kompetanse for inkluderende praksis : Et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjenesten. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 978-82-02-79483-5. s. 159-179
UIS NLAH Untitled
 
10 Moen, Vegard; Ohna, Stein Erik Solbø; Jonassen, Simona.
Kompetanseutvikling i PP-tjenesten gjennom deltakelse i profesjonsfaglig samarbeid med skolen : et samarbeid i krysspress. I: Kompetanse for inkluderende praksis : Et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjenesten. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 978-82-02-79483-5. s. 181-202
UIS Untitled
 
11 Ohna, Stein Erik Solbø; Moen, Vegard.
Masterforum som arena for veiledning og profesjonsfaglig samarbeid : erfaringer fra SUKIP. I: Kompetanse for inkluderende praksis : Et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjenesten. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 978-82-02-79483-5. s. 247-266
UIS Untitled
 
12 Tikkanen, Tarja Irene; Nousiainen, Tuula; Stuvland, Rebecca Anne Charboneau; Sillat, Linda Helene; Moen, Vegard; Vesisenaho, Mikko; Tammets, Kairit.
Development teacher educators’ professional digital competence through colleague-supported work-based learning. LLL 2023 Lillehammer Lifelong Learning ICDE Conference 2023; 2023-02-15 - 2023-02-17
UIS HINN Untitled
 
13 Valjataga, Terje; Ümarik, Meril; Tutlys, Vidmantas; Moen, Vegard; Bruin, Marieke Gerdien; Sloka, Biruta.
Educational Learning Labs Interventions to Empower Young People at Risk for Social Exclusion in the Baltic Countries and Norway. European Conference of Educational Research (ECER); 2023-08-22 - 2023-08-25
UIS Untitled
 
2022
14 Bruin, Marieke Gerdien; Moen, Vegard; Ohna, Stein Erik Solbø; Tikkanen, Tarja Irene.
«That is when I felt acknowledged” – Young people’s narratives on their opportunities, prospects, and limitations in the context of Vocational Education and Training in upper secondary education. Nordic Educational Research Association NERA Conference; 2022-06-01 - 2022-06-03
HVL UIS Untitled
 
15 Mjøs, Marit; Moen, Vegard.
Infrastructure for interdisciplinary collaboration on the development of inclusive practices.. Symposium; 2022-06-01 - 2022-06-03
NLAH UIS Untitled
 
16 Selvik, Jon Tømmerås; Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Moen, Vegard.
Conceptualization and application of a healthcare systems thinking model for an educational system. Studies in Higher Education 2022 ;Volum 47.(9) s. 1872-1889
UIS Untitled
 
2021
17 Mjøs, Marit; Moen, Vegard.
Different meeting designs to support the development of a new infrastructure for cooperation between school and EPS.. NERA 2021; 2021-11-03 - 2021-11-03
NLAH UIS Untitled
 
18 Mjøs, Marit; Ohna, Stein Erik Solbø; Moen, Vegard; Hillesøy, Siv; Øen, Kristian; Bjørgan, Marion Stava; Jonassen, Simona; Stava Bjørgan, Marion.
Symposium: Collaboration on developing competence for inclusive practices in kindergarten and school (SUKIP)- experiences from a complex innovative project in two Norwegian municipalities.. NERA 2021; 2021-11-03 - 2021-11-05
UIS NLAH Untitled
 
2020
19 Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Selvik, Jon Tømmerås; Moen, Vegard; Kvaløy, Jan Terje.
Bidrar studentaktiv undervisning og konstruktive tilbakemeldinger til økt motivasjon blant studentene? En studie fra Universitetet i Stavanger. Læringsfestivalen i Trondheim; 2020-05-04 - 2020-05-05
UIS Untitled
 
20 Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Selvik, Jon Tømmerås; Moen, Vegard; Kvaløy, Jan Terje.
Bidrar studentaktiv undervisning og konstruktive tilbakemeldinger til økt motivasjon blant studentene? En studie fra Universitetet i Stavanger. Læringsfestivalen i Trondheim; 2020-05-04 - 2020-05-05
UIS Untitled
 
21 Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Selvik, Jon Tømmerås; Moen, Vegard; Kvaløy, Jan Terje.
Konstruktive tilbakemeldinger påvirker studentenes motivasjon. Utdanningsnytt.no 2020
UIS Untitled
 
22 Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Selvik, Jon Tømmerås; Moen, Vegard; Kvaløy, Jan Terje.
Om sammenhengen mellom motivasjon, studentaktiv undervisning og konstruktive tilbakemeldinger. En studie fra Universitetet i Stavanger.. UNIPED 2020 ;Volum 37.(04) s. 298-311
UIS Untitled
 
23 Bjaalid, Gunhild; Husebø, Dag; Moen, Vegard.
Studieprogramledelse i høyere utdanning : aksjonsforskning som grunnlag for involvering læring og organisatoriske grenseoppganger. I: Aksjonsforskning i Norge : Grunnlagstenkning forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster : volum 2. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202652296. s. 361-389
UIS Untitled
 
24 Ohna, Stein Erik Solbø; Hillesøy, Siv; Mjøs, Marit; Moen, Vegard; Øen, Kristian.
(Re)connecting communities – (towards a systemic approach on EPS – kindergarten/school interactions), experiences from a Norwegian innovation project.. ECER 2020; 2020-08-26
UIS UiB NLAH Untitled
 
2018
25 Mjøs, Marit; Moen, Vegard.
Statped og PPT. Det gode didaktiske møtet i spennet mellom individ- og systemarbeid.. Spesialpedagogikk 2018 ;Volum 83.(3) s. 57-70
NLAH UIS Untitled
 
26 Raaheim, Arild; Mathiassen, Ketil; Moen, Vegard; Lona, Irene; Gynnild, Vidar; Bunæs, Bente Ringlund; Hasle, Emil Trygve.
Digital assessment – how does it challenge local practices and national law? A Norwegian case study. European Journal of Higher Education 2018 s. -
UiB OSLOMET UiO NTNU UIS Untitled
 
2017
27 Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard.
Universitetslærerarbeidet - utfordring av den naturlige innstilling?. UNIPED 2017 ;Volum 40.(1) s. 7-17
UIS Untitled
 
28 Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard.
Utvikling av nytilsatte universitetslæreres profesjonskompetanse. I: Aksjonsforskning i Norge : teoretisk og empirisk mangfold. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 9788202529819. s. 209-229
UIS Untitled
 
2016
29 Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard.
En studie av nytilsatte universitetslæreres læring og utvikling av profesjonskompetanse gjennom deltakelse i formelle undervisningsgrupper. Nasjonal nettverkskonferanse i universitets - og høgskolepedagogikk; 2016-05-02 - 2016-05-04
UIS Untitled
 
30 Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard.
Slik kan studentene lære mer.. Forskning.no [Fagblad] 2016-07-26
UIS Untitled
 
2015
31 Helgevold, Nina; Moen, Vegard.
The use of flipped classrooms to stimulate students' participation in an academic course in initial teacher education. Nordic Journal of Digital Literacy 2015 ;Volum 2015.(1) s. 29-42
UIS Untitled
 
2014
32 Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard.
Professionalizing newly employed scientific staff as teachers in higher education. The Eurpoean Conference on Educational Research 2014; 2014-09-02 - 2014-09-05
UIS Untitled
 
2012
33 Bjørnstad, Brænne, Gunhild; Byrkjeland, Hallgjerd; Moen, Vegard; Vagli, Åse.
Fire videocase til bruk i undervisning: "MØTE", "PAUSE", "MONOLOG", "VALG".
UIS Untitled
 
34 Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard.
"Å forelese er en ensom affære. Jeg er sikker på at de fleste går inn i klasserommet med en sommerfugl eller tusen i magen [...]" .... I: Utdanningskvalitet og undervisningskvalitet under press?. Tapir Akademisk Forlag 2012 ISBN 9788251928953. s. 185-204
UIS Untitled
 
2008
35 Moen, Vegard.
Omstrukturering av spesialundervisning gjennom lokalt utviklingsarbeid. Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag 2008 (ISBN 9788776842802) 237 s.
UIS Untitled
 
2007
36 Ohna, Stein Erik; Moen, Vegard; Nevøy, Anne.
Kollektiv inkluderende og individuelt tilpasset opplæring, en gyldig mulighet eller en foreldet drøm?. Norsk pedagogisk tidsskrift 2007 ;Volum 91.(4) s. 329-343
UIS Untitled
 
2006
37 Moen, Vegard.
Hjem - skole samarbeid i Suldal kommune. Internt faglig forum; 2006-11-28 - 2006-11-29
UIS Untitled
 
38 Moen, Vegard.
Hva gikk galt? Gjennomgang og analyse av en nestenulykke i forbindelse med dyp vrakdykking. Dykking 2006
UIS Untitled
 
2005
39 Ohna, Stein Erik; Nevøy, Anne; Moen, Vegard.
The public school - its activity and legitimacy. European Conference on Educational Research; 2005-09-07 - 2005-09-10
UIS Untitled