2024
|
1. |
Mjøs, Marit; Moen, Vegard; Lindblom, Anne; Nutti, Ylva Jannok. Experiences of Inclusive and special education in Norway. NERA 2024; 2024-03-06 - 2024-03-07 HINN NLAH UiT UIS SA/SH
Untitled
|
2023
|
2. |
Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Selvik, Jon Tømmerås; Moen, Vegard. Forhåndsdefinerte problem-stillinger bør unngås i masteroppgaven. Khrono.no 2023 UIS
Untitled
|
|
3. |
Helgevold, Nina; Tveitnes, Marianne Sandvik; Moen, Vegard. Bridging the gap - Working with problem-based cases to develop student teachers’ professional identity. ECER 2023; 2023-08-22 - 2023-08-25 UIS
Untitled
|
|
4. |
Mjøs, Marit; Hillesøy, Siv; Moen, Vegard; Ohna, Stein Erik Solbø. Kompetanse for inkluderende praksis : Et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjenesten. Cappelen Damm Akademisk 2023 (ISBN 978-82-02-79483-5) 313 s. UIS NLAH
Untitled
|
|
5. |
Mjøs, Marit; Moen, Vegard. Developing inclusive practice in Norwegian schools: the role of EPS (The Educational and psychological councelling service. ECER 2023; 2023-08-22 - 2023-08-25 UIS NLAH
Untitled
|
|
6. |
Mjøs, Marit; Moen, Vegard. Ledelsens rolle for utvikling av inkluderende praksis : en case-studie. I: Kompetanse for inkluderende praksis : Et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjenesten. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 978-82-02-79483-5. s. 137-157 UIS NLAH
Untitled
|
|
7. |
Mjøs, Marit; Moen, Vegard; Øen, Kristian. Kommunal styring og ledelse av en forskningsstøttet innovasjon for utvikling av inkluderende praksis. I: Kompetanse for inkluderende praksis : Et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjenesten. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 978-82-02-79483-5. s. 223-246 UIS NLAH
Untitled
|
|
8. |
Mjøs, Marit; Ohna, Stein Erik Solbø; Moen, Vegard; Øen, Kristian; Hillesøy, Siv; Haug, Peder; Hagen, Petter; Kiuppis, Florian. SUKIP og Kompetanseløftet. Fagseminar for forskere og praktikere; 2023-04-12 - 2023-04-12 NLAH HVO UIS UiB
Untitled
|
|
9. |
Moen, Vegard; Mjøs, Marit. Kompetanseutviklende samarbeid mellom skole og PP-tjeneste : et spørsmål om møtekoreografi?. I: Kompetanse for inkluderende praksis : Et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjenesten. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 978-82-02-79483-5. s. 159-179 UIS NLAH
Untitled
|
|
10. |
Moen, Vegard; Ohna, Stein Erik Solbø; Jonassen, Simona. Kompetanseutvikling i PP-tjenesten gjennom deltakelse i profesjonsfaglig samarbeid med skolen : et samarbeid i krysspress. I: Kompetanse for inkluderende praksis : Et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjenesten. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 978-82-02-79483-5. s. 181-202 UIS
Untitled
|
|
11. |
Ohna, Stein Erik Solbø; Moen, Vegard. Masterforum som arena for veiledning og profesjonsfaglig samarbeid : erfaringer fra SUKIP. I: Kompetanse for inkluderende praksis : Et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjenesten. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 978-82-02-79483-5. s. 247-266 UIS
Untitled
|
|
12. |
Tikkanen, Tarja Irene; Nousiainen, Tuula; Stuvland, Rebecca Anne Charboneau; Sillat, Linda Helene; Moen, Vegard; Vesisenaho, Mikko; Tammets, Kairit. Development teacher educators’ professional digital competence through colleague-supported work-based learning. LLL 2023 Lillehammer Lifelong Learning ICDE Conference 2023; 2023-02-15 - 2023-02-17 UIS HINN
Untitled
|
|
13. |
Valjataga, Terje; Ümarik, Meril; Tutlys, Vidmantas; Moen, Vegard; Bruin, Marieke Gerdien; Sloka, Biruta. Educational Learning Labs Interventions to Empower Young People at Risk for Social Exclusion in the Baltic Countries and Norway. European Conference of Educational Research (ECER); 2023-08-22 - 2023-08-25 UIS
Untitled
|
2022
|
14. |
Bruin, Marieke Gerdien; Moen, Vegard; Ohna, Stein Erik Solbø; Tikkanen, Tarja Irene. «That is when I felt acknowledged” – Young people’s narratives on their opportunities, prospects, and limitations in the context of Vocational Education and Training in upper secondary education. Nordic Educational Research Association NERA Conference; 2022-06-01 - 2022-06-03 HVL UIS
Untitled
|
|
15. |
Mjøs, Marit; Moen, Vegard. Infrastructure for interdisciplinary collaboration on the development of inclusive practices.. Symposium; 2022-06-01 - 2022-06-03 NLAH UIS
Untitled
|
|
16. |
Selvik, Jon Tømmerås; Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Moen, Vegard. Conceptualization and application of a healthcare systems thinking model for an educational system. Studies in Higher Education 2022 ;Volum 47.(9) s. 1872-1889 UIS
Untitled
|
2021
|
17. |
Mjøs, Marit; Moen, Vegard. Different meeting designs to support the development of a new infrastructure for cooperation between school and EPS.. NERA 2021; 2021-11-03 - 2021-11-03 NLAH UIS
Untitled
|
|
18. |
Mjøs, Marit; Ohna, Stein Erik Solbø; Moen, Vegard; Hillesøy, Siv; Øen, Kristian; Bjørgan, Marion Stava; Jonassen, Simona; Stava Bjørgan, Marion. Symposium: Collaboration on developing competence for inclusive practices in kindergarten and school (SUKIP)- experiences from a complex innovative project in two Norwegian municipalities.. NERA 2021; 2021-11-03 - 2021-11-05 UIS NLAH
Untitled
|
2020
|
19. |
Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Selvik, Jon Tømmerås; Moen, Vegard; Kvaløy, Jan Terje. Bidrar studentaktiv undervisning og konstruktive tilbakemeldinger til økt motivasjon blant studentene? En studie fra Universitetet i Stavanger. Læringsfestivalen i Trondheim; 2020-05-04 - 2020-05-05 UIS
Untitled
|
|
20. |
Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Selvik, Jon Tømmerås; Moen, Vegard; Kvaløy, Jan Terje. Bidrar studentaktiv undervisning og konstruktive tilbakemeldinger til økt motivasjon blant studentene? En studie fra Universitetet i Stavanger. Læringsfestivalen i Trondheim; 2020-05-04 - 2020-05-05 UIS
Untitled
|
|
21. |
Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Selvik, Jon Tømmerås; Moen, Vegard; Kvaløy, Jan Terje. Konstruktive tilbakemeldinger påvirker studentenes motivasjon. Utdanningsnytt.no 2020 UIS
Untitled
|
|
22. |
Abrahamsen, Eirik Bjorheim; Selvik, Jon Tømmerås; Moen, Vegard; Kvaløy, Jan Terje. Om sammenhengen mellom motivasjon, studentaktiv undervisning og konstruktive tilbakemeldinger. En studie fra Universitetet i Stavanger.. UNIPED 2020 ;Volum 37.(04) s. 298-311 UIS
Untitled
|
|
23. |
Bjaalid, Gunhild; Husebø, Dag; Moen, Vegard. Studieprogramledelse i høyere utdanning : aksjonsforskning som grunnlag for involvering læring og organisatoriske grenseoppganger. I: Aksjonsforskning i Norge : Grunnlagstenkning forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster : volum 2. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202652296. s. 361-389 UIS
Untitled
|
|
24. |
Ohna, Stein Erik Solbø; Hillesøy, Siv; Mjøs, Marit; Moen, Vegard; Øen, Kristian. (Re)connecting communities – (towards a systemic approach on EPS – kindergarten/school interactions), experiences from a Norwegian innovation project.. ECER 2020; 2020-08-26 UIS UiB NLAH
Untitled
|
2018
|
25. |
Mjøs, Marit; Moen, Vegard. Statped og PPT. Det gode didaktiske møtet i spennet mellom individ- og systemarbeid.. Spesialpedagogikk 2018 ;Volum 83.(3) s. 57-70 NLAH UIS
Untitled
|
|
26. |
Raaheim, Arild; Mathiassen, Ketil; Moen, Vegard; Lona, Irene; Gynnild, Vidar; Bunæs, Bente Ringlund; Hasle, Emil Trygve. Digital assessment – how does it challenge local practices and national law? A Norwegian case study. European Journal of Higher Education 2018 s. - UiB OSLOMET UiO NTNU UIS
Untitled
|
2017
|
27. |
Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard. Universitetslærerarbeidet - utfordring av den naturlige innstilling?. UNIPED 2017 ;Volum 40.(1) s. 7-17 UIS
Untitled
|
|
28. |
Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard. Utvikling av nytilsatte universitetslæreres profesjonskompetanse. I: Aksjonsforskning i Norge : teoretisk og empirisk mangfold. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 9788202529819. s. 209-229 UIS
Untitled
|
2016
|
29. |
Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard. En studie av nytilsatte universitetslæreres læring og utvikling av profesjonskompetanse gjennom deltakelse i formelle undervisningsgrupper. Nasjonal nettverkskonferanse i universitets - og høgskolepedagogikk; 2016-05-02 - 2016-05-04 UIS
Untitled
|
|
30. |
Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard. Slik kan studentene lære mer.. Forskning.no [Fagblad] 2016-07-26 UIS
Untitled
|
2015
|
31. |
Helgevold, Nina; Moen, Vegard. The use of flipped classrooms to stimulate students' participation in an academic course in initial teacher education. Nordic Journal of Digital Literacy 2015 ;Volum 2015.(1) s. 29-42 UIS
Untitled
|
2014
|
32. |
Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard. Professionalizing newly employed scientific staff as teachers in higher education. The Eurpoean Conference on Educational Research 2014; 2014-09-02 - 2014-09-05 UIS
Untitled
|
2012
|
33. |
Bjørnstad, Brænne, Gunhild; Byrkjeland, Hallgjerd; Moen, Vegard; Vagli, Åse. Fire videocase til bruk i undervisning: "MØTE", "PAUSE", "MONOLOG", "VALG". UIS
Untitled
|
|
34. |
Hanssen, Brit; Husebø, Dag; Moen, Vegard. "Å forelese er en ensom affære. Jeg er sikker på at de fleste går inn i klasserommet med en sommerfugl eller tusen i magen [...]" .... I: Utdanningskvalitet og undervisningskvalitet under press?. Tapir Akademisk Forlag 2012 ISBN 9788251928953. s. 185-204 UIS
Untitled
|
2008
|
35. |
Moen, Vegard. Omstrukturering av spesialundervisning gjennom lokalt utviklingsarbeid. Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag 2008 (ISBN 9788776842802) 237 s. UIS
Untitled
|
2007
|
36. |
Ohna, Stein Erik; Moen, Vegard; Nevøy, Anne. Kollektiv inkluderende og individuelt tilpasset opplæring, en gyldig mulighet eller en foreldet drøm?. Norsk pedagogisk tidsskrift 2007 ;Volum 91.(4) s. 329-343 UIS
Untitled
|
2006
|
37. |
Moen, Vegard. Hjem - skole samarbeid i Suldal kommune. Internt faglig forum; 2006-11-28 - 2006-11-29 UIS
Untitled
|
|
38. |
Moen, Vegard. Hva gikk galt? Gjennomgang og analyse av en nestenulykke i forbindelse med dyp vrakdykking. Dykking 2006 UIS
Untitled
|
2005
|
39. |
Ohna, Stein Erik; Nevøy, Anne; Moen, Vegard. The public school - its activity and legitimacy. European Conference on Educational Research; 2005-09-07 - 2005-09-10 UIS
Untitled
|