Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 112 << Forrige 1 2 3    Neste >>

2020
1 Emstad, Anne Berit; Strømme, Alex; Knutsen, Bård; Lysne, Dag Atle.
Bidrar uteskole i lærerutdanningen til uteskole i første yrkesår?. Acta Didactica Norden (ADNO) 2020 ;Volum 14.(2) s. -
NTNU Untitled
 
2 Langseth, Inger Dagrun; Lysne, Dag Atle; Krokan, Andreas.
Smart læring Live - et nettkurs i å lage nettkurs. Open Online Course; 2020-06-15 - 2020-08-25
NTNU Untitled
 
2019
3 Haugsbakken, Halvdan; Nykvist, Shaun S.; Lysne, Dag Atle.
The Need to Focus on Digital Pedagogy for Online Learning. European Journal of Education (EJED) 2019 ;Volum 2.(3) s. 25-31
NTNU Untitled
 
4 Langseth, Inger Dagrun; Lysne, Dag Atle; Nykvist, Shaun S.; Haugsbakken, Halvdan.
MOOC Platforms: A Nordic Approach to Research Informed Education in Higher Education. CEUR Workshop Proceedings 2019 ;Volum 2356. s. 157-162
NTNU Untitled
 
2018
5 Knutsen, Bård; Emstad, Anne Berit; Strømme, Alex; Lysne, Dag Atle.
Bidrar uteskole i lærerutdanningen til bruk av uteskole i første yrkesår?. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25
NTNU Untitled
 
6 Langseth, Inger Dagrun; Haugsbakken, Halvdan; Krokan, Andreas; Lysne, Dag Atle; Krokan, Arne.
UNI Smart læring (MOOC). NTNU Drive, program for digitalisering av utdanningsområdet Trondheim 2018
NTNU Untitled
 
7 Lysne, Dag Atle.
Felteksperimenter - av det mer heftige slaget. I anledning Arne Skorping 70 år; 2018-11-02 - 2018-11-02
NTNU Untitled
 
8 Lysne, Dag Atle; Postholm, May Britt.
En studie av skolebasert kompetanseutvikling i lokale kontekster. FoU i praksis 2018 ;Volum 13.(1) s. 69-86
NTNU Untitled
 
9 Strømme, Alex; Emstad, Anne Berit; Lysne, Dag Atle; Knutsen, Bård.
Bidrar uteskole i lærerutdanningen til uteskole i første yrkesår?. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25
NTNU Untitled
 
2016
10 Bungum, Berit; Esjeholm, Bjørn-Tore; Lysne, Dag Atle.
Students’ Use of Science and Mathematics in Practical Projects in Design and Technology. I: Insights from Research in Science Teaching and Learning. Springer 2016 ISBN 978-3-319-20073-6. s. 45-58
NTNU UiT Untitled
 
2014
11 Bungum, Berit; Esjeholm, Bjørn-Tore; Lysne, Dag Atle.
Science and Mathematics as part of practical projects in technology and design: An analysis of challenges in realising the curriculum in Norwegian schools. Nordic Studies in Science Education 2014 ;Volum 10.(1) s. 3-15
NTNU UiT Untitled
 
12 Bungum, Berit; Esjeholm, Bjørn-Tore; Lysne, Dag Atle.
Students' use of science and mathematics in practical projects in design & technology. I: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning (Proceedings of the ESERA 2013 Conference). ESERA 2014 ISBN 978-9963-700-77-6. s. -
NTNU UiT Untitled
 
13 Bungum, Berit; Manshadi, Saeed; Lysne, Dag Atle.
Mathematical speech and practical action: a case study of the challenges of including mathematics in a school technology project. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 2014 ;Volum 45.(8) s. 1131-1145
NTNU UiT Untitled
 
2013
14 Bungum, Berit; Esjeholm, Bjørn-Tore; Lysne, Dag Atle.
Students' use of science and mathematics in practical projects in design & technology: a case study from Norwegian schools. ESERA conference 2013; 2013-09-02 - 2013-09-07
NTNU UiT Untitled
 
15 Bungum, Berit; Esjeholm, Bjørn-Tore; Lysne, Dag Atle.
Teknologiprosjekter som læringsarena og betydningen av hensikt og kontekst. I: Proceedings of FoU i praksis 2012 : conference proceedings. Trondheim, 23. og 24. april 2012. Akademika forlag 2013 ISBN 978-82-321-0086-6. s. 37-43
NTNU UiT Untitled
 
16 Lysne, Dag Atle.
Hvordan bidrar elevenes erfaringer til arbeidet med teknologi i skolen?. I: Proceedings of FoU i praksis 2012 : conference proceedings. Trondheim, 23. og 24. april 2012. Akademika forlag 2013 ISBN 978-82-321-0086-6. s. 155-162
NTNU Untitled
 
17 Lysne, Dag Atle; Engvik, Gunnar.
Skolebasert kompetanseutvikling. Piloten i Midt-Norge 2012/2013. En kvalitativ kasusstudie av faktorer som hemmer og fremmer læring. Trondheim: NTNU, Program for lærerutdanning 2013
NTNU Untitled
 
18 Lysne, Dag Atle; Esjeholm, Bjørn Tore.
Hvordan bidrar elevenes erfaringer til arbeidet med teknologi og design?. Naturfag 2013 (1) s. 101-103
NTNU Untitled
 
19 Lysne, Dag Atle; Hoveid, Halvor.
A practical approach in technology and design in a school for all (Norway). I: Inquiry in Science Education and Science Teacher Education. Akademika forlag 2013 ISBN 978-82-519-2933-2. s. 237-260
NTNU Untitled
 
20 Manshadi, Saeed; Lysne, Dag Atle.
Meningsdanning i matematikk basert på arbeid i teknologi og design. I: Proceedings of FoU i praksis 2012 : conference proceedings. Trondheim, 23. og 24. april 2012. Akademika forlag 2013 ISBN 978-82-321-0086-6. s. 163-171
NTNU UiT Untitled
 
2012
21 Bungum, Berit; Esjeholm, Bjørn-Tore; Lysne, Dag Atle.
Technology & design as contexts for science and mathematics? An empirical study of the realisation of curriculum intentions in Norwegian schools. I: PATT 26 conference : Stockholm, Sweden 26–30 June 2012: Technology Education in the 21st Century. Linköping University Electronic Press 2012 ISBN 978-91-7519-849-1. s. 105-110
NTNU UiT Untitled
 
22 Bungum, Berit; Esjeholm, Bjørn-Tore; Lysne, Dag Atle.
Technology & design as contexts for science and mathematics?An empirical study of the realisation of curriculum intentions in Norwegian schools. KTH and PATT Conferences 2012; 2012-06-26 - 2012-06-30
NTNU UiT Untitled
 
23 Bungum, Berit; Esjeholm, Bjørn-Tore; Lysne, Dag Atle.
Teknologiprosjekter som læringsarena og betydningen av hensikt og kontekst. FoU i praksis 2012. Nordisk konferanse om praksisretta FoU i utdanninga; 2012-04-23 - 2012-04-25
NTNU UiT Untitled
 
24 Bungum, Berit; Hoveid, Halvor; Lysne, Dag Atle; Esjeholm, Bjørn-Tore; Byrkjeflot, Liv; Bentsen, Birgitte; Manshadi, Saeed.
Et forskningsprosjekt om teknologi og design i skolen. Naturfag 2012 (2) s. 16-17
NTNU UiT Untitled
 
25 Byrkjeflot, Liv; Lloyd, Margaret; Lysne, Dag Atle.
Bloggen - en lite utnytta mulighet?. I: FoU i Praksis 2011. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Trondheim, 26. og 27. april 2011. Tapir Akademisk Forlag 2012 ISBN 978-82-519-2918-9. s. 71-79
UiT Untitled
 
26 Esjeholm, Bjørn-Tore; Lysne, Dag Atle.
Hva er det teknologiske i teknologisk kunnskap?. Læringsdagene; 2012-10-05 - 2012-10-05
NTNU UiT Untitled
 
27 Lysne, Dag Atle.
Kan bruken av elevenes erfaringer bidra til meningsdannelse?. FoU i praksis 2012. Nordisk konferanse om praksisretta FoU i utdanninga; 2012-04-23 - 2012-04-25
NTNU Untitled
 
28 Lysne, Dag Atle; Bungum, Berit.
Praktisk arbeid på tvers av fag - sløsing med tid eller godt læringsarbeid?. I: FoU i Praksis 2011. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Trondheim, 26. og 27. april 2011. Tapir Akademisk Forlag 2012 ISBN 978-82-519-2918-9. s. 287-295
NTNU Untitled
 
29 Lysne, Dag Atle; Esjeholm, Bjørn-Tore.
Forskningsresultater fra prosjektet " Teknologi og design- en kompetanseskaper for en framtid i nord". Læringsdagene; 2012-10-05 - 2012-10-05
NTNU UiT Untitled
 
30 Lysne, Dag Atle; Esjeholm, Bjørn-Tore; Byrkjeflot, Liv; Bentsen, Birgitte; Manshadi, Saeed.
Fire elevprosjekter innenfor teknologi og design. Naturfag 2012 ;Volum 2.
NTNU UiT Untitled
 
31 Manshadi, Saeed Dehghan; Lysne, Dag Atle.
Meningsdanning i matematikk basert på arbeid i teknologi og design. Fou i Praksis 2011; 2012-04-23 - 2012-04-24
NTNU UiT Untitled
 
2011
32 Byrkjeflot, Liv; Lloyd, Margaret; Lysne, Dag Atle.
Discussions on conceptual knowledge and the use of blogs. I: STEM in education conference proceedings. Queensland: Queensland University of Technolgy 2011 s. -
UiT Untitled
 
33 Lysne, Dag Atle; Bentsen, Birgitte; Bungum, Berit; Byrkjeflot, Liv; Esjeholm, Bjørn-Tore; Hoveid, Halvor; Manshadi, Saeed Dehghan.
Praktisk arbeid på tvers av fag: Sløsing med tid eller godt læringsarbeid? (Symposium). FoU i praksis; 2011-04-26 - 2011-04-27
NTNU UiT Untitled
 
2010
34 Byrkjeflot, Liv; Lysne, Dag Atle; Lloyd, Margaret.
The use of blogs in discussions on conceptual knowledge. I: CONTEMPORARY SCIENCE EDUCATION RESEARCH: TEACHING. Tyrkia: Pegem Akademi 2010 ISBN 978-605-364-030-1. s. 169-172
NTNU UiT Untitled
 
35 Byrkjeflot, Liv; Lloyd, Margaret; Lysne, Dag Atle.
DISCUSSIONS ON CONCEPTUAL KNOWLEDGE AND THE USE OF BLOGS. STEM in Education Conference; 2010-11-26 - 2010-11-27
NTNU Untitled
 
36 Byrkjeflot, Liv; Lloyd, Margaret; Lysne, Dag Atle.
Discussions on conceptual knowledge and the use of blogs. STEM - Science, Technology, Engeneering and Mathematics in Education conference; 2010-11-26 - 2010-11-27
UiT Untitled
 
37 Byrkjeflot, Liv; Lysne, Dag Atle; Lloyd, Margaret.
The use of blogs in discussions on conceptual knowledge. I: CONTEMPORARY SCIENCE EDUCATION RESEARCH: TEACHING. Tyrkia: Pegem Akademi 2010 ISBN 978-605-364-030-1. s. 169-172
NTNU UiT Untitled
 
2009
38 Byrkjeflot, Liv; Lysne, Dag Atle; Bentsen, Birgitte.
Teknologi og design - en kompetanseskaper i nord Nettsted for prosjektet "Teknologi og design - en kompetanseskaper i nord". UKJENT 2009
UiT Untitled
 
39 Byrkjeflot, Liv; Lysne, Dag Atle; Lloyd, Margaret.
The use of Web-logs in Discussions on Conceptual Knowledge. ESERA - European Science Education Research Assosiation; 2009-08-31 - 2009-09-04
UiT Untitled
 
40 Byrkjeflot, Liv; Lysne, Dag Atle; Lloyd, Margaret.
The use of web-logs in discussions on conceptual knowledge. ESERA 2009; http://www.esera2009.org/; 2009-08-31 - 2009-09-04
NTNU UiT Untitled
 
41 Helgesen, Mai Brit; Lysne, Dag Atle.
Kvalitet i lærerutdanningene. Praksis og teori hånd i hånd. Høgskolen i Finnmark, Alta: Høgskolen i Finnmark 2009 25 s. (4)
UiT Untitled
 
2008
42 Lysne, Dag Atle; Nykvist, Shaun; Lloyd, Margaret.
Can web-log be used to link students practical activities to the use of theoretical concepts? Kan web-logg brukes for å koble praktisk arbeid til arbeid med teoretiske begreper?. The 9th Nordic Research Symposium on Science Education; 2008-06-11 - 2008-06-15
UiT Untitled
 
43 Vedal, Frank; Esjeholm, Bjørn Tore; Lysne, Dag Atle.
How do ICT related attitudes vary among teachers?. I: Technology education through open ended teaching strategies associated with practical learning tools. Palme publications 2008 ISBN 9786055829162. s. 237-242
UiT Untitled
 
44 Vedal, Frank; Vedal, Frank; Esjeholm, Bjørn Tore; Esjeholm, Bjørn Tore; Lysne, Dag Atle.
How do ICT related attitudes vary among teachers?. XIII IOSTE Symposium, the use of science and technology education for peace and sustainable development; 2008-09-21 - 2008-09-26
HIN UiT Untitled
 
45 Vedal, Frank; Vedal, Frank; Esjeholm, Bjørn Tore; Esjeholm, Bjørn Tore; Lysne, Dag Atle.
How do ICT related attitudes vary among teachers?. XIII IOSTE Symposium "The use of science and technology education for peace and sustainable development; 2008-09-21 - 2008-09-26
HIN UiT Untitled
 
2007
46 Lysne, Dag Atle.
Et godt hus trenger en trygg grunn å stå på ¿ entreprenørskap i grunnskolen. utenTitteltekst; 2007-09-24 - 2007-09-28
UiT Untitled
 
47 Lysne, Dag Atle.
Frister med utendørs utdanning. Utdanning [Avis] 2007-02-16
UiT Untitled
 
48 Lysne, Dag Atle.
Gode hus på trygg grunn ¿ teknologi og kreativitet i grunnskolen. utenTitteltekst; 2007-10-17 - 2007-10-17
UiT Untitled
 
49 Lysne, Dag Atle.
Går ut for å være inn. Altaposten [Avis] 2007-02-17
UiT Untitled
 
50 Lysne, Dag Atle.
IKT i læring. Fagkonferanse i naturfag for lærerutdannere; 2007-04-16 - 2007-04-18
UiT Untitled
 
    Vis neste liste