2021
|
1. |
Jansson, Benthe Kolberg; Juuhl, Gudrun Kløve; Traavik, Hilde. Skriving og lesing på nynorsk og bokmål. I: Norskboka 1. Norsk for grunnskolelærarutdanning 1-7. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215035024. p. 243-260 HVL HIOF HVO
Untitled
|
|
2. |
Jansson, Benthe Kolberg; Traavik, Hilde. Rettskriving og rettskrivingsutvikling. I: Norskboka 2. Norsk for grunnskolelærerutdanning 1-7.. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215035017. HIOF
Untitled
|
2017
|
3. |
Hallås, Bjørg Oddrun; Traavik, Hilde; Ørvig, Anne. Implementering av literacy - grunnleggende ferdigheter i lærerutdanning - en kasusstudie. Forskningsseminar "Literacy og dybdelæring"; 2017-03-27 - 2017-03-29 HVL
Untitled
|
|
4. |
Jansson, Benthe Kolberg; Traavik, Hilde. God i både nynorsk og bokmål allereie på barnesteget?. Norsklæreren 2017 ;Volume 41.(1) p. 104-119 HIOF HVL
Untitled
|
|
5. |
Traavik, Hilde. Om å starte tidleg med nynorsk i bokmålsklassar.. HVL
Untitled
|
2016
|
6. |
Traavik, Hilde. Å snakke saman om språk, i pakken Sidemål på mellomsteget. God start med nynorsk. http://sprakloyper.uis.no/article.php?articleID=106952&categoryID=19583. [Internet] 2016-08-01 HVL
Untitled
|
|
7. |
Traavik, Hilde; Ørvig, Anne; Jansson, Benthe Kolberg. Trist tellekantsystem. Bergens Tidende 2016 p. 30-30 HVL HIOF
Untitled
|
2015
|
8. |
Jansson, Benthe Kolberg; Traavik, Hilde. Tidleg start med skriving på både nynorsk og bokmål. NOLES forskerseminar "Språkperspektiver i læringskontekster"; 2015-03-23 - 2015-03-25 HVL HIOF
Untitled
|
|
9. |
Jansson, Benthe Kolberg; Traavik, Hilde. Tidleg start med skriving på både nynorsk og bokmål. NOLES, Språkperspektiver i læringskontekster 2015 p. 41-42 HVL HIOF
Untitled
|
|
10. |
Traavik, Hilde. Eventyr er viktigere enn tester. Bergens Tidende 2015 p. - HVL
Untitled
|
|
11. |
Traavik, Hilde. Hvorfor skal alle barn kartlegges?. Bergens Tidende 2015 p. 32-33 HVL
Untitled
|
|
12. |
Traavik, Hilde. Ikke bare nynorsk i norsktimen.. Bergens Tidende 2015 p. - HVL
Untitled
|
|
13. |
Traavik, Hilde. Kartlegging - igjen. Bergens Tidende 2015 p. - HVL
Untitled
|
|
14. |
Traavik, Hilde. Tidleg start med skriving på begge målformer. FoU-konferanse; 2015-04-16 - 2015-04-16 HVL
Untitled
|
|
15. |
Traavik, Hilde. Tidleg start med skriving på sidemålet.. Nynorskkonferansen 2015; 2015-10-22 - 2015-10-22 HVL
Untitled
|
|
16. |
Traavik, Hilde; Foss, Vigdis. Jo, kartlegging kan være farlig!. Bergens Tidende 2015 p. - HVL
Untitled
|
|
17. |
Traavik, Hilde; Foss, Vigdis. Manglende tillit. Kartlegging. Bergens Tidende 2015 p. 37-37 HVL
Untitled
|
|
18. |
Traavik, Hilde; Jansson, Benthe Kolberg. Skriving på nynorsk og bokmål på barnetrinnet: Kva fortel tekstane til elevane?. MONS 2015; 2015-11-25 - 2015-11-27 HVL HIOF
Untitled
|
2014
|
19. |
Frislid, Martha Elvina; Traavik, Hilde. Lese, skrive, regne. Pedagogikk og fagdidaktikk i begynneropplæringen. Universitetsforlaget 2014 (ISBN 978-82-15-02303-8) 296 p. HVL
Untitled
|
|
20. |
Jansson, Benthe Kolberg; Traavik, Hilde. Norskboka 2: Norsk for grunnskolelærerutdanning 1-7. Universitetsforlaget 2014 (ISBN 978-82-15-02105-8) 328 p. HIOF HVL
Untitled
|
|
21. |
Jansson, Benthe Kolberg; Traavik, Hilde. Rettskriving og rettskrivingsutvikling. I: Norskboka 2: Norsk for grunnskolelærerutdanning 1-7. Universitetsforlaget 2014 ISBN 978-82-15-02105-8. p. 171-181 HIOF HVL
Untitled
|
|
22. |
Jansson, Benthe Kolberg; Traavik, Hilde. Skriving og lesing på bokmål og nynorsk. I: Norskboka 2: Norsk for grunnskolelærerutdanning 1-7. Universitetsforlaget 2014 ISBN 978-82-15-02105-8. p. 159-170 HIOF HVL
Untitled
|
|
23. |
Jansson, Benthe Kolberg; Traavik, Hilde; Ulland, Gro. Vurdering av skriving og lesing. I: Norskboka 2: Norsk for grunnskolelærerutdanning 1-7. Universitetsforlaget 2014 ISBN 978-82-15-02105-8. p. 219-240 HIOF HVL
Untitled
|
|
24. |
Traavik, Hilde. Den andre skrive- og leseopplæringa: skriving. I: Norskboka 2: Norsk for grunnskolelærerutdanning 1-7. Universitetsforlaget 2014 ISBN 978-82-15-02105-8. p. 83-134 HVL
Untitled
|
|
25. |
Traavik, Hilde. Elevtekstanalyse som vurderings- og kartleggingsverktøy. I: Lese, skrive, regne. Pedagogikk og fagdidaktikk i begynneropplæringen. Universitetsforlaget 2014 ISBN 978-82-15-02303-8. p. 261-272 HVL
Untitled
|
|
26. |
Traavik, Hilde. Vegar til skriftspråket. I: Lese, skrive, regne. Pedagogikk og fagdidaktikk i begynneropplæringen. Universitetsforlaget 2014 ISBN 978-82-15-02303-8. p. 83-107 HVL
Untitled
|
|
27. |
Traavik, Hilde; Frislid, Martha Elvina. Forord, innledning og leserveiledning. I: Lese, skrive, regne. Pedagogikk og fagdidaktikk i begynneropplæringen. Universitetsforlaget 2014 ISBN 978-82-15-02303-8. p. 13-20 HVL
Untitled
|
|
28. |
Traavik, Hilde; Jansson, Benthe Kolberg. Tidleg start med både nynorsk og bokmål – ein farbar veg?. Nordisk læreruddannelseskongres; 2014-09-02 - 2014-09-06 HVL HIOF
Untitled
|
2013
|
29. |
Jansson, Benthe Kolberg; Traavik, Hilde. Tidleg start med nynorsk som sidemål. Nynorskkonferansen 2013; 2013-04-19 - 2013-04-19 HVL HIOF
Untitled
|
|
30. |
Traavik, Hilde. Den tidlege skrive- og leseutviklinga. I: Norskboka 1: Norsk for grunnskolelærarutdanning 1-7. Universitetsforlaget 2013 ISBN 978-82-15-02104-1. p. 39-53 HVL
Untitled
|
|
31. |
Traavik, Hilde. Innledningsforedrag om grunnleggende ferdigheter. Internt GLU-møte, HiB, AL; 2013-02-21 - 2013-02-21 HVL
Untitled
|
|
32. |
Traavik, Hilde. Kodeknekking og språkglede. Bokklubben barn medlemsblad 2013 (1/2013) p. 12-12 HVL
Untitled
|
|
33. |
Traavik, Hilde. Lese mye, snakke mye, rose mye. Bokklubben barn medlemsblad 2013 (2/2013) p. 10-10 HVL
Untitled
|
|
34. |
Traavik, Hilde. Øvelse gjør mester. Bokklubben barn medlemsblad 2013 (4/2013) p. 10-10 HVL
Untitled
|
|
35. |
Traavik, Hilde; Jansson, Benthe Kolberg. Norskboka 1: Forord. I: Norskboka 1: Norsk for grunnskolelærarutdanning 1-7. Universitetsforlaget 2013 ISBN 978-82-15-02104-1. p. - HVL HIOF
Untitled
|
|
36. |
Traavik, Hilde; Jansson, Benthe Kolberg. Norskboka 1: Innledning. I: Norskboka 1: Norsk for grunnskolelærarutdanning 1-7. Universitetsforlaget 2013 ISBN 978-82-15-02104-1. p. - HVL HIOF
Untitled
|
|
37. |
Traavik, Hilde; Jansson, Benthe Kolberg. Norskboka 1: Norsk for grunnskolelærarutdanning 1-7. Universitetsforlaget 2013 (ISBN 978-82-15-02104-1) 279 p. HVL HIOF
Untitled
|
|
38. |
Traavik, Hilde; Jansson, Benthe Kolberg. Tett på praksis. Eit forskings- og utviklingsarbeid om tidleg start med skriving og lesing på nynorsk og bokmål. NOLES-seminar; 2013-10-16 - 2013-10-16 HVL HIOF
Untitled
|
|
39. |
Traavik, Hilde; Ulland, Gro; Bjørkvold, Tuva. Arbeidsmåtar i skriftspråksopplæringa på småskolesteget. I: Norskboka 1: Norsk for grunnskolelærarutdanning 1-7. Universitetsforlaget 2013 ISBN 978-82-15-02104-1. p. 71-96 HVL OSLOMET
Untitled
|
2012
|
40. |
Jansson, Benthe Kolberg; Traavik, Hilde. Early Start with Writing Both Varieties of Written Norwegian. Poliglotti4.eu Expert Seminar on Early Language Learning; 2012-02-09 - 2012-02-10 HVL HIOF
Untitled
|
|
41. |
Traavik, Hilde. Bør få lære nynorsk mens de ennå er nysgjerrige. Nationen [Newspaper] 2012-02-17 HVL
Untitled
|
|
42. |
Traavik, Hilde. Nynorskmotstander på ville veier. Utdanningsnytt.no 2012 HVL
Untitled
|
|
43. |
Traavik, Hilde. Skriving og lesing hand i hand. Revisjon av fagplanen i norsk. Eit godt høve til å gi elevar ein tidleg start med "det andre skriftspråket". Utdanning 2012 (12) p. 44-45 HVL
Untitled
|
|
44. |
Traavik, Hilde; Jansson, Benthe Kolberg. Lesing og skriving - to sider av same sak. Utdanningsnytt.no 2012 HVL HIOF
Untitled
|
|
45. |
Traavik, Hilde; Jansson, Benthe Kolberg. Tidleg start med nynorsk. Nynorskopplæring 2012 (14) p. 4-5 HVL HIOF
Untitled
|
2011
|
46. |
Jansson, Benthe Kolberg; Traavik, Hilde. Literacy på norsk: både nynorsk og bokmål. Kan denne utfordringa møtas med tidlig start med skriving på begge målformer?. Tredje nordiske morsmålsdidaktiske forskningskonferanse; 2011-11-02 - 2011-11-04 HVL HIOF
Untitled
|
|
47. |
Traavik, Hilde. ”Då eg lerte å lese va det akurat som vera blei snud opp ned.”. : Nynorsksenteret.no 2011 9 p. HVL
Untitled
|
|
48. |
Traavik, Hilde. Hvem bløffer om kunnskap?. Bergens Tidende 2011 p. 28-28 HVL
Untitled
|
|
49. |
Traavik, Hilde. Lesing og skriving som grunnleggende ferdighet i alle fag, for lærere på 1. til 4. trinn. Interkommunal kursdag, Nord-Østerdal; 2011-11-09 - 2011-11-09 HVL
Untitled
|
|
50. |
Traavik, Hilde. Lesing og skriving som grunnleggende ferdighet i alle fag, for lærere på 5. - 7. klassetrinn. Interkommunal kursdag; 2011-11-08 - 2011-11-08 HVL
Untitled
|