2023
|
1. |
Schei, Tiri Bergesen. Keynoteforedrag: "Barnehagelærerens (sang)stemme som redskap i kommunikasjon". Norsk barnehageforskningskonferanse 2023; 2023-10-24 - 2023-10-26 HVL
Untitled
|
|
2. |
Schei, Tiri Bergesen. Keynoteforedrag: "Stemmeskam i vår tid. Sårbarhet i musikalske selvuttrykk". MiU-konferansen 2023; 2023-10-26 - 2023-10-27 HVL
Untitled
|
|
3. |
Schei, Tiri Bergesen. Lærerstemmen og stemmestress. Nordisk sangsymposium; 2023-09-20 - 2023-09-22 HVL
Untitled
|
|
4. |
Schei, Tiri Bergesen. Stemmeskam versus stemmefryd. Hva slags mekanismer er i spill?. Konferansen Lyd på - Recovery gjennom sang; 2023-12-07 - 2023-12-07 HVL
Untitled
|
|
5. |
Schei, Tiri Bergesen. The Vulnerability in Being Heard. Care in the Supervision of Music Students. I: The Oxford Handbook of Care in Music Education. Oxford University Press 2023 ISBN 9780197611678. s. 307-317 HVL
Untitled
|
|
6. |
Schei, Tiri Bergesen; Skjerdal, Lena. Song - når som helst og kvar som helst i barnehagen. I: Sangglede og stemmebruk i barnehagen. Gyldendal Akademisk 2023 ISBN 9788205571013. s. 59-77 HVL
Untitled
|
2022
|
7. |
Balsnes, Anne Haugland; Danbolt, Ingrid Anette; Hagen, Liv Anna; Haukenes, Siri; Knigge, Jens; Schei, Tiri Bergesen. «Det finnes en sang for alt!» Ansattes begrunnelser for sang i barnehage og skole – en empirisk studie. I: Samsang gjennom livsløpet. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202716356. s. 29-65 UIA HVL OSLOMET NORD
Untitled
|
|
8. |
Grindheim, Maria; Schei, Tiri Bergesen; Ødegaard, Elin Eriksen. Children’s movement according to the Norwegian framework plan: A document analysis. Journal for Research in Arts and Sports Education 2022 ;Volum 6.(4) s. 5-22 HVL
Untitled
|
|
9. |
Schei, Tiri Bergesen. Førsteopponent på PhD-avhandlingen "Förskollärare kan delta i musikaliskt lekande, men avstår: en kvalitativ studie om musikalisk emancipation." av Mona Persson Aronson. Disputas; 2022-04-20 - 2022-04-20 HVL
Untitled
|
|
10. |
Schei, Tiri Bergesen. Førsteopponent på PhD-avhandlingen "Kulturskolelæreryrket i bevegelse - en framvekst av nye profesjoner? En kvalitativ undersøkelse av utdanningsfeltets forståelser av kulturskolen og kultuskolelærerprofesjonen" av Gry Sagmo Aglen.. Disputas; 2022-03-11 - 2022-03-11 HVL
Untitled
|
|
11. |
Schei, Tiri Bergesen. Leder av bedømmelseskomite på avhandling innlevert av Ingfrid Veka, for graden Ph.d. ved Høgskulen på Vestlandet, Fakultet for lærerutdanning, kultur og idrett. Disputas 24.11.2022.. Disputas; 2022-11-24 - 2022-11-24 HVL
Untitled
|
|
12. |
Schei, Tiri Bergesen. Unfortunate imprints of self-censorship in singing. The 3rd International Symposium on Voice and Communication in Teacher Education; 2022-12-01 - 2022-12-02 HVL
Untitled
|
|
13. |
Schei, Tiri Bergesen; Balsnes, Anne Haugland. Godhetsdiskursen om sang i barnehage og skole. I: Kunstskapte fellesskap. Fagbokforlaget 2022 ISBN 978-82-450-4171-2. s. 239-260 HVL UIA
Untitled
|
|
14. |
Schei, Tiri Bergesen; Vist, Torill. Voice Shame vs. Resilience and Rebellion:Concurrent Contrasts in Norwegian Discourses. NIME8 (Narrative Inquiry in Music Education; 2022-06-14 - 2022-06-16 OSLOMET HVL
Untitled
|
2021
|
15. |
Grindheim, Maria; Schei, Tiri Bergesen; Ødegaard, Elin Eriksen. Rammeplanen si vektlegging av rørsle. Norsk Barnehageforskningskonferanse 2021; 2021-10-26 - 2021-10-28 UiT HVL
Untitled
|
|
16. |
Schei, Tiri Bergesen. Phronesis in Music Education. I: Music Education as Craft - Reframing theories and practice. Heidelberg: Springer Nature 2021 ISBN 9783030677039. s. 181-190 HVL
Untitled
|
2020
|
17. |
Balsnes, Anne Haugland; Hagen, Liv Anna; Knigge, Jens; Schei, Tiri Bergesen. SangBarSk - Singing in Kindergartens and Schools. Nordic Network for Research in Music Education (NNMPF) Conference; 2020-03-03 - 2020-03-05 HVL UIA OSLOMET NORD
Untitled
|
|
18. |
Schei, Tiri Bergesen. Bidrag på rundebordsdiskusjon: Presentasjon av pågående forskningsarbeid om sang i barnehage og skole. Å skape bærekraftige barnehager. Perspektiver, muligheter og utfordringer; 2020-09-28 - 2020-09-30 HVL
Untitled
|
|
19. |
Schei, Tiri Bergesen. Leder av bedømmelseskomite på Avhandling innlevert for graden PhD ved Høgskulen på Vestlandet, Fakultet for lærerutdanning, kultur og idrett, av Grethe Nina Hestholm. Disputas; 2020-06-22 - 2020-06-22 HVL
Untitled
|
|
20. |
Schei, Tiri Bergesen. Live panel presentation and discussion. "Keynote panel" participant. Societal challenges and the Arts: Critique, Impacts and sustainability in/of interdisciplinary music studies; 2020-06-16 - 2020-06-18 HVL
Untitled
|
|
21. |
Schei, Tiri Bergesen. Respondent to PhD-candidate Bodil Kvernenes Nørsett's presentation: Challenges in assessing contemporary vocal performance examinations in higher popular music education. The Study of Musical Materials: Methods, Analysis and Interpretation; 2020-11-24 - 2020-11-26 HVL
Untitled
|
|
22. |
Schei, Tiri Bergesen. Respondent to PhD-candidate Carl Holmgren's paper presentation: Response Guided Workshops on Musical Interpretation: A Participatory Action Research Project Within Higher Music Education in Sweden. Nordic Network for Research in Music Education Conference; 2020-03-03 - 2020-03-05 HVL
Untitled
|
|
23. |
Schei, Tiri Bergesen. Respondent to senior researcher Dag Jansson's paper presentation: Subversive learning - insights from the fringes of choral pedagogy. Nordic Network for Research in Music Education (NNMPF) conference; 2020-03-03 - 2020-03-05 HVL
Untitled
|
|
24. |
Schei, Tiri Bergesen. Seminar Leader at The Pre-Conference for PhD Projects in Progress. Nordic Network for Research in Music Education - Pre-Conference for PhD projects in Progress; 2020-03-02 - 2020-03-03 HVL
Untitled
|
|
25. |
Schei, Tiri Bergesen. Senior responent to Vidar Schanche's candidate presentation: The E(c)lecric Guitar. Societal challenges and the Arts: Critique, Impacts and sustainability in/of interdisciplinary music studies; 2020-06-16 - 2020-06-18 HVL
Untitled
|
|
26. |
Schei, Tiri Bergesen. Understanding an Arts-Based Project With Children in Kindergarten Through the Lenses of A/r/tography. I: Narratives and Reflections in Music Education: listening to Voices Seldom Heard. Boston, USA: Springer International Publishing 2020 ISBN 978-3-030-28706-1. s. 227-235 HVL
Untitled
|
|
27. |
Schei, Tiri Bergesen; Daviknes, Trine. Bærekraftig sang i barnehagen - på symposiet Bærekraftige kunstfaglige praksiser. Å skape bærekraftige barnehager. Perspektiver, muligheter og utfordringer; 2020-09-28 - 2020-09-30 HVL
Untitled
|
|
28. |
Schei, Tiri Bergesen; Hu, Aihua. Lived Stories of Gaining Resilience through Music. 7th International Conference on Narrative Inquiry in Music Education (NIME7); 2020-10-15 - 2020-10-16 HVL
Untitled
|
|
29. |
Schei, Tiri Bergesen; Ødegaard, Elin Eriksen. Musical Exploration in Everyday Practices - Identifying Transition Points in Musicking. I: Children's Exploration and Cultural Formation. Springer Nature 2020 ISBN 9783030362713. s. 159-172 HVL
Untitled
|
|
30. |
Vist, Torill; Halle, Kirsten; Kulset, Nora Bilalovic; Schei, Tiri Bergesen; Danbolt, Ingrid Anette; Haukenes, Siri; Knudsen, Jan Sverre. Sangforskning i norsk barnehage – en særegen og bærekraftig internasjonal stemme?. Å skape bærekraftige barnehager. Perspektiver, muligheter og utfordringer; 2020-09-28 - 2020-09-30 HVL OSLOMET NTNU UIS
Untitled
|
2019
|
31. |
Schei, Tiri Bergesen. Musical performance and tacit self-censorship. I: Advancing Music Education in Northern Europe. Routledge 2019 ISBN 9781138486263. s. 64-80 HVL
Untitled
|
|
32. |
Schei, Tiri Bergesen. Musicking: Children and teachers as music explorers. CHACDOC-Bergen 2019: Cultural-Historical Approaches to Children’s Development and Childhood; 2019-05-22 - 2019-05-24 HVL
Untitled
|
|
33. |
Schei, Tiri Bergesen. Musikalske møteplasser. I: Musikkpraktisk klokskap - i arbeid med barnehagebarn. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2241-4. s. 23-44 HVL
Untitled
|
|
34. |
Schei, Tiri Bergesen. Musikkpraktisk klokskap - i arbeid med barnehagebarn. Fagbokforlaget 2019 (ISBN 978-82-450-2241-4) 169 s. HVL
Untitled
|
|
35. |
Schei, Tiri Bergesen. Om musikkpraktisk klokskap. I: Musikkpraktisk klokskap - i arbeid med barnehagebarn. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2241-4. s. 11-22 HVL
Untitled
|
|
36. |
Schei, Tiri Bergesen. Singing traditions and cultural norms in 2019. Guest lecture: Bachelor- og master student's class in music education; 2019-10-08 - 2019-10-08 HVL
Untitled
|
|
37. |
Schei, Tiri Bergesen. Understanding voice shame – a necessary competence for professional voice users(?). Nordic Network for Research in Music Education; 2019-02-26 - 2019-02-28 HVL
Untitled
|
|
38. |
Schei, Tiri Bergesen; Balsnes, Anne Haugland; Johnson, David. SANGBARSK - Utførte og pågående studier av sangens stilling i barnehage og skole i Skandinavia. Nettverkskonferanse for musikk i lærerutdanningene; 2019-10-21 - 2019-10-22 HVL UIA
Untitled
|
2018
|
39. |
Nysæther, Eyolf Thovsen; Schei, Tiri Bergesen. Empowering girls as instrumentalists in popular music. Studying change through Engeström’s cultural-historical activity theory.. Nordisk musikkpedagogisk forskning : Årbok 2018 ;Volum 19. s. 75-96 HVL
Untitled
|
|
40. |
Schei, Tiri Bergesen. Opponent på 50% seminar/midtveisevaluering for phd-kandidat Elena Merzliakova. Avhandlingstekst: Grenseoverskridende dialoger - Konstruksjoner av læringsbegrepet i barnehagens kontekster. Midtveisevaluering; 2018-12-11 - 2018-12-11 HVL
Untitled
|
|
41. |
Schei, Tiri Bergesen. Phronesis and Music Education. GRS Summer Course 2018; 2018-06-18 - 2018-06-20 HVL
Untitled
|
|
42. |
Schei, Tiri Bergesen. Senior researcher feedback to ph.d. candidate Ingrid Bjørkøy's paper presentation: When songs, the youngest children and pedagoues in Kindergarten intra-act. International Music Research School 2018, in collaboration with Grieg Research School in Interdiscilplinary Music Studies; 2018-10-23 - 2018-10-26 HVL
Untitled
|
|
43. |
Schei, Tiri Bergesen. The Audible Body. The 2nd International Symposium on Voice and Communication in Teacher Education; 2018-12-03 - 2018-12-04 HVL
Untitled
|
|
44. |
Schei, Tiri Bergesen. Using a/r/tography to understand the researcher's role in an arts-based project with kindergarten children. Narrative Inquiry in Music Education (NIME6); 2018-05-24 - 2018-05-26 HVL
Untitled
|
|
45. |
Schei, Tiri Bergesen. Workshop and masterclass with the American jazz singer Jeri Brown, hosted by the research group Voice InFormation/Sang i danning, lead by Tiri B. Schei. Workshop and masterclass with Jeri Brown; 2018-06-15 - 2018-06-15 HVL
Untitled
|
|
46. |
Schei, Tiri Bergesen; Åvitsland, Bjørg Solsvik; Schei, Edvin. Forgetting the audible body. Voice awareness in teacher education.. Nordisk musikkpedagogisk forskning : Årbok 2018 ;Volum 19. s. 197-215 UiB HVL
Untitled
|
|
47. |
Schei, Tiri Bergesen; Åvitsland, Bjørg Solsvik; Skjerdal, Lena; Furholt, Aslaug; Daviknes, Trine; Kolstad, Lars; Turøy, Anne Kristine Wallace; Hodneland, Kari Gina; Kulset, Nora Bilalovic. The 2nd International Symposium on Voice and Communication in Teacher Education, hosted by the Research Group Voice InFormation (Leader: Tiri B. Schei). The 2nd International Symposium on Voice and Communication in Teacher Education; 2018-12-03 - 2018-12-04 HVL NTNU
Untitled
|
|
48. |
Turøy, Anne Kristine Wallace; Hodneland, Kari Gina; Kolstad, Lars; Schei, Tiri Bergesen; Salwen, Nancy. Panel discussion: What might be the philosophy behind Nancy Salwen's vocal workshop and Lars Kolstad's Drum circle workshop? How can we implement such ideas in kindergarten and compulsory school?. The 2nd International Symposium on Voice and Communication in Teacher Education; 2018-12-03 - 2018-12-04 HVL
Untitled
|
2017
|
49. |
Daviknes, Trine; Schei, Tiri Bergesen; Åvitsland, Bjørg Solsvik; Turøy, Anne Kristine Wallace; Hodneland, Kari Gina. Choir conducting - with a Norwegian approach. Undervisning i korledelse; 2017-03-30 - 2017-03-30 HVL
Untitled
|
|
50. |
Rinde, Felicity Katharine Burbridge; Schei, Tiri Bergesen. Towards an understanding of community music in Norway. International Journal of Community Music 2017 ;Volum 10.(1) s. 19-31 HVL
Untitled
|