Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 100 << Forrige 1 2    Neste >>

2024
1 Hauge, Kjellrun Hiis; Breivega, Kjersti Maria Rongen; Rimmereide, Hege Emma; Lilland, Inger Elin; Berg-Brekkhus, Åshild.
Med norsk, matematikk og engelsk mot konspirasjonsteoriar.. Medborgerskapdagane; 2024-01-30 - 2024-01-30
HVL UiB Untitled
 
2023
2 Goga, Nina; Guanio-Uluru, Lykke Harmony Alara; Hallås, Bjørg Oddrun; Høisæter, Sissel Margrethe; Nyrnes, Aslaug; Rimmereide, Hege Emma.
Ecocritical dialogues in teacher education.. Environmental Education Research 2023 ;Volum 29.(10) s. 1430-1442
HVL Untitled
 
3 Goga, Nina; Guanio-Uluru, Lykke Harmony Alara; Kleveland, Kristine; Rimmereide, Hege Emma.
Introduksjon til økokritiske dialoger. I: Økokritiske dialoger: Innganger til arbeid med bærekraft i lærerutdanningen. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215067131. s. 9-25
HVL UiO Untitled
 
4 Goga, Nina; Guanio-Uluru, Lykke Harmony Alara; Kleveland, Kristine; Rimmereide, Hege Emma.
Økokritiske dialoger: Innganger til arbeid med bærekraft i lærerutdanningen. Universitetsforlaget 2023 (ISBN 9788215067131) 207 s.
NTNU HVL UiO Untitled
 
5 Rimmereide, Hege Emma.
Ecodialogues about picturebooks. I: Økokritiske dialoger: Innganger til arbeid med bærekraft i lærerutdanningen. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215067131. s. 113-132
HVL Untitled
 
2022
6 Breivega, Kjersti Maria Rongen; Fosse, Trude; Hauge, Kjellrun Hiis; Rimmereide, Hege Emma; Wang, Yvonne Margaretha.
LitEd: Fagspesifikk literacy i lærerutdannningen – et tverrfaglig intervensjonsstudium. Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving, og literacy; 2022-05-10 - 2022-05-11
HVL Untitled
 
7 Rimmereide, Hege Emma.
Graphic novels in the EAL classroom: a pedagogical approach based on multimodal and intercultural understandings. I: Multimodality in English Language Learning. Routledge 2022 ISBN 9781003155300. s. 99-114
HVL Untitled
 
8 ; Haugland, Inge.
Using video games as an approach to the Aesthetic Reading Experience in the Norwegian Lower Secondary EFL context. Bergen: Høgskulen på Vestlandet 2022 110 s.
HVL Untitled
 
9 ; Jørgensen, Annelene.
A study on how “Other” in English-speaking countries is presented in the Norwegian school system.. Bergen: Høgskulen på Vestlandet 2022 73 s.
HVL Untitled
 
10 Rimmereide, Hege Emma; Pillay, Ansurie; Campbell, Bridget; Möller-Omrani, Christine.
Student teachers’ experiences and cognitions on being an English teacher: A South African-Norwegian comparative study. SANOR annual conference; 2022-12-05 - 2022-12-07
HVL Untitled
 
11 ; Skjæveland, Anne Beth.
Tegneserienes plass i skolen – en studie av læreres erfaringer og holdninger til tegneserier som litteratur og teksttype i skolen. Bergen: Høgskulen på Vestlandet 2022 110 s.
HVL Untitled
 
2021
12 Guanio-Uluru, Lykke; Goga, Nina; Hallås, Bjørg Oddrun; Høisæter, Sissel Margrethe; Nyrnes, Aslaug; Rimmereide, Hege Emma.
Ecocritical Dialogues. ASLE 2021 EMERGENCE/Y; 2021-07-29 - 2021-08-05
HVL UiB Untitled
 
13 Naylor, Amanda; McGuinn, Nicholas; Shaikh, Ghazal; Varga, Zoltan; Rimmereide, Hege Emma.
“I lost the faith in humanity.” Using William Golding’s Lord of the Flies to Explore Ethical and Moral Issues Through Transnational, Online Literary Exchange. Cambridge Journal of Education 2021
HVL Untitled
 
14 Rimmereide, Hege Emma.
Developing eco-citizens through ecocritical dialogues. Sanord International Conference; 2021-09-08 - 2021-09-10
HVL Untitled
 
15 Rimmereide, Hege Emma.
Ecocircles in the EFL classroom - becoming an intercultural ecocitizen. NOFA Conference 2021; 2021-05-18 - 2021-05-20
HVL Untitled
 
16 Rimmereide, Hege Emma.
Graphic novels in the English classroom. I: Literature for the English classroom - theory into practice. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245035001. s. 197-226
HVL Untitled
 
17 Rimmereide, Hege Emma.
Subversive Issues in Graphic Novels. COMICS IN THE NORDIC REGION; 2021-03-17 - 2021-03-19
HVL Untitled
 
18 ; Kiland, Elise Aarak.
Fremstillinger av natur og klimakrisen i bildebøkene Hvorfor er jeg her? og Verden sa ja.. Bergen: Høgskulen på Vestlandet 2021 87 s.
HVL Untitled
 
19 ; Olsen, Katinka Schea.
Danningspotensiale i barnebøker om seksualitet En litterær analyse av barns seksualitet og sosialt kjønn i Tjuven (2008) av Rune Belsvik og Sesam, sesam (2017) av Gro Dahle. Bergen: Høgskulen på Vestlandet 2021 83 s.
HVL Untitled
 
2020
20 Rimmereide, Hege Emma.
Developing the eco-citizen through ecocritical dialogues in the EFL classroom. "Berekraft, medverknad og mangfald” Forskningsprogrammets samling; 2020-10-15 - 2020-10-15
HVL Untitled
 
21 Rimmereide, Hege Emma.
Estetisk erfaring gjennom lesning av Shaun Tans Den bortkomne tingen. I: Sans for danning. Estetisk vending i litteraturdidaktikken. Universitetsforlaget 2020 ISBN 9788215035116. s. 131-148
HVL Untitled
 
22 Rimmereide, Hege Emma.
Multimodal texts in the English classroom. I: Teaching and Learning English. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202671082. s. 191-208
HVL Untitled
 
23 ; Røbekk, Lisa Maria.
Demokratisk opplæring i møte med en barnebok. Bergen: HVL 2020 148 s.
HVL Untitled
 
24 ; Wennberg, Alicia Våga.
The use of a picturebook in literature circles to promote Bildung in the English foreign language classroom in Norway. Bergen: HVL 2020 122 s.
HVL Untitled
 
25 Varga, Zoltan; McGuinn, Nicholas; Naylor, Amanda; Rimmereide, Hege Emma; Syed, Ghazal Kazim.
We are invited to imagine: using a literary text to encourage cross-cultural dialogue about citizenship.. Cambridge Journal of Education 2020
HVL Untitled
 
2019
26 Fjellestad, Sigrid.
An investigation of critical thinking and media effects among Norwegian EFL learners: Media representations of class. Bergen: HVL 2019 95 s.
HVL Untitled
 
27 Hodneland, Tora Eide.
Cities of Tomorrow- A study of urban landscapes and urban sustainability in Marie Lu’s Legend trilogy.. Bergen: HVL 2019 100 s.
HVL Untitled
 
28 Rimmereide, Hege Emma.
Presentasjon av forsking ved HVL, FLKI: Presentasjon av NaChiLitCul. Presentasjon av forsking ved FLKI, HVL; 2019-11-06 - 2019-11-06
HVL Untitled
 
29 Rimmereide, Hege Emma; Hoem, Jon Øivind; Hoem Iversen, Sarah.
Aesthetic Experience Through Students’ Production of Digital Books. I: Multimodality and Aesthetics. Routledge 2019 ISBN 9781138103511. s. 137-153
HVL Untitled
 
30 Rimmereide, Hege Emma; Varga, Zoltan.
Readers’ response to Lord of the Flies: developing virtual space using literary text as a potential medium for engagement among youth. Bergen / York International Education conference; 2019-04-03 - 2019-04-04
HVL Untitled
 
31 Rimmereide, Hege Emma; Varga, Zoltan; Naylor, Amanda; Kazim, Ghazal.
Readers’ response to Lord of the Flies: developing virtual space using literary text as a potential medium for engagement among youth.. Youth Activism, engagement and the development of new civic learning spaces; 2019-06-25 - 2019-06-27
HVL Untitled
 
32 Syed, Ghazal Kazim; Naylor, Amanda; McGuinn, Nicholas; Varga, Zoltan; Rimmereide, Hege Emma.
Taking an Active Role in an International Project: A Report of A Collaborative Research with Teacher Trainees in UK, Norway and Pakistan. Journal of Education and Educational Development 2019 ;Volum 6.(2) s. 357-360
HVL Untitled
 
33 Syed, Ghazal Kazin; Naylor, Amanda; Rimmereide, Hege Emma; Varga, Zoltan; Guanio-Uluru, Lykke Harmony Alara.
Developing UK and Norwegian undergraduate students’ conceptions of personal social issues in young adult fiction through transnational reflective exchange. English in Education 2019
HVL Untitled
 
2018
34 Birketveit, Anna; Rimmereide, Hege Emma; Bader, Monika; Fisher, Linda.
Extensive reading in primary school EFL. Acta Didactica Norge 2018 ;Volum 12.(2) s. 1-23
HVL Untitled
 
35 Rimmereide, Hege Emma.
Book report: Ecocriticism on the Edge: The Anthropocene as a Threshold Concept. HVL https://blogg.hvl.no/nachilit/ 2018
HVL Untitled
 
36 Rimmereide, Hege Emma.
Problematizing nature in the Anthropocene. Bærekraftig utvikling ved HVL – hvor står vi, hvor går vi?; 2018-04-18 - 2018-04-19
HVL Untitled
 
37 Rimmereide, Hege Emma.
"The nation-building project in the national curriculum in Ghana: Advantages and challenges of Glocal Teaching in Ghana". 11th Annual International Southern African - Nordic Centre (SANORD) 2018 Conference Academic Citizenship: Recognition, Resilience or Resistance?; 2018-08-14 - 2018-08-18
HVL Untitled
 
38 Rimmereide, Hege Emma.
“Who Will Save Us From the Rabbits?” – Problematizing Nature in the Anthropocene. I: Ecocritical Perspectives on Children's Texts and Cultures: Nordic Dialogues. Palgrave Macmillan 2018 ISBN 978-3-319-90496-2. s. 207-222
HVL Untitled
 
39 Søyland, Eldbjørg.
Gender Performance in Harry Potter. An Analysis of Gender Roles in J. K. Rowling’s Harry Potter books.. Bergen: Høgskulen på Vestlandet 2018 72 s.
HVL Untitled
 
40 Tveita, Ørjan.
Wonkatarsis - Ein analyse av Willy Wonka som filmatisk karakter.. Bergen: HVL 2018
HVL Untitled
 
2017
41 Barmen, Jenny.
Ungdoms lesing av bildeboka En case-studie om ungdommers møte med bildeboka Freddy (2011) . : Høgskulen på Vestlandet 2017 105 s.
HVL Untitled
 
42 Hallås, Bjørg Oddrun; Heggen, Marianne Presthus; Rimmereide, Hege Emma; Schwebs, Ture.
Barnet og bærekraften. Morgenbladet 2017
HVL Untitled
 
43 Rimmereide, Hege Emma.
How do in-service teachers understand affordances of a Wiki Storyline?. Mobilising and Transforming Teacher Pedagogies Learning and Teaching Event; 2017-06-21 - 2017-06-21
HVL Untitled
 
44 Rimmereide, Hege Emma.
Skriving av multimodale tekster i språkfag med Wiki Storyline som eksempel. Communicare - et fagdidaktisk tidsskrift fra Fremmedspråksenteret 2017 s. 19-23
HVL Untitled
 
45 Rimmereide, Hege Emma; Hoem, Jon Øivind.
Multimodal Storylines in Language Learning. Digital Technology in Arts Education; 2017-05-30 - 2017-06-01
HVL Untitled
 
46 Rimmereide, Hege Emma; Möller-Omrani, Christine; Pillay, Ansurie; Campbell, Bridget.
Student teachers’ cognitions on being an English teacher: A South African-Norwegian comparative study. SANORD Conference 2017 The Role of Universities In Research & Knowledge Transfer To Improve The Livelihoods In Southern Africa; 2017-11-28 - 2017-12-01
HVL Untitled
 
47 Rimmereide, Hege Emma; Varga, Zoltan; Guanio-Uluru, Lykke.
Developing UK and Norwegian undergraduate students’ conceptions of contemporary issues in young adult fiction through literature circles and reflective exchange. NATE Conference, "Forming Notts: Bringing English Together"; 2017-06-23 - 2017-06-24
HVL Untitled
 
2016
48 Bader, Monika; Birketveit, Anna; Rimmereide, Hege Emma.
From reading thrill to writing skill: the effect of extensive reading on the development of the written Language of young EFL learners. Child Foreign Language Learning Conference; 2016-04-28 - 2016-04-30
HVL Untitled
 
49 Fredriksen, Maren.
Implementing Graphic Novels to Affect Visual Literacy in an 8th Grade Classroom. Høgskolen i Bergen: Høgskolen i Bergen 2016 142 s.
HVL Untitled
 
50 Guanio-Uluru, Lykke; Røskeland, Marianne; Schwebs, Ture; Rimmereide, Hege Emma.
Panel: Environmental fears 2 - To fear and care about nature. BIN-Norden; 2016-11-10 - 2016-11-11
HVL Untitled
 
    Vis neste liste